هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

ارز ديجيتال اترويم چيست ؟ + كلی نكات ناياب در رابطه با ارز های ديجيتال

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1400/07/10

ارزديجيتال چيست ؟

اترويم چيست ؟ سير تا پياز اين ارز بسيار مهم

تا به امروز كمتر كسانی هستند كه  كلمه ارز ديجيتال را نشنيده باشند ، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر شرح دادن اترويم را داريم و در ادامه تمام جوانب اين حوزه را بررسی كرده و نتيجه آن را برای شما اعلام خواهيم كرد .

ارز ديجتال را ميتوان به كيف پول واقعيت مجازی تشبيه كرد كه در هر كجا ميتوانيد از آن استفاده كنيد ، در سال های قبلی كمتر كسانی بودند كه با اين كيف پول آشنا بودند و حال همان افراد بهترين نتيجه ممكن را گرفتند ، امروزه شما ميتوانيد  ارز های ديجيتال خود به راحتی خريد كنيد ( البته بايد آن را هم عنوان كنيم كه در كشور هایی همانند ايران قيمت آن ها بسيار بالا رفته و تمام افراد وارد اين حوزه شده اند )‌ ، اما سوال اصلی افراد آن است كه اترويم چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟ برای پاسخ دادن به اين سوال ما يك توضيح بسيار كوچكی خواهيم داد و در ادامه اين موضوع را گسترش خواهيم داد ، اين ارز عضو نسل دوم ارز های ديجيتال است كه به اين بازار و صنعت روی آورده اند ، و تاريخچه اين ارز به تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵ و به سرپرستی جوان ۲۳ ساله روسی، ( ویتالیک بوترین ) توانسته به اين صنعت وارد شود و تاثير چشمگيری بگذارد .

 

اترويم چيست ؟

اترويم چيست ؟ سير تا پياز اين ارز بسيار مهم

اترويم چيست ؟ سوال اصلی كاربرانی است كه تازه وارد به اين صنعت شده اند به اين دليل كه امروزه شما تازه وارد در اين حوزه هستيد بايد بدانيد اين كلمه بار ها و بار ها قرار است به گوش شما بخورد ، اين ارز را ميتوانيم با يك مثال بسيار عالی برای شما توضيح دهيم ، تصور كنيد اترويم يك ارز آزاد است كه بر پلتفرم های بسيار عالی‌ همانند بلاكچين ها قادر به حركت ميباشد ، البته برخی از افراد تفاوت بين اين ارز و بيت كوين را جويا ميشونددر واقع اين ارز ها شبيه به هم هستند در برخی از موارد ولی در برخی زا موضوعات هم شبيه به هم نيستند .

اين ارز ميتواند دسته بندی شود همانند بيت كوين ( البته توجه داشته باشيد كه دسته بندی كردن اين ارز به شما بستگی دارد و شما بايد با توجه به خواسته های خود آنها را دسته بندی كرده و از آنها در صورت نياز استفاده كنيد ؛ حال نوبت آن فرا رسيده است كه شباهت ها و تفاوت های بين اترويم و بيت كوين را برای شما شرح دهيم :

1 – بلاكچين : بلاكچين يك سامانه است كه افراد ميتوانند در آن كانال های بسيار متنوعی ايجاد كنند ( البته برای اين مورد بايد هزينه ایی بپردازند ) ، در اين سامانه افراد ميتوانند پرداخت های‌خود را مديريت كرده و يا از آنها ليستی تهيه كنند و در فايلی ذخيره كنند . مورد قابل اشاره آن است كه اين مورد ميتواند جز شباهت های اين ارز و بيت كوين باشد . اولين حالت شباهت از بلاكچين ها برای شما عنوان شد ولی يكی از تفاوت ها هم در مورد اين سامانه ميتوان اشاره كرد كه آن در مورد كار كردن با آن توسط اين دو ارز است . (‌ اولين حالت از استفاده بيت كوين است كه اين ارز برای برنامه کاربردی خاص از فناوری بلاک چین استفاده ميشود كه ميتواند آنها را طبقه بندی كند ، اما در اترويم يك ارز عمومی و برنامه ريزی شده است كه همه افراد در سر تا سر دنيا از آن استفاده ميكنند ،‌شما ميتوانيد آن را در همه جا استفاده كرده در پرداخت های بين المللی هم عضو كنيد )

 

2 – نوع سيستم عامل ها : در قدم دوم از بررسی اين دو ارز بايد آنها را همانند سيستم عاملی‌در نظر بگيريم كه چه كاربرد هایی را برای خود و ديگران رغم ميزنند ؛ در ابتدا بيت كوين همانند نرم افزاری است كه بر روی سيستم عامل بلاكچين نصب شده است ، ولی اترويم همانند نرم افزاری است كه بر روی همه سيستم عاملی نصب شده است و همين مورد باعث پيشی گرفتن از بيت كوين خواهد شد . در كل منشور از اين مثال آن است كه در تمام صرافی اين ارز قابل جا به جا شدن و خريدن است و البته بيت كوين هم همينگونه ميتواند باشد ولی مقدار قيمت آن بسيار بالا است . ( در كشور ايران با بالا رفتن قيمت دلار قيمت بيت كوين هم بسيار بالا رفت و همين امر باعث آن شد كه افراد زيادی از جمعيت ايران وارد تقابل با اين ارز شود و نكته حائز اهميت آن است كه ارز آن رفته رفته بيشتر ميشود .

 

آينده تمامی ارز ها چگونه است ؟‌ آيا ارزش آن ها افزايش خواهد يافت ؟

اترويم چيست ؟ سير تا پياز اين ارز بسيار مهم

ارز ديجيتالی كه ميتوانيم مثال بزنيم برای شما بيت كوين است به اين دليل كه اين ارز دارای آينده بسيار مهم و والایی است برای درك بهتر از اين موضوع ما برای شما يك مثال خواهيم زد : فرض كنيد شما وارد يك رستوران شده ايد و آن رستوران در ابتدا از شما ورودی ميخواهيد به صورت خود شما ميتوانيد ارز ديجتال خود را با توجه به اسكنر اسكن كنيد و وارد شويد و برای طی تسويه حساب هم همين امر ايجاب ميشود ؛ در كل زندگی با ارز ديجتال ميتواند بهتر باشد به اين دليل كه ديگر هزينه هایی  بسيار زيادی صرف چاپ اسكناس نخواهد شد ( سرفه جویی در خزانه كشور‌ ) ، تمامی‌ارز های ديجتال آينده های بسيار درخشانی پيش رو دارند به اين صورت كه در 10 سال آينده تمام كشور ها از اين ارزها استفاده خواهند كرد .

قرار داد  هوشمند چيست و چه كاربردی دارد ؟

اترويم چيست ؟ سير تا پياز اين ارز بسيار مهم

شما برای اينكه بتوانيد يك قرار داد در هر زمينه ایی‌ ثبت كنيد بايد ابتدا چند قانون وضع كرده و از آن هر دو طرفين رعايت كنيد و اين امر موجب آن خواهد شد كه كم كاری توسط دو جانب لحاظ نگردد ، تمام اين ساز و كار برای قرار داد هوشمند هم ايجاب ميشود ولی به صورت حرفه ایی و در زمان نسبتا كمتری به آن صورت كه شبيه به يك پروتكل ايجاد ميشود كه در اين پروتكل هر طرفين معامله‌ها و فرایندها را به صورت کاملا تضمینی و بدون حضور افراد شكل گرفته و به صورت بسيار امن صورت گرفته خواهد شد ، اما اين قرار داد ها كاربرد های بسيار زيادی دارند برای مثال : تمام فرايند های شما در اين قرار داد به صورت كاملا دقيق ثبت شده و هيچ گونه اشكالی ندارد ، شما ميتوانيد يكی از عمليات های خود را برگشت بزنيد به اين دليل كه شايد از آن راضی نباشيد و اينكه فردی ديگر در جانب شما اين عمل را انجام داده باشد ( اين مورد يكی از ويژگی های بسيار مهم اين قرار داد است كه به آن بسيار توجه ميشود و تنها لزوم آن امنيت بسيار بالا  خواهد بود ) ، در دومين كاربرد اين قرار داد هدف گذاری ميتوان عنوان كرد به اين دليل كه تمام فرايند و عمليات های شما ثبت خواهد شد .

چگونگی كار كردن قرار داد هوشمند :

برای درك شما از اين موضوع آن را به زبان بسيار ساده توضيح خواهيم داد ، تصور كنيد شما ميخواهيد يك كالایی را از يك مغازه ایی‌ بخريد و اينكه شما بايد كارت خود را در دستگاه كارتخوان وارد كرده و موجودی شما پردازش و در مرحله آخر خريد شما با موفقيت ثبت ميشود ، اما ساز و كار قرار داد هوشمند شبيه به اين مورد است و اما با تغييراتی همچون شما برای انجام داد طی يك فرايند با كد از خود را اسكن كنيد و از آن استفاده كنيد پس از چند ساعت ميتوانيد در مورد صرف نظر كنيد كه اين عامل باعث آن خواهد شد كه يكی از عوامل مهم و ويژگی آن محسوب شود  .

ماشين كار مجازی اترويم چيست ؟

ماشين مجازی يكی زا سيستم عامل هایی است كه مخصوص اين ارز ميباشد و فقط و فقط برای آن ساخته شده است و اما چگونه عمل كند ؟ اين ماشين خيلی ساده است و اما بسيار هم كاربردی به آن دليل كه بدون برنامه نويسی افراد ميتوانند تمام عضو های خود را در آنجا ذخيره كند . اين سيستم عامل بسيار ساده تر از بلاكچين است و ساختار بسيار ساده ایی هم دارد .

 

استفاده از كيف پول اترويم :

اترويم چيست ؟ سير تا پياز اين ارز بسيار مهم

تا به اينجای مقاله تمام جوانب برای شما بررسی شده است و حال نوبت آن فرا رسيده است كه آموزش برداشت از اترويم را برای شما عنوان كنيم ، قبل از آن توجه داشته باشيد مراحل مهم را يادداشت كرده و در صورت نياز از آنها استفاده كنيد :

اترويم چيست ؟

  • MyEtherWallet : شما در ابتدا بايد وارد MyEtherWallet شويد . اين سيستم عامل تحت وب نيست شما صرفا با ساخت يك اكانت در اين پلتفرم ميتوانيد قادر به اجرای مراحل بعد باشيد . ( توجه داشته باشيد كه دقيقا به سايت MyEtherWallet وارد شويد و اينكه به سايت های ديگر مراجعه نكنيد به اين دليل كه برخی‌ از سايت ها با ايجاد كردن اين نوع قالب ، اطلاعات افراد را دزيده و از آنها استفاده كرده اند )

 

  • ايجاد كيف پول : شما در مرحله قبل كيف پولی برای خود ايجاد كرده ايد كه بتوانيد از آن به صورت كاملا مستقيم استفاده كنيد و حال نوبت آن رسيده است كه آن را علنی كنيد ؛ برای اين كار شما ابتدا بايد كيف خود را دانلود كنيد . (keystore ) توجه داشته باشيد كه ايدی و يوزر پسورد هم انتخاب كنيد كه شما فقط به آن دسترسی داشته باشيد كه بتوانيد مقدار ارز های‌خود را جا به جا كنيد و اگر رمز شما لو برود ديگر شما هيچ چاره ايی نداريد . پس از دانلود كردن اين فايل را در محل امنی ذخيره كرده و در صورت نياز از آن استفاده كنيد به اين دليل كه از موقعيت شما سو استفاده نشود . ( برخی از افراد محل ذخيره كيف پول خود را گم ميكنند ، برای پيدا كردن فايل ها به مقصدی كه ذخيره كرده ايد برويد و آن را مشاهده كنيد ) بعد از آنكه فايل را دانلود كرده ايد وارد برنامه شده و بر روی عبارت I understand, Continue كليك كنيد .

 

  • خصوصی كردن :‌ شما در اين مرحله بايد كيف پول خود را خصوصی كنيد كه فقط شما به آن دسترسی داشته باشيد و اينكه افراد ديگری از آن ها استفاده نكنند ، برای اينكار كافی است كه ادامه مراحل قبل را پيشی بگيريد و بر روی عبارت Private key كليك كنيد . سپس برای شما منوی جديدی بارگزاری خواهد شد و از شما پسورد ميخواهيد و شما بايد عبارت مورد نظر خود را وارد كنيد . ( توجه داشته باشيد كه عبارت سختی را انتخاب كنيد به اين دليل كه هر كسی نتواند وارد آن شود و توجه داشته باشيد ادرس خود را به افراد ديگر اشتراك گذاری نكنيد ) بعد از پايان رساندن اين مرحله بر روی‌Save Your Address كليك كنيد .

 

  • آخرين مرحله : شما در آخرين مرحله بايد آدرس كيف پول خود را مشاده و يادداشت و يا اينكه در ذهن خود به ياد بسپاريد و اما برای پيدا كردن آدرس آن كافی است كمی از زبان اينگليسی را ياد داشته باشيد ( صرفا مقدماتی برای مفهوم برخی از كلمات ) ، به غير از پيدا كردن آدرس شما قادر به ارسال ارز خود و يا اينكه بتوانيد آن را از كسانی‌ دريافت كنيد . ( تمام اين موارد برای شما در پنل كاربری شما به نمايش در آمده است و كافی است كه شما با خواندن سر تيتر آنها قادر به پيدا كردن و مراحل های‌ آنها را طی كنيد )

 

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم نهايت بهره را از اين مقاله سايت برتر آموز كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب بايد چند نكته مهم را بازگو و برای شما گوشزد كنيم ، اول آنكه برای پيشرفت و گسترش دادن به ارز های خود تمام توصيه های عنوان شده را با دقت خوانده و آنها را يادداشت كنيد ؛ مراحل ساخت پنل كاربری را جدی بگيريد كه يكی از مهم ترين بخش ها است ، در مورد آخر هم بايد به قرارداد های هوشمند دقت بسيار بالایی داشته باشيد كه در آينده به مشكل نخوريد .

 

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *