هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش ذهن خوانی به صورت باور نكردنی

دسته بندی : سلامت - مقالات
1400/05/08

آموزش ذهن خوانی چيست ؟ چه كاربردی دارد؟

 

آموزش ذهن خوانی يكی از كارهای غير ممكن توسط برخی از افراد و بشريت بوده است ؛ اين قابليت از آموزش ذهن خوانی در طول دوران زندگی انسان ها آنقدر جذاب است كه در افسانه های قديم كسانی خيلي قدرتمند بوده اند كه بتوانند فكر ديگران را بازگو كنند .

آموزش ذهن خوانی به چه صورت است ؟ به آن صورت است كه افرادی كه در اين حوزه كار ميكنند به چند دسته تقسيم ميشود : برخی از آنها  با توجه به عصب های مغز و اطلاعات مربوطه به امواج مغزی را دريافت و حركات و فكر های آنها را پيش بينی ميكنند ؛ در دسته دوم برخی از افراد هستند كه با روانشناختی از كتاب ها و يا مورداتی كه آموخته اند تمام فكر افراد را به اصطلاح ميخوانند ، اين كار با توجه به تكنيك های مورد نياز و شناخت نسبی از روحيات افراد ذهن انسان ها .

و اما چه كاربردی دارد آموزش ذهن خوانی ؛ كاربرد های متعددی و بالایی دارد و شما اگر دانش آموخته اين رشته هستيد افرادی كه مشكلاتی دارند به شما مراجعه ميكنند و از شما كمكی در مورد طرز فكر و تفكرشان ميخواهند و می خواهند نظر شما را بدانند و شما كه در اين حوزه اطلاعات كافی را داريد به آنها كمك خواهيد كرد. ( اگر شما ذهن خوانی را به طور حرفه ایی ياد بگيريد ميتوانيد از طريق آموزش اينستاگرام كسب در آمد كنيد )

در ادامه مقاله همراه سايت برتر آموز باشيد

آموزش ذهن خوانی و تكنيك های آن :

قبل از آموزش ذهن خوانی شما بايد تكنيك هایی همچون براي آماده سازي در رابطه با اين موضوع را آشنا شويد و خود را در پی اين موضاعات آماده سازی كنيد در غير اين صورت ذهن خوانيبرای شما بسيار سخت خواهد شد ، و اما اين تكنيك ها را ما برای شما عنوان ميكنيم :

  • افراد نزديك خود را بشناسيد : اولين مرحله آموزش ذهن خوانی شناخت افراد نزديكتان ( همچون دوستانتان ، خانواده و …) اطلاعات كافی از نظرشان طرز صحبت كردنشان و اينكه به زندگي چه ديد هایی دارد اطلاعات كافي را داشته باشيد و اگر خودتان را با آن افراد نزديك كنيد ميتوانيد خودتان را جای آن افراد بگزاريد و نظريات خود را بگوييد.( اين اولين نكته از آموزش ذهن خوانی است )

 

  • گوش دادن زياد به صحبت كردن افراد : دومين مرحله آموزش ذهن خوانی در رابطه به گوش دادن زياد به صحبت كرن افراد است شما بايد در اين مورد بيشتر از آن كه حرف بزنيد گوش دهيد ( چه چيزی برای مخاطبتان بد است ؟ چه چيزی مخاطبتان را آزرده خاطر ميكنند ؟ چه مورداتی نقاط ضعف افراد هستند ؟ ) اين موردات از جمله صحبت های افراد هستند كه چكيده از آنها را برای شما عنوان كرده ايم .

با گوش دادن می‌توانید به نکات مهمی از شخصیت افراد پی ببرید. به مرور یاد خواهید گرفت که چطور از راه گوش دادن به آنها، به تحلیل دقیق و درستی از شخصیتشان برسید. کافی است کمی تمرین کنید.

 

  • آگاهی ذهن داشته باشيد : سومين مرحله از آموزش ذهن خوانی آگاهی از ذهن است ولی چگونه ؟ در اين مورد بايد نه قضاوت و نه اينكه نظرات خود را اعلام كنيد و فقط بايد به درستی صحبت كردن قرد مورد نظرتان را پیش‌بینی کنید، بايد به ذهنتان آموزش دهيد كه كه به هيچ چيزی فكر نكند و فقط تمركش را در يكجا بگزارد دور از همه اتفاقاتی ‌كه برای خودتان افتاده است؛ این کار کمی سخت اما شدنی است. کافیست کمی تمرکز و تمرین داشته باشید. راه‌های زیادی برای به دست آوردن ذهن‌ آگاهی وجود دارد.

نكته : برای حرفه ای شدن در اين مورد بايد چند وقت با خودتان در محلی با سكوت مطلق تنها باشيد و تمام فكرتان را آزاد كنيد.

 

  • آشنا شدن به زبان بدن : چهارمين مرحله در رابطه با آموزش ذهن خوانی ر مورد زبان بدن و خواندن تفكر انسان ها از روي رفتارشان است ؛ به آنگونه كه اين مورد بسيار مهم است و كار شما را در جلسه های چند نفره و دو نفره بسيار آسان ميكند ، كافی است كه فقط شما چند روز وقتتان را در مورد اين موضوع صرف بكنيد و تمام آنها را بياموزيد ؛ و اما آن حركت ها عبارت اند از :
  • دربحث های مهم دست به سينه شدن افراد به معنای عدم توافق و نظرهای فكری است .
  • در ارتباط با ديگران اگر متوجه شديد كه فرد مقابل بسيار به در خروجي نگاه مبكند بدانيد كه خواهان اتمام ملاقت با شما است .

مهم ترين ركن اصلی زبان بدن در مورد حركات مردمك ها است ؛ اگر افراد آشنایی به حركات چشم داشته باشد ميتواند جواب افراد ديگر را به طرز باور نكردنی حدس بزند.

  • افزايش هوش هيجانی : هوش هيجانی به معنای ساده درك حركات افراد است ، به ما توانایی درک بهتر رفتار دیگران و احساسات آنها را به ما هدیه می‌کند. با استفاده از هوش هیجانی می‌توانیم دیگران را بهتر آنالیز کنیم و دلیل رفتارهایشان را درست متوجه شویم؛ آشنایی احسسات افراد و اينكه طرف مقابل با توجه به آنها صحبت كند باعث افزايش هوش هيجانی ميشود.

 

  • واكنش های چشمی : در ششمين مرحله از آموزش ذهن خوانی واكنش های چشمی را بررسی ميكنيم و اينكه اين كار چه فايده ايی دارد ؟ ما در اين مقاله عنوان كرديم كه زبان های بدن بسيار مهم و اينكه شما بايد تمام آنها را آموزش ببينديد ؛ در اين ورد قرار است كه چند مورد از اين تكنيك های چشمار ا براز شما عنوان و آموزش دهيم :

 

نكته : اين حركات و حدس زدن آنها برای افراد راست دست است و اينكه برای افراد چب دست بر عكس است.

 

  1. نگاه كردن به بالا سمت راست : در حال به ياد آوردن خاطرات گذشته و بازسازی آن است.
  2. بالا سمت چپ : در حال رويا پردازی و ساختن و ايده های جديد .

 

  1. مستقيم سمت چپ : در حال انجام و ساختن كلمه و يا حروف جديد و آهنگ و يا صوتی كه قبلا گوش نداده است.

 

  1. مستقيم سمت راست : به خاطر آوردن آهنگ و صوتی ك قبلا گوش داده و برای آن آشنا است.

 

  1. پايين سمت راست : ارتباط و صحبت كردن فرد با خودش ( درون ذهنش )

 

  1. پايين سمت چپ : به ياد آوردن يكي از حواس های بدن و حس ها ( همانند : حس بويایی و لامسه و چشایی و … )

 

  1. بی حركت بودن چشم : اين مورد وقتی اتفاق می افتد كه شما از فرد مورد نظر سوال را ميپرسيد و فرد مخاطب دارد اين موضوع را در ذهنش باز سازی ميكند و پاشخ شما را ميدهد و وقتی شما سوالی نكرديد و فرد خيره شد و بدون حركت بدانيد كه دارد به يك اتفاقی كه ميخواهد در آينده انجام دهد فكر ميكند ؛ ه خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با دوستانتان و يا همسرتان و یا خانواده تمرین کنید.

غريزه چيست ؟ چه ربطی به آموزش ذهن خوانی دارد ؟

برای اينكه بتوانید قدرت ذهن خوانی را درك كنيد برای شما مثالی همچون غريزه ها خواهيم زد كه جديدا افراد ذهن خوان از اين مورد استفاده ميكند البته اين كار يكی از خطر ناك ترين كار ها بشمار ميرود ؛ برای شما مثالی خواهيم زد كه اين مورد را به خوبی درك بكنيد : فرض بكنید كه فردی از بالای ساختمانی خودكشی كرده است و شما قصد داريد بدون نگاه كردن به آن از آنجاعبور كنيد ولی ناخودگاه آن را ميبيند و همانجا مي ايستيد و همانطور به آن زل ميزنيد و چند دقيقه درگير آن هستيد به اين كار غريزه ميگويند كه يكی از خطر ناك ترين عنصر های ذهن خوانی است كه افراد با توجه به كارهایی شما را وادار به انجام كار های نامربوط ميكنند ( البته نمونه تفريحی از اين كار ها را هیپنوتيزم ميگويند ) .

 

خطاهای ذهنی در آموزش ذهن خوانی يعنی چه ؟

همه ی شما با خطایای ديد آشنا هستيد و اينكه اين اشتباهات به صورت رايج انجام و غير قابل باور هستند در رابطه با ذهن هم همينطور وجود دارد و به آن خطاهای ذهنی گفته ميشود ؛ مغز به آن گونه  گونه است که می تواند به سرعت نتیجه گیری کند و اينكه در برخورد با اتفاقات، تصمیمات سریع  و بدون تفكر می گیرد و ما را دچار و محبور به خطا های ادراکی می کند. شما نیز می توانید از این تکنیک برای کنترل افکار دیگران استفاده کنید.

بررسی های داستان های مورد علاقه افراد بر اساس آموزش ذهن خوانی:

در ابتدا برای شما عنوان شد به تكنيك های شنيدن بايد تمام موردات مورد علاقه افراد را بررسی بكنيد و آنها را بازسازی بكنيد ، يكی از نكات مهم در رابطه با افراد داستان مورد علاقه آنها است ، با توجه به علم روانشناسی‌ و روان شناختی داستان مورد علاقه افراد بر اساس شخصيت های نزديك به خود افراد و يا اينكه خود را جای آنها بگزارند صورت ميگرد شما بايد وقتي طرف مقابل داستانش را برای شما ميگويد ، آن كتاب را كمی خوانده و شخصيت داستانی نزديك به مخاطبتان را بررسی و برخی از كارها و يا عادت فرد را با توجه به همان داستان مطلع خواهيد شد.

 

نكته : توجه داشته باشيد تمام نكات و تكانيك های ذهن خوانی را به نوبت تمرين و اجرا كنيد ، برای حرفه ایی شدن در آنها بايد چندين ماه وقت بگزاريد .

 

اگر علاقه چندانی به تاريخچه ذهن خوانی داريد ميتوانيد به ويكی پديا مراجعه كنيد

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *