هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین اکستنشن کروم واسه سئو

مهم ترین اکستنشن گوگل کروم برای سئو (معرفی 26 افزونه SEO)

دسته بندی : سئو
1401/05/21

بهترین اکستنشن کروم برای سئو – وب استور گوگل کروم انواع مختلفی از ابزارهای سئو را ارائه می دهد که می تواند تنها با یک کلیک به شما در تلاش های سئو کمک کند. در این مقاله قصد داریم بخشی از مهم ترین اکستنش های گوگل کروم برای سئو را معرفی نماییم.

مهم ترین اکستنشن گوگل کروم چیست؟ 26 افزونه کروم مهم

1. GrowthBar

اکستنشن کروم GrowthBar به شما امکان دسترسی فوری به داده‌های مهم SEO در مورد هر وب‌سایتی را می‌دهد و کانال‌های رشد و کلمات کلیدی را که برای آنها کار می‌کنند باز می‌کند. شما می‌توانید جستجوی سئو و کلمات کلیدی را از طریق مرورگر Google خود انجام دهید زیرا این ابزار به شما امکان می‌دهد بهترین کلمات کلیدی هر وب‌سایتی، دشواری رتبه‌بندی در کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، داده‌های مربوط به بک لینک، تعداد کلمات صفحه و موارد دیگر را بررسی کنید.

فقط یک عبارت جستجو را در Google تایپ کنید و GrowthBar فوراً گنجینه ای از دیتاها و معیارهای SEO را در اختیار شما قرار می دهد تا به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک کند. نسخه پولی GrowthBar 29 دلار در ماه هزینه دارد، اما می توانید به مدت 5 روز از آن به صورت رایگان استفاده کنید. پس از پایان دوره آزمایشی، یا باید به نسخه پولی ارتقا دهید یا به استفاده از طرح رایگان ادامه دهید. نسخه رایگان GrowthBar به شما امکان می دهد معیارهای اولیه سئو مانند میزان دشواری رتبه بندی، اعتبار دامنه و ترافیک ارگانیک را ببینید، اما سایر امکانات قفل خواهد شد.

2. SEOquake

SEOquake یک افزونه رایگان SEO کروم ارائه شده توسط Semrush است که معیارهای کلیدی سئو، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و ممیزی کامل سئو از هر صفحه وب را که بازدید می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که اساساً این افزونه Semrush است، که بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است، شاید یکی از بهترین افزونه‌های کروم برای تحقیق کلمات کلیدی باشد.

بهترین قسمت این اکستنشن آن است که برای بهره مندی از حداکثر مزایا از افزونه SEQquake Chrome، نیازی به داشتن اشتراک Semrush فعال ندارید.

در اینجا یک لیست از کارهایی که می‌توانید با این افزونه رایگان ارائه شده توسط Semrush انجام دهید آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل کامل SERP ها را دریافت کنید
  • یک خلاصه سئو فوری برای هر صفحه وب دریافت کنید
  • لینک های خارجی و داخلی را بررسی کنید
  • دامنه ها و URL ها را در زمان واقعی مقایسه کنید
  • دشواری کلمه کلیدی را فوراً برآورد کنید
  • یک گزارش دقیق و ساختاریافته از همه کلمات کلیدی موجود در هر صفحه دریافت کنید.

SEOquake را برای کروم دریافت کنید

3. SEO Meta in 1 Click

افزونه SEO Meta in 1 Click که برای chrome ارائه شده است، بهترین افزونه SEO است که در چند وقت گذشته به بازار آمده است. همچنین شاید محبوب ترین افزونه رایگان SEO Chrome در وب استور کروم باشد که توسط بیش از 300000 کاربر استفاده می شود. این ابزار رایگان تمام متا تگ ها و دیتاها مهم سئو را برای هر صفحه ای که بازدید می کنید نمایش می دهد.

با افزونه SEO Meta Chrome، دید فوری در مورد ابرداده و معیارهای مهم مانند:

  • عنوان، طول آن و توضیحات متا
  • URL (و URL متعارف)
  • برچسب ربات ها
  • هدرها به ترتیب ظاهرشان در HTML (H1، H2، H3، H4، H5 و H6)
  • تعداد تصاویر با و بدون متن جایگزین
  • تعداد لینک ها (داخلی و منحصر به فرد)
  • نمودار و داده های اجتماعی توییتر را باز کنید
  • نقشه سایت Robots.txt و XML

پیدا می کنید. علاوه بر این معیارها، می‌توانید SEO Meta را با یک کلیک سایت مورد نظر را به ابزارهای عملکرد SEO مانند Google’s Mobile-Friendly Test، GTmetrix، PageSpeed ​​Insights و موارد دیگر متصل کنید تا به سرعت سرعت و عملکرد هر صفحه را تجزیه و تحلیل کنید.

دریافت SEO Meta in 1 Click

4. FindThatLead

یکی از موثرترین تکنیک ها برای تولید بک لینک های متنی، از طریق ارتباط با وبلاگ نویسان است. گفته می شود، آسان نیست. حتی پس از شناسایی وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران در حوزه کاری خود که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، ممکن است ایمیل آنها را برای شروع ارتباط خود نداشته باشید. افزونه Chrome FindThatLead با یافتن ایمیل‌های مناسب در هر وب‌سایت یا پروفایل LinkedIn، از مشکلات شما جلوگیری می‌کند. نه فقط این، بلکه با فرآیند تأیید FindThatLead، متوجه خواهید شد که آیا ایمیل ایجاد شده صحیح است یا خیر. اگر قصد ارسال ایمیل های ارتباطی را دارید، این یک ابزار ضروری است.

5. MagicEmails

MagicEmails یک اکستنشن برای دسترسی به ایمیل کروم است که به شما امکان می دهد ایمیل های سردی را ارسال کنید که مستقیماً در صندوق ورودی مشتریان احتمالی شما قرار می گیرند. MagicEmails با ادغام یکپارچه با Gmail به شما کمک می کند اولین کمپین خود را در کمتر از 30 ثانیه ارسال کنید.

با رویکرد اختصاصی MagicEmails، می‌توانید ایمیل‌ها را با زمان‌بندی دقیق آنها به صورت دسته‌ای ارسال کنید. پس از ارسال ایمیل ها، MagicEmails نرخ باز شدن ایمیل شما را در زمان واقعی نظارت می کند و بازخورد فعالی را در مورد عملکرد کمپین ارائه می دهد. این ابزار همچنین به طور خودکار نرخ بازگشت ایمیل ها را تشخیص می دهد و بر آن اساس کمپین ایمیل شما را متوقف می کند تا از صندوق ورودی شما محافظت کند. همچنین می‌توانید مخاطبین CSV، XLS یا Google Sheets خود را مستقیماً در MagicEmails وارد کنید.

MagicEmails را برای Chrome دریافت کنید

6. افزونه سئو Mangools

افزونه سئو Mangools یک روش قدرتمند برای انجام تجزیه و تحلیل سریع سئو است که شامل معیارهای مرجع و روند، تجزیه و تحلیل بک لینک، داده‌های کلیدی سئو داخلی و ردیابی رتبه است. شما اساساً داده‌های ضروری را از بسته ابزار محبوب SEO آنها (که شامل KWFinder، SERPChecker، LinkMiner و موارد دیگر می‌شود) در مرورگر خود با توانایی استفاده از ابزارها در هر زمان برای تجزیه و تحلیل عمیق دریافت خواهید کرد.

این اکستنشن دارای ادغام منوی زمینه هوشمند و ویژگی‌های پیشرفته است که مستقیماً در Google SERP در دسترس هستند، مانند نتایج محلی و میانبرهایی برای تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها و پروفایل URL.

افزونه سئو Mangools را برای کروم دریافت کنید

7. Ahrefs SEO Toolbar

بهترین پلاگین های سئو گوگل

اکستنشن کروم Ahrefs برای هر صفحه‌ای که بازدید می کنید، یک گزارش فوری سئو در صفحه به شما ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌توانید از آن به‌عنوان جستجوگر لینک های شکسته، ردیاب ریدایرکت و تعداد زیادی معیارهای مهم سئو برای هر صفحه وب در مرورگر خود استفاده کنید.

Ahrefs SEO Toolbar را برای کروم دریافت کنید

نکته: اگر یک حساب Ahrefs فعال دارید، می‌توانید معیارهای پیشرفته SEO مانند رتبه بندی دامنه، رتبه بندی صفحه، تعداد بک لینک ها و موارد دیگر را باز کنید.

8. MozBar

MozBar یک افزونه کروم برای SEO توسط Moz است که به شما امکان می‌دهد بدون خروج از مرورگر وب، اطلاعات سئوی فوری در مورد وب‌سایت‌های مختلف یا صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت کنید. در کنار معیارهای مختلف بک لینک، می توانید اعتبار دامنه و صفحه اتوریتی وب سایت را نیز از این افزونه مشاهده کنید. افزونه MozBar Chrome با ارائه داده ها و آمار بسیار ارزشمند، برای همه سئوکاران ضروری است.

MozBar را برای کروم دریافت کنید

9. vidIQ Vision برای YouTube

vidIQ یکی از ابزارهای پیشرو در سئو یوتیوب است. اگر می‌خواهید ویدیوهایتان در یوتیوب رتبه خوبی داشته باشند و بازدیدها و مشترکین بیشتری داشته باشند، به افزونه Chrome vidIQ در کنار خود نیاز دارید.

vidIQ فراتر از تجزیه و تحلیل YouTube است و اطلاعاتی را در مورد نحوه دریافت بازدیدها و مشترکین بیشتر در YouTube به شما ارائه می‌دهد. vidIQ به شما امکان می‌دهد بررسی های زیادی انجام دهید و به شما نشان می‌دهد که چه چیزی با محتوای شما کار می‌کند و جاهایی که باید در آن‌ها بهبود پیدا کنید کجاها هستند. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد کارهایی که رقبای شما انجام می‌دهند تا رتبه بالایی کسب کنند و بازدیدهای بیشتری در یوتیوب ایجاد کنند، به دست آورید. درحالی‌که اکستنشن رایگان Chrome vidIQ مملو از ویژگی‌هایی مانند بررسی کانال، امتیاز vidIQ، و ابزار رقبای vidIQ است.

10. اکستنشن BuzzSumo

Buzzsumo یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی محتوا است که به شما امکان می‌دهد محبوب ترین/محتویات اشتراک گذاری شده آنلاین را برای هر موضوعی جستجو کنید. افزونه کروم Buzzsumo به شما بینشی در مورد نحوه عملکرد یک محتوای خاص بدون خروج از مرورگر وب شما ارائه می‌دهد.

اکستنشن تعداد تعاملات در فیس بوک، توییتر، پینترست و ردیت را به همراه تعداد لیمگ و امتیاز محتوای همیشه سبز مقاله نشان می‌دهد. برای مشاهده این آمار، کافی است به مقاله ای که می‌خواهید آنالیز کنید مراجعه کنید و روی نماد اکستنشن BuzzSumo کلیک کنید. می‌توانید از افزونه Buzzsumo نه تنها برای تجزیه و تحلیل پست‌های خود، بلکه برای تحلیل پست‌های رقبای خود استفاده کنید.

اکستنشن BuzzSumo را برای Chrome دریافت کنید

11. Ubersuggest

Ubersuggest یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو در بازار است. این افزونه رایگان SEO کروم، داده‌های کلیدی مهم را نه فقط برای نتایج جستجوی Google، بلکه برای نتایج جستجوی YouTube و آمازون به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این، اکستنشن Ubersuggest کروم همچنین داده‌های بک لینک، تعداد اشتراک‌گذاری اجتماعی، معیارهای دامنه و موارد دیگر را برای ساده‌سازی تلاش‌های SEO شما در مرورگر وب در اختیار شما قرار می‌دهد.

Ubersuggest را برای Chrome دریافت کنید

12. Hunter

Hunter یک ایمیل یاب دیگر است که به شما کمک می‌کند آدرس‌های ایمیل مرتبط با وب‌سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید پیدا کنید. علاوه بر آدرس‌های ایمیل، می‌توانید نام، عنوان شغلی، شبکه‌های اجتماعی و شماره تلفن را دریافت کنید.

Hunter for Chrome را دریافت کنید

13. پلاگین Serpstat

Serpstat یک پلت فرم سئوی همه در یک برای تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی رتبه، تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل جامع رقبا است. Serpstat همچنین یک افزونه رایگان ارائه می‌دهد که تجزیه و تحلیل وب سایت را با یک کلیک در دسترس قرار می‌دهد. اکستنشن دارای سه بخش است: پارامترهای سئو داخلی، تجزیه و تحلیل صفحه و تجزیه و تحلیل دامنه. در آنجا اطلاعاتی در مورد نمایان بودن دامنه، ترافیک، 10 کلمه کلیدی برتر رتبه بندی سایت شما، متا تگ ها و حتی بیشتر پیدا خواهید کرد.

برخی از گزارش ها نیازی به ثبت نام ندارند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که افزونه را در مرورگر خود نصب کنید و تجزیه و تحلیل سایت را شروع کنید. با توکن API، کاربران رایگان می‌توانند تا ۱۰۰ درخواست در روز و ۱ درخواست در هر ۵ ثانیه ارسال کنند.

14. SEO Search Simulator توسط Nightwatch

SEO Search Simulator یک افزونه رایگان SEO Chrome توسط Nightwatch است، یک ردیاب عملکرد SEO، که درخواست‌های موتور جستجو را از هر مکانی در Google شبیه‌سازی می‌کند. این یک ابزار مفید برای ردیابی رتبه وب سایت شما و همچنین رتبه بندی رقبای شما در مکان های مختلف است.

15. تجزیه و تحلیل صفحه توسط گوگل

افزونه Google’s Page Analytics ابزاری عالی برای درک نحوه تعامل مشتریان شما با وب سایت شما است. این ابزار اطلاعات مفیدی مانند مکان کلیک کاربران و تعداد بازدیدکنندگان فعال وب سایت شما را در زمان واقعی به شما می دهد. همچنین معیارهای معمول Google Analytics شما مانند بازدید از صفحه، بازدید از صفحه منحصر به فرد، میانگین زمان در صفحه و نرخ پرش را نشان می دهد. اگر برای آمار ترافیک به Google Analytics متکی هستید، یک اکستنشن ضروری است.

16. Ninja Outreach Lite

Ninja Outreach یک ابزار ارتباطی و جستجوی بلاگر قدرتمند است و افزونه کروم آن نسخه «لایت» این ابزار است که می‌توانید از آن برای استخراج داده های وب سایت بسیار مفید استفاده کنید. اطلاعات موجود از طریق این ابزار شامل نام کامل، موقعیت مکانی، تعداد فالوورهای رسانه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل، رتبه الکسا، بک لینک ها، اعتبار صفحه، اعتبار دامنه و موارد دیگر است. همچنین قابلیت‌های جستجو و توسعه قدرتمندی را به مرورگر وب شما اضافه می‌کند.

این ابزار همچنین لینک‌هایی به صفحات کلیدی در یک وب سایت مانند مخاطبین، درباره، منابع، بررسی‌ها، اینفوگرافیک ها و غیره را نمایش می‌دهد و قالب‌های اطلاع‌رسانی ایمیلی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از خود افزونه استفاده کنید.

Ninja Outreach Lite را برای Chrome دریافت کنید

17. لینک ماینر

لینک بیلدینگ یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد بک لینک برای سایت شماست. با این حال، زمان‌بر است و بدون کمک ابزارهای مناسب، می‌تواند کار بی‌ثمری باشد. به همین دلیل است که باید از ابزاری مانند LinkMiner برای کمک به شما در این تلاش استفاده کنید.

LinkMiner صفحات وب را برای یافتن لینک های شکسته اسکن می کند و معیارهای آن لینک ها را مشخص می کند. این اطلاعات بک لینک و داده های اجتماعی را برای هر پیوند در یک صفحه نشان می دهد و به شما امکان می دهد آن لینک ها را از یک پیج به یک فایل CSV اکسپورت بگیرید. همچنین می‌توانید از LinkMiner برای اطلاع از تعداد لینک‌های کل یا خارجی در صفحه وب که مشاهده می‌کنید استفاده کنید.

LinkMiner را برای کروم دریافت کنید

18. افزونه WooRank Chrome

بهترین اکستنشن های سئو

SEO Analysis & Website Review یک افزونه کروم توسط WooRank است که گزارش سئوی عمیقی را برای هر وب سایت ارائه می دهد. وقتی روی نماد افزونه WooRank کلیک می‌کنید، ابزار منوی کلیک راست را با تجزیه و تحلیل SEO از وب‌سایت باز می‌کند که آمارهایی مانند تخمین ترافیک، رتبه ترافیک، ترافیک Google Ads و غیره را پوشش می‌دهد. همچنین داده های درون صفحه و خارج از صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، کلمات کلیدی متا، سرفصل ها، نسبت متن/HTML، لینک های داخلی و خارجی، متن لنگر و غیره را ارائه می دهد.

افزونه WooRank را برای کروم دریافت کنید

19. Analytics UTM Builder

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار قدرتمند برای ردیابی ترافیک وب سایت شما است. Analytics UTM Builder یک افزونه مفید برای برچسب‌گذاری سریع URL هایی است که می‌خواهید در کمپین‌های Google Analytics خود ردیابی کنید.

برای استفاده از این افزونه، روی نماد UTM Builder که شبیه یک سبد خرید است کلیک کنید. سپس این ابزار به‌طور خودکار URL فعلی صفحه را ضبط می‌کند. سپس باید فرمی شامل فیلدهایی مانند منبع، رسانه، کمپین و غیره را تکمیل کنید. هنگامی‌که فرم را پر کردید، ابزار URL نهایی را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند. سپس می‌توانید این پیوند برچسب‌گذاری شده جدید را از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به‌طور مستقل با استفاده از Google Analytics دنبال کنید.

Analytics UTM Builder را برای Chrome دریافت کنید

20. Lighthouse

Lighthouse یک افزونه رایگان SEO کروم توسط Google است که URL های شما را بررسی می کند و توصیه هایی را برای بهبود عملکرد، دسترسی و سئو صفحات وب شما در دسکتاپ و موبایل ارائه می دهد.

Lighthouse را برای کروم دریافت کنید

21. Redirect Path

ریدایرکت ها بخش مهمی از سئو هستند. Redirect Path تمام تغییر مسیرها را از URL وارد شده به URL نهایی به شما نشان می‌دهد. این اکستنشن کدهای وضعیت HTTP 301، 302، 404 و 500 و همچنین تغییر مسیرهای سمت سرویس گیرنده مانند تغییر مسیرهای متا و جاوا اسکریپت را نشان می‌دهد و مشکلات بالقوه‌ای را ایجاد می‌کند که ممکن است در غیر این صورت دیده نشوند. این ابزار همچنین سایر هدرهای HTTP (مانند انواع سرور و هدرهای ذخیره‌سازی حافظه پنهان) و آدرس IP سرور را با کلیک یک دکمه نمایش می‌دهد. بهترین پلاگین های سئو وردپرس را در این مقاله ببینید.

22. لینک گربر

Link Grabber به شما این امکان را می دهد که پیوندها را از یک صفحه وب استخراج کرده و در برگه دیگری نمایش دهید. همچنین می‌توانید به‌طور خودکار لینک‌ها را از فهرست قابل تنظیم دامنه‌ها مسدود کنید. این لینک ها قابل کلیک هستند و همچنین می توانید آنها را در اکسل کپی/پیست کنید.

23. سئو مینیون

SEO Minion یک افزونه رایگان SEO برای کروم است که می توانید برای تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه، بررسی لینک های شکسته و تغییر مسیرها، پیش نمایش SERP و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی رتبه بندی گوگل برای وب سایت خود در چندین مکان بدون شخصی سازی استفاده کنید.

24. AMP Validator

در صورت استفاده از AMP (صفحات موبایل شتاب‌دهنده) که یک پروژه از سمت گوگل است، AMP Validator یک افزونه فوق العاده مفید برای SEO کروم است. این اکستنشن به طور خودکار هر صفحه را برای تأیید اعتبار AMP بررسی می کند و در صورت عبور یا خرابی صفحه از طریق نماد اکستنشن گزارش می دهد. در مقاله معرفی بهترین پلاگین ها برای AMP در وردپرس به این موضوع پرداخته ایم.

25. SEOStack Keyword Tool

SEOStack Keyword Tool یک افزونه رایگان SEO Chrome است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی طولانی را به سرعت و به راحتی پیدا کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا ایده های کلیدی زیادی را از چندین موتور جستجو، از جمله گوگل، بینگ، یوتیوب، یاهو و غیره به دست آورید. علاوه بر این، می توانید داده‌های کلمه کلیدی را به CSV اکسپورت بگیرید.

26. SimilarWeb

افزونه SimilarWeb Chrome به شما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت و سایر معیارهای کلیدی را برای هر وب‌سایت بررسی کنید، از جمله نرخ تعامل، رتبه‌بندی ترافیک، منبع ترافیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی. آموزش تحقیق کلمات کلیدی را در این مقاله ببنیید.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد مهم‌ترین پلاگین ها و افزونه‌های گوگل کروم برای SEO پرداختیم و بیش از 20 اکستنشن در این رابطه معرفی شدند. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید متشکریم. درصورتی‌که اکستنشن‌های سئوی دیگری می‌شناسید یا در مورد این مقاله سؤال یا نظری دارید، در بخش کامنت‌های همین پست منتظر شما هستیم.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *