هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش فنگ شویی

آموزش فنگ شویی | چیزایی که نمیدانید از ثروت!

دسته بندی : موفقیت
1400/10/28

اگر شما نیز جزو افرادی باشید که به صورت مرتب دکوراسیون خانه و محیط کار خود را عوض می کنید، قطعا با ذهنیت خاصی این کار را انجام می دهید . وقتی برای تغییر دکوراسیون می خواهید کاری انجام دهید، قطعا در اینترنت سرج می کنید و با مطالب مختلفی مواجه خواهید شد و کاربردهای انواع دکوراسیون و تاثیراتی که بر روحیه، انرژی و حالات خودتان دارد را مورد بررسی قرار خواهید داد. در این بین یکی از مواردی که احتمالا با آن برخوررد می کنید و نیاز است آن را در خانه به کار ببرید، فنگ شویی است. برای اینکه بهترین دکوراسیون را داشته باشید و کارایی و انرژی خوبی نیز از آن ها دریافت کنید؛ باید آموزش فنگ شویی را به صورت کامل دیده باشید. ما امروز در برتر آموز به بررسی و آموزش کامل فنگ شویی خواهیم پرداخت.

فنگ شویی دارای تاریخچه طولانی مدت است

فنگ شویی از ابتدای تاریخ زیستن انسان همیشه همراه او بوده است. کلمه فنگ شویی از دو معنی چینی “feng” و “shui” تشکیل شده است که در معنای لغوی به باد و آب مفهوم دارند. در زمان های گذشته انسان تمام زندگی خود را در طبیعت می کرده است. در آن دوران از رودها، درخت ها، مراتع و … برای گذارن زندگی استفاده می کردند و تمامی این ها لوازم خانه یک انسان به شمار می رفت. بدیهی است اولین خانه انسان طبیعت و جنگل و اولین سقفی که بر روی سر انسان وجود داشته است، برگ های درختان بوده است تا او را از گزند باران، برف و عوامل محیطی دیگر حفظ کند. پس از آن کم کم انسان ها توانستند خانه های اولیه از چوب وسنگ و سپس خانه های امروزی را به وجود آورند. بنابراین فنگ شویی وازه ای عمیق با پیشینه‌ای قدیمی است که برای بهتر شدن فضای خانه می توان از آن استفاده کرد.

اگر بخواهیم به صورت ویژه به تاریخچه فنگ شویی بپردازیم، زمان ابتدایی آن به 4000 سال قبل از میلاد در چین برمیگردد. در آن زمان مردم ابتدا به جنگ با عناصر موجود در طبیعت می پرداختند اما پس از مدتی تصمیم گرفتند با طبیعت آشتی کنند و زندگی بهتری را از این طریق تجربه کردند.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی در واقع علمی قدیمی و متافیزیکی است که تمام سعی آن ایجاد یک توازن و تعادل بسیار عالی بین انرژی های اطراف ما است. به عبارت دیگر فنگ شویی تلاش می کند تا بین فضای کار و خانه ما و عناصر طبیعت ارتباط برقرار کند تا بتوانیم از انرژی های فوق العاده آن برای بهتر کردن حال و انرژی خودمان بهره ببریم. وقتی انرژی های اطراف انسان خوب باشد، هرچه بیشتر به موفقیت انسان کمک خواهد کرد و در واقع یکی از اهدافی که در فنگ شویی به دنبال آن هستیم، همین موفقیت است.

آموزش فنگ شویی با عناصر 5 گانه

اگر بخواهیم یک مثال ساده از کاربرد یادگیری ئ آموزش فنگ شویی بزنیم، می توان یک خانه را در نظر گرفت که برای آن می خواهید دکوراسیون بچینید. در یک خانه سه رکن اساسی وجود دارد که شما تایم زیادی را برای آن می گذارید، تخت خواب، میز کار و آشپزخانه (اجاق گار) قسمت های مهمی هستند که در منزل بکار می روند. تخت خواب از آنجایی اهمیت دارد که شما حداقل 6 ساعت در شبانه روز را بر روی آن هستید و به خواب و استراحت مشغولید. میزکار فضایی برای مسیر حرفه ای و پیشرفت شما است. اجاق گاز نیز نشانه ای از سلامت شما و میزان ثروت شما در منزل است. علم فنگ شویی به شما راهنمایی می کند تا این وسایل و دکور را کجا قرار دهید تا در بهترین حالت خود قرار گیرند و بهترین انرژی ها را از آن ها دریافت کنید.

در کجا می شود از فنگ شویی استفاده کرد؟

احتمالا تا الان این سوال به ذهنتان رسیده است که با این همه تعریف گفته شده، اصلا فنگ شویی چه کاربردی دارد که نیاز باشد آموزش آن را نیز فرابگیریم. در هر محیطی که شما قرار دارید؛ تفاوتی نمی کند محیط خانه، منزل، محل کار، باغ و یا هر کجای دیگری که است، فنگ شویی به کار شما می آید و اگر از قوانین آن به درستی استفاده کنید، می توانید بهترین سلامتی، حال خوب، عشق، موفقیت های مالی، تحصیلی، رابطه ای و … را برای خود به ارمغان بیاورید. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، مهم ترین هدف از فنگ شویی، رشد و موفقیت ما است.

command position در فنگ شویی به چه معنا است؟

این نقطه که به آن نقطه فرماندهی نیز گفته می شود، در واقع دورترین نقطه ای است که در اتاق شما نسبت به در ورودی وجود دارد. این تقطه همان جایی است که بیشترین زمان خود را در آن می گذرانید و باید در نقطه ای قرار بگیرد تا اشراف کامل به درب ورودی داشته باشید. البته که شاید نقطه فرماندهی عبارت خوبی نباشد اما از آنجایی که هرکس در خانه خویش فرمانده است، بهترین عبارتی بود که در اینجا می توان به کار برد.

نقشه فنگ شویی چیست؟

در فنگ شویی یک نقشه ای وجود دارد به اسم باگوا که دارای 8 جهات جغرافیایی مختلف است که با قرار گرفتن در منزل شما، تمامی قسمت های خانه را پوشش می دهد. از ویژگی های جذاب این نقشه می توان به این اشاره کرد که هر کدام از آن ها دارای یک عنصر منحصر به فرد نظیر سلامتی، عشق، شادی و … هستند. همچنین دستورالمعل هایی وجو دارد که به ما کمک می کند هر قسمت از خانه را به یکدیگر متصل کنیم و بدانیم از چه طریقی می توانیم محیط خانه را سرشار از انرژی کنیم. این دستورالعمل ها عبارتند از

  • یکی از اعداد 1 تا 9
  • همراه با یکی از عنصرهای آب، چوب، آتش، زمین و فلز
  • یک شکل مشخص که از قبل مشخص است (این شکل می تواند موجدار، مثلث، مستطیل و دایره باشد)
  • به همراه یکی از رنگ های کرم، طوسی، قرمز، آبی و سبز
  • و در آخر قسمتی از بدن نظیر قلب، کبد، کلیه و …

آموزش فنگ شویی ثروت و دکوراسیون خانه

حال که با عناصر و قسمت های مختلف تشکیل دهنده فنگ شویی آشنا شده ایم و دانستیم از چه قمست هایی تشکیل شده اند؛ بهتر است به سراغ کاربرد آن برویم و سعی کنیم به صورت کاملا عملی روش هایی را مورد بررسی قرار دهیم که تاثیر فنگ شویی را بتوانیم ببینیم. همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین کارهایی که با فنگ شویی می توان انجام داد، ایجاد ثروت و در نتیجه حال خوب است. در ادامه می خواهیم به آموزش فنگ شویی ثروت و آموزش فنگ شویی منزل بپردازیم.

فنگ شویی ثروت

البنه نصور اشتباهی که بسیاری از افراد در استفاده از این تکنیک های ماوری طبیعی و انرژی دار مرتکب آن می شوند؛ این است که فکر می کنند اگر این اصول را رعایت کنند دیگر همه چیز تمام است. این در صورتی است که چنین چیزی اصلا صحبح نیست و شما باید فعالیت مفیدی انجام دهید و در کنار آن، از این ابزارها کمک بگیرید. برای مثال باید سعی کنید در حوزه های پولسازی نظیر آموزش سئو،  آموزش ظراحی سایت یا آموزش فتوشاپ فعالیت کنید و در آن به مهارت کافی برسید و در کنار این ابزارها مسیر ثروت را هرچه بیشتر به سمت خود باز کنید.

فنگ شویی ثروت در دکوراسیون منزل

در نقشه باگوا، گوشه بالا سمت چپ مشخصه ثروت است. وقتی درب ورودی منزل خود بایستید، گوشه بالای سمت چپ، نمایش دهنده ثروت است. برای بهتر کردن هرچه بیشتر انرژی های مربوط به فنگ شویی باید نعدادی عنصر مشخص به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. بهتر است این عناصر را در گوشه ثروت خانه به نمایش دربیاورید تا هرچه بیشتر باعث تقویت این عنصر در منزل شود. عناصر مورد نظر عبارتند از

  • رنگ بنفش: بهترین کار این است که مبل، صندلی و یا لوازم جانبی بنفشی را از رنگ بنفش در آن گوشه قرار دهید.
  • گیاهان: وجود گیاهان باعث افزایش ثروت در منزل شما خواهند شد و اگر این گیاهان در گوشه ثروت قرار بگیرند که تاثیر زیادتری خواهند داشت.
  • استفاده از آب : برای تقویت ثروت استفاده از آب در المان های منزل را مد نظر قرار دهید.

در کنار استفاده از این عوامل به صورت ویژه عناصری هستند که می توانید از آن ها در ساختار خانه استفاده کنید و به بهبود انرژی های خانه از آن استفاده کنید. تعدادی از این عناصر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استفاده از آب روان

در فنگ شویی یکی از جزء های اصلی که از استفاده می شود، آب روان است. در فنگ شویی، این آب روان به جریان مالی و فراوانی شما اتصال دارد. برای اطمینان از درست بودن انرژی های آب، حتما لوله کشی خود را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید ایرادی در ساختار لوله کشی آن وجود ندارد و به آب لطمه ای وارد نمی شود. یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد، قرار دادن آب روان در ساختار درون منزل است که حتما از یک آب نمای تمیز و مرمت شده استفاده کنید و آب را به با استفاده از آن به مرکز خانه هدایت کنید.

همچنین برای آب می توانید از فواره استفاده کنید که بهتر است این کار را نزدیک درب ورودی خانه و قسمت جلویی منزل انجام دهید.

آموزش فنگ شویی منزل

استفاده از کریستال های سیترین

این سنگ ها که هم رنگ با طلا نیز هستند و کوارتز پر جنب و جوش به حساب می آیند، نه تنها ثروت را به سمت شما جذب می کنند بلکه باعث ایجاد رونق مداوم به زندگی شما خواهند شد. تنها کریستالی که  خودش را از انرژی های منفی پاک می کند و می تواند ثروت را همراه با سلامتی و آسایش یه زندگی شما وارد کند، همین سنگ است.

جلوی خانه را بسیار جدی بگیرید

یکی از منبع های اصلی ورود انرژی و فرصت ها به داخل منزل شما، از طریق درب وروردی منزلتان است. بنابراین باید در آموزش فنگ شویی، درب منزل خود را بسیار جدی بگیرید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای اینکه بهترین انرژی را از درب ورودی منزل داشته باشید، بهتر است یک سری کارها را انجام دهید.

اولین چیزی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید، نظافت درب منزل است. بسیاری از جاهایی که شاید از چشم بقیه مخفی بمانند را نیز تمیز کنید تا بتوانید فرصت ها و حال خوب را هرچه بیشتر به سمت منزل خود جذب کنید. سعی کنید حداقل روزی یکبار از درب منزل خود عبور کنید و دکوراسیون منزل خود را طوری قرار دهید که درب به صورت کامل باز شود. گزینه دیگری که در ورودی ساختمان خود می توانید به آن توجه ویژه ای کنید، استفاده از رنگ های مختلف فنگ شویی است که در بالاتر به آن اشاره کرده ایم. این رنگها هر کدان ویژگی و مشخصه خاصی دارد و ترکیب آن ها با یکدیگر باعث تقویت انرژی و ورود ثروت به منزل شما خواهد شد.

به اجاق گاز منزل خود توجه ویژه ای کنید

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، اجاق گاز نماد ثروت و دارایی شماست. سعی کنید هر روز حداقل یکبار آن را روشن کرده و از آن استفاده کنید و در عین حال همیشه آن را تمیز نگه دارید و از سالم بودن آن اطمینان کافی داشته باشید. بسیار پیش می آید که ما کارهای خود را از روی عادت انجام می دهیم و توجهی به آن نداریم اما بهتر است پس از دانستن رمز و رازهای جهان هستی با دید بازتری به استفاده از آن ها بپردازیم.

گیاه بامبو یک درخت خوش شانس

یکی از گیاهانی که به گیاه خوش شانسی در آموزش فنگ شویی معروف است، گیاه بامبو است. اگر خودتان جایی را دارید که در آن این گیاه را پرورش دهید که بسیار عالی است و اگر چنین نیست، حتما بامبو تازه تهیه کنید و در خانه خود قرار دهید.

آموزش رایگان فنگ شویی

از رنگ نارنجی استفاده کنید

برای این کار بهترین ابزار استفاده از نارنگی و پرتقال است که رنگی بسیار دلنشین دارد. در فنگ شویی نماد ثروت و خوش شانسی هستند که حتی رایحه نارنجی بسیار نشاط آور و زنده است. می توانید یک بشقاب پرتقال یا نارنجی رنگ را در اتاق خود قرار دهید و از زیبایی و انرژی آن لذت ببرید.

آکواریوم ماهی برای ایجاد ثروت بسیار مفید است

آکواریوم های ماهی ثروت و پول زیادی را به سمت خود جذب می کنند و اگر در جای مناسب قرار داده شوند و از آن ها به خوبی مراقبت شود؛ می توانند انرژی ثروت را به سمت منزل شما جذب کنند. در فنگ شویی، آکواریوم ها به فرخنده معروف هستند چرا که چندین عامل از فنگ شویی را به صورت همزمان در خود جای داده اند.

حال که با فنگ شویی ثروت آشنا شدید، این نکته را باید مد نظر داشته باشید که صبر در فنگ شویی عاملی بسیار مهم و تاثیرگذار است. نباید اینگونه باشد که امروز عواملی را ایجاد می کنید برای فنگ شویی ثروت و فردا توقع داشته باشید سیلی از پول به سمت شما گسیل شود. شما باید سعی کنید از عناصر فنگ شویی در ذهن و دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و در عین حال نیز صبر کافی را داشته باشید تا فرصت هایی که برای افزایش پول و ثروت برای شما پیش می آید را به خوبی دریافت کرده و از آن ها استفاده کنید.

حال که با نحوه قرار گیری اجسام و دکوراسیون منزل برای آموزش فنگ شویی ثروت آشنا شدیم، می خواهیم انواع فنگ شویی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم و نکات مربوط به قسمت های مختلف منزل در فنگ شویی نظیر فنگ شویی اتاق خواب، نحوه چیدمان وسایل با استفاده از فنگ شویی و … را مورد بررسی قرار دهیم .

فنگ شویی ذهن

انسان ها با قدرت افکار و ذهن خود می توانند به خیلی چیزهایی که در زندگی می خواهند برسند. افکار ابتدا در ذهن نقش می گیرد و با ایجاد انرژی های مثبت اتفاقات و فرصت های عالی را به سمت خود جذب می کند. در فنگ شویی ذهن، افراد می توانند سیگنال ها و انرژی های مختلفی را از اجسام بگیرند و اگر در مکانی درست قرار گرفته باشند، تاثیر بسیار زیادی بر انرژی شخص دارند.

تمام کارهایی که در فنگ شویی ذهن انجام می دهند این است که شخص انرژی و احساس بهتری داشته باشد تا با ذهن بهتر بتواند انرژی بیشتری را به خود جذب نماید.

فنگ شویی در منزل

برای اینکه بهترین حالت فنگ شویی را داشته باشید باید به نکات مختلفی توجه داشته باشیم. برای مثال یکی از اصول فنگ شویی، چیدمان صحیح مبلمانان است که در فنگ شویی نیز بسیار اهمیت دارد. اگر چیدمان مبلمان در خانه به درستی انجام شود، فضای بسیار زیادی در خانه باقی خواهد ماند که نشان از تاثیر و اهمیت زیاد فنگ شویی در ساختار خانه دارد. علاوه بر آن، با مبلمان صحیح، بخش های اصلی خانه مشخص خواهد شد که بازهم تاثیر بسیار زیادی در بهتر شدن انرژی های خانه خواهد داشت.

در فنگ شویی منزل، به فنگ شویی اتاق خواب باید توجه ویژه ای داشته باشید چرا که یکی از اصلی ترین مکان هایی که انسان در آن سرمی کند، اتاق خواب است. اگر شخصی خواب راحتی داشته باشد، با خلق و خوی بهتری به زندگی می پردازد و همین امر باعث جذب انرژی ها و اتفاقات بهتری برای وی خواهد شد.

یکی از مهم ترین عواملی که باید در منزل آن رعایت کرد، اصول نورپردازی مناسب است؛ چرا که اگر نورپردازی به درستی در منزل اعمال شود، تا حد زیادی از خستگی های روزمره کاسته می شود و همین امر از ورود افکار سمی و منفی به ذهن جلوگیری می کند و تاثیر بسیار زیادی در فنگ شویی ذهن، ثروت و دکوراسیون خواهد داشت.

چه نکاتی را باید در فنگ شویی مد نظر قرار دهیم؟

  1. سعی کنید در هر حالی که هستید، بهداشت را رعایت کنید. برای این کار بهتر است همیشه درب سرویس بهداشتی داخل منزل را بسته نگه دارید تا از ورود بو به داخل ساختمان جلوگیری شود. در آن صورت هوای داخل خانه همیشه تمیز و سالم باقی خواهد ماند که یکی از اصول اصلی فنگ شویی نیز همین است.
  2. از ترکیب های رنگ به خوبی استفاده کنید. باید بدانید که چشمان ما به صورت ناخوداگاه به رنگ ها واکنش نشان می دهند و تمامی رنگ ها دارای انرژی هستند. بنابراین باید از رنگ هایی استفاده کنید که تا حد زیادی به شما انرژی های مفید بدهند.
  3. سعی کنید همواره از نظم بهره بگیرید. زیرا بی نظمی باعث آشفتگی ذهن انسان می شود که باعث می شود از دریافت انرژی های مثبت و مفید دور شود. پیوستگی و داشتن یک نظم کلی برای فنگ شویی ثروت یکی از مهم ترین موارد است.
  4. نکته آخری که به عنوان آموزش فنگ شویی باید به آن توجه کرد این است که به هیچ عنوان در مباحث فنگ شویی افراط نداشته باشید. چرا که داشتن افراط باعث خواهد شد تا نظم و هماهنگی در ساختار ذهن انسان از بین برود و در کسب و کار خود دچار خلل و مشکل های اساسی شود.

کلام پایانی

امروز در این مقاله به بررسی و آموزش کامل فنگ شویی پرداختیم و تمامی جوانبی که مورد نیاز شما است تا یک محیطی با فنگ شویی کامل داشته باشید را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و در صورتی که هر سوال یا نکته ای غیر از موارد بالا به ذهنتان می رسد، خوشحال خواهیم شد آن را با ما در قسمت کامنت ها با اشتراک بگذارید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. الی

    سلام خب مواردی وکه فرمودید.یه نفرکه هیچکدوم ازاین امکانات ونداشت چی؟؟

    1. جواد فرازمند

      سلام الی عزیز
      سعی کردیم مواردی که گفته میشه موارد دم دستی باشه باز یه سرچی بزنین چیزهایی رو خواهید دید که راحت تر بتونین پیداش کنین