هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اوصول نگارش تخفیف چیست؟

اصول نگارش متن تخفیف چیست؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/09/01

ما در این مقاله قرار است که در مورد اصول نگارش متن تخفیف در پیامک و یا ایمیل با شما صحبت می‌کنیم،

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید متن تبلیغاتی بهتری بنویسد.

با توجه به شرایط اقتصادی که در ایران و کل دنیا حاکم است، معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که از مکانهای خرید کنند که تخفیف مناسب داشته باشد. ما قرار است امروز در این مقاله نکاتی را به شما آموزش دهیم که بدانید چگونه یک متن تبلیغی خود را بنویسید. از طرفی در متن تبلیغاتی خود نیز از اصول نگارش تخفیف استفاده کنید. به صورت کلی اصول نگارش متن تحقیق کار ساده‌ای نیست. علت این موضوع این است که شما باید در کوتاه ترین کلمات ممکن به مخاطب خود یک پیشنهاد جذاب رد نشدنی بدهید.

ما در این مقاله تمام سعی خود را به کر گرفتیم تا به شما نکاتی را آموزش دهیم که بتوانید برای سازمان و یا کسب و کار خود یک متن تخفیفی مناسب بنویسید. توجه داشته باشید تمامی نکاتی که در این مقاله خدمت شما عرض می شود باید با توجه به کسب و کار شما شخصی سازی شود. توجه داشته باشید که اگر شما به دنبال این باشید که فروش خود را افزایش دهید باید جایگاه شما در میان رقبای شما بهبود بخشید. این کار شما منجر به این موضوع می‌شود که مشتریان بیشتری به شما دسترسی داشته باشد.

 از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که به بخش آموزش‌های سایت برترآموز مراجعه کنید و در آنجا از « آموزش سئو » برترآموز به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید. به هر میزانی که به تعداد مشتری بیشتری دسترسی داشته باشید؛ امکان تاثیرگذاری متن تخفیفی شما و همچنین فروش شما بیشتر می‌شود. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به شما نکاتی  را عرض کنیم که فروش شما را متحول می‌کند.

از نظر اصول نگارش تخفیف، میزان تخفیف منطقی چه میزان است؟

قبل از نگارش متن تخفیف باید به این نکته توجه داشته باشید که تخفیف دادند تا چه میزان منطقی است. ممکن است که شما کارهای خود را با قیمت خرید باشید که نتوانید تخفیف بدهید، در نتیجه به جای تخفیف دادند باید روی خدمات پس از فروش خودکار کنید. به این نکته توجه داشته باشید که همه چیز برای مخاطب شما تخفیف نیست. شما می‌توانید با استفاده از خدمات پس از فروش مناسب و نکاتی در این باره روی مشتری خود تاثیر بگذارید. این کار شما ممکن است که بیش از یک تخفیف بسیار زیاد روی طرف مقابل تاثیرگذار باشد.

 در نتیجه همیشه ذهن خود را به تخفیف دادن برای جذب مشتری محدود نکنید. در نهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که در برخی مواقع زمانی که عدد تخفیفی شما از مبلغ بیشتر می‌شود، برای خریدار جای سوال ایجاد می‌کند؛  به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است روی کالای خود درصد تخفیف زیادی  بدهید در این صورت خریدار شما ممکن است به این فکر کند که شما چه میزان سود می‌کنید که قرار است روی یک کالا ۵۰ درصد تخفیف بدهید، در نتیجه نسبت به خرید از شما بی‌اعتماد خواهد شد.

 به این نکته توجه داشته باشید که مشتری و یا کاربر برای اینکه از شما خرید کند، باید حتماً به شما اعتماد داشته باشد. در نتیجه شما به واسطه رفتار خود و جملات خود اعتماد را در مخاطب ایجاد می‌کنید. به این نکته بسیار مهم نیز توجه داشته باشید که امروزه مخاطب شما بسیار باهوش است. درصد تخفیف های زیاد دیگر را مجذوب خود نمی‌کند. این موضوع برخلاف اصول نگارش تخفیف است. تخفیف شما در بازه 5 تا 15 درصد منطقی است. البته نه روی تمامی کالا و خدمات شما.

از نظر اصول نگارش تخفیف، میزان تخفیف منطقی چه میزان است؟

مهمترین اصول نگارش تخفیف چیست؟

 نکاتی که در این بخش گفته می‌شود به صورت پارامترهای تک بعدی خواهد بود. در نتیجه شما باید با توجه به کسب و کار خود آن را شخصی سازی کنید و در نهایت برای نگارش متن تخفیفی خود از دو تا سه عدد استفاده کنید.

اولین نکته در اصول نگارش تخفیف این است که صمیمانه صحبت کنید

زمانی که شما به بررسی اصول نگارش تخفیف می‌پردازید، اولین نکته‌ای که نظر شما را جلب می‌کند این است که به مخاطب خود نزدیک شد برای اینکه به مخاطب خود نزدیک شوید باید او صمیمانه صحبت کنید. زمانی که مشغول نگارش متن تخفیفی و متن تبلیغی خود می‌باشید. از ضمیرهای اول شخص و دوم شخص استفاده کنید. استفاده از ضمیرهای جمع به این معنی است که شما در حال یک گفتگوی رسمی باشید.  زمانی که شما به گفتگوی رسمی می‌پردازید به این معنی است که در حال مذاکره می‌باشد. در این زمان معمولا لحن و ادبیات شما بسیار رسمی و سنگین است، در نتیجه  مخاطب سعی می‌کند که منطقی فکر کند.

زمانی که مخاطب منطقی فکر می‌کنند به این معنی است که احتمال خرید اون به شدت کاهش پیدا می‌کند. از اصول نگارش متن تخفیف و یا اصول نگارش متن تبلیغاتی این است که سعی کنید مخاطب را درگیر احساسات کنید. برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. و در آن بخش از مقاله « اقتصاد رفتاری »  به صورت جامع و کامل استفاده کنید. از اصول نگارش تخفیف این است که شما به مفاهیم اقتصاد رفتاری مسلط باشید، چرا که اصول این علم روانشناسی و رفتار افراد است.

یکی از تمرین‌هایی که شما برای اصول نگارش تخفیف باید انجام دهید، این است که  سعی کنید به اطراف خود نگاه کنید و متن‌های تبلیغاتی را که مشاهده می‌کنید تحلیل و بررسی کنید.  که لحن گفتگوی آن‌ها در تبلیغات به چه صورت است. به عنوان مثال پیامک‌های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و  و ببینی با چند کاراکتر محدود با شما چگونه صحبت می‌کنند. تراکت‌های تبلیغاتی که ممکن است در مسیر رفت آمد به شما بدهند را بررسی کنید استراتژی تبلیغاتی آن‌ها و متن نگارشی تخفیفی آن‌ها به چه صورت است؟

دومین نکته از اصول نگارش تخفیف در این است که سعی کنید متفاوت ظاهر شوید

زمانی که شما بررسی می‌کنید امروزه افراد از صبح تا شب مشغول بمباران تبلیغاتی می‌باشند. در نتیجه اگر قرار است که شما تاثیر گذار باشید،  باید متفاوت رفتار کنید و متفاوت عمل کنید.  سعی کنید ببینید که آن‌ها از چه متن‌های تخفیفی و از چه استراتژی‌های تبلیغاتی به کرات استفاده می‌کنند.  شما نباید از این موارد استفاده کنید،  شما باید از مسیر متفاوت پیام خود را به مخاطبین خود برسانید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر در چند ثانیه اول نتوانید نظر مخاطب خود را جلب کنید، امکان شکست متن تخفیفی شما بسیار است.

یکی از بهترین پیشنهادهایی که می‌توانیم  به شما بدهیم تا نوآوری و تازگی متن تخفیفی خود را حفظ کنید، این است که از منابع انگلیسی برای  تحقیقات خود استفاده کنید. در صورتی که شما توانایی خواندن و یا درک متن انگلیسی را ندارید به شما توصیه می‌کنم که به بخش آموزش های سایت برترآموز مراجعه کنید. و در آن بخش از «آموزش زبان انگلیسی» استفاده کنید.  توجه داشته باشید که آموزش زبان انگلیسی برای شما نه تنها برای اصول نگارش متن تخفیفی مناسب خواهد بود.  بلکه برای تعیین و انتخاب استراتژی‌های کلان تبلیغاتی شما نیز بسیار مناسب خواهد بود.

 به این نکته توجه داشته باشید که امروز کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ مشغول رقابت بر سر تبلیغات می‌باشند. و گاها نتایج تبلیغاتی خود را که منتشر می‌کنند به زبان انگلیسی است. اگر شما یک تسلط حداقلی به زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید از این منابع به بهترین صورت ممکن استفاده کنید.  توجه داشته باشید از مهمترین اصول نگارش متن تخفیف این است که شما متفاوت از دیگران محتوای تخفیفی خود را منتقل  کنید.  البته در مورد یک متن تبلیغاتی جذاب می‌توانید با شخصی سازی، برای محتوای تخفیفی خود و یا محتوای تبلیغاتی  خود از آن استفاده کنید.

سعی کنید، متفاوت ظاهر شوید.

سومین نکته از اصول نگارش تخفیف این است که سعی کنید زمان انتخاب مخاطب را محدود کنید

اگر شما به دنبال این موضوع می‌باشید که تخفیف شما تاثیرگذار باشد باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که زمان مخاطب را به صورت منطقی محدود کنید. زمانی که شما زمان مخاطب را محدود می‌کنید، به این معنی است که شما در حال محدود سازی مدت تفکر مخاطب می‌باشید. از طرفی شما با محدود کردن زمان انتخاب مخاطب احساسات او را بیشتر درگیر می‌کنید. شما با این کار مخاطب را در دام خطای ذهنی کمیابی قرار می‌دهید. با استفاده از این استراتژی احتمال فروش کالا و خدمات شما به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که شما به بررسی اصول نگارش و متن تخفیف می‌پردازید، به شما توصیه می‌کند که زمان محدود شما یک زمان منطقی باشد. به عنوان مثال اگر قرار است که شما یک کالای ۱۰۰ میلیون تومانی را به فروش برسانید بهتر است که حداقل به مخاطب خود یک هفته زمان بدهید. ولی اگر قرار است یک کالای با گردش بالا را به فروش برسانید مانند مواد خوراکی نباید بیشتر از یک تا دو روز به مخاطب خود زمان بدهید. در این صورت مخاطب شما توانایی پرداخت هزینه و برنامه ریزی برای آینده خود را دارد و خرید خود را نیز انجام می‌دهد.

در نهایت شما برای اینکه بتوانید بهتر برای این بخش تصمیم گیری کنید. و المان زمان را به خوبی استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم  که خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید. و ببینید اگر کسی به شما این پیشنهاد را می داد با توجه به مدت زمانی که داشتید توانایی خرید کالا و خدمات بیان شده را داشتید و یا خیر؟  سعی کنید زمانی که یک محتوای تبلیغاتی برای شما ارسال می‌شود.  یا در فضای مجازی یک محتوای تبلیغاتی نظر شما را جلب می‌کند دقت کنید که آیا عنصر زمان در آن مطرح شده است و یا خیر.

چهارمین نکته از اصول نگارش متن تخفیفی در این است که با مخاطب خود همدردی داشته باشید

به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی که شما با مخاطب خود همدردی می‌کنید، به صورت موثر احساسات او را با خود درگیر می‌کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که همدردی شما نباید به نحوی باشد که نظر مخاطب را تغییر دهید و به شما احساس بدی پیدا کند. به عنوان مثال شما می‌توانید به مخاطب خود بگویید که تخفیف ما به دلیل شرایط سخت اقتصادی است که همه ما در آن درگیر هستیم. شما با این کار خود را نیز در این شرایط  بد اقتصادی شریک کرده‌اید.

اما اگر شما به مخاطب خود بگویید، با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر برای مشتریان ما حاکم شده است. ما قصد داریم تا با بن‌های تخفیف قصد کمک به وضعیت موجود شما را داریم. به نوعی نه تنها با مشتریان خود همدردی نکرده‌اید. بلکه شما به نوعی به مخاطبان خود نیز توهین کرده‌اید. سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب شما قرار است که درگیر احساسات مثبت کنید نه این که با احساس منفی او را از خود دور کنید. شما باید مانند یک دوست دلسوز برای مشتریان خود باشید و نه یک فروشنده.

به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود نظر مخاطبین را به خود جلب کنید. توجه داشته باشید که هر کسب و کار مخاطبین و مشتریان خاص خود را دارد. در نتیجه اگر شما به دنبال اصول نگارش تخفیفی تاثیر گذار می‌باشید، باید سعی کنید در وهله اول مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. برای این منظور شما می‌توانید از « پرسونای مشتری چیست » استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما در صورتی می‌توانید از اصول نگارش تخفیف بازدهی مناسبی کسب کنید که مخاطبان خود را مانند خانواده خود بشناسید.

پنجمین  نکته در اصول نگارش تخفیف در این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن هدف خود را به مخاطبین خود منتقل کنید

به این نکته توجه داشته باشید که امروزه اگر شما یک متن طولانی در فضای مجازی مشاهده کنید، به سادگی از کنار آن عبور خواهد کرد. علت آن هم کاملا مشخص است ذهن ما  از سختی فراری است.  در نتیجه شما باید سعی کنید زمانی که قصد دارید محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطب خود منتقل کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق کوتاه‌ترین  کلمات این کار را انجام دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر شما چرخه‌های زمانی کوتاه مدت را برای تبلیغات خود استفاده می‌کنید. تبلیغات شما باید در حد یک پیامک باشد.

 علت موضوع این است که باید مخاطب شما به مرور زمان به شما عادت کند و پیامک های تبلیغاتی شما باید مانند یک یادآوری برای او باشد اگر متن تبلیغاتی و محتوای تبلیغاتی شما بیش از اندازه طولانی باشد. مخاطب شما به راحتی راه های ارتباطی خود را با شما کنترل خواهد کرد. منظور ما این است که شما را در لیست سیاه ایمیل و پیامک خود قرار می‌دهد.  شاید برای شما این سوال مطرح شود که ارتباط کوتاهی متن تبلیغاتی با اصول نگارش متن تخفیف چیست؟ توجه داشته باشید که ما  قرار است محتوای تبلیغاتی خود را بخش‌بندی کنیم.

این بخش بندی قرار است به مخاطب اعلام کند که ما چه هدف و برنامه داریم؛ ما در بخش بندی محتوای تبلیغاتی خود قرار است به مخاطب اعلام کنیم که ما  چه پیشنهاد ویژه و خاصی برای او داریم. اصطلاحا به او چه تخفیفی می‌دهیم که او تحریک به خرید شود. در نتیجه شما باید بتوانید برای اینکه تخفیف خود را تاثیر گذار تر جلوه دهید. از محتوای تبلیغی بسیار محدود و تاثیر گذار استفاده کنید که تخفیف شما را برجسته‌تر کند. اصول نگارش تخفیف به دنبال این است که بازدهی تبلیغات شما را افزایش دهد.

 از اصول نگارش تخفیف این است که زمان شما محدود است.

ششمین نکته در اصول نگارش تخفیف در این است که مخاطب خود را شوکه کنید

زمانی که شما قصد استفاده از اصول نگارش تخفیف را دارید، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید.  این است که شما باید به واسطه محتوای تبلیغاتی و تخفیفی خود مخاطب خود را شوکه کنید. مخاطب شما باید از این محتوای تبلیغاتی و میزان تخفیف شما تعجب کند. البته توجه داشته باشید که همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم شما نباید با افزایش درصد تخفیف نظر مخاطب را جلب کنید. بلکه که شما باید با نوع تخفیف خود و یا خدمات پس از فروش خود نظر مخاطب را به خود جلب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب شما دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارد. چه پیشنهادی از سمت شما می‌تواند  مخاطب عجیب و غریب  باشد. اگر شما به صورت درست از این تکنیک تخفیفی استفاده کنید،  می‌توان  اطمینان داشت احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که پیشنهاد تخفیفی شما نباید خارج از عرف باشد.  منظور ما این است نباید شما وعده‌ای  به مخاطب خود بدهید که توانایی عمل کردن به آن را ندارید. به عنوان مثال زمانی که شما در بازار قدم میزنید اگر دقت کرده باشید مغازه‌هایی وجود دارند، تخفیف های باورنکردنی دارند.

 به عنوان مثال « کفش خود را از ما با تخفیف 40درصد خریداری کنید.»  زمانی که شما به داخل مغازه مراجعه می کنید.  تنها یک جفت یا دو جفت کفش که ظاهر زیبایی ندارد و کیفیت بالایی نیز ندارد را با این شرایط تخفیف به شما می‌فروشد.  مابقی کفش‌های خود را با قیمت بسیار بالا و بدون تخفیف به شما می‌فروشد. به این نکته توجه داشته باشید که در این صورت شخص از اعتماد شما سوء استفاده کرده است. اگر  شما نیز خرید نکرده از آنجا خارج شوید طبیعی است. چرا که فرد با نیرنگ شما را شوکه کرده است.

آیا از اصول نگارش تخفیف در فروش حضوری نیز می‌توان استفاده کرد؟

تو این قسمت از مقاله شما اطلاعات بسیار مهمی در مورد اصول نگارش تخفیف به دست آورده‌اید. ممکن است که شما شعبه فیزیکی برای فروش کالا و خدمات خود داشته باشید. در این صورت برای شما این سوال ایجاد شده باشد که از مطالب گفته شده می‌توان برای فروش حضوری نیز استفاده کرد؟ پاسخ ما به شما مثبت است. به این نکته توجه داشته باشید که فروش حضوری با فروش آنلاین  یک تفاوت  کوچک دارد، زمانی که شما مشغول فروش حضوری دارد هستید می‌توانید عکس العمل  مخاطب خود را بررسی کنید.

 در نتیجه برای بازدهی بهتر می‌توانید از اصول مذاکره نیز استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « چگونه به یک مذاکره کننده تبدیل شویم » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. شما با ترکیب این دو استراتژی می‌توانید به یک بازدهی فوق العاده دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که شما از اصول نگارش برای بنر‌های تبلیغاتی مغازه خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که شما با استفاده از نکاتی که در این بخش بیان شده است می‌توانید به یک فروش بسیار عالی دست پیدا کنید. سعی کنید از اصول نگارش تخفیف برای متقاعد سازی مشتریان خود استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با یک تخفیف مناسب در زمان مناسب نظر هر شخصی را به خود جلب کنید.

آیا از اصول نگارش تخفیف در فروش حضوری نیز می‌توان استفاده کرد؟

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد اصول نگارش تخفیف با شما صحبت کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از این اصول یک محتوای تبلیغاتی بسیار عالی طراحی کنید. برای این منظور ما سعی می‌کنیم، چند نمونه از اصول نگارش تخفیف در قالب نمونه آماده  برای شما بیان کنیم.دقت داشته باشید که شما باید از این موارد صرفا به عنوان یک راهنما استفاده کنید. شما قرار نیست که به صورت کاملا مستقیم و تکراری از آن استفاده کنید. دلیل آن نیز کاملا مشخص است، این موضوع برای مخاطب تکراری خواهد بود و به طبع توجه مخاطب به آن کاهش پیدا خواهد کرد. از شخصی سازی این نمونه‌ها غافل نشوید.

  1. سیندرلای عزیز؛

لباس تو پیش ماست.

تخفیف فوق‌العاده شب یلدای ما مختص شما

منتظرت هستیم

آدرس … .

  1. تخفیف 20% کت و شلوار برای شما یک شیک پوشی معروف هستید.

برای اطلاعات بیشتر … .

  1. امیر عزیز،

از آخرین دیدار ما، یک ماه گذشته است. یک سری به ما بزن

با کلی کار جدید شگفت‌زدت می‌کنیم. دوست قدیمی شما … .

  1. یک غذای گرم و خوشمزه فقط در حد یک تماس با تو فاصله داره.

منتظر چی هستی به ما زنگ بزن

کترینگ … ( توجه داشته باشید که این نوع پیام باید در نزدیک صرف وعده‌های غذایی ارسال شود. )

  1. ریاضیت چطوره؟ می‌خوای کمکت کنم که فیثاغورث دوم بشی!

منتظر زنگ هستم. ی زنگ بزن تا متوجه داستان ما بشی… .

شما به صورت کلی به چند نمونه موفق از متن‌های تبلیغاتی کوتاه آشنا شدید. به این نکته توجه داشته باشید که شما از اصول نگارش تخفیف در هر جایی می‌توانید استفاده کنید. اما باید به صورت خلاصه و جامع باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *