
اگر شما دوستان صاحب کسب و کار هستید و میخواهید تبلیغاتی در ابعاد گسترده با بازدهی بالا داشته باشید، بهتر است که هر چه سریعتر از ایمیل سازمانی استفاده کنید. در این مقاله به صورت صفر تا صد مزایای استفاده از ایمیل سازمانی بعلاوه نحوه ساخت آن را برای شما آموزش دادیم.
امروزه تعداد و مسیر راه های ارتباطی افزایش یافته است و از طرفی که بسیاری از افراد برای ارتباط برقرار کردند از پیامرسانهایی همچون واتساپ و تلگرام و… استفاده میکنند. اما یکی از قدیمیترین روش راه های ارتباطی استفاده از ایمیل است. اما چرا استفاده از ایمیل آنقدر مهم است؟ آیا میتوان از ایمیلهای سازمانی درآمد هم کسب کرد؟ قطعاً که بله. یکی از طرز فکرهای اشتباه آن است که امروزه پیامرسانها تأثیر بیشتری روی فروش و نحوه ارتباط برقرار کردن دارند، در صورتی که این طرز فکر شما دوستان کاملاً اشتباه بوده. پیامرسانها برای برقراری ارتباط خوب هستند (به این دلیل که کاربران زیادی در آنها فعالیت میکنند) اما اکثر افراد پیام در پیامرسانها را جدی نمیگیرند در صورتی که در ایمیلها برخلاف این موضوع ثابت شده.
امروز در این مقاله از سایت برتر آموز بهصورت صفر تا صد به ایمیل سازمانی خواهیم پرداخت و از طرفی نحوه ساخت و تولید آن را به شما هم آموزش خواهیم داد. اولین موضوعی که باید به آن پرداخته شود، توجه نکردن افراد به قدرت پیام ایمیل است. بسیاری از افراد که شاغل هستند همیشه صندوق ایمیل خودشان را چک خواهند کرد ولی چرا؟ امروزه اکثر سایتها و اکثر مشاغل یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی آنها ایمیل است. بهعنوان مثال شما در یک سایتی ثبت نام میکنید. هنگامی که آن سایت جشنواره تخفیف و یا دوره آموزشی برگزار کرد، شما از آن خبر دار میشوید.
البته طبق تحقیقات انجام شده، پیامهایی که طریق ایمیل به کاربران ارسال میشوند همیشه بازخورد خوبی دارند و اکثر افراد پیامهای ایمیل را جدی میگیرند. در ادامه به اهمیت پیامهای ایمیل و ایمیل سازمانی خواهیم پرداخت و نحوه ساخت آن را شرح خواهیم داد. (بهتر است تا انتهای این مقاله همراه باشید)
اولین موردی که باید به آن بپردازیم در رابطه بااهمیت پیامهای ایمیل و ایمیلهای سازمانی است. همانطور که در مقدمه ی این مقاله ذکر شد اکثر افراد به این فکر میکنند که ایمیلها اصلاً برای بازاریابی مهم نیستند و این یک طرز فکر کاملاً اشتباه است. ولی چرا؟ آیا ایمیلها برای بازاریابی مهم هستند؟
قطعاً بله. قبل از هر چیزی شما باید بدانید که اکثر افراد همیشه صندوق ایمیلهای خودشان را چک میکنند ولی چرا؟ یکی از دلایل بارز اهمیت ایمیل، پیامهای امنیتی است. بهعنوان مثال زمانی که اکانت گوگل شما دچار خطر و یا حمله سایبری قرار گیرد این موضوع توسط خود صندوق ایمیل به شما هشدار داده میشود.
از طرفی نوتیفیکیشن های ایمیل همیشه به چشم میخورد و نمیتوان نوتیفیکیشن ایمیل را قطع کرد. برای درک بهتر شما از اهمیت ایمیل بهتر است مثالی را هم ذکر کنیم. فرض کنید که شما با استفاده از آموزش طراحی سایت یک سایت فروشگاهی طراحی کردید و حالا با آموزش سئو و ترفند کسب درآمد از سایت نیز میخواهید درآمد سایت خودتان را چندین برابر کنید. در این حالت یکی از ترفندهای افزایش درآمد از سایت استفاده از ایمیل سازمانی است.
در وهله اول شما کاربران که در سایت شما ثبت نام میکنند باید ایمیل و شماره تلفن خودشان را وارد کنند. حالا شما میتوانید با خریداری و راه اندازی یک ایمیل سازمانی بهخوبی با آنها ارتباط برقرار کنید. مثلاً زمانی که شما خواستید جشنواره تخفیف برگزار کنید و یا رویداد خاص و مسابقه و… بهترین حالت برای افزایش استقبال کاربران از این رویداد، استفاده از ایمیل سازمانی است. شما بهتمامی کاربران سایت خود پیامی مبنی بر اطلاع جشنواره و رویداد ارسال خواهید کرد و کاربران در اکثر مواقع از این موضوع استقبال خواهند کرد.
اولین سؤالی که شاید ذهن شما را درگیر کند، در رابطه با ماهیت ایمیل سازمانی است. تمامی افراد میتوانند در جی میل و از طرفی یاهو بهصورت تک کاربره برای خودشان یک جیمیل بسازند. این نوع از ایمیلها فقط و فقط برای یک کاربر است. (شما برای ساخت این نوع از ایمیلها کافی است که از خود گوگل و جی میل برای ساختن استفاده کنید و در کمتر از 5 دقیقه با وارد کردن اطلاعات شخصی خود و انتخاب آدرس به راحتی یک ایمیل خواهید داشت)
اما ساز و کار ایمیل سازمانی کاملاً فرق خواهد داشت. شما باید برای یک هاست و یک دامنه ایمیل سازمانی خودتان را تنظیم کنید. بهعنوان مثال [email protected] یک ایمیل سازمانی خواهد بود.
ایمیل کاری نیز همان ایمیل سازمانی است. در واقع شما با داشتن یک ایمیل سازمانی بهخوبی میتوانید یک سرویس کامل برای اطلاع رسانی به کاربران در اختیار داشته باشید. ایمیل کاری به شما کمک خواهد کرد تا هر تعدادی که نیاز دارید برای کاربران ایمیل ارسال کنید و این مورد برای شما محدودیتی نخواهد داشت. (بهعنوان مثال اگر شما یک ایمیل شخصی داشته باشید و بخواهید از طریق آن به تعداد بالا ایمیل ارسال کنید قطعاً که با محدودیتهای خاصی رو به رو خواهید شد که این موضوعی کاملاً طبیعی خواهد بود)
تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن رسیده که بهضرورت ایمیل سازمانی بپردازیم. در این بخش به نکات مهمی خواهیم پرداخت و پیشنهاداتی به شما ارائه خواهیم داد:
بهعنوان مثال فرض کنید که در صندوق ورودی سایت شما یک ایمیل از طرف [email protected] ارسال میشود و قطعاً که پیامهایی که از اشخاص ارسال میشود شاید کاربران به آن پیام اعتماد نکنند. حالا فرض کنید که به جای پیام از طرف اکانت شخصی، از یک ایمیل سازمانی استفاده شود همانند [email protected] قطعاً که کاربران به این ایمیل و پیام که در آن وجود دارد اعتماد خواهد کرد و قطعاً که حس اعتماد نیز به مشتریان شما القا خواهد شد. ایمیل سازمانی علاوه بر افزایش اعتماد کاربران باعث ماندگاری نام برند سایت شما در ذهن کاربران خواهد شد. (از طرفی هر چقدر که برند شما در بین کاربران رواج یابد به نفع کسب و کار شما خواهد شد و هدف ایمیل سازمانی علاوه بر افزایش اعتماد، قدرتمند ساختن برند سایت نیز است)
البته ما به شما دوستان عزیز پیشنهاد میکنیم برای سایت خودتان نیز همیشه از آدرس و برند های کوتاه استفاده کنید. همانطور هم که ذکر شد، برند های کوتاه همیشه در ذهن کاربران باقی خواهد ماند. (اما حالا فکر کنید که شما یک برند طولانی انتخاب کردید، قطعاً که این برند شما دیگر در ذهن کاربر نخواهد ماند و این موضوع به ضرر کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود)
امروزه انواع روش برای بازاریابی وجود دارد و یکی از این روش ها استفاده از پیامک انبوه ایمیل به در حجم بالا است. شما برای ایجاد و ارسال پیام به کاربران سایت خودتان و مشتریان باید عنوان مناسب و جذابی را انتخاب کنید و از طرفی همیشه حواستان بهعنوان جذاب باشد.
طبق تحقیقات و آماری که دریافت شده، به هنگام برگزار کردن تخفیفات و یا رویداد خاص برای کسب و کار خود میتوانید از ایمیل سازمانی استفاده کنید که بازدهی بالا برای کسب و کار شما خواهد داشت.
همانطور که در بخش های قبلی هم که ذکر شد، برای ساخت ایمیل سازمانی شما نیازمند یک دامنه و هاست هستید. (البته افرادی که سایت دارند به راحتی میتوانند از ایمیل سازمانی استفاده کنند) ابتدا یک نام دامنه برای برند خود انتخاب کنید و ترجیحاً برند شما کوتاه و جذاب باشد که همیشه در ذهن کاربر نیز ماندگار شود. سپس یک هاست با پهنای و فضای مناسب تهیه کنید تا در آینده با مشکل رو به رو نشوید.
حالا با داشتن یک دامنه و هاست میتوانید به فضای و پنل کاربری هاست خودتان بروید (پنل کاربری سایتها عموماً سی پنل یا دایرکت ادمین است) کافی است که به بخش مدیریت ایمیلها رفته و در آن جا یک ایمیل سازمانی بسازید.
دوستان عزیز شما میتوانید تمامی ایمیلهای سازمانی و پیامهایی که به آن ارسال میشود را سازماندهی کنید به اکانت جی میل شخصی خود. کافی است که وارد بخش ریدایرکت ایمیل خود در همان پنل کاربری هاست شده و ایمیل خودتان را تنظیم کنید.
یکی دیگر از سؤالات رایج در رابطه با هزینه ساخت ایمیل سازمانی است. شما برای ساخت ایمیل سازمانی باید یک هاست و دامنه خریداری کنید. هزینه هاست وابسته به مدت زمان تمدید آن است، بهعنوان مثال هاستی وجود دارد که 1 ماهه است و یا هاستی وجود دارد که 1 ساله است و قطعاً که هزینه وابسته به مدت زمان تمدید است. (علاوه بر تمدید باید به فضای و پهنای آن نیز اشاره کرد. بهعنوان مثال هاست با فضای 1 گیگ وجود دارد و هاستی دیگری هم وجود دارد که فضای آن 50 گیگ است و قطعاً که هزینه های نیز تفاوت خواهند داشت)
هزینه دامنه نیز وابسته به ir بودن و یا com بودن است که قطعاً دامنه آی آر ارزانتر بوده و هزینه کمتری دارد. (شما با داشتن یک هاست و دامنه به راحتی ایمیل سازمانی خواهید داشت)
امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و برای دوستانتان آن را به اشتراک بگذارید. در انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را بازگو کنیم.
پیشنهاد میشود که استفاده از ایمیل سازمان را نادیده نگیرید و قطعاً که هزینه این نوع از ایمیلها نسبت به دیگر روش ها کمتر بوده و از طرفی بازدهی بالا برای شما خواهد داشت. استفاده از این نوع ایمیلها برای تمامی کسب و کارها پیشنهاد میشود و فرقی نمیکند که کسب و کار شما کوچک باشد و یا بزرگ و بهتر است همین الان برای کسب و خود از این روش بازاریابی استفاده کنید.
تنظیمات و امنیت هرگز فراموش نشود، چون رقبا ممکن است که مشتریان شما را مال خودشان کنند. به این دلیل تنظیمات هاست و ایمیل خودتان را هر چند وقت یکبار چک کنید و از آن نیز نسخه بک آپ نیز تهیه کنید.
سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .
نظرات کاربران