برای هر فروشگاهی چه آنلاین و چه آفلاین افزایش فروش بزرگترین دغدغه آن مجموعه است. برای این که بتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید، باید از راهکارهای حرفهای و کارآمد استفاده کنید. در فروش اینترنتی بهتر نکات بسیار زیادی تاثیرگذار هستند اما در اینجا قصد داریم تا نکته های بنیادی و کلیدی برای افزایش فروش اینترنتی را عنوان کنیم. دقت کنید که این روزها با توجه به رشد استفاده از شبکههای اجتماعی، فروش در شبکههای اجتماعی و وب سایت های شخصی هر سازمان، بیشتر از قبل صورت میگیرد. هم اکنون بسیاری از مردم خرید آنلاین را نسبت به آفلاین ترجیح میدهند و به همین دلیل است که بیشتر فروشگاه ها و مغازه دارها به فروش آنلاین رو می آورند. برای دانستن روش های استراتژیک در افزایش فروش با برتر آموز همراه شوید.
درست است که خرید آنلاین بیشتر از قبل رونق گرفته است اما همچنان کاربرانی وجود دارند که خرید آنلاین را ریسک آمیز می دانند. به همین دلیل شما باید یک تضمین خوب به مشتریان ارائه دهید تا آنها را به خرید آنلاین از وب سایت خود تشویق کنید. معمولاً بیشتر کاربرانی که قصد خرید محصولی را دارند با توجه به اعتبار آن مجموعه شروع به خرید می کند اما گاهی ممکن است که یک وب سایت قیمت مناسب و خدمات خوبی ارائه دهد اما شناخته شده نباشد. در اینجا تضمین بازگشت وجه بی قید و شرط به فروش آن مجموعه کمک می کند. پس برای اینکه بتوانید ترس و بی اعتمادی را در مشتریان احتمالی خود از بین ببرید، باید در فروش خود یک ضمانت بگنجانید. از جمله تفکراتی که ممکن است یک کاربر قبل از خرید آنلاین داشته باشد این است که آیا محصول سالم به دستم می رسد یا خیر؟ آیا کیفیت محصول دقیقاً به مانند توضیحات ارائه شده در آن است؟ اگر محصول اشتباهی فرستاده شود چه باید کرد؟ به همین دلیل هر فردی، با احتیاط بیشتر در خرید آنلاین عمل می کند. پس شما برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان وبسایت و یا بازدیدکنندگانی که وارد شبکههای اجتماعی شما میشوند را به مشتری تبدیل کنید، باید آسایش خاطر در آنها به وجود بیاورید. این آسایش خاطر می را می توان با استفاده از یک سیستم پشتیبانی حرفهای و یا ضمانت برای بازگشت پول ایجاد کرد. البته وجود مواردی نظیر اینماد نیز به جلب اعتماد کمک می کند.
با توجه به گزارشات جمع شده از رفتار کاربران می توان دریافت که در بسیاری از شرایط با توجه به پیچیدگی فرآیند سفارش، کاربران از خرید آنلاین انصراف میدهند. این آمار نشان میدهد که ۶۳ درصد از افراد سبد خرید خود را بدون تکمیل کردن مراحل خرید و پرداخت رها میکنند. این عدد، عدد قابل توجهی است و منجر به کاهش فروش اینترنتی یک فروشگاه اینترنتی می گردد. به همین دلیل شما باید در وبسایت خود تا حد امکان پیچیدگی فرآیند سفارش و پرداخت را کاهش دهید. متاسفانه در ایران بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های آنلاین با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند اما توجه به آمار جدید به ما نشان میدهد که هرچقدر شما فرآیند خرید را برای مشتریان تسهیل کنید، فروش اینترنتی بیشتری را خواهید داشت و معمولاً وبسایتهایی که خرید کردن از آنها آسان است، مشتریان بیشتری دارند. به همین منظور لازم است تا شما مراحل غیر ضروری را در فرم ها حذف کنید. فرم خود را ساده تر کنید و دریافتی هایش خود از کاربران را تنها به یک آدرس و یک شماره تماس کوتاه کنید. شما می توانید برای سریع تر کردن روند ثبت نام، سیستم لاگین سایت خود را به گوگل یا فیسبوک وصل کنید. این موضوع سبب می شود تا کاربران زمان خود را برای ثبت نام در وب سایت شما به هدر ندهند و افزایش فروش اینترنتی را تجربه خواهید کرد.
هر چه قدر پیشنهادات بیشتری برای محصولات در وبسایت خود ارائه دهید، ممکن است که خریداران را سردرگم کنید. سعی کنید تا حد امکان محصولات مشابه را کاهش دهید. وجود تعداد زیادی از محصولات مشابه سبب می گردد تا مخاطب برای خرید سردرگم شود و حتی در نهایت ممکن است که از خرید خود صرف نظر کند. اگر فصد دارید تا فروشگاه بزرگی را ایجاد کنید، باید بتوانید دسته بندی های جزئی تری را برای کاهای خود ایجاد کنید.
برای این که مشتریان خود را به خرید ترغیب کنید لازم است تا به آن ها پیشنهادات لحظه ای و یا پیشنهادات ویژه بدهید. در بحث بازاریابی ارائه پیشنهادات جذاب و وسوسه بر انگیز بسیار حائز اهمیت است.پیشنهادات لحظه ای شما باید به گونه ای تعبیه شده باشد که در لحظه ورود، اولین موردی که به چشم می آید، همین پیشنهادات باشند. در کنار آفرهایی که ارائه می دهید می توانید از پیشنهاد ارسال رایگان و یا شرکت در قرعه کشی ها بهره بگیرید. این پیشنهادات به شما کمک می کند تا فروش خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. کمپین های تبلیغاتی موثر برای پیشنهادات خود در نظر بگیرید. به منظور راه اندازی کمپین می توانید از سرویس AdWords گوگل نیز بههر بگیرید. برای پیشنهادات ویژه خود، تایمر اضافه کنید. در محصولات مشابه این پیشنهادات را بگنجانید. علاوه بر پیشنهادات، از واژه رایگان استفاده کنید. مردم عاشق این واژه هستند و ارائه جایزه بر روی سفارشات سبب می شود تا نام شما وارد صحبت های روزمره شود. در این حالت بازاریابی دهان به دهان رخ داده است و فروش بیشتر در کنار برندسازی شکل می گیرد. پتانسیل مسابقات اینستاگرامی و تلگرامی را فراموش نکنید. یکی از بهترین روشها در بیشتر دیده شدن فروشگاه های اینترنتی، مسابقات هستند. با استفاده از مسابقات شما می توانید میزان بازدیدکنندگان وبسایت خود را بالا برده و فروش خوبی را تجربه کنید. از روش های برگزاری مسابقات می توان به ایجاد هشتگ مرتبط، ایجاد تصویر و یا ویدیو با محصول شما، ایجاد پست های الهام بخش کاربران و …. اشاره کرد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک رستوران و یا کافه مراجعه کنید و هنگام سفارش گیری، از آن ها محبوب ترین غذای مجموعه را درخواست کنید! پیشنهادهای شناخته شده و محبوب، معمولا بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند و سودآور تر هستند. شما به عنوان یک مجموعه باید محصولات پر فروش را در معرض دید بازدیدکنندگان بگذارید. ذات انسان اینگونه است که در بسیاری از موارد دنباله روی جمع است و از خرید دیگر افراد استقبال می کند. پس شما هم با نمایش محصولات پر فروش خود، می توانید فروشتان را افزایش دهید.
معمولا بیشتر افراد، محصولات و یا کالاهایی که قیمت متوسطی دارند را بیشتر می پسندند. بیشتر مردم از ارزانی زیاد می ترسند و معمولا با توجه به شرایط، کمتر به سراغ کالاهای گران می روند. به همین دلیل است که بهترین سود برای کالاهایی با قیمت متوسط است. یک تکنیک بازاریابی با نام قیمت گذاری دلپذیر وجود دارد که بسیار کاربرد دارد و به فروش اینترنتی بیشتر کمک می کند. شما در فروشگاه خود با درجه بندی قیمت ها می توانید رشد قابل توجهی تجربه کنید. برای این کار کافی است تا محصولات مشابه را در سه بازه قیمتی بگذارید و محصولاتی با قیمت متوسط را به کاربران بیشتر نمایش دهید تا برای خرید ترغیب شوند.
معمولا مصرف کنندگان با هزینه ارسال مشکل دارند! دقت کنید که نوشتن دقیق هزینه ارسال در سفارش مهم است. از جمله دلایل ترک سبد خرید، توسط افراد، اضافه شدن هزینه هایی نظیر بسته بندی و یا ارسال به سفارش است. در این شرایط شما می توانید با کم کردن هزینه ارسال و یا رایگان کردن این مرحله به افزایش فروش اینترنتی دست پیدا کنید.معمولا افرادی که نام ارسال رایگان را می بینند، راحت تر به کسب و کار شما اعتماد می کنند و امکان خرید افزایش پیدا می کند. دقت کنید که استفاده از کلمه رایگان در کمپین تبلیغاتی شما نیز موثر خواهد بود.
این روزها بیشتر مردم با توجه به شرایط جامعه از گوشیهای هوشمند خود برای گردش در فضای مجازی و البته گوگل استفاده میکنند. به همین دلیل وبسایت شما باید متناسب با گوشی بوده و برای گوشی بهینه شده باشد. بهینه سازی وب سایت برای گوشی سبب میگردد تا بیشتر مردم در خرید هیچ گونه مشکلی را تجربه نکنند و در نهایت مشتری های احتمالی که به دلیل عدم توانایی ارتباط با وب سایت شما، وبسایت را ترک می کنند، بسیار کم خواهد شد. با توجه به این که بیش از دو سوم کاربران اینترنتی با استفاده از موبایل، در فضای وب به جست و جو و گشت و گذار می پردازند لذا موبایل مارکتینگ بسیار اهمیت پیدا کرده است. بخش اعظمی از جستجوهای افراد در گوگل، منحصرا به موبایل مربوط می شود و اگر شما در وب سایت خود از کدهای ریسپانسیو شده و یا واکنش گرا استفاده کنید، فروش بهتری را تجربه خواهید کرد. کاربری آسان وبسایت در استفاده از موبایل، از نکات مهم موبایل مارکتینگ است. اگر کاربران در وبسایت شما احساس راحتی داشته باشند و بدون دردسر به نتایج جستجوهای خود برسند،در واقع از مرحله بازدید کننده به مرحله مشتری راغب خرید می رسند. البته ریسپانسیو بودن سایت به تنهایی کافی نیست و مواردی نظیر سرعت بالای لود صفحات، دسترسی سریع به همه بخش ها، عدم نیاز به بزرگنمایی برای مشاهده متون یا عکس ها و در نهایت امکان جستجوی راحت نیز اهمیت قابل توجهی دارند.
شما می توانید با خودکارسازی بازاریابی خود، امکان ایجاد ایمیل های سفارشی و خاصی را ایجاد کنید که به مشتریان، ترک سبد خریدشان را گوشزد کند.گاهی ممکن است که مشتری وارد سیستم شما شود اما سبد خرید را بدون تکمیل فرآیند خرید، رها کند. در این شرایط شما می توانید با ارسال ایمیل، این موضوع را یادآوری کنید. دقت کنید که بیش از یک بار ارسال ایمیل را امتحان کنید. در ایمیل های خود، پیشنهادهای جدیدتر و متناسب با سبد خرید مشتری خود ارائه دهید. در شرایطی که تخفیف ویژه دارید نیز می توانید به مشتری راغب خود، ایمیل ارسال کنید.
همیشه می گویند که حفظ مشتری از ایجاد مشتری جدید مهم تر است. پس دقت کنید که پس از اتمام سفارش و دریافت محصول توسط مشتری، مشتری خود را فراموش نکنید. توجه کنید که کار شما تازه شروع شده است و باید مشتریان خود را به مشتریان وفادار و یا ثابت تبلید کنید. بی توجهی به مشتریان سبب می شود تا تعداد مشتریان ثابت کمتر شود وبازاریابی دهان به دهان هم اتفاق نمی افتد. در این حالت بهترین کار، جذب کردن مشتری از ابتدای فرآیند خرید تا آخر آن است. سعی کنید به محض ثبت سفارش توسط مشتری، تمامی اطلاعات لازم را از طریق پیامک و ایمیل به مشتری ارسال کنید. پس از تکمیل سفارش، ارسال مجدد اطلاعات به کمک شما می آید. شما می توانید زمان ارسال کالا را نیز به مشتری گوشزد کنید. این مسئله حس خوبی برای کاربر ایجاد می کند و در تبدیل مشتری به مشتری ثابت حائز اهمیت است.
نظرات کاربران