هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت به صورت جامع

آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت در تمامی سيستم عامل

دسته بندی : فناوری
1400/07/02

با اينترنت موبايل چه كار هایی ميتوان انجام داد ؟

آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت به صورت جامع

كمتر كسانی هستند كه با اينترنت موبايل آشنا نشده باشند ، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت را داريم و در ادامه قرار است كه اين مبحث را به صورت گسترده باز كرده و آن را شرح دهيم .

تمام اطلاعات و خريد ها و تماس ها و … امروزه توسط موبايل های‌ همراه تمام اين امرها قادر به اجرا هستند و شما فقط با داشتن يك موبايل ميتوانيد تمام اين كار ها را انجام دهيد ،‌ يكی‌ از معظلات اصلی افرادی كه از موبايل استفاده ميكنند آن است كه با اينترنت ضعيف رو به رو هستند ، و با توجه به سرعت عمل پايين آن ، در كارهای خود اختلال ايجاد خواهد شد ، در ادامه ما تمام ترفند های افزايش سرعت اينترنت را ارائه خواهيم داد و آنها را بررسی كرده و نتيجه را برای شما اعلام كنيد .

 

بررسی سرعت اينترنت در موبايل ها :

آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت به صورت جامع

در ابتدا شما آشنایی اوليه با ين موضوع پيدا كرده ايد و وقت آن فرا رسيده كه سرعت اينترنت را در هر سيستم عامل بررسی كنيم ، سرعت اينترنت در موبايل ها به صورت يكسان نيست و نميتوان مقدار آنها را به صورت يكسان تنظيم كرد و دليل آن ات كه در هر اپراتور سيم كارت سرعت های خاص خود را در بر دارد .

برای درك بهتر شما ، اين موضوع را به صورت كلی توضيح خواهيم داد ، شما در ابتدا برای استفاده از خدمات اينترنتی بايد سيم كارتی را تهيه كرده و از آن استفاده كنيد ، شما با خريداری كردن بسته های اينترنتی آنها را برای خود فعال كرده و شروع به استفاده از اينترنت خود كنيد اما سوال اصلی‌ كاربران سرعت معين در سيم كارت ها است ، نميتوان سرعت اينترنت را دسته بندی كرد ولی ترفند های افزايش سرعت اينترنت به چند مورد تقسيم ميشود كه عبارت اند از :

  • نوع سيمكارت : در ابتدا شما بايد به نوع سيم كارت خود توجه داشته باشيد ، برای مثال با تهيه كردن سيم كارت های lte/tdlte سرعت اينترنت بيشتر برای خود رغم خواهيد زد ( سرعت اينترنت ميتواند به 15 مگابايت بر ثانيه برسد ) .
  • ميزان آنتن دهی اپراتور : شما بايد در انتخاب سيم كارت خود كه عنوان شد بسيار دقت كنيد به اين دليل كه شايد سيم كارتی كه شما انتخاب كرده ايد در آن منطقه دكل های مخابراطی را ندارد و باعث عدم سرويس دهی مناسب خواهد شد و اين دليل ميتواند باعث كندی سرعت اينترنت شود .
  • اننتخاب بسته اينترنتی : در ابتدای خريد بسته اينترنتی برای شما چند پيشنهاد به نمايش در خواهد آمد و شما بايد به مصرف خود هم دقت كنيد به اين دليل كه شايد اينترنت شما زود به پايان برسد و اينكه برای‌ مصرف شما سرعت كافی را نداشته باشد .

( ميزان سرعت اينترنت در سيم كارت های جديد و امروزه به صورت 4G و 4.5G است ،  سرعت آنها از 5 مگابايت برثانيه تا 30 مگابايت بر ثانيه خواهد رسيد )

 

ترفند های افزايش سرعت موبايل :

آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت به صورت جامع

تا به اينجای مقاله يك درك كلی ‌از آن دريافت كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه ترفند های افزايش سرعت موبايل را برای‌ شما عنوان دهيم ، توجه داشته باشيد كه تمام مراحل را مو به مو اجرا كنيد و نكات مهم را هم يادداشت كنيد و در صورت نياز به آنها رجوع كنيد :

  • اطلاع از سرعت اينترنت خود : اولين گام از ترفند های افزايش سرعت اينترنت ، شما بايد سرعت اينتنرت خود را كنترل كنيد و يا اصلا سرعت اينترنت شما زياد است يا كم ولی چگونه ؟ كافی است به سايت Speedtest رفته و وارد منوی اصلی‌ شويد ، در ابتدای ورود شما به سايت شاهد نمای ساده آن خواهيد شد و كافی است كه بر روی گزينه go كليك كرده و وارد مراحل بعدی شويد و كافی است كه به سايت چند اجازه متنوع ارائه بدهيد و آماده اندازه گيری سرعت اينترنت شويد . ( حداقل سرعت اينتنرت بالای 4 مگابايت بر ثانيه و كمترين مقدار زير 1 مگابايت بر ثانيه )

پاك كردن حافظه پنهان نرم افزار های كاربردی ( مخصوص اندرويد ) : در دومين گام از ترفند های افزايش سرعت اينترنت شما بايد به حافظه ی پنهان موبايل خود رجوع كنيد و برنامه هایی كه از اينترنت استفاده ميكند را زير نظر بگيريد ، ( برای‌مثال تمام مرورگر ها ، و پبكه های اجتماعی و … )‌ شما حال بايد به تنظيمات خود رفته و ديتا و حافظه پنهان آن ها را پاك كنيد ، به اين دليل كه در طول زمان آنها روی هم انباشته شده و اينكه به مشكل برخورد خواهيد كرد ، برای پاك كردن حافظه ی پنهان كافی است كه به Settings – Application Manager – [Select an App] – ClearCache رفته و تمام مراحل اشاره شده را طی كنيد در نتيجه تغييرات اعمال خواهد شد .

  • حذف كردن برنامه های پر مصرف : يكی از راهكار های نوستالژی برای افزايش سرعت موبايل و اينترنت  آن است كه شما بايد نرم افزار های پركاربرد را حذف كنيد به اين دليل كه حتی اگر آن نرم افزار ها هم آفلاين باشد بلاخره مقدار‌ی از اينترنت شما مصرف خواهد شد .

 

  • حذف كردن تبليغات : شما در ابتدای ورود به هر سايتی‌ در ابتدا به شما دو مورد از اعلان ارائه داده خواهد شد ، شما بايد گزينه بستن و مسدود كردن را انتخاب كنيد ولی چرا ؟ به اين دليل كه شما وقتی ‌اجازه به نوتيفيكيشن ها را صادر ميكنيد در هر زمانی‌كه به اينترنت متصل خواهيد شد اعلان هایی برای شما به نمايش در خواهد آمد ، و به همين امر اينترنت شما مصرف شده و يا سرعت آن كاهش خواهد يافت ،‌ شما برای حل اين مشكل چند راهكار داريد ، اول آنكه شما در ابتدای ورود به سايت بايد گرينه مسدود را انتخاب كنيد و اما در مورد دوم از حل اين مشكل شما بايد نرم افزار هایی در رابطه با اين مورد را دانلود كرده و از آن ها استفاده كنيد كه عبارت اند از Free adblocker Browser، Brave browser و Blokada  و در اصل برای این کار طراحی شده اند.

 

 

ترفند های افزايش سرعت اينترنت برا‌ی ويندوز :

تا به اينجآی مقاله تمام جوانب برای هر سيتسم عاملی عنوان شده است  و اما يكی‌ از سيتسم عامل های پرطرفدار در رابطه با همين امر ويندوز است ، شما برای افزايش سرعت اينترنت بايد چند راهكار را انجام دهيد كه عبارت اند از :

  • لغو بروزرسانی ها : هر ماه ويندوز آپديت های جديدی از محصولات خود را ارائه خواهد داد و در بخش تنظيمات ويندوز شما آپديت خودكار هميشه فعال است و اين امر در ويندوز باعث كند شدن سرعت اينترنت خواهد شد ،‌ بايد آن را غير فعال كنيد و برای انجام اينكار شما بايد وارد منوی ويندوز start شده و عبارت update را وارد كنيد كرده و وارد تنظيمات مورد نظر شده و آنها را غير فعال كنيد .
  • تغييرdns : يكی‌ ديگر از ترفند های افزايش سرعت اينترنت تغيير آيپی شما و dns شما با وارد كردن كردن كد های ديگر در تنظيمات مورد نظر ميتوانيد سرعت اينترنت خود را افزايش داده و به صورت فيلتر شكن هم برای‌ شم قادر به كار كردن است .

برای انجام اين مرحله كافی است كه كليد پنجره ی ويندوز را نگه داشته و عبارت R را هم نگه داريد ، بعد از آن در گوشه سمت راست كادری برای شما به نمايش در خواهد آمد ، و عبارت ncpa.cpl ر تايپ كنيد ، وارد يكی از بخش های كنترل پنل خواهيد شد ، حال شما بايد انتخاب كنيد كه از كدام اينترنت استفاده ميكنيد و روی آن كليك كرده و بر روی گزينه Properties كليك كنيد ، سپس منویی برای شما به نمايش در خواهد آمد و ايكه بايد گزينه چهارم را انتخاب كرده و كد های مورد نظر dns كه از اينترنت ميتوانيد تهيه كنيد را وارد كرده و تغييرات را اعمال كنيد . ( در تصوير پايين برای شما به نمايش در آورده ايم )

آموزش ترفند های افزايش سرعت اينترنت به صورت جامع

  • سايت های مرتبط با اين موضوع : آخرين گام از ترفند های افزايش سرعت اينترنت ، شما ميتوانيد با تحقيق كردن در مورد وبسايت های مورد نظر در اين حوزه ميتوانيد از آنها كمك گرفته و جويای حل مشكل خود شويد ، اما برخی از آنها اينترنت ويژه ایی‌ را ارائه ميدهد به آن صورت كه شما ميتوانيد با خريدن اشتراك آنها و صدور اجازه به وبسايت بر نظارت كلی بر سيستم خود شاهد تغييرات منحصر به فردی خواهيد شد و اما سوال اصلی كاربران آن است كه سايت های مورد نظر را از كجا پيدا كنيم ؟ كافی است كه اطلاعاتی در اين زمينه كسب كرده و با تحقيقات به آن سايت ها رجوع خواهيد كرد .

 

چه نرم افزار هایی ميتواند سرعت اينترنت را افزايش دهند ؟

برخی‌ از نرم افزار ها هم وجود دارند كه با اجرا كردن آنها شاهد پيشرفت چشمگير بر شبكه دارند ،‌ برخی از آن نرم افزار ها را معرفی خواهيم كرد :

  1. cFosSpeed : نرم افزاری قدرتمند برای افزایش سرعت اینترنت می باشد بسياری از راه حل ها برای افزايش سرعت اينترنت با واسطه نرم افزار وجود دارد که یکی از راه های افزایش آن استفاده از برنامه cFosSpeed  می باشد . با فرايند های بهينه سازی اينترنت شما و انتقال داده ها و بررسی مرتب آنها شاهد افزايش سرعت خواهيد شد. با این برنامه می توانید سرعت اینترنت خود را بهینه سازی کنید و با حداکثر سرعت و کمترین زمان تاخیر به اینترنت وصل شوید .
  2. Throttle : اين نرم افزار با اتصالات بسيار بالا در داده ها و انتقال آنها در سرور ها باعث افزايش سرعت اينترنت خواهد شد ، علاوه بر اين موضوع این نرم افزار قادر خواهید بود تا بازی ها، فیلم ها و فایل های خود را سریعتر از همیشه از اینترنت دانلود نموده و در صورتی که بصورت آنلاین بازی می نمایید، سرعت اجرای آن را افزایش می دهد .

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم كه نهايت بهره را از اين مقاله آموزش از سايت برتر آموز را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب بايد برخی از نكات مهم را گوشزد كنيم ، اول آنكه تمام مراحل را فقط با منابعی كه اشاره كرده ايم طی كنيد و سعی نكنيد كه مرحله را پيش پا بگذاريد ، به تمام نكات مهم عنوان شده دقت كرده و آنها را در زمان معين اجرا كنيد ، توجه داشته باشيد كه اين آموزش برای هر سيستم عاملی متفاوت است كه ما آنها را برای شما در چند مرحله توضيح داده و نتيجه آن را بررسی كرده ايم ، پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر از ويندوز استفاده ميكنيد از سايت های معتبر اشتراك تهيه كرده و در زمان معين از آن استفاده كنيد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *