هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
فال قهوه گرفتن

آموزش فال قهوه + نکات ناگفته فال قهوه

دسته بندی : مقالات
1400/03/25

از زمانی که بشر شروع به تفکر کرده و با حقیقت زندگی خود و جهان پیرامونش آشنا شده است، همواره به دنبال راه و روشی جهت دانستن و آگاه شدن از آینده خود و آنچه که قرار است در سرنوشتش رقم بخورد بوده است. در این راستا هم پیشگویی با انواع ورق ها، نوشیدنی ها و … را آزموده است. قهوه یکی از این نوشیدنی هاست که فال گرفتن با آن در کشورهای شرق آسیا و به خصوص در بین ایرانی ها طرفداران منحصر به خود را دارد و آموزش فال قهوه بسیار محبوب و مورد پسند مردم می باشد. همراه سایت برتر آموز باشید.

امروزه قهوه به عنوان نوشیدنی بیش از هفتاد درصد مردم دنیا شناخته میشود و خواص بی نظیر آن از قبیل خاصیت تسکین و آرام بخشی بر هیچکس پوشیده نیست. افزون بر این در قالب یک تفنن و سرگرمی جالب و پرطرفدار به اسم فال قهوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نکاتی در خصوص آموزش فال قهوه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پس از نوشیدن قهوه، معمولا مقداری از مواد حل نشدنی و جامد آن در ته فنجان باقی می ماند که گاها شباهت خاصی به برخی اشکال و تصاویر دنیای واقعی دارند و اعتقاد اکثر افراد بر این است که ارتباطی میان این اشکال و فردی که قهوه را نوشیده است، وجود دارد. همین عقیده باعث پیدایش فالی تحت عنوان فال قهوه شده است و طرفداران پروپاقرص خود را دارد و حتی انجمن ها و مراکزی در رابطه با آن فعالیت می‌کنند.

تغییراتی که در این شکل ها و تصاویر ایجاد می‌شود، به نوعی آینده بینی محسوب می‌شود. پایه و اساس قهوه به شکل های دیده شده در ته فنجان برمی‌گردد و اشکال پیچیده و درهم به تصاویری در دنیای واقعی ربط داده می‌شوند و برای هر کدام تعبیر خاصی در نظر گرفته می‌شود.

آشنایی با اشکال اولیه در آموزش فال قهوه

به طور مثال صور بروج فلکی و برج های دوازده گانه در فال قهوه ارزش و اهمیت ویژه ای دارند و کسی که آموزش فال قهوه می بینید، بایستی در مراحل اولیه با این اشکال و رمز و رازهایشان آشنا شود.

دقت داشته باشید که شکل بروج بایستی به وضوح در ته فنجان نمایان شود. این در صورتی است که وضوح اشکال در باقی موارد چندان مهم نیست. اما تصویر بروج به این دلیل که نشانگر ذات درونی و شخصیت هر فرد هستند، باید کاملا مشخص باشند.

گفتنی است که در تفسیر معنی اشکال در فال قهوه، سایه ها و اشکال تیره رنگ ملاک و معیار هستند، اما برخی از افراد به شکل های سفید رنگ نیز توجه می‌کنند.

آشنایی با انواع فال قهوه

دو نوع فال قهوه داریم، در نوع اول تعبیر فال، تنها با نگاه کردن به نعلبکی انجام می‌شود و در نوع دوم که رایج تر نیز هست، ابتدا به ته فنجان و سپس به نعلبکی نگاه میکنند.

در آموزش فال قهوه نوع دوم که گفتیم رایج تر نیز هست، مقدار کمی از قهوه را ته فنجان نگه میدارند. سپس نیت کرده نعلبکی را روی فنجان گذاشته و برمیگردانند. پس از کمی صبر برای خنک شدن قهوه، شخص فال بین با نگاه کردن به اشکال و تصاویرظاهر شده در ته فنجان، به تعبیر فال می‌پردازد. پس از فنجان نوبت به نعلبکی میرسد، قهوه اضافی موجود در نعلبکی دوباره به فنجان برگردانده شده و این بار اشکال و تصاویر ظاهر شده در کف نعلبکی مورد تفسیر قرار می گیرند.

اما در فال نوع اول یا فال نعلبکی، مقداری از قهوه ای که خورده اید را داخل یک نعلبکی صاف و تمیز میریزید، دقت داشته باشید که قهوه زیاد غلیظ نباشد، سپس کمی نعلبکی را تکان می‌دهید تا اشیا و سایه هایی در سطح آن ظاهر شوند. حال خطی را درست از وسط نعلبکی از سمت راست به چپ و خطی از بالا به پایین، که همدیگر را در وسط نعلبکی قطع میکنند، در ذهن خود مجسم کنید. شایان ذکر است که اشکال ظاهر شده در قسمت بالای خط فرضی مهم تر و موثرتر از اشکال پایین خط هستند و اشکال چپ و راست نیز به نوه متفاوتی تعبیر و تفسیر می‌شوند، که همدیگر در دوره های آموزش فال قهوه به هنرجویان یاد داده می‌شود. قیمت آموزش فال قهوه نیز بسته به عوامل مختلفی متغیر است.

تاثیر و اهمیت اشکال و سایه ها در فال قهوه

به طور کلی یک سری اشکال، با معنی و تعابیر خاصی به طور قراردادی در هنگام آموزش فال قهوه یاد داده می‌شوند که بایستی شخص فال بین این شکل هایی که چه ته فنجان و چه در نعلبکی ظاهر می‌شوند را با دقت هر چه تمام تر به یکی از اشکال معنادار مذکور شبیه یافته و فال را تعبیر کند.

همچنین اشکال موجود در بالای خطی که فال بین در ذهن خود تصور کرده، به خوبی ها و تصاویر ظاهر شده در پایین خط به بدی ها اشاره دارند. به همین ترتیب نیز شکل های سمت راست به خوبی و سمت چپ به بدی تعبیر می‌شوند.

به صورت متوالی و پشت سر هم افتادن شکل هایی که به خیر و خوبی اشاره دارند، دلالت بر اقبال بلند و خوش شانسی و خیر و خوبی داشته و پشت هم بودن تصاویر نحس و شوم نیز دلیلی بر بروز بدی هاست.

نکات مهم در آموزش فال قهوه

نکته مهم اول این است که این فال تک نیتی می باشد. به منظور نگاه کردن به فال و تغییر اشکال ظاهر شده، بایستی فنجان در جهت عقربه های ساعت چرخانده شود. شکل ها و سایه های ظاهر شده نخست به صورت مستقل تعبیر شده و سپس به هم ربط داده می‌شوند و اتفاقاتی که ممکن است برای شخصی که فالش گرفته میشود، پیش آید، توسط فال بین بازگو می‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید که نباید قهوه زیادی ته فنجان باقی بماند، چرا که در اینصورت اشکال و تصاویر مشخص نمی‌شوند.

فال قهوه را نباید دوبار گرفت، چرا که بدشگون است و بداقبالی می آورد.

و برای گرفتن فال قهوه همواره باید قهوه را از یک سوی فنجان نوشید.

پیشگویی به کمک فال قهوه ترک همیشه از سمت دسته فنجان شروع شده و چنانچه شخص صاحب فال راست دست باشد، خواندن و تعبیر فال از راست به چپ و اگر چپ دست باشد از چپ به راست ادامه می یابد.

همچنین هر فال قهوه بایستی توسط یک شخص خوانده و تعبیر شود و اصلا نباید فنجان دست به دست شود یا یک فال را دو نفر مشارکتی تعبیر کنند. نکته دیگر اینکه شخص صاحب فال نباید خودش، فال خود را تعبیر نماید.

آموزش فال قهوه و پاسور، سرگرمی جذابی برای دورهمی های دوستانه

به منظور آموزش فال قهوه نیازمند درک و تجربه بالا و شناخت نمادها خواهید بود و هر کسی میتواند به عنوان تفریح و سرگرمی یادگیری آن را شروع کند. اما تعداد کمی هستند که به صورت حرفه ای این کار را دنبال کنند. اما همین اقلیتی که به صورت حرفه ای یادگیری فال قهوه و پاسور را دنبال می‌کنند، به توانایی پیشگویی حوادث گذشته، حال و آینده را در زندگی صاحب فال دست می یابند.

پس چنانچه شما نیز آموزش فال قهوه را به صورت حرفه ای و منظم شروع کنید، سریعا با نمادها و تعابیر مختلف آن آشنا شده و می توانید به تبحر بالایی در این زمینه دست یابید.

آموزش فال قهوه و آشنایی با تعابیر مختلف آن، نه تنها با پیشرفت و مدرنیته شدن دنیای امروز منسوخ نشده، بلکه هنوز هم طرفداران پروپاقرص منحصر به خود را دارد. این فال که پس از نوشیدن قهوه ترک گرفته میشود، آداب و رسوم و قاعده و قانون های خاص خود را دارد.

چنانچه رد پای پیشگویی با انواع و اقسام نوشیدنی ها را دنبال کنیم به سرزمین خاور دور خواهیم رسید، سرزمینی که چای یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین نوشیدنی های مردمان آن بوده است. در آن زمان در چین باستان هنری رایج بوده که از آن به تفسیر تفاله چای یاد می‌کردند. افراد مجرب و کاربلدی در این زمینه  بوده اند که پس از خوردن چای، تفاله هایی که ته فنجان باقی می ماندند را به اشکال و حروف چینی شباهت داده و به تعبیر و تفسیر آن ها می پرداختند. آنها بر این باور بودند که به این روش، اتفاقاتی که قرار است در آینده برای شخصی که چای را نوشیده است بیفتد را ، می‌توان پیشگویی کرد.

با دنبال کردن رد این پیش‌بینی اینبار به یک نوشیدنی جذابی سرگرم کننده به نان قهوه در خاورمیانه، شبه جزیره عربستان می‌رسیم.به این ترتیب بود که فال بینی با تفاله چای جای خود را به فال قهوه داد و از سالهای دور تاکنون پابرجا مانده و همواره طرفدارن زیادی داشته است.

از آنجایی که عرب ها از اولین کاشفان قهوه بودند، تا سالها این نوشیدنی یکی از اسرار این قوم بود و نحوه کاشت و برداشت و دم کردن آن را به سایر اقوام و کشورها نمی‌گفتند. آنها ابتدا قهوه را به شکل خام دم می‌کردند که نوشیدنی خیلی رقیقی همانند چای سبز میشد که امروزه تحت عنوان قهوه سبز شناخته میشود. اما به مرور آنها روش دم کردن قهوه خود را تغییر دادند و قهوه را پس از برشته و آسیاب کردن دم کردند که به این ترتیب با تفاله های غلیظی از قهوه مواجه شدند و به فکر پیشگویی آینده با استفاده از این تفاله ها به صورت حرفه ای افتادند. لذا برخلاف تصور عموم این نوع فال به سرزمین اعراب برمی‌گردد و سپس به ترکیه و سایر سرزمین های خاورمیانه رسیده است. امروزه نیز آموزش فال قهوه یکی از پرطرفدارترین آموزش‌ها در بین روش های مرسوم برای پیشگویی آینده می باشد و حتی در کشورهای اروپایی نیز به شدت محبوب و معروف شده است. امیدواریم از خواندن مطالب فوق لذت و بهره کافی را برده باشید و چنانچه قصد آموزش فال قهوه ، پاسور و … را دارید به افراد حرفه ای و کاربلد در این زمینه مراجعه نمایید.

 

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *