هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مهارت های تولید محتوا

ابزارهای بازاریابی محتوا (معرفی 22 ابزار تولید و بازاریابی محتوا برتر)

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/02/02

اگر بنشینید و یک پست وبلاگ ساده بنویسید، به این امید که این تنها کاری است که باید انجام دهید تا مردم شما را شناخته و بیشتر بفروشید، سخت در اشتباه هستید.

شما مطمئناً باید چیزی را بنویسید که به آن علاقه و دانش دارید، اما محتوای آنلاین آنقدر زیاد است که تشخیص آن دشوار است. ایجاد محتوایی که ارزش دیدن داشته باشد و قابلیت دیده شدن داشته باشد به تلاش بیشتری نیاز دارد.

در این مقاله، ابزارهای ایجاد محتوای مورد علاقه، تبلیغات و سئو را پوشش می دهیم، ارزش آنها را توضیح می دهیم و در مورد نحوه بهترین استفاده از آنها توصیه می کنیم.

ابزارهای تولید محتوای مورد علاقه ما در برترآموز

داشتن بودجه کم به این معنی نیست که نمی توانید از ابزارهایی برای کمک به ایده پردازی و ایجاد محتوای خود استفاده کنید.

از سوی دیگر، گاهی اوقات با کمی استفاده از بودجه خود می توانید بازگشت سرمایه (ROI) عالی داشته باشید. بسته به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید، می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری در برخی ابزارهای پولی را داشته باشد تا کار شما آسان‌تر و محتوای شما قوی‌تر شود.

در اینجا برخی از توصیه های ما برای هر دو ابزار رایگان و پولی وجود دارد که مورد توجه شما قرار می گیرد.

GOOGLE TRENDS (رایگان)


Google Trends حجم جستجوی نسبی کلمات کلیدی را در بازه‌های زمانی و مناطق جغرافیایی مختلف به شما نشان می‌دهد، و بینش خوبی در مورد آنچه مردم به آن اهمیت می‌دهند (بر اساس آنچه که جستجو می‌کنند مشخص می‌شود) ارائه می‌دهد.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: چه هنگام طوفان فکری ایده‌های محتوایی برای دیدن موضوعات یا موضوعات پرطرفدار یا زمانی که محتوایی را ایجاد می‌کنید که به عنوان پشتیبان برای نکته‌ای که به آن اشاره می‌کنید باشد.

نحوه استفاده از آن: علاقه جستجو را در مورد یک موضوع یا عبارت نظارت کنید تا ببینید چه زمانی محبوب است. بررسی کنید که کدام کشورها یا کشورها به طور خاص به یک موضوع علاقه دارند. از آن برای ارائه شواهدی در مورد محبوبیت چیزی استفاده کنید.

Public Tableau (رایگان)


Tableau Public ابزاری مناسب برای تجسم داده ها است. یادگیری ویژگی‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی دارد، اما وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید انبوهی از داده‌های زشت را به تصاویری که بخشی از داستان‌های قانع‌کننده هستند، ببرید.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: وقتی یک مجموعه داده دارید، اما نمی دانید چه داستانی در آن نهفته است.

نحوه استفاده از آن: حداقل یک مجموعه داده را در نظر بگیرید و از ویژگی های ابزار استفاده کنید تا روندها و بینش هایی را در داده ها نشان دهید.

WORDART.COM (رایگان)

WordArt.com یک تولید کننده ابر کلمه ساده، در دسترس و با استفاده آسان است. می‌توانید حجم زیادی از محتوای مبتنی بر متن را انتخاب کنید و ببینید از چه کلماتی بیشتر استفاده می‌شود — بینش‌های جالبی را در موضوعات محبوب آشکار می‌کند.

زمان استفاده از آن: زمانی که می خواهید شواهدی مبنی بر محبوبیت موضوعات خاصی ارائه دهید. زمانی که می خواهید به محتوا علاقه بصری اضافه کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم: یک کتاب، مجموعه ای از نظرات فیس بوک، نتایج نظرسنجی، یا هر چیزی که مبتنی بر متن باشد، بگیرید و بینش سریعی در مورد روندهای اصلی در حجم انبوه کلمات پیدا کنید. از سایت برای ایجاد تصاویری چشم نواز که یافته ها را آشکار می کند استفاده کنید.

D3.JS (رایگان)

D3.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که به شما امکان می دهد داده ها را با تجسم های تعاملی، از جمله نقشه های تعاملی، نمودارهای قابل کشیدن، و انواع فرمت های داده های متحرک دیگر زنده کنید. توجه: برنامه نویسی برای این مورد مورد نیاز است.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: زمانی که حجم عظیمی از داده دارید که باید بهتر سازماندهی شود و هضم آن آسان باشد.

نحوه استفاده از آن: چیزها را فقط به خاطر آن تعاملی نکنید. از این ابزار زمانی استفاده کنید که برای مدیریت حجم زیادی از داده ها که چیزهای زیادی برای گفتن دارند، نیاز به ساخت تصویری دارید. اغلب اوقات، ارزش آن را دارد که این را به عنوان سنگ بنای محتوای خود قرار دهید – با آن رهبری کنید و دارایی های ثابت (غیر متحرک) را ارائه دهید که نکات برجسته را نشان می دهد.

WEBSCRAPER.IO (رایگان)

 

Web Scraper یک افزونه مرورگر Google Chrome است که می توانید از آن برای جمع آوری اطلاعات از یک صفحه وب استفاده کنید. افزونه کروم استفاده و نصب آن را آسان می‌کند و ویژگی‌هایی مانند توانایی هدف‌یابی بخش‌های خاص اطلاعات یا اطلاعات از صفحات مختلف را ارائه می‌دهد.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: در مرحله طوفان فکری، زمانی که به مفاهیم جالب و آنچه مخاطبان شما می خواهند بدانند فکر می کنید.

چگونه از آن استفاده کنید: تا به حال از خود بپرسید، “ای کاش می توانستم تمام داده ها را در ___ پیدا کنم؟” اغلب اوقات، جمع آوری اطلاعات یک سایت به شما این امکان را می دهد. از این ابزار برای جمع آوری منابع داده اولیه برای محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید قیمت اقلام را مقایسه کنید، متون را از انجمن ها یا جوامع تجزیه و تحلیل کنید. استخراج هزاران تحقیق از گزارش های مختلف و غیره

GOOGLE DRIVE، DOCS و SHEETS (رایگان)

مجموعه برنامه های Google حاوی ابزارهای شگفت انگیز برای تیم بازاریابی محتوای مشترک است. می‌توانید به راحتی فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، بازخورد بگذارید، و در زمان واقعی با هم روی اسناد کار کنید. (اگر تیم بزرگی دارید، ممکن است گزینه های قیمت گذاری G SUITE را برای فضای ذخیره سازی و ویژگی های اضافی در نظر بگیرید.)

زمان استفاده از آن: در طول فرآیند تولید محتوا، هر زمان که با تیمی از افراد، از جمله نویسندگان، ویراستاران، طراحان و غیره محتوا تولید می‌کنید. این می تواند پایه و اساس نحوه سازماندهی تمام محتوای خود باشد.

نحوه استفاده از آن: چندین نفر می توانند در ارائه های اسلاید، صفحات گسترده و اسنادی که با Google ایجاد می کنید ویرایش کنند. این فایل ها را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید و برای ایجاد محتوای خود با یکدیگر همکاری کنید.

کارتو (پولی)

Carto یک ابزار قدرتمند مبتنی بر وب است که در تجزیه و تحلیل و تجسم اطلاعات مکان تخصص دارد. بنابراین، می توانید نقشه بسازید! این پلتفرم با توییتر، MySQL و Google Drive ادغام می‌شود (فقط به نام چند مورد) به شما امکان می‌دهد به راحتی به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: اگر داده‌های مبتنی بر جغرافیایی دارید که می‌خواهید در مورد آن در محتوای خود صحبت کنید، از Carto استفاده کنید تا بفهمید چگونه آن را به بهترین شکل تجسم کنید.

نحوه استفاده از آن: به آنچه در مورد داده های جغرافیایی شما مهم است فکر کنید و آن را برجسته کنید. شاید بخواهید به داده‌های اجتماعی مبتنی بر مکان در زمان واقعی نگاه کنید، داده‌های شهر و ایالت را مقایسه کنید، یا ببینید که چگونه داده‌ها در یک دوره زمانی خاص تغییر کرده‌اند. آن را ترسیم کنید و ببینید چه چیزی مهم است.

SURVEYMONKEY (پولی)

SurveyMonkey به شما امکان می دهد نظرسنجی ها یا آزمون های سفارشی ایجاد و توزیع کنید. این به ویژه مفید است زیرا الگوهای نظرسنجی را ارائه می دهد و معیارهای آسان برای تجزیه و تحلیل نتایج شما را ارائه می دهد.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: زمانی که مجموعه جدیدی از اطلاعات را می خواهید که داستانی در مورد دیدگاه افراد بیان کند. زمانی که می خواهید بهتر بفهمید مخاطبان شما می خواهند چه نوع محتوایی را بخوانند.

نحوه استفاده از آن: می توانید از آن برای به دست آوردن اطلاعات جدید در مورد احساس افراد در مورد یک موضوع خاص یا کاری که در موقعیت ها انجام می دهند استفاده کنید، یا می توانید از آن برای نظرسنجی از پایگاه مخاطبان خود استفاده کنید تا ببینید چه نوع سؤالاتی مهم ترین هستند. به آنها برای اطلاع از نوع محتوایی که باید ایجاد کنید.

BUZZSUMO (پولی)

BuzzSumo محتوای پرطرفدار و ویروسی، پست‌های وبلاگ و مقاله‌ها را مدیریت می‌کند تا بینش ارزشمندی در مورد آنچه که آنلاین محبوب است ارائه دهد.

چه زمانی از آن استفاده کنیم: زمانی که می‌خواهید تصمیم بگیرید در چه موضوعی محتوا ایجاد کنید.

نحوه استفاده از آن: موضوعات کلی را جستجو کنید و ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد. چه چیزی در آن محتوا باعث موفقیت آن شده است؟ چه چیزی در لیستی که فکر می کنید مردم می خواهند بخوانند که شما می توانید ایجاد کنید، کم است؟

قیمت: برنامه ها از 99 دلار در ماه با ویژگی های اضافی و گزینه های سازمانی موجود شروع می شوند.

UPWORK (پولی)

Upwork یک پلت فرم فریلنسری است که در آن می توانید با گروه بزرگی از متخصصان در رشته های مختلف ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنید.

چه زمانی از آن استفاده کنید: زمانی که ایده محتوایی دارید که نمی توانید خودتان آن را اجرا کنید، اما بودجه کمی برای کار کردن دارید.

نحوه استفاده از آن: شغل و مدارک خود را ارسال کنید و به استعدادها اجازه دهید شما را پیدا کنند، یا می توانید مستقیماً با فریلنسرها تماس بگیرید.

قیمت: می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و سپس قیمت به طور مستقل با مترجمان فریلنسری مذاکره می شود. برای کسانی که به دنبال کمی بیشتر هستند، برنامه‌های Upwork Pro و Upwork Enterprise ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند پشتیبانی اختصاصی، استعدادهای انتخاب‌شده و مدیریت حساب اختصاصی ارائه می‌دهند.

آمازون مکانیکال ترک (پولی)

مشابه Upwork، Amazon Mechanical Turk (MTurk) پلتفرمی است که می تواند به شما در ارتباط با نیروی کار دیجیتال کمک کند. اگر Upwork یک رویکرد هدفمند برای برون سپاری استعدادها است، MTurk یک آتشگاه است. این پلتفرم به شما امکان می دهد تا یک کار را برای هزاران کارمند به طور همزمان در سراسر جهان پست کنید.

چه زمانی از آن استفاده کنید: زمانی که برای جمع آوری یا پاکسازی داده هایی که به عنوان پایه و اساس محتوای شما به کمک نیاز دارید.

چگونه از آن استفاده کنیم: هزاران کارمند را برای جمع آوری اطلاعات از مجموعه ای از سایت ها، نوشتن محتوا برای چندین صفحه، منبع تصاویر، طبقه بندی اطلاعات یا کارهای مختلف دیگر به کار بگیرید.

Notableapp (پولی)

Notable به تیم شما کمک می کند تا از طریق ابزارهای نشانه گذاری بصری و توانایی ایجاد درخواست های تجدیدنظر، بازخورد خود را در مورد طرح ها و گرافیک ها ارائه دهد. به عنوان یک امتیاز، کاربران می توانند به طور مشترک در چندین پروژه و نسخه کار کنند.

چه زمانی باید از آن استفاده کرد: زمانی که می خواهید در مورد هر چیزی که مبتنی بر متن نیست بازخورد داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوای شما در بهترین شکل است.

نحوه استفاده از آن: یک تصویر یا پی دی اف را در Notable آپلود کنید و آن را با هم تیمی هایی که می خواهید در محتوا نظر دهید به اشتراک بگذارید.

STATISTA (پولی)

Statista تعداد زیادی آمار و مجموعه داده را به روشی به راحتی قابل جستجو ارائه می دهد.

زمان استفاده از آن: زمانی که می خواهید مجموعه داده ها را برای اهداف الهام بخش و طوفان فکری کشف کنید. زمانی که می خواهید محتوا را با شواهد مناسب پشتیبانی کنید

نحوه استفاده از آن: هنگام طوفان فکری، موضوعات مورد علاقه خود را جستجو کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس و جالب است. مجموعه داده ها را دانلود کنید و از Tableau Public برای کشف روندهای قابل توجه استفاده کنید.

ابزارهای سئو رایگان و پولی

از این ابزارها و برنامه‌ها برای ارائه موضوعات کمپین که با عبارات جستجوی محبوب مرتبط با صنعت، نام تجاری، محصولات و خدمات شما همسو هستند، استفاده کنید.

GOOGLE KEYWORD PLANNER (رایگان)

دریابید که مخاطبان از چه عباراتی برای جستجو با Google Keyword Planner استفاده می کنند. با استفاده از این ابزار، کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ می کنید و پلتفرم لیستی از کلمات کلیدی مشابه را به همراه اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، رقابت و هزینه تخمینی آن (اگر می خواهید در جستجوی پولی شرکت کنید) برمی گرداند.

MAJESTIC SEO (پولی)

با این ابزار هوشمند لینک، در مورد بک لینک های سایت خود و سایت های رقبا تحقیق کنید. این ابزار نشان می‌دهد که لینک‌هایی که به یک سایت اشاره می‌کنند چقدر قدرتمند هستند و فهرست دقیقی از دامنه‌های ارجاع‌دهنده سایت، متن لنگر، IPهای ارجاع‌دهنده و بک لینک‌های خارجی ارائه می‌دهد.

Answer the Public (رایگان)

بیشتر از آنچه می دانید با استفاده از Answer the Public چه کاری باید انجام دهید، ایده های کلیدواژه دریافت کنید. ابزار تحقیق به شما امکان می دهد کلمه کلیدی را وارد کنید و هزاران نتیجه پیشنهاد خودکار را دریافت کنید.

LONGTAIL PRO (پولی)

تحقیقات گسترده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا را با LongTail Pro انجام دهید. این ابزار شامل داده های دقیق در مورد عبارات جستجو و همچنین گزارش های گسترده در مورد استفاده از کلمات کلیدی در سایت های رقیب است.

ابزارهای رایگان و پولی نوشتن و ویرایش محتوا

از این ابزارها و برنامه‌ها برای ارائه موضوعات کمپین که با عبارات جستجوی محبوب مرتبط با صنعت، نام تجاری، محصولات و خدمات شما همسو هستند، استفاده کنید.

GRAMMARLY (نسخه های رایگان و پولی)

با استفاده از این برنامه نوشتن خطا یاب، مطمئن شوید که محتوای شما عاری از اشتباهات گرامری و غلط املایی باشد. این ابزار خطاهایی را که معمولاً توسط یک چک املایی استاندارد از قلم می‌افتد، تشخیص می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا قبل از انتشار، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما همتراز است.

افزونه YOAST SEO وردپرس (دارای نسخه های رایگان و پولی)

با استفاده از ابزار افزونه وردپرس Yoast SEO، محتوای سایت خود را به درستی بهینه کنید. این افزونه عملکردهای زیادی را برای ارتقاء ارزش کلی SEO سایت شما انجام می دهد، اما مفیدترین برنامه نوشتن آن ویرایشگر متا عنوان و برچسب و ابزار تجزیه و تحلیل محتوا است که نکاتی را برای بهبود ارزش سئوی محتوای شما ارائه می دهد.

روابط عمومی رایگان و پولی و ابزار رسانه های اجتماعی

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با این پلتفرم های توزیع که محتوای شما را در سراسر وب پخش می کنند، توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کند.

BUZZSTREAM (پولی)

اینفلوئنسرهایی را بیابید که می توانند به کشف محتوای آنلاین شما با این ابزار ایجاد رابطه و گسترش کمک کنند. با BuzzStream، می‌توانید درباره فرصت‌ها تحقیق کنید، مخاطبین و اطلاعات آنها را بیابید، با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید، و همه پروژه‌های ارتباطی خود را از یک پلتفرم مدیریت کنید.

HOOTSUITE (نسخه های رایگان و پولی)

با این ابزار قدرتمند مدیریت، نظارت و تجزیه و تحلیل، تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود را با یک ورود به سیستم مدیریت کنید. Hootsuite شما را قادر می‌سازد تا پست‌ها را در تمام حساب‌هایتان زمان‌بندی کنید، جریان‌های کلیدواژه را برای بررسی سریع نام‌های تجاری و اصطلاحات کلیدی صنعت خود تنظیم کنید، و عملکرد پست‌های خود را بررسی کنید.

COSCHEDULE (پولی)

برنامه وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود را از یک داشبورد با CoSchedule برنامه ریزی کنید. تقویم محتوا و ابزار بازاریابی به شما و تیمتان این امکان را می‌دهد که یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید، پست‌های وبلاگ جدید و پست‌های اجتماعی را برای همراهی با آنها برنامه‌ریزی کنید، و پست‌های قدیمی را تبلیغ کنید تا بتوانید جان تازه‌ای به پست‌های قدیمی ببخشید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *