هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ 0 تا 100 CRO در بازاریابی

دسته بندی : سئو
1401/02/18

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ cro در بازاریابی

بهینه سازی حداکثری نرخ تبدیل یکی از مهم ترین برگ برنده های هر کسب و کاری است. ما باید بتوانیم بازدیدکنندگانی که به دست می آوریم را تبدیل به مشتری کنیم. فقط وقتی کار تمام می شود که پول در جیب ما باشد. این دیدگاه که چون بازدیدکننده هست، پس کسب و کار خوبی داریم درست نیست.
کسب و کاری خوب است که حتی با تعداد بازدیدکنندگان حداقل، نرخ تبدیل حداکثری داشته باشد. هر چند که نمی توان تمامی کاربران و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کرد چرا که برخی از آن ها واقعا به دنبال خرید نیستند. مثلا ممکن است که برای کنجکاوی و ماجراجویی (از طریق راه های مختلف همچون راه های سنتی و آنلاین) به شما مراجعه کرده اند. اما ما می توانیم با بهره وری از نکات و تکنیک های کارآمدی، نرخ تبدیل کاربران بالقوه به مشتریان بالفعل را بسیار بالاتر ببریم.

چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟

بالا بردن نرخ تبدیل یک مهارت پیچیده بوده که توام با درآمیختن تکنیک ها و ابزارهای مختلف است. با این حال بهتر است این را بدانید که اصلا سخت نیست. شاید نکاتی از چشم شما دور مانده است یا فکر می کنید خیلی عجیب و غریب است. اما با رعایت نکات بسیار ساده و کاربردی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده و توضیحشان می دهیم، به شما کمک می کنیم تا نهایت بهینه سازی نرخ تبدیل در دیجتیال مارکتینگ را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.
نکاتی که گفته می شود، بسیار ساده و در عین حال کارآمد هستند. به نوعی که هر کسی می تواند آن ها را انجام داده و نتیجه بسیار مثبتشان را مشاهده کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نرخ تبدیل کسب و کار خود را به شدت بالا ببرید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟ استفاده از استراتژی و تکنیک های بازاریابی

هدفگذاری صحیح

قبل از هر چیز باید بدانید که برای به دست آوردن یک نرخ تبدیل بالا نیازمند هدفگذاری صحیح در ابتدای راه هستید. باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و کدام کلمات کلیدی، شیوه های بازاریابی و کانال های ارتباطی می تواند به شما بهترین بازخورد را بدهد.
هدفگذاری صحیح شامل ۲ بخش اصلی است:

بخش اول
شما باید پلتفرم صحیح را انتخاب کنید. باید از تقاضای محصول خود در پلتفرم های مختلف مطلع باشید و در جایی حضور داشته باشید که کاربران شما هستند. به عنوان مثال اگر کلاه می فروشید، یا ادویه جات یا محصولات زیبایی، باید بدانید که تمرکز بر کدامیک از کانال ها و پلتفرم های ارتباطی بهتر است.
با سئو نتیجه بهتری می گیرید یا اینستاگرام یا تلگرام؟ بدین منظور می توانید تست انجام داده یا با آنالیز رقبای قدرتمند حوزه کاری خود بفهمید که کدامیک بهتر است. اگر دیدید که به فرض، تمرکز رقبای قدر و اصلی شما بر روی اینستاگرام است، پس در اینستاگرام فعالیت بیشتری داشته باشید، اگر دیدید بیشتر مانور رقبا بر روی سئو است، پس همان را انجام دهید.

نکته بسیار پراهمیتی که باید بدانید این است که اگر در ابتدای راه هستید، سعی و تلاش خود را در یک راه صرف کنید و وقتی که کسب و کار بهتر شد و سیستم سازی کردید، در سایر شبکه ها و پلتفرم ها نیز حضور داشته باشید. چرا که بهترین استراتژی آن است که از تمامی ظرفیت های موجود استفاده داشته باشید و هر شبکه اجتماعی یا پلتفرمی که از آن دور بمانید، یک ظرفیت است که از دست داده اید. مثل آن است که یک صندلی خالی باشد و شما مستاصل و خسته، سر پا ایستاده باشید.
پس ابتدا در پرتقاضاترین پلتفرم باشید و بعدا شروع به حضور در پلتفرم های دیگر کنید. چرا که بر خلاف تصور عموم، بیشتر از آن که رقیب هم باشند، مکملی عالی برای یکدیگر هستند.

بخش دوم
شما پس از آن که پلتفرم مناسب را پیدا کردید، باید به دنبال کاربران هدفمند و مناسب باشید. ما در اینجا به دو نوع بازاریابی اینستاگرامی و بازاریابی موتورهای جست و جو (چه سئو و چه گوگل ادز) کار داریم.
به فرض مثال اگر حوزه کاری شما لوازم آرایشی است، بهتر است در پیج های مرتبط تبلیغات کنید یا اگر افرادی را فالو می کنید تا آن ها را با کسب و کار شما آشنا شوند، به سراغ پیج های رقیب و همکار بروید. چون در این صورت می دانید که این کاربران دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند.

همچنین می توانید از پیج های مکمل نیز کمک بگیرید. به مثال خود بر می گردیم. اگر حوزه کاری شما آرایش است، می توانید در پیج های مربوط به بانوان هم به دنبال کاربران نسبتا هدفمندی بگردید، چون در بیشتر مواقع، بانوان دوست دار حوزه های مربوط به آرایش و اینجور موارد هستند.
حال به بازاریابی موتورهای جستجو می رویم. اینکه شما کلمات کلیدی اصلی را هدفگذاری کنید که بیشترین ورودی و درآمد را برای شما به ارمغان بیاورند مهم ترین کار است. اما باید این را در نظر داشته باشید که هر کلمه ای ارزش کار کردن ندارد. حتی اگر آن کلمه کلیدی به حوزه کاری شما مرتبط باشد.

فرض کنید که یک سایت فروش فولاد یا مصالح ساختمانی داشته و قصد دارید میلگرد بفروشید. چه در سئو و چه در گوگل ادز ایده خوبی نیست که در کلمه “میلگرد” رتبه داشته باشید.
چون کلمات اینچنینی که Seed keywords نامیده می شوند کلماتی بسیار سخت و با نرخ تبدیل پایین هستند. فرض کنید فردی سرچ می کند، میلگرد. آیا به دنبال خرید میلگرد است؟ احتمالا خیر. ممکن است بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد میلگرد به دست بیاورد یا بخواهد تصویر ببینید یا با انواع مختلف آن آشنا شده یا بخواهد مقاله بخواند و در این بین ممکن است که کاربری نیز بخواهد خرید کنید، اما احتمالش زیاد بالا نیست. هر کاربر بر اساس یک ذهنیت خاص این جستجو را انجام داده و ممکن است دنبال چیز دیگری باشد.

پس یک هدفگذاری صحیح موجب می شود که وقت شما تلف نرود، انرژی کمتری صرف کنید و بودجه خود را هدر ندهید. برای مثال بالا می توانیم از عبارات هدفمندتری چون: “خرید میلگرد، خرید میلگرد ساده، خرید میلگرد آجدار” و موارد اینچنینی استفاده کنیم که با صرف وقت، انژری و هزینه کمتر می توانیم رتبه گرفته یا تبلیغات گوگل ادز انجام داده و مسلما بازدهی بسیار بیشتری نیز خواهد داشت.

عنوان جذاب

صفحه فرود شما باید یک عنوان بسیار جذاب و ترغیب کننده داشته باشد تا بتواند چشمان را به خود خیره کند. شما بهترین صفحه فرود، بهترین محتوا و بهترین تبلیغ نویسی ها را داشته باشید، اگر کاربری صفحه فرود سایت شما را باز نکند، نتیجتا نمی تواند محتوای صفحه فرود شما را دیده و کلیه تلاش هایی که انجام داده اید، در نطفه از بین می روند.
عنوان جذاب عنصری کارساز بوده که باعث می شود در نهایت احتمال کلیک خوری بالاتر رفته و نرخ تبدیل بالاتر رود. در یک عنوان جذاب، گزینه های زیر دخیل هستند:

استفاده از سال: سال موجب می شود که کاربران دریابند محتوا یا محصول/خدمات شما به روز هستند. البته در صورت ورود به سال جدید حتما سال را بروز کنید. همچنین باید بدانید که کانسپت آن کلمه چیست؟ اگر به عنوان مثال در مورد کنکور کار می کنید بهتر است از سال شمسی و اگر در حوزه محصولات و خدمات خارجی کار می کنید، مانند سئو یا محصولات اپل یا موارد اینچنینی، مسلما استفاده از سال میلادی بهتر است.
استفاده از کلمات محرک: کلمات محرک کلماتی هستند که نظر کاربر را به خود جلب می کنند. کلماتی مانند شگفت انگیز، ترسناک، تخفیف ویژه، زمان کوتاه، قدرتمند و… می توانند محرک های خوبی برای جلب نظر کاربران باشند.

استفاده از اعداد نیز باعث افزایش توجه می شود. به عنوان مثال به جای آنکه بنویسید “محصولات جدید اپل” می توانید بنویسید ” ۱۵ مورد از بهترین محصولات جدید اپل” که بازخورد بهتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. استفاده از پرانتز و براکت هم می تواند باعث جلب توجه بیشتر و بالا رفتن نرخ تبدیل شود.

استفاده از Call To Action

می گوییم بهینه سازی نرخ تبدیل خیلی مهم است و مهم ترین مورد در فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل آن است که از کال تو اکشن یا یک دعوت به اقدام خوب استفاده کنیم.
ممکن است کاربری که وارد سایت شده است یک کاربر بالقوه باشد که حتی آماده خرید است اما چون ما محصولات یا خدمات خود را به وی معرفی نمی کنیم و منفعل می مانیم، در نتیجه او نیز بدون آن که از سایت ما محصولی تهیه کند خارج می شود. این یک باخت دوطرفه است. نه شما سودی کردید و نه آن کاربر محصول یا خدمات شما را خریداری کرد تا مشکلی که بابت آن جستجو کرده حل شود.
پس استفادده از کال تو اکشن جذاب خیلی اهمیت بالایی دارد و پیشنهاد می کنیم وقتی می خواهید در صفحه فرود خود لندینگ پیج قرار دهید، نکات زیر را رعایت کنید:

دعوت به اقدام شما باید با استفاده از فاکتورهایی همچون رنگ، فونت و بولد بودن نوشته، جذابیت کلمات، بزرگی و خیره کنندگی، از سایر بخش های صفحه شما متمایز باشد تا کاربران به خوبی آن را دیده و احتمال تبدیل بالاتر رود.
از رنگ های گرم و به خصوص قرمز روشن استفاده کنید. همچنین سعی کنید در اطراف کال تو اکشن سایه هایی ایجاد کنید که هم متمایزتر شود و هم موجب زیبایی هر چه بیشتر دعوت به اقدام شود. در تحقیقی که یکی از کارشناسان بازاریابی با A/B Test در ایمیل مارکتینگ انجام داد، معلوم شد که نرخ کلیک بر روی دکمه ها و کال تو اکشن های قرمزرنگ به مراتب بیشتر از رنگ های سردی چون آبی است.
در کال تو اکشن خود از کلمات محرک و شوکه کننده استفاده کنید. کلماتی مانند ارزان، رایگان، ترسناک، سریع، تخفیف، ویژه، استثنایی، گران، فوق العاده، شگفت انگیز و سایر کلمات اینچنینی محرک های خوبی هستند تا واکنش چشم را به سمت خود داشته باشند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

شناخت مفهوم و دوری از اضافه گویی

شما باید نیازهای کاربر و مفهومی که بخاطر آن جستجو کرده و به سایت شما رسیده است را بدانید. فرض کنید کاربرانی جستجو کرده اند “خدمات سئو سایت“در چنین مواردی دیگر لازم نیست که در مورد پیشنیازهای ساده و پایه ای چون سئو چیست، سئو محتوا چیست یا موارد اینشکلی صحبت کنید. چون به احتمال زیاد، کاربری که سرچ می کند خدمات سئو سایت، در مورد زمینه های پایه سئو اطلاعات دارد و نکات و آموزش های پایه را بلد است. قصد وی از ورود به صفحه سایت شما دریافت خدمات سئو است و می خواهد در مورد پکیج های خدماتی شما، مزایای شما، شیوه کار شما دیتاهایی را به دست آورد.
اگر در صفحه خدمات سئو که یک مثال است، اضافه گویی هایی غیرضروری همچون سئو چیست و چرا سئو خوب است ارائه شود، نرخ تبدیل کاربران به شدت کاهش یافته و آن ها از سایت شما دلسرد می شوند.
چون به جای دریافت اطلاعات ضروری، اطلاعات غیرضروری و فاقد اهمیت بالا به آن ها ارائه شد. پس باید مفهومی که کاربران به دنبال آن هستند را درک کرده و مطابق آن صفحه و محتوای صفحه خود را بچینید.

تقاضا در ابتدای لندینگ پیج

در ابتدای صفحه فرود خود حتما یک دعوت به اقدام قرار داده و از کاربران بخواهید که از شما خرید کرده یا با شما تماس بگیرند. در اینصورت احتمال افزایش نرخ تبدیل بسیار بالاتر می رود. این بر می گردد به همان موضوع مفهوم شناسی کاربر. کاربر جستجویی را انجام داده و به سایت شما رسیده است و قصد دارد که سریع یک محصول یا خدمات را دریافت کرده تا مشکل و چالشی که با آن رو به روست حل شود.
پس اگر در ابتدای صفحه از تقاضا و دعوت به اقدام استفاده کردید احتمال به بار نشستن استراتژی هایتان بالاتر است. در نقطه مقابل، اگر در ابتدای صفحه کال تو اکشن قرار ندهید و به جای آن محتوا قرار دهید و بدتر از آن، محتوایی غیر کاربردی و اضافه باشد، نرخ تبدیل به شدت کاهش می یابد. ابتدا باید دعوت به اقدام جذاب قرار داده تا کاربر در بدو ورود آن را ببیند. بعد محتواهای مرتبط با مفهوم و نیازهای کاربر را قرار دهید.

تکرار تقاضا

مغز انسان بنا به مصلحت، به گونه ای ساخته و تکامل یافته که با یک بار دیدن یک چیز، سریعا به آن توجه نشان نمی دهد، نظر جلب نخواهد شد و به طبع اعتماد و انسجامی نیز برای انجام یک کار وجود ندارد.
در چنین مواقعی تکرار تقاضا خیلی پرکاربرد خواهد بود. شما می توانید با استفاده از با استفاده از تکرر تقاضاها در قالب کال تو اکشن، نظر کاربر را به خود معطوف کنید. فرض کنید کاربر یک بار پیام کال تو اکشن شما را می بیند و مغز آن را نادیده می گیرد.
اگر این اتفاق چند بار پشت سر هم رخ بدهد، مغز بدین نتیجه می رسد که ممکن است موضوعی مهم باشد و در نتیجه توجه بیشتری از خود نشان می دهد. پس تکرار تقاضا نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که می توانید از آن در جهت بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO استفاده داشته باشید.

تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوایی

اشتباه نکنید. تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوایی دو مقوله جدا از هم هستند. اما اهدافی نسبتا مشترک دارند. با استفاده از بازاریابی محتوا به کاربر نشان می دهیم که سایت ما فقط یک سایت ساده که یک مقاله یا صفحه خدمات دارد نیست. با بازاریابی محتوا به کاربر می گوییم که ما این محصولات و خدمات را داریم و او را از وجود محصولات یا خدمات خود آگاه می کنیم.
کاربر وارد سایت ما می شود. اما از محصولات یا خدمات ما اطلاعی ندارد و این وظیفه ماست که با استفاده از بازاریابی محتوا او را ملتفت کنیم که محصولات یا خدماتی برای عرضه کردن داریم.

در مقابل، تبلیغ نویسی برای مواقعی استفاده می شود که کاربر می داند که ما محصولات یا خدماتی داریم، اما اطمینان نداشته و در خرید خود مصمم نیست. ما در تبلیغ نویسی سعی می کنیم با بهره وری ترسناک گونه ای از ضعف های احساسی انسان همچون ترساندن کاربر، القای لذت خرید محصول خاصی که داریم و تکنیک های اینچنینی او را به خرید محصولات یا خدماتی که داریم از برند خود، راغب کنیم.
توجه داشته باشید، از برند ما. کاربر ممکن است بداند قصد خرید چه چیزی را دارد و اینکه از چه سایت و چه برندی خرید کند اهمیت دارد و انجام این کار با تبلیغ نویسی ممکن است.

اگر به دنبال بهینه سازی نرخ تبدیل هستید، استفاده از تکنیک های تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوایی توصیه می شود.

آموزش بهینه سازی نرخ تبدیل: استفاده از شیوه های تصویری، صدا و ویدئویی محتوا

پردازش تصاویر برای مغز تا چندین هزار بار سریع تر از پردازش یک متن است. پس استفاده از شیوه های تصویری همچون تصویر و ویدئو بسیار کمک کننده است. صدا نیز یک حس اعتماد به کاربران القاء می کند و برای همین هم، توصیه می کنیم که از سایر فرمت های محتوایی چون تصاویر، ویدئوها و پادکست ها در صفحه فرود خود استفاده داشته باشید.
ضمن آنکه استفاده از ویدئوها و تصاویری که محیط کار و پشت پرده کار شما را نمایش می دهد، به شدت در افزایش اعتماد موثر خواهد بود و به نوبه خود باز هم باعث بهینه سازی بیشتر نرخ تبدیل خواهد شد.

آماده سازی از قبل

باید از قبل خود را آماده کرده باشید. این یک نکته نیست. یک پیشنیاز است. اگر ندانید چه می خواهید و خود را از قبل آماده نکرده باشید در نتیجه هدفی ندارید. وقتی که هدف نداشته باشید، کال تو اکشن ندارید، استراتژی ندارید، ایده ای هم نیست. چرا؟ پرواضح است. چون از قبل آماده نشده اید و نمی دانید چه می خواهید.
باید خود را از قبل آماده کنید. حتی اگر بدانید می خواهید چه کار کنید هم باید زیرساخت های لازم را فراهم آورید. یک مثال. فرض کنید خدمات اینستاگرام ارائه می دهید. اگر آماده نباشید، تیم نداشته باشید یا بدون مهارت دل به کار زده باشید،
خود واقعیتان باشید.

مشکلی که ممکن است باعث عدم اعتماد و کاهش نرخ تبدیل شود آن است که از تصاویر فیک و محتواهای شعارگونه کلیشه ای استفاده می کنیم. نیازی به عکس های خیلی حرفه ای نیست. همین الآن همه ما گوشی هایی هوشمند و پیشرفته داریم که تصاویر و ویدئوهای خوبی می گیرند.
اگر کمی مهارت عکسبرداری و فیلمبرداری با گوشی و ادیت آن ها با نرم افزارهای مختلف رایگان را یاد بگیرید، می توانید تصاویر و ویدئوهایی جذاب و از کسب و کارتان داشته باشید که نظر مشتریان را به خود جلب کرده، باعث افزایش اعتماد شده و در نتیجه نرخ تبدیل را بالا ببرید.

A/B Test
تست کردن و آزمودن راه های مختلف یکی از مهم ترین نکات در بهینه سازی نرخ تبدیل است. به گونه ای که بسیاری از متخصصان به نام در حوزه بازاریابی و تبلیغات، آن را (تست کردن) جزئی جدانشدنی از بازاریابی و تبلیغات قلمداد کرده اند.
ایده این است که اصلا نباید به یک راه حل اکتفا کنید. همیشه دو یا چند صفحه فرود داشته باشید و آن ها را در شرایط مشابه تست کنید. هر کدام که بازخورد بیشتر و بهتری داشت، از آن استفاده داشته باشید.

استفاده از ابزارها

در کنار بهره بردن از تکنیک های جذاب بازاریابی برای بهینه سازی نرخ تبدیل، ابزارهای بسیار زیادی نیز وجود دارند که اغلب رایگان بوده و می توانند به شما کمک کنند تا بهینه سازی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

استفاده از ابزارهای کمکی

استفاده از اسکیماسازها

اسکیما یک نوع از استراکچردیتاها یا همان داده های ساختار یافته بوده که موجب درک بیشتر صفحات سایت شما توسط گوگل می شود. برخی از اسکیماها باعث می شوند تا نرخ تبدیل بالاتر رود. اما به چه شکل؟
به عنوان مثال با اسکیما ستاره دهی، می توان لینک های سایت در گوگل را ستاره دار کرد. شیوه کار بدین شکل است که شما این اسکیما را در سایت قرار داده یا از پلاگین های مخصوص ستاره دهی در وردپرس استفاده می کنید.
سپس کاربران شما می توانند به مقالات و محصولات سایت شما، به صورت ستاره ای امتیاز دهند و بدین شکل می توانید نظر کاربران را نیز به خود جلب کنید. اما نکته مهم آن است که در گوگل سایت ها به صورت لینک هایی ساده نمایش داده می شوند.
اگر به سایت خود اسکیمای ستاره دهی اضافه کنید، امتیاز سایت شما و ستاره های آن در گوگل نمایش داده خواهند شد و بدین شکل است که سایت شما از سایر سایت ها متمایزتر شده و جذابیت بیشتری به دست می آورد.

بهینه سازی نرخ تبدیل

استفاده از پلاگین های سئو

پلاگین های سئو در وردپرس کارکردهای بسیار زیادی دارند. با استفاده از آن ها می توانید عناوین و تایتل سایت خود را بهینه سازی کنید، دیسکریپشن بنویسید (متن کوتاهی که در زیر لینک نمایش داده می شود و می تواند توضیحاتی از محتویات صفحه باشد.) و مشکلات محتوایی صفحه را حل کنید که همه این ها، تاثیراتی بزرگ و کوچک بر روی بهینه سازی نرخ تبدیل خواهند داشت.

استفاده از صفحه سازها و دکمه سازها

در CRO چیزی که اهمیت بالایی دارد، آن است که صفحاتی جذاب و رسا طراحی کرده تا توجه کاربران جلب شده و ضمن آن شما بتوانید ایده ها و استراتژی هایی که می خواهید را پیاده سازی کنید. پس صفحه سازها می توانند نقش بسزایی در بهبود صفحه فرود و در نتیجه بهینه سازی هر چه بیشتر نرخ تبدیل داشته باشند.

دکمه ها معمولا برای کال تو اکشن استفاده می شوند و استفاده از دکمه های جذاب وهمچنین با رعایت نکات تکنیکی بازاریابی توصیه می شود. با آن که صفحه سازها، همه چیز تمام هستند و دکمه ساز نیز دارد اما اگر شما نمی خواهید از دکمه سازهای آن ها استفاده کنید، می توانید از ابزارها و پلاگین های دکمه ساز نیز استفاده کنید.

استفاده از فتوشاپ و پریمیر یا نرم افزارهای موبایلی

فتوشاپ و پریمیر و نرم افزارهای موبایلی ادیت عکس و ویدئو، از آن رو اهمیت بالایی دارند که با استفاده از آن ها می توانید تصاویر و ویدئوهای خود را ویرایش کرده و در صفحه فرود خود قرار دهید. نکته مهم آن است که بهترین استراتژی خودتان بودن است.
بهتر است از فضای کسب و کار و پشت پرده کارها تصویربرداری و فیلمبرداری کرده و سپس با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی آن ها را ادیت و زیباتر کنید.

همه این نکات شاید کوچک باشند، اما مسلما موجب بهبود نرخ تبدیل خواهند شد.

استفاده از ابزارهای تحلیلی

ابزارهای تحلیلی بسیاری وجود دارند که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم.

استفاده از گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ابزاری است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط، رتبه ها، ایمپرشن و کلیک را مشاهده نمایید. یکی از مهم ترین استراتژی ها در استفاده از گوگل سرچ کنسول آن است که صفحاتی که رتبه های ۵ به زیر را دارند، پیدا کرده و با بهینه سازی تایتل و دیسکریپشن آن ها سعی کنید، آن ها را بهبود داده و در نتیجه نرخ تبدیل را بالا ببرید.

استفاده از گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای A/B Test بوده و با استفاده از آن می توانید عملکرد کاربران و میزان بازخورد صفحات فرود مختلف را مشاهده کرده و در صورت لزوم بهینه سازی های لازم را بر اساس نکات گفته شده انجام دهید.

استفاده از پلاگین های سئو

پلاگین های سئو را در بخش قبلی هم معرفی کردیم. پلاگین های سئو امکانات تحلیلی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز می تواند به شما در زمینه تحقیق کلمات کلیدی و یافتن کلمات و عبارات کلیدی هدفمند که بیشترین نرخ تبدیل را برای شما به ارمغان خواهند آورد کمک کند. ابزارهایی مانند Google suggests & Google trends, kwfinder, keywordtools.io می توانند برای انجام این کار مفید باشند.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *