هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی

15 راه برای افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی

1401/04/01

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی – یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که “چگونه نرخ پاسخ به نظرسنجی ها را افزایش دهیم؟”. هیچ پاسخ واحدی برای این مشکل وجود ندارد که ممکن است قبلاً یک یا دو ایده از این لیست را امتحان کرده باشید.

نظرسنجی‌های آنلاین اهداف مختلفی دارند و می‌توانند راهی عالی برای دریافت بازخورد یا داده‌های مفید باشند، اما تنها در صورتی که نرخ پاسخ‌دهی خوبی را دریافت کنید. اگر به دنبال اطلاعات جمعیت شناختی هستید یا به دنبال بررسی برای محصولات یا خدمات خود هستید، نظرسنجی های آنلاین با نرخ پاسخ دهی بالا می تواند راهی عالی برای انجام این کار و موارد دیگر باشد. با این حال، برای اینکه آنها ارزش زمان شما را داشته باشند، باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما به نظرسنجی شما پاسخ می دهند. در زیر چندین نکته مفید وجود دارد که باعث می‌شود افراد هم در نظرسنجی شما شرکت کنند و هم از آن در این فرآیند لذت ببرند:

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی: اهداف اساسی مطالعه را مرور کنید.

در تلاش برای کشف چه چیزی هستید؟ در نتیجه نظرسنجی می خواهید چه اقداماتی انجام دهید؟ این به شما کمک می کند اعتبار مکانیسم جمع آوری داده ها را دوبار بررسی کنید. نظرسنجی های آنلاین تنها یکی از راه های جمع آوری و کمی کردن دیدگاه ها هستند.

مخاطبان خود را هدف

قرار دهید منابع مختلفی را برای پاسخ دهندگان احتمالی نظرسنجی در نظر بگیرید. برای مثال، علاوه بر لیست های پستی ایمیل، نظرسنجی خود را در گروه های خبری و انجمن های وب پست کنید.

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی: دعوت نامه های ایمیل خود را شخصی سازی کنید

ایمیل های با سلام شخصی منجر به افزایش نرخ پاسخ حداقل پنج درصدی و گاهی بسیار بیشتر می شود. ایمیل خود را به جای «دانش آموختگان محترم» به «آقای علی یا خانم مریم عزیز» ارسال کنید.

خودآگاهی چیست؟

تا زمانی که ایمیل ها از بین بروند، مردم همچنان ایمیل های خود را برای آینده قابل پیش بینی بررسی می کنند.

بهبود نرخ پاسخ به نظرسنجی باید دو تمرکز اصلی داشته باشد. افزایش کلیک های ایمیل و کاهش انصراف از نظرسنجی . برای افزایش کلیک ایمیل، مانع درک شده برای پر کردن نظرسنجی باید حداقل باشد. یکی از راه های انجام این کار این است که مهم ترین سوال را در خود ایمیل قرار دهید. باز کردن یک ایمیل و انجام یک اقدام در مورد محتوای ایمیل دو چیز متفاوت هستند و دو تعامل متمایز با کاربر هستند. شما به عنوان یک بازاریاب، فراخوانی برای اقدام را در یک ایمیل قرار می دهید. اکنون، محققان بازار می توانند با قرار دادن سوال نظرسنجی به صورت بصری در یک ایمیل، تماس بهتری برای اقدام داشته باشند.

بهترین روش برای جاسازی سوالات مختلف در یک نظرسنجی

    1. یک نوع سؤال از نظر گرافیکی برجسته انتخاب کنید. به عنوان مثال می توان از یک سوال امتیاز خالص تبلیغ کننده به جای متن ارائه استفاده کرد، اگر قابل اجرا باشد.
    2. اطمینان حاصل کنید که متن سوال زمینه کافی را ارائه می دهد و کاربر مجبور نیست آن را دو بار بخواند.
    3. طعمه و سوئیچ نکنید. معمولاً شما یک سؤال را جاسازی می کنید و اگر سؤالات بعدی بیشتری وجود داشته باشد، پاسخ دهندگان احساس می کنند که آنها را با سؤال نظرسنجی طعمه فریب داده اید. در حالت ایده آل، سوالات بعدی را به 5 یا کمتر محدود کنید.
    4. فراموش نکنید که ایمیل را شخصی سازی کنید. این می تواند با استفاده از نام پاسخ دهنده یا با یادداشت تشکر شما در پایین باشد.

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی: دعوت نامه ایمیل خود را کوتاه نگه دارید لطفاً دعوت نامه ایمیل خود را کوتاه و ساده نگه دارید، فقط با یک لینک به نظرسنجی خود ایمیل را ارسال کنید. لطفا موارد زیر را حتما توضیح دهید:

  • شما کی هستید و هدف از مطالعه شما
  • این نظرسنجی به نفع فرد و همچنین برای کسب و کار شما است.
  • مدت زمان نظرسنجی اگر کوتاه است، تاکید کنید. اما در مورد زمان‌ها صادق باشید. اگر افراد بدانند چقدر زمان می‌برند، احتمالاً به نظرسنجی‌های طولانی‌تر پایبند می‌مانند.
  • بیانیه حریم خصوصی، در صورت نیاز سازمان شما.

اولین صفحه نظرسنجی خود را ساده کنید و به مردم اجازه دهید در نظرسنجی شرکت کنند! وقتی مردم تصمیم گرفتند در نظرسنجی شما شرکت کنند، می خواهند شروع کنند. مطالعات نشان می دهد که اکثر مردم دستورالعمل های گسترده را نمی خوانند و به نظرسنجی های سخت پاسخ نمی دهند.

سورپرایز نظرسنجی وجود ندارد…

درست همانطور که نظرسنجی ها بهترین سفرها برای مشتریان نیستند، آنها بهترین سورپرایز را نیز ایجاد نمی کنند. بهتر است از قبل به آنها اطلاع دهید که یک نظرسنجی ماهانه، سه ماهه یا سالانه انجام می شود. اگر شما یک شرکت کالاهای مصرفی هستید، شاید این پیام را به عنوان “FYI” در فاکتور، خبرنامه یا پیامک جاسازی کنید تا به آنها بفهمانید که چه چیزی باید انتظار داشته باشد و چگونه به نفع همه است.

از نوارهای پیشرفت استفاده کنید و به مشتریان اطلاع دهید که خط پایانی نظرسنجی کجاست.

همه دوست دارند بدانند که چقدر به خط پایان نزدیک هستند. وقتی صحبت از نظرسنجی به میان می‌آید، واقعاً نمی‌توانید از عبارت “تمرکز روی سفر و نه مقصد” استفاده کنید. زیرا بیایید صادق باشیم، این واقعا هیجان انگیزترین سفر در پایان مشتری نیست. در ذهن آنها، آنها با کمک به شما در بهبود محصول یا خدمات خود، هنگامی که می توانند به راحتی به فروشنده دیگری در این بازار بسیار رقابتی تغییر دهند، به شما لطف می کنند.

کمترین کاری که کسب‌وکارها می‌توانند انجام دهند این است که به آنها بفهمانند که پیشرفت در حال انجام است و با هر مرحله به تکمیل نزدیک‌تر می‌شوند. هر چه زودتر بهتر. تعلیق در این مورد می تواند آسیب های زیادی را به مشتری وارد کند، زمانی که مشتری احساس کند برای سوالاتی که برای او پرتاب می شود پایانی ندارد. زمانی که مشتریان شما تصور روشنی از مدت زمان لازم برای تکمیل آن و حفظ زمان برای انجام آن داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ کامل دارید.

در مورد حفاظت از حریم خصوصی شفاف باشید

صفحه اول نظرسنجی مکانی است که اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده شما از پاسخ های افراد درج می کند. اگر مردم بدانند چگونه از اطلاعات استفاده می شود، راحت تر به اشتراک گذاری اطلاعات در اینترنت خواهند بود. آیا آنها ناشناس هستند؟ محرمانه؟ با دیگران به اشتراک گذاشته شده است؟ بیانیه موضوعات انسانی دانشگاه، در صورت نیاز، به اینجا ارسال می شود.

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی: ارسال ایمیل یادآوری

  1. برخی افراد فورا نظرسنجی شما را انجام می دهند. با این حال، اگر یادآوری‌های ایمیل بعدی را همراه با پیوند نظرسنجی ارسال کنید، پاسخ‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. بهتر است بیش از دو ایمیل یادآوری ارسال نکنید. مطمئن شوید که آدرس ایمیل افرادی که نمی خواهند دوباره با آنها تماس گرفته شود را فیلتر کنید.

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی: ارائه مشوق‌ها را در نظر بگیرید. چیزهایی مانند هدایا و جوایز در افزایش نرخ پاسخ به نظرسنجی تاثیرگذار هستند.

یک کوپن تخفیف، هدیه و غیره می تواند پاسخ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. جامعه مادر تجارت، تجارت و امور روزمره ما پاداش محور شده است. مشوق ها آنقدر در جامعه ما تعبیه شده است که به بخشی از فرهنگ و انتظارات تبدیل شده است. این پاداش ها به کارکنان داده می شود و در برنامه های سلامتی بسته بندی می شوند. آنها لوح هایی هستند که برای رسیدن به سهمیه به نمایندگان فروش ارائه می شوند. آنها امتیازهایی هستند که به دست می آوریم، کارت های وفاداری که در کیف پول خود می ریزیم، و مایل های مکرر پروازی که ذخیره می کنیم. حتی پاداش ها و افزایش ها نیز اشکالی از پاداش و انگیزه هستند.

در بازاریابی، پاداش ها ابزار ضروری هستند. ما بخشی از درآمد را به اهداف اهدا می کنیم. ما از بازی‌ها، مسابقات، امتیازها و کارت‌های وفاداری استفاده می‌کنیم – همه برای ایجاد انگیزه در رفتارهای خاص. مشوق‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بازاریابی دهان به دهان را گسترش دهند، درآمد را افزایش دهند، هزینه‌های تبلیغات را کاهش دهند، به بازارهای جدید گسترش دهند و مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانند. بازاریابان از مشوق ها استفاده می کنند زیرا از نظر تاریخی کار می کنند. پس چرا باید این برای تحقیقات بازار متفاوت باشد؟

بدون پاسخ دهندگان، هیچ داده ای وجود ندارد. بدون داده، هیچ تحقیقی وجود ندارد. به همین دلیل است که پنل ارائه دهندگان باید به پاسخ دهندگان خود به طور عادلانه انگیزه بدهند و به عنوان سفیران برای پانل های خود عمل کنند. از سوی دیگر، محققان نیز باید واقع بین باشند و درک کنند که جهان تغییر کرده و مصرف کنندگان با جامعه تکامل یافته اند. شرکت کنندگان در نظرسنجی داوطلب تقریباً منقرض شده اند. مدیران اجرایی با درآمد بالا یا افراد با نفوذ مشوق های پولی برای ارائه سخنرانی ها، سخنرانی ها یا ارائه نظرات تخصصی خود به سازمان های مختلف دریافت می کنند. نظر آنها به دلیل ارزش هزینه های سخنرانی هرگز زیر سوال نمی رود. همبستگی مستقیم است – وقتی محققان و شرکت‌های نظرسنجی شروع به ارائه مشوق‌های نظرسنجی می‌کنند، یک روند صعودی در نرخ پاسخ نظرسنجی یا کیفیت داده‌ها وجود خواهد داشت.

بعضی ها فقط می خواهند نظرشان را به اشتراک بگذارند! تعداد زیادی از مردم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود به جای دریافت انگیزه، نظرسنجی را تکمیل می کنند. در نظر بگیرید که انگیزه خود را اختیاری کنید. برای مثال باید انتخاب کنید که در قرعه کشی شرکت کنید یا به یک هدف مرتبط کمک کنید.

مزایای کار در خانه

از ویژگی های گرافیکی و اینترنت به صورت استراتژیک استفاده کنید. نظرسنجی ها معمولاً به گرافیک های جذاب نیاز ندارند، و گاهی اوقات گرافیک ها می توانند حواس را از محتوای نظرسنجی منحرف کنند یا بر پاسخ ها تأثیر بگذارند. اما چند راه برای استفاده از گرافیک برای بهبود پاسخ های نظرسنجی وجود دارد. اینها شامل ارائه یک تصویر و پیوند وب برای جایزه یا انگیزه، با استفاده از نظرسنجی محتوای تعبیه شده چند رسانه ای است.

نتایج خود را به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان در نظرسنجی منتشر کنید. افرادی که پاسخ می دهند می خواهند نتایج را ببینند و دریافت این نتایج آنها را تشویق می کند تا نظرسنجی را تکمیل کنند. بدون اینکه وسواسی به نظر برسند، بیایید صادق باشیم. بین مشتریان و شما، هیچکس بیشتر از شما به یک کمپین بازخورد موفق اهمیت نمی دهد. در این مواقع، مدیرانی که مسئولیت کمپین شما را بر عهده دارند، بسیار آسان است که نسبت به تکمیل در مهلت مقرر نسبتاً وسواس داشته باشند و رویکرد مشتری را فراموش کنند.

فشار تهاجمی مانند این ممکن است برخی از نظرسنجی‌ها را تکمیل کند، زیرا این مشتریان ممکن است این کار را صرفاً به خاطر دور کردن مدیران شما انجام دهند. این منجر به داده‌های نادرست (در صورت وجود) می‌شود، مانع مشارکت مشتری در نظرسنجی‌های آینده می‌شود، شرکت شما را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌کند و حتی اگر از لبه خارج شود، خدمات را متوقف می‌کند.

بسیار بهتر است که یک لمس ملایم در یادآوری ها اضافه کنید و مجدداً تأکید کنید که چرا نظرسنجی از دیدگاه مشتری نیز ارزشمند است. در صورت امکان، یادآوری‌ها را در تماس‌های مشتری معمولی به‌عنوان رویکردی «به هر حال ما برای شما بازخورد ارسال کردیم» ترکیب کنید که ماهیت ظریف‌تری دارد. در نهایت، تماس‌های پیگیری مستقیم را برای موارد شدید محدود کنید، شاید به جای آن، آنها را در خبرنامه‌ها و ایمیل‌ها جاسازی کنید.

و پاداش؟ از دوستان، خانواده و همکاران خود استفاده کنید و از پاسخ دهندگان خود بخواهید نظرسنجی شما را با افرادی که می شناسند به اشتراک بگذارند. به پاسخ دهندگان فرصتی بدهید تا نظرسنجی را برای دیگران ارسال کنند، و اگر دوستان و خانواده آنها در نظرسنجی شرکت کنند، پاسخ دهنده اصلی شانس بیشتری برای برنده شدن/کسب انگیزه هدیه دارد. مطمئن شوید که یک بخش اختصاصی اضافه کنید تا به پاسخ دهندگان اجازه دهید آدرس های ایمیل را با شما به اشتراک بگذارند.

دو ویژگی که باعث افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی می شود.

افزایش نرخ پاسخگویی به نظرسنجی

آخرین باری که در نظرسنجی شرکت کردید کی بود؟ اکنون به گذشته فکر کنید، آیا متوجه شدید که سوالات باز را نادیده می گیرید و فقط به سوالات چند گزینه ای پاسخ می دهید؟ اگر آنها را نادیده بگیرید، فکر می کنید پاسخ دهندگان شما چه می کنند؟ نه تنها این، بلکه به عنوان یک متخصص تحقیقات بازار یا مدیر بازاریابی، احتمالاً با خود فکر کرده اید: “این به راحتی می توانست یک سوال چند گزینه ای باشد! چرا تنبلی می‌کنند و مرا مجبور می‌کنند مطالبی را بنویسم، در حالی که می‌توانستند کمی کار بیشتری انجام دهند و این را به یک انتخاب چندگانه تبدیل کنند؟!» یا من تنها کسی هستم که به این چیزها فکر می کنم؟

نکته اصلی این است که اجرای سوالات چند گزینه ای راهی سریع و آسان برای افزایش نرخ پاسخ به نظرسنجی است و مشتریان یا پاسخ دهندگان در نظرسنجی را از گفتن چیزهای بد در مورد شما در زیر لب یا بدتر از آن، انصراف از نظرسنجی باز می دارد.

اجازه دهید رادیو و دکمه چک باکس را تعریف کنیم تا تفاوت را بدانید:

  • دکمه‌های رادیویی: این دکمه‌ها زمانی استفاده می‌شوند که می‌خواهید پاسخ‌دهنده شما فقط یک پاسخ را از یک سری پاسخ‌های چند گزینه‌ای انتخاب کند. وقتی سؤالات چند گزینه ای را انتخاب می کنید و سپس «انتخاب یکی» را انتخاب می کنید، یک دکمه رادیویی خواهید دید. در اینجا به نظر می رسد: دکمه رادیویی-افزایش-پاسخ
  • چک باکس ها: هنگامی که می خواهید به بیش از یک انتخاب به عنوان بخشی از یک سوال چند گزینه ای اجازه دهید، یک چک باکس نمایش داده می شود. به این شکل خواهد بود: check box-increase-response-rate

اکثر متخصصان نظرسنجی به شما می گویند که اگر می خواهید نرخ پاسخ را افزایش دهید، سؤالات چند گزینه ای بیشتری را در ابتدای نظرسنجی خود قرار دهید و سپس سؤالات باز را در آخر قرار دهید. اما چیزی که اکثرا مشاهده می شود این است که نه تنها پاسخ‌های باز را در پایان می‌دهند، بلکه با سؤال‌های باز بیش از حد زیادی مواجه می‌شوند . این خسته کننده است و من به دلیل این اشتباه بزرگ، نظرسنجی‌های بیشتری از آنچه که فکر می‌کنم به آن اشاره کردم، گذاشته‌ام.

آموزش وردپرس

به شدت توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از سوالات چند گزینه ای در نظرسنجی خود استفاده کنید. برخی تحقیقات اکتشافی اولیه را در قالب مکالمات، تماس های تلفنی، مصاحبه ها و مشارکت در رسانه های اجتماعی انجام دهید تا به هسته اصلی سؤالات بپرسید و انتخاب های مناسب شامل چه مواردی می شود.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *