هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اپل آركيد چيست ؟ صفر تا صد آن بعلاوه توضيحات مختصر

اپل آركيد چيست ( Arcade apple ) ؟ صفر تا صد درباره اين آپشن از شركت اپل

دسته بندی : فناوری
1400/07/01

اپل آركيد چيست ؟

اپل آركيد چيست ؟ صفر تا صد آن بعلاوه توضيحات مختصر

تمام سيستم عامل های‌ روز دنيا دارای بازار منحصر به فردی هستند كه برای‌ دريافت نرم افزار ها ساخته شده اند ، اما نكته قابل توجه آن است كه آيا اين بازار های متفاوت برای دانلود و نصب و اجرا بازی ها و يا برنامه ها برای‌هر سيتسم عامل فرق دارد ؟ جواب بله است و برای درك شما از اين موضوع يك مثال خواهيم زد : تمامی موبايل های اندرويد قابليت ساپورت شدن توسط گوگل را دارند و افرادی كه دارای محصول اندرويد هستند ميتوانند از اين نوع آپشن استفاده كنند كه به نام گوگل پلی است ، و اما در محصولاتی شركت اپل ( تمامی محصولات مك و آی او اس ) دارای فروشگاه های خاص ومنحصر به فرد خود هستند كه نام آن اپل استور است . ( ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر توضيح اپل آركيد به صورت جامع را داريم )

در پاسخ به سوال اصلی ما كه در مورد اپل آركيد است بايد پاسخ دهيم كه اين آپشن در سيستم عامل های مك و آی او اس است ، و اما چه كاربردی دارد ؟‌شما ميتوانيد تمام اطلاعات بازی های خود و يا برنامه های اينترنتی خود را در آنجا ذخيره كنيد ( نمونه اين آپشن را در موبايل های اندرويدی داريم به اين دليل كه شما برای ذخيره كردن يك اكانت بازی بايد ورود كنيد به گوگل پلی و حساب گوگل خود را وارد كنيد و در اپل آركيد هم اينگونه است ) .

 

اپل آركيد چه تاريخچه دارد ؟

اپل آركيد به تازگی‌ وارد آپشن ها اپل شده است ، و اما قرار است كه در مورد آن كمی تخصصی تر اشاره كنيم ،‌ اين آپشن سرويس اشتراكی است به آن صورت كه در سال های ابتدایی وارد شدن اين نوع از نرم افزار به قابليت های اپل پيشرفت چشمگيری دارد به اين دليل كه ميتواند تمام بازی های پرحجم را به بهترين نوع  اجرا كنيد و اما يكی از موارد مهم كه برای كاربران مهم است ميزان كيفيت نرم افزار ها است كه اپل آركيد توانسته است اين امر را به صورت بسيار تخصصی و عالی اجرا كند و اين امر باعث رضايت كاربران شده است .

اين آپشن محدود به موبايل ها نيست و ميتوان آن را در صفحه دسكتاپ لپ تاپ و يا كامپيوتر خود نصب كرد ، افراد با وارد شدن به اين برنامه شاهد ساده بودن و راحت كار كردن با آن را خواهند بود .‌( توجه داشته باشيد كه افرادی كه موبايل اندرويد و يا سيستم عاملی كه با ويندوز كار ميكند را نميتوان اين آپشن را برای آنها اعمال كرد ) .

 

چگونه از اپل آركيد استفاده كنيم ؟

اپل آركيد چيست ؟ صفر تا صد آن بعلاوه توضيحات مختصر

سوال بسياری از كاربران آن است كه چگونه می توان برنامه ایی را از اين نرم افزار دانلود و اجرا كرد؟ بايد توضيح داد كه اين بازار نوعی سيستم عامل است و شما با خريد گيفت كارت متوجه خواهيد شد كه چه امكاناتی در اپ استور موبايل خود خواهيد داشت ، البته برای خريد كارت گيفت ميتوانيد از شبكه های اجتماعی معتمد كمك بگريد و آنها را تهيه كنيد ) . اگر شما خواهان استفاده كردن از اپل آركيد هستيد بايد عنوان كنيم كه به سيستم عامل خود بسيار دقت كنيد ، در ابتدای نصب اين نرم افزار به شما سيستم عامل های پيشنهادی را اشاره ميكند و شما بايد به آن بسيار دقت كنيد به اين دليل كه اگر سيستم شما قادر به اجرا كردن اين نرم افزار نباشد قطعا به مشكل های بسيار بزرگی برخورد خواهيد كرد ، همانطور كه در ابتدای اين مقاله برای شما عنوان شد تمامی محصولات شركت اپل دارای پشتيبانی از اين نوع نرم افزا است ولی پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر تمايل داريد كه گيمر و استريمر باشيد سيستم عامل های مك را خريداری كرده و از آنها استفاده كنيد به اين دليل كه با بالاترين كيفيت بازی ها را اجرا كرده و هيچگونه باگ  را برای شما رغم نخواهد زد .

يكی از ويژگی های اپل آركيد آن است كه ميتوانيد حساب خصوصی برای خود ايجاد كرده و از آن استفاده كيند ولی اين مورد چه كاربردی دارد ؟ بايد عنوان كرد كه شما با اين ويژگی ميتوانيد حسابی را كه برای اكانت خود ساخته ايد را برای هر يك از برنامه ها اعمال كرده و در صورت نياز از حساب خود استفاده كنيد . ( به اين دليل كه شما برخی از مواقع شاهد پاك شدن بازی‌ ها خواهيد شد و اينكه با وارد رمز و ايميل خود ميتوانيد اكانت خود را بازگردانيد )

 

چه بازی هایی را اپل آركيد ميتواند اجرا كند ؟

در ابتدای ورود به اين نرم افزار در قسمت تنظيمات آن شاهد شركت های پشتيبانی شده توسط اين نرم افزار را مشاهده خواهيد كرد ، اما قسمتی از اين شركت ها را در ادامه برای شما عنوان خواهيم كرد ، اما قبل از آنكه سراغ آن برويم چند نكته را در مورد اين نرم افزار برای شما عنوان كنيم :

  • بيش از 100 بازی انحصاری را پشتبانی خواهد كرد وآنكه تمام آنها را با بالاترين كيفيت ممكن در عرصه فناوری و ديجيتال اجرا خواهد كرد كه باعث پيشرفت چشمگير آن شده است .
  • تمام توسعه دهندگان اين نرم افزار كه به آن بسيار كمك كرده همچون Cartoon Network، Sumo Digital، Diseny، Konami هستند و در طول ساخت اين نرم افزار به آن بسيار كمك كرده اند در زمينه طراحی های مرتبط با آن .
  • شما برای دريافت گيفت كارت و صلاحيت استفاده از اين نرم افزار صد در صد بايد اپل آيدی داشته باشيد به اين دليل كه حساب موبايل شما بايد تاييد شود و در غير اين صورت نميتوانيد نرم افزاری را دانلود كنيد .
  • ليست بازی های قابل اجرا توسط اين نرم افزار عبارت اند از : ATONE: Heart of the Elder Tree ، HitchHiker ، Enter The Construct ، Down in Bermuda ، Lega Arthouse, Cardpocalypse ، Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm ، UFA on Tape: First Contact ، Sayonara Wild Hearts ، بسياری از بازی ها وجود دارد كه ما برخی از آنها را عنوان كرده ايم و در آينده مقدار آنها هم بسيار خواهد شد .
  • يكی از نكات بسيار مهم در مورد اپل آركيد آن است كه آيا امكان است كه بازی‌ های‌آفلاين در آن انجام داد ؟‌ خير ، در تمام سرويس های اشتراكی موجود در همه سيستم عامل ها كه به صورت آنلاين هستند اجرا كردن هر بازی به صورت آفلاين غير ممكن است به اين دليل كه بسياری از باز‌ی ها در اين دوره به صورت آنلاين بوده و بايد به صورت مستقيم با سرور های مورد نظر ارتباط برقرار كنند و اينكه اگر اين امر امكان پذير نشود شما ، به طور کامل ابری بوده و بنابه اعلام صریح گوگل قادر به اجرای آفلاین بازی ها نخواهد بود .

 

چگونه می توان اشتراك اپل آركيد را تهيه كرد ؟

شما برای اينكه هزينه های مورد نظر را در رابطه با اين نرم افزار اطلاع پيدا كنيد كافی است كه در قسمت سايت های کنسول نینتندو (Nintendo Switch) كمی اطلاعات كسب كنيد و متوجه خواهيد شد كه شما بايد برای خريد استراك ماهانه 5 دلار هزينه كنيد و بتوانيد آن را تهيه كنيد ، اين مقدار برای‌ افرادی كه در آمد دلاری دارند بسيار كم است و به راحتی ميتوانند آن را تهيه كنند و پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از فرصت استفاده كنيد به اين دليل كه بسياری از افراد اشتراك تهيه ميكنند و در آينده قيمت اشتراك افزايش خواهد يافت ، ولی يكی از ويژگی های بسيار خوب اين نرم افزار اشتراك گذاری آن است ( به آن منظور كه ميتوانيد در دستگاه های ديگر در خانواده خود آنها را متصل كرده و همگی از اين نوع سرويس استفاده كنيد ) البته بايد آن را هم عنوان كرد برای اينگونه خدمات بايد مقدار كمی از قيمت اشتراك را افزايش دهيد كه خيلی مناسب است .

 

اپل آركيد در چه كشور هایی قادر به اجرا است ؟  

تا به الان اين آپشن در 150 كشور در دسترس است و اما يكی از معظلات ايران تحريم ، همانند همه ی سرويس های اشتراكی و شما بايد با فيلترشكن وارد آن شده و اقدام به دانلود و نصب فرماييد ( اين امر باعث كند شدن سرعت اينترنت هم خواهد ) به صورت کلی هر کشوری که قابلیت دسترسی مستقیم به فروشگاه اپل (AppStore) را داشته باشد ، می‌تواند از این سرویس نیز استفاده کند كه متاسفانه در ايران در برخی از مواقع قادر به اجرا خواهد بود و بعضی ديگر از مواقع هم اختلال پيدا خواهد كرد .

 

چگونه اپل آركيد را تهيه كنيم ؟

اپل آركيد چيست ؟ صفر تا صد آن بعلاوه توضيحات مختصر

تا به اينجای مقاله برای شما برخی از جوانب عنوان شده و تمام پيشنهادات بسيار مهم را هم اشاره كرده ايم و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ آموزش تهيه كردن اپل آركيد برويم قبل از آن توجه داشته باشيد كه تمام نكات مهم را يادداشت كرده و در صورت نياز به آنها رجوع كنيد :

  1. توجه داشتن به بروز بودن سيستم عامل : در قدم اول بايد توجه داشته باشيد تمام سيستم عامل خود بروزرسانی شده باشد ، حال فرقی نميكند كه آن موبايل يا تبلت و … باشد فقط شما بايد آن را با آخرين بروز رسانی‌ تطبيق داده باشيد ( برای بروزرسانی ميتوانيد به System Prefrences>General>SoftWare Update رجوع كرده وتمام مراحل مورد نظر را طی كنيد )
  2. وارد شدن به اپ استور :‌ در قدم اول ورود شما به برنامه اپ استور در پايين صفحه اگر دقت كنيد گزينه ايی به نام Arcade مشاهده خواهيد كرد ، بر روی آن كليك كرده وچند لحظه صبر كنيد و اينكه برای شما دو گزينه به نمايش در خواهد آمد كه يكی از آنها به آن معنا است كه به صورت دعوت وارد آن شويد و گزينه ديگر به صورت پرداخت هزينه شما بايد در ابتدا پرداحت هزينه را انتخاب كرده و مقداری كه تعريف شده را پرداخت كنيد .
  3. مزيت تهيه اين آپشن : تهيه اين آپشن بسياری مزيت ها را دارد از جمله شما مي توانيد يك ماه به صورت رايگان از اين نرم افزار استفاده كرده و از بخش های متنوع استفاده كنيد ، شما ميتوانيد بسياری از لوازج جانبی ها برای بازی ها را به آن متصل كنيد همانند دسته كنسول ps4 .

 

 

چه نوع آپشن هایی همانند اپل آركيد هستند ؟

اپل آركيد چيست ؟ صفر تا صد آن بعلاوه توضيحات مختصر

تا به الان سرويس گيمينك سيستم عامل های اپل را شناخته ايد و نوبت آن فرا رسيده است كه در مورد سرويس های گيمينگ ديگر هم اطلاعاتی كسب كنيد و آنها به چند دسته تقسيم ميشوند كه عبارت اند از :

Google Stadia : اين سرويس دارای پشتيبانی از سرويس های بسيار زيادی دارد كه همه آنها شركت های نام دار هستند ، علاوه بر اين نكته ميتوانيد همه بازی ها را با بالاترين كيفيت ممكن اجرا كند و همين امر منجر به پيشرفت چشمگير آن خواهد شد .

PlayStation Now : يكی از سرويس های گيمينگ مطرح برای افرادی است كه كنسول بازی دارند و تمام آن دسته ار افراد با ورود به اين برنامه ميتوانند تمام بازی های مد نظر خود را دانلودد كنند ، توجه داشته باشيد كه برای دانلود برخی از بازی ها بايد هزينه ایی بپردازيد تا آنكه بتوانيد آن را دانلود كنيد .

Xbox Cloud Gaming : تمام طرفداران ايكس باكس از اين آپشن كنسول خود استفاده كرده و ميتوانند بازی های مورد نظر را سرچ كرده و با دانلود كردن آنها ميتوانند برخی از آنها را اجرا كنند ، توجه داشته باشيد برخی از بازی ها پرداخت درون برنامه ایی دارد.

Epic Games Launcher : اگر شما كامپيوتر و يا لپ تاپ داريد كه درون آن ويندوز نصب كرده ايد بايد نرم افزار Epic Games Launcher را دانلود و اجرا كنيد ، اين نرم افزار دارای فروشگاه بزرگ بازی است كه در پلتفرم های pc ارائه شده است و شما با دانلود كردن آنها قادر به اجرای آنها خواهيد بود ، البته بايد آن را هم عنوان كرد كه برای دانلود كردن بعضی از گيم ها بايد هزينه ایی پرداخت كنيد .

 

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم كه نهايت بهره را از اين مقاله سايت برتر آموز كسب كرده باشيد ،‌ در انتهای مطلب بايد عنوان كرد كه تمام جوانب برای‌ شما توضيح داده شده است و تصميم گيری برای‌ نصب اين نرم افزار به عهده شما است . (  پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر از اپل استفاده ميكند اشتراك اين نرم افزار را تهيه كنيد )

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *