هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ایده تولید محتوای پیج اشپزی

ایده تولید محتوای پیج اشپزی

دسته بندی : اینستاگرام - کسب و کار
1401/03/18

تعداد بلاگرهای اشپزی و پیج اموزش اشپزی در اینستاگرام بسیار زیاد شده است. در این روزها شما موضوعی را تحت عنوان تولید محتوا انتخاب کنید هزاران سایت و صفحات اینستاگرامی پیدا می کنید که در موضوع انتخابی شما فعالیت می کنند. پس برای حضور در این رقابت باید برتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید یکی از دلایلی که می تواند باعث شود که صفحه اینستاگرامی شما هیچ بازخورد خوبی نداشته باشد تکراری بودن مطالب است برای اثبات این موضوع تنها کافی است موضوع مورد نظر خود را در اینستاگرام جستجو کنید به راحتی متوجه می شوید که مطالب و صفحات بسیار زیادی هستند که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما بیشترین بازدید کننده ها برای صفحاتی میباشد که مسیر خاص خود را دارند

ایده تولید محتوای پیج اشپزی

ما در برتر اموز قصد داریم که به شما برای تولید محتوای صفحه اینستاگرام آشپزی خود راهکارهایی را پیشنهاد دهیم که تا حدی دغدغه شما را برای این پرسش که “امروز چه پستی بزارم ؟ “کاهش دهیم و به شما یادآور شویم که چگونه صاحب کسب و کاری شوید که هیچ شباهتی به رقبای خود نداشته باشید

شما می توانید همواره برنامه های مختلفی را برای کسب درآمد از صفحه اینستاگرامی خود داشته باشید.

پیج اشپزی

به عنوان مثال یک نفر می خواهد محتوای اشپزی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد و با این نوع تولید محتوا فالوور جذب کند تا بتواند از طریق تبلیغاتی که برای دیگران انجام می دهد به کسب درآمد برسد. یا صفحه دیگری قصد دارد که با جذب هنرجو کلاس های آموزشی آشپزی را به صورت آنلاین برگزار کنند و یا ممکن است صفحه دیگری قصد فروش محصولاتی خاص داشته باشد.

ایده تولید محتوای پیج اشپزی

مثلاً فروش وسایل آشپزی و یا مواد خوراکی ، در نتیجه در یک صفحه اینستاگرامی آشپزی ممکن است هدف های مختلفی وجود داشته باشد اما هر هدفی که داریم باید بتوانیم تولید محتوای خوبی داشته باشیم شما در تولید محتوا برای صفحه خود باید کیفیت ، خلاقیت و ایده های منحصر به فرد ی را در نظر بگیرید که برای مخاطب جذاب باشد.

اما محتوای یک صفحه اینستاگرامی آشپزی باید به چه شکل باشد ؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا از خود بپرسید به عنوان یک مخاطب دوست دارید چه مدل صفحه های اینستاگرامی آشپزی را دنبال کنید ؟

چند ایده جذاب برای تولید محتوای پیج اشپزی

در ابتدا شما می توانید دستورالعمل پخت یک غذا را منتشر کنید حال این دستورالعمل می تواند به عنوان یک ویدیو از شما باشد. اگر برای انتشار ویدیو از خود معذب هستید و یا معذوریت دارید میتوانید تنها از میز و یا صفحه گاز خود فیلمبرداری کنید در نظر داشته باشید که در این روش برای اینکه ارتباط بهتری را با مخاطب برقرار کنید بهتر است در حین انجام مراحل کار توضیحاتی را هم اعمال کنید.

اموزش نکات ضروری

به عنوان مثال می توانید یک پست با عنوان ” چند نکته ضروری برای پخت خورش قیمه” در صفحه خود به اشتراک بگذارید ، این مدل پست ها معمولاً بازخورد بسیار خوب و بالایی می گیرند ازاین جهت که  مکن است در استان های مختلف روش های پخت متفاوتی داشته باشد.

از دسرها غافل نشوید

شما می توانید علاوه بر دستور پخت غذا ها در صفحه خود به طرز تهیه انواع دسر نیز بپردازد.

بهتر است همواره به صورت هفتگی یکی از پست های خود را به آموزش دسر اختصاص دهید. با این کار به صفحه خود یک ریتم محتوایی هم داده اید. البته که باید از قبل تقویم محتوایی خود را اماده کرده باشید.

صفر تا صد پخت غذا را نشان دهید

یکی از ایده های جذاب ، درخواست از کاربران برای پیشنهاد پختن غذا میباشد.

شما می توانید در طول هفته با استفاده از باکس کوئسشن اینستاگرام از فالوورهای خود بپرسید که دوست دارند شما دستور پخت چه غذاهایی را به آنها آموزش دهیم. که این روش برای ایجاد تعامل نیز فوق العاده است.

در پیج اشپزی باید مخاطب را قلقلک دهید

شما می‌توانید پستی را تحت عنوان” غذاهایی که هر کدبانو باید بلد باشد” منتشر کنید.

ایده دیگری که می‌تواند در جذب مخاطب به شما کمک کند انتشار پستی با عنوان پخت غذاهای خارجی از فرهنگ های مختلف می باشد.

همچنین شما می توانید در صفحه خود پست هایی را تحت عنوان آنچه در یک روز می خوریم به اشتراک بگذارید و در مقابل از فالوور های خود بخواهید که هر کدام در این باره تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند مثلاً در طول یک شبانه روز از صبح تا شب چه می خورند.

چالش های جذاب طراحی کنید

از چالش های پخت غذا غافل نشوید! یکی دیگر از ایده های جذاب محتوایی برای پیج اشپزی شما برگزاری چالش پخت غذا می باشد مثلاً پختن ماکارونی در ۲۰ دقیقه ، آموزش پختن سس در ۵ دقیقه و…. اینها مواردی هستند که به شدت مورد استقبال عموم کاربران قرار میگیرند.

شما می‌توانید در یکی از پست های خود مطلبی را تحت عنوان غذاهایی برای قشر های مختلف به اشتراک بگذارید.

ایده تولید محتوای پیج اشپزی

به عنوان مثال می توانید با عنوان چند غذای مناسب برای زندگی دانشجویی و یا غذاهایی برای شاغلین پست های آماده کنید.

حتما در پست های خود از عنوان غذاهای محلی استفاده کنید. در واقع آشنا کردن فالوور های خود با غذاهای محلی قطعاً یک ایده جذاب می باشد.

به سراغ تمام اقشار بروید

پست هایی با عنوان غذاهایی برای لاغری یا چاقی در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

همواره افرادی هستند که به دنبال رژیم های غذایی برای لاغری و چاقی خود میگردند ، حتماً به صورت هفتگی غذاهایی را برای این دسته افراد معرفی کنید در نظر داشته باشید که بهتر است حتما به جزئیات بپردازید مثلاً مقدار کالری ، مقدار چربی ، میزان قند و… را عنوان کنید.

سعی کنید حتی اگر خیلی کم اما همواره از این عنوان در پست های خود استفاده کنید حقایقی درباره این غذاها !

یکی از ایده هایی که مخاطب را جذب میکند گفتگو درباره حقایق می باشد. مثلا وقتی شما میگویید حقایقی درباره …. ، هرکسی میخواهد بداند که شما در این پست قصد دارید در باره چه موضوعی صحبت کنید مثلاً عنوان کنید ترکیب این دو نوع ماده غذایی خطر مرگ را ایجاد می کند!

فست فودهای پرطرفدار در پیج اشپزی

از پست های با عنوان پختن فست فود های خانگی غافل نشوید. اینجا تاکید کنید که سلامت افراد خانواده بسیار مهم است همین موضوع باعث کنجکاوی فالوورهای شما میشود.  البته میتوانید به سراغ پیج های اموزش اینستاگرام نیز برای ارتقا پیج خود بروید.

همواره شنیده ایم که بهتر است از بیرون غذا نگیریم مخصوصا در حال حاضر که درگیر شرایط کرونایی هستیم! و به راحتی نمی توان به غذاهای بیرون اعتماد کرد پس قطعاً این پست می تواند مخاطب زیادی داشته باشد.

گیاهخواران را فراموش نکنید!

درباره وجترین ها و وگان ها حتما پستی را در صفحه خود داشته باشید.

ایده تولید محتوای پیج اشپزی

در حال حاضر بسیاری از افراد وجود دارند که در تغذیه روزانه خود به هیچ عنوان از گوشت و مرغ استفاده نمی کنند. حتماً غذاهایی را که برای این افراد مفید است را آموزش دهید و از خود انها نیز کمک و راهنمایی بخواهید اما بصورت غیر مستقیم و هوشمندانه!

وعده های غذایی را مشخص کنید

پست های با عنوان بهترین غذا برای شام و یا ناهار را فراموش نکنید!

همانطور که می دانید معمولاً برای وعده شام باید از غذاهای سبک استفاده شود پس شما می توانید لیستی از غذاهایی که می توانند در وعده شام قرار بگیرند تهیه کنید و با فالوور های خود به اشتراک بگذارید

از نظرسنجی ها غافل نشوید!

در یک بازه زمانی خاص حتما درباره ی آموزش هایی که در صفحه خود داده اید از کاربران خود نظرسنجی کنید این یک روش هوشمندانه میباشد برای تعامل با کاربران!

اخبار اشپزی را دنبال میکنید؟

به هیچ عنوان از اخبار مربوط به غذا و آشپزی غافل نشوید.

در نظر داشته باشید فعالیت شما در صفحه اینستاگرام در رابطه با آشپزی می باشد پس باید اخبار رویدادها و اتفاق ها را دنبال کنید! پست هایی با عنوان خرید اقتصادی داشته باشید.

مثلاً به فالوور های خود یادآور شوید که چه چیزهایی در سبد خرید ماهیانه اضافی هستند معمولاً ما دوست داریم که استاندارد و بهینه خرید کنیم

فود بلاگری کنید

از این نکته غافل نشوید که شما هم می توانید در صفحه خود بلاگری کنید.

در واقع بلاگری به شما کمک می کند که ارتباط نزدیکتری با فالوور و مخاطب های خود داشته باشید. شما می توانید روزمرگی های زندگی شخصی خود را با مخاطبین تان به اشتراک بگذارید. در واقع شما باید فالوور های خود را دوستان خود بدانید. اما این نکته را فراموش نکنید که از موضوع اصلی صفحه خود دور نشوید در واقع بلاگری در کنار تولید محتوای آشپزی شما قرار میگیرد.

از لحظه خوردن غذا ویدیو بگیرید

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که احساسی که به مخاطب القا می کنید بسیار مهم است. ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که به خاطر مطالب صفحه اینستاگرامی صفحه شما ، شما را دنبال نکنند. اما به خاطر احساس لذت بخشی که به آنها می دهید قطعاً شما را دنبال خواهند کرد

نتیجه گیری

و در آخر باید بدانید که صفحه ای که تولید محتوای آشپزی می کند باید بسیار به روز باشد. شما باید بتوانید آموزش پخت غذاهای متنوع ، انواع دسر ها و پیش غذاها ، کیک های مختلف و شیرینی های خانگی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید البته این موضوع حائز اهمیت میباشد که بعضی از صفحات اینستاگرامی به صورت کاملاً تخصصی بر روی یک موضوع تولید محتوا می کند مثلاً تنها بر روی پخت دسرها و کیک ها تمرکز می کند

بهتر است همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما باید خالق محتوای خود باشید. استفاده از محتوای دیگران و تصاویر دیگران کافی نمی باشد. علاوه بر اینکه این مسئله یک امر غیر اخلاقی می باشد حتی باعث پسرفت شما می باشد. شما باید خودتان آموزش ها را بسازید. مخاطبین شما بسیار افراد باهوشی هستند چرا که به لطف شبکه‌های مجازی با انبوهی از اطلاعات و محتوا ها شما را رصد خواهند کرد. افراد معمولی رشد چشمگیری نخواهند کرد به همین علت است که ما به شما این پیشنهاد را می‌کنیم که همیشه به دنبال یادگیری باشید و سعی کنید مهارت خود را روز به روز افزایش دهید.

 

نویسنده : پریسا نصرتی

سلام من 9 سال سابقه تولید محتوای یونیک (ترجمه شده) دارم و به وردپرس و محتوای سئو شده تسلط کامل دارم. طی این سال ها در زمینه های مختلفی تولید محتوا انجام دادم اما در زمینه ارز دیجیتال، پزشکی و شیمی هیچ تخصصی ندارم. در سایر زمینه ها تخصص کامل دارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *