هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
The cost of rhinoplasty.

آیا از هزینه عمل بینی خبر داری؟

دسته بندی : سلامت
1400/05/30

در این مقاله از سایت برتر آمور قصد داریم شما را با صفر تا صد عمل بینی و هزینه عمل بینی آشنا کنیم. عمل بینی جز اموری است که امروزه در میان مردم یک امر مهم تلقی می شود. همه افراد به دنبال زیبایی هستند که این بسیار طبیعی است. قبل از این که تصمیمی به جراحی عمل بینی کنید بهتر است از هزینه عمل بینی و چند نکته راجب عمل بینی مطلع شوید. در ادامه می خواهیم چند نکته در درمورد عمل جراحی بینی را برای شما شرح دهیم پس اگر به فکر عمل بینی هستید این مقاله را از دست ندهید.

هریک از افراد می توانند با انجام عمل بینی تغییرات زیادی را در صورت خود انجام دهند و به زیبایی مدنظر برسند اما بهتر است بگوییم انتخاب یک دکتر خوب می تواند در هزینه عمل بینی و کیفیت عمل تاثیر زیادی داشته باشد.

The cost of rhinoplasty

چه کسانی به انجام عمل بینی رغبت دارند؟

با پیشرفت علم و مدلینگ های هالیوودی، خیلی از جوانان به انجام عمل بینی راغب شده اند. بیشتر کسانی سمت عمل جراحی بینی می روند که از فرم بینی خود ناراضی هستند و دوست دارند مدل آن را تغییر دهند. بسیاری از افراد هم هستند که بر اثر بیماری و یا حوادث بینی آن ها دچار نا به هنجاری شده است. این افراد می توانند با معاینه یک پزشک خوب به راحتی بینی خود را عمل کنند. خطرات ناشی از عمل جراحی بینی بسیار جبران ناپذیر است پس چه بهتر که قبل از هرگونه جراحی با پزشک متخصص مشورت کنید.

چه سنی برای انجام عمل بینی مناسب است؟

حتما با خود می گویید مگر برای انجام عمل بینی باید از سن خاصی برخوردار بود؟ در پاسخ باید بگوییم بله

بهترین سن برای جراحی عمل بینی زمانی است که تمامی اعضای صورت به طور کامل رشد کند. دخترانی که سنشان از 15 سال رد شده و پسرانی که وارد 18 سالگی می شوند می توانند بینی خود را جراحی کنند.

هدف از جراحی بینی چیست؟

اصلا برای چه هدفی افرا به سمت جراحی عملل بینی می روند؟ همانطور که در بالا به آن اشاره گردیم، ماهیت انسان گرایش به سمت زیبایی ها دارد و دوست دارد خود را نسیت به دیگری زیبا جلوه دهد البته این موضوع برای کسانی صدق می کند که به زیبایی ظاهر خود بیشتر اهمیت می دهند. حال عمل بینی چه تغییراتی در صورت شما ایجاد می کند؟

  • حراجی عمل بینی می تواند استخوان بینی را به راحتی لاغر و باریک کند.
  • با عمل کردن بینی افرادی که از سوراخ های بینی خود ناراضی هستند می توانند آن ها گشاد و یا تنگ کنند.
  • جراحی بینی به خوبی می تواند بینی که بر اثر حادثه و یا به طور مادرزاد کج شده باشد را صاف کند.
  • نوک بینی با عمل بینی قابل تغییر است.
  • هریک از افراد می توانند به کمک عمل زیبایی بینی، فاصله بین بینی و لب های خود را کنترل کنند.

در بعضی از عمل های جراحی ممکن است رد بخیه ها بر روی بینی باقی بمانند و در بعضی دیگر هم بخیه ها در زیر بینی قرار می گیرند که هیچ اثری از آن ها باقی نخواهد ماند. پس چگونگی عمل جراحی بسیار در زیبایی نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت.

راهنمای انتخاب یک پزشک خوب

اگر فردی هستید که تصمیم گرفته اید بینی خود را جراحی کنید حتما در انتخاب پزشک خوب نیاز به مشاوره دارید. اما جای نگرانی نیست چرا که به شما خواهیم گفت که چگونه پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید و یک عمل بسیار خوب را تجربه کنید.

به این نکته توجه کنید که اگر انتخاب پزشک متخصص کوتاهی کنید ممکن است آثار جبران ناپذیری بر صورت شما برجای گذارد.

علم کافی و تجربه زیاد

لازم به ذکر است که تمامی جراحان بینی می توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند. اما به یاد داشته باشید دکتری که آموزش های زیادی در این زمینه دیده باشد و تجربه کافی را بدست آورده باشد، می توانند نتیجه بهتری برای شما ارائه دهد. مجاری تنفسی و ساختار بینی خارجی از حساس ترین نقاط بدن محسوب می شوند که باید در عمل آن تخصص زیادی داشته باشند. شما می توانید برای آگاهی از هزینه عمل بینی و چگونگی رزمه پزشک خود، در اینترنت سرچ کنید و یا با مراکز پزشکی معتبر در سطح شهر، مشاوره بگیرید. حتی می توانید از کسانی که عمل جراحی بینی موفقیت آمیزی داشته اند پرس و جو کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید.

تاکید می کنیم انتخاب دکتری که توجه زیادی به مجاری تنفسی شما داشته باشد جز اصول مهم انتخاب پزشک مناسب است.

رزمه عالی

از دیگر اصول انتخاب پزشک خوب، داشتن رزمه کافی آن است. دکتری که از رزمه درخشان برخوردار باشد، قطعا می تواند بهترین گزینه باشد. معمولا هزینه عمل بینی که توسط پزشکان خبره انجام می شود کمی بیشتر از دیگر پزشکان می باشد که این امر کاملا طبیعی است.

تکنیک های جراحی بینی

معمولا جراحی عمل بینی به دو دسته تقسیم می شود که پزشک تصمیم می گیرد به چه طریق بیمار خود را جراحی کند. در ادامه به شرح کامل این دو روش پرداخته ایم.

عمل بینی بسته

یکی از روش های عمل بینی مدل بسته است در این روش پزشک از داخل بینی، بینی را جراحی می کند و با ساختار بیرونی بینی کاری نخواهد داشت. تمام زخم های ناشی از این عمل داخلی خواهند بود و در داخل بینی رخ می دهند. در این روش از عمل بینی، جراح می تواند به راحتی به دیگر نقاط بینی دسترسی داشته باشد.

عمل بینی باز

از دیگر روش های عمل جراحی بینی به صورت باز است. در این روش امکان تغییر غضروف و استخوان های بینی بیشتر از روش قبلی می باشد. در روش عمل بینی باز پزشک در قسمت غضروف برشی ایجاد کرده و به راحتی پوست بینی را حرکت می دهد. به یاد داشته باشید که بعد از عمل جراجی بینی به روش باز، یک زخم کوچک ناشی از رد بخیه بر روی بینی باقی خواهد ماند.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته

به طور خلاصه باید بگوییم استفاده از این دو روش تاثیر زیادی بر هزینه عمل بینی نخواهد داشت و هر دو روش می تواند در زیبایی فرد تاثیر گذار باشد. اما دکتر متخصص باید تشخیص دهد که استفاده از چه نوع روشی برای بیمار مناسب است. اگر بخواهیم از این دو روش یک روش را بهتر بنامیم باید بگویم روش جراحی بینی باز بهتر است دیگری است چرا که می تواند تغییرات چشمگیری در بینی فرد ایجاد کند و پزشک به طور دقیق تر بر دیگر نقاط بینی مشرف است. اگر بخواهید تیغه بنی خود را تغییر دهید بهتر است از روش جراحی بینی بسته استفاده کنید. به هر حال برای انتخاب روش جراحی بینی زیادی سخت نگیرید و این مورد را به پزشک معالج خود بسپارید.

The cost of rhinoplasty=

کارهایی که قبل از عمل بینی باید انجام دهید

قبل از این که بینی خود را جراحی کنید بهتر است چند کار را انجام دهید تا عمل شما به سهولت انجام شود. این کارها موجب می شود عوارض پس از جراحی را به حداقل برساند.

رژیم غذایی

در هفته های آخر که منجر به عمل جراحی می شود بهتر است رژیم غذایی بگیرد و اصولی را رعایت کنید. داشتن تغذیه مناسب باعث می شود التهابات ناشی از عمل را به حداقل برساند و زخم های شما را زودتر بهبود دهد.

به طور کلی افراد می بایست مصرف میوه را فراموش نکنند و همینطور از خوردن سبزیجات کوتاهی نکنند. بیشتر پزشکان جراح قبل از عمل به بیماران خود ویتامین a و ویتامنی c تجویز می کنند.

بعضی از مواد غذایی هم هستند که باید در روزهای نزدیک به انجام عمل بینی آن ها را ترک کنید. به طور مثال استفاده از مکمل های که حاوی ویتامن e هستند، زنجبیل و جنسینگ به شدت خودداری کنند. بعضی از مواد گیاهی هستند که می توانند عوارض بیهوشی را چند برابر کنند. پس توصیه می کنیم قبل از مصرف هرگونه مواد غذایی با پزشک خود مشورت کنید. خوردن مشروبات الکلی قبل از عمل بینی برای جراحی بینی سم است و اکیدا از نوشیدن آن خودداری کنید.

دارو

قبل از این که بخواهید عمل بینی انجام دهید، بهتر است پزشک خود را از تمامی داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید. مصرف بعضی از داروها می تواند عوارض خطرناکی برای فرد داشته باشد. اگر با پزشک خود مشورت کند، می تواند داروهایی جایگزین داروهای سابق شما کند که بتواند ایمنی بدن شما را فراهم سازد.

سیگار کشیدن

مصرف هرگونه مواد مخدر و تنباکو می تواند جریان خون را در بدن کاهش هد. از آن جایی که رسیدن اکسیژن برای افراد سیگاری کمی دشوار است، بهتر است که قبل از هرگونه عمل از کشیدن سیگار خودداری کنند. افرادی که سیگار می کشند می بایست دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراجی عمل بینی، سیگار را کنار بگذارند.

آماده کردن بدن برای بهبود

هریک از افراد که تصمیم به عمل جراحی بینی گرفته اند، باید تمامی روش ها و اعمالی انجام دهند که روند درمان را تا حد امکان تسریع بخشند. تمام بیمارانی که می خواهند عمل جراحی بینی انجام دهند، می بایست به مدت دو هفته کسب و کار خود را تعطیل کرده و به استراحت بپردازند تا بدن آمادگی برای جراحی را داشته باشد. خوردن غذاهای نرم بعد از عمل می تواند کمک زیادی به بهوبد بیمار کند چرا که هرچه لب ها و دهان کمتر تکان بخورند برای بیمار بهتر است.

هزینه عمل بینی

به طور کلی هزینه عمل بینی به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به شرح کامل آن پرداخته ایم.

هزینه های قبل عمل بینی

قبل از این که عمل بینی انجام دهید، می بایست یک سری آزمایشات انجام دهید که تمامی این آزمایشات برایتان هزینه به همراه خواهد داشت. در این آزمایشات، بدن شما از همه لحاظ مورد بررسی قرار می گیرند و نشان می دهد که آیا شما صلاحیت انجام عمل جراحی را دارید یا خیر.

این آزمایشات شامل آزمایش: PT، PTT، HIV Ab، HIV Ag، HBs Ag، HCV Ab می باشند. اگر فرد فاقد بیماری های زمینه ای و قلب و عروقی باشد می تواند عمل را انجام دهد در غیر صورت می بایست کمی صبر کند و خود را درمان کند. سپس می تواند عمل زیبایی بینی را انجام دهد.

هزینه دستمزد جراح

قطعا پزشکی که بینی شما را جراحی می کند، هزینه بایت دستمزد خود از شما دریافت خواهد کرد. بیشتر هزینه عمل بینی به این بستگی دارد که پزشک شما چقدر درکار خود تبحر و تخصص دارد. قطعا هرچه کار او بهتر باشد هزینه عمل بینی برای شما بیشتر خواهد شد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که اگر هزینه عمل بینی یک پزشک بیشتر از دیگری است، نشان دهنده رزمه قوی آن نیست. برای همین است که می گوییم قبل از انجام هرکاری اول یک پزشک معالجی را انتخاب کنید که ار رزمه بسیار قوی و تجربه بالایی برخوردار باشد.

The cost of rhinoplasty.

مکان حراجی

از دیگر عواملی که در هزینه عمل بینی تاثیر گذار است، محلی است که جراحی در آنجا انجام می شود. بعضی از جراحی ها در بیمارستان های دولتی انجام می شود و بعضی دیگر در مطب های خصوصی. به درستی که جراحی هایی که در مطب های خصوصی انجام می شود هزینه های بیشتری به دنبال خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله از سایت برتر آموز سعی کردیم صفر تا صد هزینه عمل بینی برایتان شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بوده اید، از شما سپاسگزاریم.

نویسنده : معصومه آغاز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *