هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش حفظ رتبه سایت در گوگل با چند تکنیک ساده و کاربردی

آموزش حفظ رتبه سایت در گوگل با چند تکنیک ساده و کاربردی

دسته بندی : سئو
1402/01/30

معمولا افراد بعد از یک تبلیغات مهم و یا تغییر استراتژی در حوزه سئو تکنیکال خود، به یک نتیجه بسیار عالی در نتایج گوگل دست پیدا می‌کنند.

اما بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی مجدد، جایگاه خود را از دست می‌دهند و به جایگاه قبلی خود باز می‌گردند که این موضوع نیز نمی‌تواند بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا با راز حل این مشکل آشنا شوید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😃👋🏻 ما اومدم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. امروزه زمانی که نتایج سرچ کنسول سایت‌های نوپا و گاها سایت‌های با سابقه را بررسی می‌کنند. گویی الگوریتم گوگل دنس روی آن فعال است و مداوم جایگاه آن‌ها تغییر می‌کند. این موضوع می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. اولین و مهمترین دلیل آن این است که افراد استراتژی مناسبی برای سئو خود ندارند. از طرفی برخی دیگر ممکن است که استراتژی مناسبی داشته باشند، اما آپدیت هسته گوگل را به خوبی بررسی کنند. به شما اطمینان میدهیم که بدون آموزش حفظ رتبه سایت در گوگل امکان پذیر نخواهد بود.

در این صورت نتایج سایت‌ آن‌ها به صورت تصادفی بالا و پایین می‌شود. قطعا یک سئو کار حرفه‌ای نباید از همچین سایتی در رزومه‌ خود داشته باشد. در این مقاله قرار است که به شما چند تکنیک بسیار مهم . کاربردی آموزش دهیم. تکنیک‌هایی که می‌تواند سرنوشت شما را در حوزه کاری وب متحول کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که سادگی آن مهم نیست. بلکه مهم استمرار شما در عمل کردن به این موارد گفته شده می‌باشد.

در دوره آموزش سئو برترآموز، به شما نکات بسیار عالی را آموزش داده‌ایم. اما باید به شما بگوییم که حتی دوره آموزش سئو VIP برترآموز نیز به صورت مستمر نیازمند به روز رسانی اطلاعات می‌باشند. بنابراین شما نیز باید دانش خود سئو خود را از طریق مراجع مناسب به روز کنید. سایت‌های ایرانی شاید سرعت عمل پایینی در انتقال اطلاعات داشته باشند. اما سایت‌های انگلیسی معمولا فروم‌های فعالتری دارند و شما نیز می‌توانید با استفاده از آن‌ها به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید.

حوزه کاری خود را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن را نمایید

شاید در نگاه اول این موضوع حالت بسیار جامعی داشته باشد و ندانید که قرار است چه کاری انجام دهید. در این بخش چند نکته بسیار مهم برای بررسی رقبا به شما آموزش خواهیم داد. با این حال برای اینکه نتیجه گیری شما قابل استناد باشد، لازم است که شما نیز سبک و سیاق کار خود را تغییر دهید و نتایج کار خود را به صورت کمی و کیفی بررسی کنید. در این صورت می‌توانید از این بخش استفاده درست داشته باشید. در غیر این صورت بررسی رقبا به جهت حفظ رتبه سایت در گوگل برای شما هیچ کاربردی نخواهد داشت.

1.    کیبردهای اصلی رقبای خود را به دست آورید

زمانی که رتبه سایت شما در بین رقبای حوزه کاریتان بهبود پیدا میکند. این موضوع ممکن است که دو دلیل کلی داشته باشد. اولین دلیل آن ممکن است که به خاطر ضعف فعالیت رقبای شما روی یک کلمه خاص باشد. دومین دلیل آن ممکن است که به خاطر به روز رسانی ویژه الگوریتم‌های گوگل باشد. و این تغییر جایگاه شما صرفا یک حالت اختلال داشته باشد و بعد از کالیبره شدن آن، وضعیت شما به حالت قبل برگردد. بنابراین زمانی که کلمات کلیدی اصلی رقبای خود را بررسی کرده باشید. در این صورت می‌دانید که این تغییر جایگاه به چه دلیلی است. آیا به علت افزایش کلیک و ایمپرشن روی کلمات کلیدی سایت شما می‌باشد و یا تصادفی است.

دومین نکته این است که سعی کنید، برای این کلمات کلیدی یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد. دقت داشته باشید که حرکات و استراتژی‌های پر ریسک و انفجاری در بلند مدت برای شما بازدهی بسیار بالایی نخواهند داشت. فرض کنید که شما روی دو کلمه کلیدی اصلی بازار همزمان از رپورتاژ، سوشال سیگنال، محتوای قوی و … استفاده کرده‌اید. کاملا طبیعی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی یک جامپ بسیار عالی در نتایج داشته باشید و از آن لذت ببرید. اما نکته بسیار مهم حفظ رتبه سایت در گوگل و تثبیت جایگاه شما می‌باشد.

اما نکته بسیار مهم بعدی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که سایت شما در صورتی می‌تواند، به یک تثبیت جایگاهی دائمی برسد که اولا تحلیل رقبای شما پویا باشد. منظور ما این است که اگر کیبردهای اصلی تغییر کرد. شما در مدت زمان بسیار کوتاهی آن را درک کنید و دومین نکته این است شما در زمان بررسی کلمات کلیدی خود سعی کنید که کلمات کلیدی مشابه را نیز به نام خود ثبت کنید. به نوعی می‌توان گفت که استراتژی شما در ثبت و بررسی کلمات کلیدی، حالت بازی شطرنج دارد. شما باید به نحوی کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید که دست شما برای تغییرات باز باشد.

 کیبردهای اصلی رقبای خود را به دست آورید

2.    از یک مشاوره سئو بسیار قوی استفاده کنید

یکی از مهمترین نکاتی که برای تحلیل رقبای خود باید از آن استفاده کنید؛ استخدام یک مشاوره سئو حرفه‌ای می‌باشد. دقت کنید که مهم نیست شما چند سال رزومه کاری دارید و یا در چه سطحی مشغول به فعالیت می‌باشید. موضوع دسترسی به ابزاری خاص است که ممکن است برای شما مقدور نباشد. به عنوان مثال فرض کنید که سایت شما قرار است یک سایت بسیار عالی و با کیفیت باشد، در این صورت باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از ابزار حرفه‌ای نیز برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

شما در حالت عادی نمی‌توانید تمامی کلمات کلیدی رقبای خود را به دست آورید و بر اساس میزان کلیک و ایمپرشن آن به دنبال طراحی استراتژی جایگزین باشید. اما می‌توانید با برخی از ابزارهای یک متخصص حوزه سئو که استفاده از آن نیز هزینه بسیار بالایی دارد که به صورت حدودی این بخش مهمی از این کلمات کلیدی را به دست آورید. سپس مرحله بعدی طراحی استراتژی و جذب مشتریان بازار هدف می‌باشد که این موضوع نیز بستگی به توانایی مدیر دیجیتال مارکتینگ شما دارد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از 69 درصد سایت‌هایی حوزه وب انگلیسی داری یک متخصص سئو و یک مشاور سئو می‌باشند. شما با بررسی همین آمار ساده می‌توانید به اهمیت این موضوع پی ببرید. به عنوان مثال ممکن است که یک مشاوره سئو با تغییر در Ui –  Ux سایت شما به سادگی، نرخ پرش سایت شما را کاهش دهد. در این صورت به غیر از افزایش برندینگ و فروش بهتر می‌توانید به حفظ رتبه سایت در گوگل را به تجربه کنید.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که تحقیق در مورد مشاوره سئو نیز بسیار مهم است. امروزه بسیار از بلاگرهای حوزه تکنولوژی خود را نقش افراد متخصص به شما معرفی می‌کنند. فرض کنید که شخص به تازگی یک دوره آموزش وردپرس دیده است و چون شبکه سازی اجتماعی قوی دارد، به دنبال بررسی و تحلیل پلاگین مناسب برای سایت شما می‌باشد. در صورتی که بدون داشتن سابقه قوی، نه تنها تحلیل‌های شما به درستی انجام نخواهد شد، بلکه رتبه سایت شما نیز خراب می‌شود.

3.    با مخاطبان خود ارتباط نزدیک به دست آورید

هدف از سئو یک سایت چیست؟ تمامی سئو کاران برای سئو یک سایت به دو پارامتر توجه می‌کنند. اولین پارامتر این است که این تغییرات چگونه دسترسی موتورهای جستجو به سایت را بهبود می‌بخشد. به نوعی می‌توان گفت که ما در سئو به دنبال دیده شدن توسط گوگل و هوش مصنوعی آن می‌باشیم. اما دومین هدف ما این است سایت را برای مخاطبین خود بهینه کنیم. اساتید سئو در سال 2023 روی این موضوع تاکید بیشتری دارند. چرا که بعد از شروع جدی جنگ بر سر هوش مصنوعی، تمام تلاش افراد در حوزه وب بر این است که مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنند. مهم نیست گوگل باشد و یا چت جی پی تی! مهم به دست آوردن بازار هدف می‌باشد.

حال تحلیل جمعی رقبا بخشی از کار است که می‌تواند به واسطه ابزار ما خطای قابل توجهی‌ داشته باشد. اما نکته بسیار مهم در این است که شما می‌توانید با ارتباط نزدیک با مخاطبین خود این خطا را از بین ببرید. به این موضوع فکر کنید که هر چقدر سایت شما مطابق سلیقه و نظر مخاطب شما باشد. در این صورت شما تا چه اندازه می‌تواند او را برای گذاران وقت در سایت شما تحریک کند. دقت داشته باشید که سایت شما قرار نیست که سایت معمولی باشد. بلکه سایت شما قرار است که مرکز پیشرفته برای رفع نیاز مخاطبین حوزه کاری شما باشد.

با افزایش مدت زمان حضور مخاطبین در سایت خود به حفظ رتبه سایت در گوگل به صورت ویژه دست پیدا کنید. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که گوگل نیز این موضوع را درک خواهد کرد و برای شما پوینت مثبت ثبت خواهد کرد. زمانی که نمودار زمان سپری کردن مخاطبین در سایت شما حالت صعودی پیدا می‌کند و به طبع آن نرخ پرش سایت شما کاهش پیدا می‌کند، این موضوع روی جلب نظر گوگل تاثیر جدی خواهد داشت. فرض کنید که شما یک سایت آموزش زبان انگلیسی دارید، چگونه این استراتژی را برای آن شخصی سازی می‌کنید. نظر خود را در بخش کامنت‌های همین مقاله با مطرح کنید.

در سال 2023 بدون تولید محتوای استراتژیک حفظ رتبه سایت در گوگل محال خواهد بود

یکی از چالش‌های بسیار اصلی و مهم در سال 2023 تولید محتوای استراتژیک می‌باشد. شاید فکر کنید که تولید محتوای وبلاگ که کار سختی نیست. باید به شما بگوییم که شما اشتباه فکر می‌کنید. امروزه بازار تنها به تولید محتوای متنی نیاز ندارد، بلکه شما باید محتوای ویدیویی و همچنین محتوای گرافیکی بسیار قوی نیز تولید کنید. در این صورت می‌توانید حفظ رتبه سایت در گوگل را تجربه کنید. ممکن است که شما یک تیم تولید محتوای بسیار قوی در سال 2022 داشته باشید و به نتایج بسیار عالی نیز دست پیدا کرده باشید. اما به شما اطمینان می‌دهیم که این استراتژی در سال جدید پاسخگو نخواهد بود و به مرور افول رتبه سایت شما شروع خواهد شد. با استفاده از چند استراتژی که در بخش‌های بعدی خواهیم گفت به مرور این مشکل را حل خواهید کرد.

تولید محتوای متنی شما به جای کیبورد استاف قوی، باید یونیک نوشته شود ...

1.    تولید محتوای متنی شما به جای کیبورد استاف قوی، باید یونیک نوشته شود …

یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند تولید محتوای سایت شما را به صورت ویژه رشد دهد. توجه به قوانین جدید گوگل می‌باشد و فراموش کردن استراتژی‌های گذشته است. در سال‌های گذشته با استفاده از برچسب زدن و همچنین با استفاده از یک کیبورد استاف قوی شما می‌توانستید، به رتبه عالی در گوگل دست پیدا کنید. اگر تولید محتوای شما نیز از همین استراتژی استفاده کرده باشد، احتمالا جایگاه شما در گوگل بسیار عالی می‌باشد.

با این حال اگر رتبه سایت شما در سال 2023 به مرور جا به جا می‌شود، علت آن الگوریتم جدید گوگل می‌باشد. گوگل بعد آز آپدیت دو مرحله‌ای هسته خود، از الگوریتم MUM  رو نمایی کرد. این الگوریتم درک بسیار عالی از زبان‌های غیر انگلیسی دارد و به خوبی می‌تواند منظور شما را درک کند. از طرفی زمانی که یک محتوا را بررسی می‌کند، هوش مصنوعی آن به درک مفهوم کلی محتوا نیز می‌پردازند. به عنوان مثال اگر محتوای شما یک محتوای کپی از دو سایت صفحه اول باشد و از طرفی تراکم کلمات کلیدی آن نیز بالا باشد. تنها موضوع مد نظر شما با ادبیات متفاوت بیان شده باشد. الگوریتم ام یو ام به سادگی آن را درک خواهد کرد و رتبه و ارزش مقاله را کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال اگر شما در حال تولید محتوای کاربردی در مورد آموزش اینستاگرام می‌باشید. اگر نتوانید به محتوای خود چیز جدید اضافه کنید، این محتوا ارزشی نخواهد داشت. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که تولید کننده محتوا با تایپیست تفاوت دارد. 😒 تولید کننده محتوا شخصی است که یک درک کلی از سئو داخلی دارد و می‌تواند لینک سازی مناسب داشته باشد. تولید کننده محتوا باید بتوانید به صورت انحصاری تایتل و متا دیسکریپشن متفاوت برای شما بنویسد. در غیر این صورت او در حال تایپ و خلاصه کردن مطالب رقبای شما می‌باشد.

2.   روی محتوای ویدیویی خود به صورت ویژه کار کنید

با گذشت زمان و افزایش سرعت اینترنت به مرور زمان، محتوای ویدیویی جایگاه جدیدی در بین مردم پیدا کرد. در گذشته تمام تمرکز و تلاش مردم بر این بود که آموزش‌های مورد نیاز خود را از یک سایت با کیفیت در قالب یک نوشته دریافت کنند. در حالی که امروزه این موضوع بسیار متفاوت خواهد بود. امروزه افراد در یوتیوب و آپارات به دنبال آموزش و حل مشکل خود می‌باشند. به این موضوع توجه داشته باشید که تمام تمرکز افراد مختلف بر این است که محتوای مورد نظر خود را به ساده‌ترین شکل ممکن و همچنین سریعترین شکل ممکن دریافت کنند. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد آموزش فتوشاپ تحقیق کنند. قطعا به دنبال آموزش متنی و اینفوگرافی نمی‌باشند.

با توجه به تمامی این تفاسیر نظر گوگل نیز به این مسیر به صورت کامل و جامع جذب گشته است. در نتیجه گوگل نیز از شما می‌خواهد که برای بخش‌های مختلف سایت خود از محتوای گرافیکی مناسب استفاده کنید. این موضوع علاوه بر افزایش ترافیک سایت شما منجر به یک رشته بسیار عالی نیز می‌شود. سپس برای حفظ رتبه سایت در گوگل نیز باید سعی کنید که روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز و تلاش ویژه داشته باشید. در صورتی که قرار است محتوای ویدیویی خود را به صورت همه جانبه تهیه کنید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از ALT مناسب نیز برای آن استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که گوگل تنها یک شبکه مجزا نیست. بلکه گوگل یک ساختار غیر متمرکز است که غیر رصد محتوای داخلی خود به رصد محتوایی خارجی نیز می‌پردازد. بخشی از استراتژی سوشال سیگنال نیز با توجه به همین رویکرد تعریف شده است. شما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به صورت کاربردی این موضوع را در وب سایت خود اجرا کنید. زمانی که یک رشد مناسب داده را پیدا می‌کنید، به دنبال این باشید که چگونه می‌توانید، این حالت را تثبیت کنید.

3.    به روز رسانی محتوایی بر اساس نتایج سرچ کنسول

اگر بخواهیم نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، معمولا افراد برای این حفظ رتبه سایت در گوگل را تجربه کنند. محتوای خود را در بخش‌های مختلف آپدیت می‌کردند. استراتژی آن‌ها به این صورت بود که کدام پیشنهاد گوگل در محتوای ما مطرح نشده است و آن را با شخصی سازی بر اساس کلمات کلیدی اصلی به محتوای خود اضافه می‌کردند و رشد مناسبی نیز به دست ‌آوردند. اما امروزه این استراتژی نتایج بسیار جالبی را به همراه ندارد. دقت داشته باشید که این کار نیز برای گوگل با اهمیت است، اما نتایج آن مانند گذشته نیست. شما برای آپدیت یک صفحه گوگل خود باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نتایج سرچ کنسول آن صفحه را به درستی بررسی کنید.

به عنوان مثال باید بررسی کنید که این صفحه روی چه کلماتی ورودی گرفته است. آیا برای این کلمات محتوای مناسب وجود دارد و یا خیر. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی شما  به صورت خطی باشد. اما با این استراتژی بازدهی شما به صورت نمایی خواهد بود. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که آپدیت محتوایی شما اولا باید به حجم محتوای قبلی شما تناسب داشته باشد. دوما باید محتوای خود را به نحوی سازماندهی کنید که اصول سئو داخلی به درستی در آن رعایت شده باشد. به این موضوع توجه داشته باشید نوشتن یک آپدیت محتوایی قوی به مراتب سختتر از نگارش یک محتوای معمولی می‌باشد.

این استراتژی حتی برای صفحات لندینگ و صفحات فروشگاهی شما نیز بسیار با ارزش خواهد بود. شما اگر بتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و هرم بازاریابی محتوای خود را به صورت اصولی و درست طراحی کنید. در این صورت هزینه تبلیغات شما نیز به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

به روز رسانی محتوایی بر اساس نتایج سرچ کنسول

بک لینک‌های سایت خود را به صورت مستمر بررسی کنید

یکی از مهمترین استراتژی‌هایی که شما برای حفظ رتبه سایت در گوگل باید آن را شخصی سازی کنید و با توجه به زمان خود از آن استفاده کنید، بررسی بک لینک‌های سایت می‌باشد. به عنوان مثال شما یک تبلیغات در حوزه کاری میروید و سایت شما یک کسب رتبه بسیار عالی کسب می‌کند. سپس بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی نتایج شما افت می‌کند. زمانی که بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که گوگل یک آپدیت هسته جدید انجام داده است. شاید در وهله اول فکر کنید که این موضو چیزی خاصی نیست و صرفا بعد از کالیبره شدن آن، شرایط نرمال خواهد شد.

اما بعد از گذشت 1 تا 2 هفته مشاهده می‌کنید که هنوز نیز شما جایگاه خود را روی کلمات کلیدی اصلی از دست می‌دهید و در حال از دست دادن موفقیت‌های خود می‌باشید. پس از بررسی بیشتر متوجه می‌شوید که تمامی بک لینک‌هایی که از مزرعه لینک بوده و یا بک لینک‌هایی تگ تبلیغاتی داشته است بی اثر شده است. از طرفی با توجه به این که در سئو بک لینک برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. بررسی این موضوع برای شما بسیار حیاتی و مهم خواهد بود.

شما برای حفظ رتبه سایت در گوگل باید به صورت پیوسته کیفیت و اعتبار بک لینک‌های خود را بررسی کنید. در صورتی که زمان کافی برای اینکار ندارید می‌توانید با صرف اندک هزینه‌ای از یک برنامه نویس استفاده کنید و با استفاده از دانش او در زمان صرفه جویی کنید. نکته بعدی این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید که حتما چند بک لینک نیز به صورت تصادفی خودتان بررسی کنید. چرا که در برخی مواقع ممکن است، کد نویسی سایت شما خطای اندکی داشته باشید و برنامه نویس این موضوع را متوجه نشود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد تکنیک‌های اصلی حفظ رتبه سایت در گوگل با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌های همین مقاله با برترآموز و دیگران مطرح کنید. با توجه به تمامی این نکات  به این نکته توجه داشته باشید که گوگل به دنبال نوآوری می‌باشد و در چند سال آینده،  آپدیت‌های الگوریتمی ارائه خواهد داد. اگر شما به دنبال بازدهی بسیار بالا می‌باشید، باید این تغییرات را به صورت دائمی بررسی کنید و ببینید چگونه می‌توانید از آن زودتر از دیگران استفاده کنید. در این صورت بازدهی شما چند برابر خواهد شد و همچنین حفظ رتبه سایت در گوگل نیز بسیار ساده‌تر انجام خواهد شد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *