بازاريابی شبكه های اجتماعی + برترآموز سورنا بابایی

بازاريابی شبكه های اجتماعی + (SMM) چيست؟

امروزه با گسترش ويرس كرونا و به ويژه توسعه ی راهبردی كسب و كار ها فروشگاه های اينترنتی هستند كه میتوان بيشترين درآمد را كسب كنند، اما همانطور كه شما هم می دانيد برای بهتر بودن در هر كاری قطعا بايد از قوانينی پيروی و آن ها را در راستای كار خود انجام دهيد، اما يكی از موضوعات بسيار اصلی بازاريابی شبكه های اجتماعی است كه بسياری از مديران كسب و كار در اين حوزه مشكلات بسيار بزرگی را دارند، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه بازاريابی شبكه های اجتماعی را برای شما شرح دهيم و با ترفند های بسيار ناب آن شما را آشنا كنيم.

بهتر است قبل از شروع سوالات اصلی و كليدی پيش زمينه ایی برای شروع مطالب برای شما فراهم شود، با توجه به مقاله آموزش بازاريابی كه برای شما منتشر كرده بوديم بخشی از آن در رابطه با الگوريتم ای گوگل سخن گفته بوديم(‌برای مثال گوگل شيت )  كه بهتر است شما آن را اجرا كنيد و اما نكته بسار مهم كه افراد به آنها توجه نمی كردند آن بود كه بسياری از شبكه های اجتماعی را در راستای كار خود استفاده نمی كردند و مهمترين بخشی كه منجر به عقب نشينی از رقيبان خود بود استفاده نكردن از همان شبكه های اجتماعی است كه در ادامه اين مقاله به صورت بسيار تخصصی و جامع به آن خواهيم پرداخت و بهتر است شما ما را تا انتهای اين مطلب دنبال كنيد.

 بازاريابی شبكه های اجتماعی _ برترآموز سورنا بابایی

بازاريابی شبكه های اجتماعی(SMM)چيست؟ 

اگر شما تحقيقاتی ار در رابطه با بازاريابی شبكه های اجتماعی انجام داده باشيد قطعا می‌دانيد اين نوع از بازاريابی‌قطعا ترفند های مخصوص به خود را به همراه دارد كه هركسی از آن ها خبر ندارد، بهتر است در ابتدا به مخفف كلمه SMM بپردازيم كه به معنای Social Media Marketing خواهيد بود( به نوعی استفاده از شبكه های‌اجتماعی پر بازديد برای‌ افزايش فروش و توسعه كاربران خود با توجه به توليد محتوا درست و … )

اگر به صورت خلاصه اين بخش را برای شما شرح دهيم می توانيم عنوان كنيم كه بازاريابی شبكه های‌ اجتماعی ميتواند نظير استفاده از پلتفرم های شبكه های اجتماعی مختلف، شنیدن حرف های فالوئرها، افزايش تعاملات، بالا بردن روحيه كار تيمی خود و …

 

مزايای استفاده از بازاريابی شبكه های اجتماعی :

قطعا تا به اينجای مقاله از مهم بودن اين ساز و كار خبر دار شده ايد و نياز به توضيح زيادی ندارد، اما بهتر است كه نكاتی بسيار مهمی ‌كه می تواند از مزايای اين بازاريابی دانست را برای‌ شما بيان كنيم، در ابتدا توجه داشته باشيد كه اگر شما سئوكار هستيد قطعا برخی از مواقع مواجه با مشكلاتی نظير رتبه نگرفتن در زمان طولاتی خواهيد شد و اما بهترين راهی كه می‌ توايند انجام دهيد آن است كه شبكه های اجتماعی بسيار زيادی را برای سايت خود ايجاد كرده وعنوان سايت خود را برای اسم اكانت خود ايجاد كنيد و اما نكته بسيار مهم آن است كه گوشه ایی از مطالب خود راكه ارزش بازديد را دارد را به همراه لينك سايت و اسم سايت درج دهيد ( قطعا از طرف آن شبكه اجتماعی به سايت شما سيگنال هایی فرستاده خواهد شد كه باعث افزايش رتبه شما خواهد شد)، دومين عامل مزايا تحليل كاربران و مشتريان است، اما به چه صورت‌؟ امروزه با گذشت چند سال و استفاده بيشتر افراد از شبكه های اجتماعی بيشتر ساعات روزانه خود را در اين نرم افزار ها می گذرانند و اما بهتر است بدانيد كه بيشتر خريد خود را هم در اين نرم افزار ها انجام می دهند، تعاملات بين مشتريان به آن صورت انجام می شود كه سوالات خود را به صورت واضح و با راحتی كامل می پرسند و شما هم می توانيد به سرعت پاسخ آنها را بدهيد.( يكی‌ از نكات بسيار مهم كه افراد به اين نوع حوزه روی می آورند آن خواهد بود كه با سرمايه گذاری بسيار كم شمار ا به درآمد بسيار بالا می رساند، برای پی بردن به اين نتيجه بهتر است آن را با سايت ها مقايسه كنيد كه ممكن است هزينه های بسيار زيادی را انجام دهند ولی درآمد كمی را هم داشته باشند)

بازاريابی شبكه های اجتماعی چيست ؟

تكنيك های ناب بازاريابی شبكه های اجتماعی :

تا به اينجای مقاله آشنایی كامل به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ ترفند های بازاريابی شبكه های اجتماعی برويم، قطعا تا به الان منتظر اين لحظه بوده ايد و اما قبل از عنوان كردن توجه داشته باشيد كه در هر بخش توضيحات بسيار مهم و پيشنهادات ارزنده ایی عنوان خواهد شد كه بهتر است شما آنها را يادداشت كنيد و آنها را در دستور كار خود حتما به كار بگيريد :

1 – داشتن استراتژی درست در محتوا و تقويم محتوایی( مهمترين بخش بازاريابی شبكه های اجتماعی را می‌ توان در تهيه استراتژی توليد محتوایی دانشت، شما با داشتن ايده های بسيار مناسب و اينكه بيشتر ايده های شما كاربر پسند باشد می توانيد در كمترين زمان بيشترين دنبال كننده را برای‌ خود در شبكه های اجتماعی به وجود آورده و آنها را به دنبال كننده های دائمی تبديل كنيد، يكی ديگر از بحث های بسيار مهم داشتن تقويم محتوایی است و به آن معنا كه شما تاريخ منتشر كردن محتوا و يا پست های ويديوی و متنی و … را در زمان های معينی انجام دهيد و انجام دادن اين عمل قطعا برای كاربر لذت بخش است)

2 – راهكار های مناسب برای گسترش حساب های كاربری( به جرئت می توان گفت اكثر افراد در ابتدای كار خود به قدرت شروع كرده اند و اما با گذشت زمان و بالا نرفتن دنبال كننده هايشان نا اميد شدند  اينكه دست از كار خود كشيدند، نكته بسيار مهم آن است كه شما هميشه در كار خود استمرار داشته باشيد ولی پيشنهاد ما به شما آن است كه در تبليغات های هدفمند نيز تاثير گذار باشيد به آن معنا كه در پيج هایی با تعداد فالوور بالا در كمپين های تبليغاتی آنها شركت كرده و با گذر زمان متوجه خواهيد شد كه سير عظيمی‌ از كاربران به حساب كاربری شما سوق داده می شوند، البته داشتن محتوای بسيار جذاب هم ركن اصلی اين موضوع است)

3 – افزايش تعاملات( شايد به گوش شما هم رسيده باشد كه يكی از اركان اصلی بازاريابی شبكه های اجتماعی افزايش تعاملات بين كاربر و مدير و … است، هميشه سعی بر اين داشته باشيد كه محصولات خود را برای مشتريان خود به نمايش بگزاريد و اينكه رنگ و لعاب بسيار خاصی به آنها بدهيد، پيشنهاد ما به شما آن است كه در رويداد های خود در نرم افزار شبكه اجتماعی شما كه فرق نمی كند چيست در بخش رويداد خود نظرات كاربران را در رابطه با يكی‌ از استراتژی خود بپرسيد و اينكه بيشتر بايد با توجه به ميل كاربران جلو برويد به اين دليل كه آنها باعث پيشرفت شما خواهند شد)

4 – برند سازی به صورت حرفه ایی( مهمترين بخشی كه در ابتدای هر كاری بايد آن را اجرا كنيد برند سازی‌به صورت حرفه ای است و اما برند سازی يعنی چه و به چه دردی خواهدخورد ؟ برند سازی به صورت خلاصه يعنی اسم مستعار شما و يا اسم ارگان شما و يا محصولی كه برای فروش آن تلاش ميكنيد و يا اينكه شركت توليد كننده آن محصول چه نام دارد، تمامی اين موارد زير عنوان های برند است، برندساز‌ی به تنهایی چندين مقوله طولانی برای خود دارد و قطعا بازاريابی كه برند سازی‌ رو‌ی آن انجام داده نشود قطعا يكی‌ از برند سازی ها بسيار ناقص است، پيشنهاد ما به شما‌ است كه برای محصولات خود و يا نام تجاری خود يك اسم بسيار زيبا و آسان پيدا كرده و آنها را در پست های خود و توليد محتوا های خود درج دهيد و اما مهمترين توصيه ایی كه می توان كرد آن است كه در بخش های پايين محتوا های رقيب خود بياييد محصولات خود را به صورت پنهانی تبليغ كنيد و به آن صورت كه محتوا های شما توسط افراد حذف نشود)

 

5 – برگزاری مسابقات های چالشی همراه با جوايز( شايد برا‌ی شما هم پيش آمده است كه در شبكه های اجتماعی درحال گشت و گذار هستيد كه با پست های كمپين و مسابقات رو به رو خواهيد شد، شايد در اولين نگاه برای شما جالب نباشد ولی با مطالعه كردن مطالب، خود شما هم قادر به حضور در مسابقات خواهيد شد، پيشنهاد ما به شما آن است كه در تمامی شبكه های اجتماعی خود قطعا مسابقاتی را ايجاد كنيد و اما نكته بسيار مهم كه همه افراد به آن توجه ميكنند مقدار هزينه قابل توجهی است كه شما بايد در راستای كار خود در نظر داشته باشيد و البته توجه داشته باشيد كه برگزار كردن اين گونه از مسابقات دنبال كننده های شما را 100 درصد كامل افزايش می دهد)

بازاريابی شبكه های اجتماعی چگونه است ؟ + برترآموز سورنا بابایی

شبكه های اجتماعی به چند دسته تقسيم ميشود ؟

قطعا تا به اين لحظه متوجه مهم بودن اين مقاله شده اند و اما شايد از خود بپرسيد كه چند شبكه اجتماعی وجود دارد كه می توان در آنها كار خود را شروع كرد، در ادامه ليستی از شبكه های اجتماعی‌ را برای شما عنوان خواهيم كرد و البته توضيحاتی مهمی را هم عنوان خواهيم كرد:

  • اينستاگرام: مشهور ترين نرم افزار حال حاضر دنيا كه تمامی‌ افراد به‌ آن آشنا هستند قطعا اينستاگرام است، نياز به توضيحات بيشتر در رابطه با اين نرم افزار نيست به اين دليل كه مقالات بسيار زيادی در رابطه با اين نرم افزار منتشر كرده ايم، البته تنها نكته حائز اهميت آن است كه برای آموزش اين نرم افزار بايد الگوريتم های آن را در ابتدا فرا بگيرند.
  • توييتر: شبكه اجتماعی كه ممكن است كه همگی ما افراد نام آن را شنيده باشيم توييتر نام دارد، در اين شبكه اجتماعی همه افراد حال حاضر دنيا با ايجاد گروه های مختلف با صحبت كردن به يكديگر می پردازند، پيشنهاد ما به شما آن است كه برای سئو سايت خود هم می‌توايد از اين شبكه اجتماعی استفاده كنيد و كافی است كه ابتدا يك حساب كاربری ايجاد كرده و لينك سايت خود را بعلاوه محتوای های جذاب سايت منتشر كنيد كه سيگنال های موثری را به سمت سايت خود وارد و افزايش رتبه برای شما نيز حاصل شود.
  • تلگرام: يكی از قديمی ترين شبكه های اجتماعی كه ممكن است در بازاريابی اينترنتی موثر باشد تلگرام خواهد بود، ديده شدن در تلگرام كاری آسان است ولی بايد نام كانال خود را برای ديده شدن عنوان جذاب انتخاب كنيد و سعی بر اين داشته باشيد كه نام كانال شما تكراری نباشد،‌ اما موضوع بسيار مهم كه بايد به آن توجه داشته باشيم آن است كه تبليغات گسترده ایی‌ را با توجه به كانال های‌ خود در پی بگيريد.( پيشنهاد ما به شما آن است كه در اسپانسر های پروكسی شركت كنيد به اين دليل كه افراد های زيادی از ايران كه كاربر های حقيقی هستند در كانال های تلگرامی گشت و گذار ميكنند )

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب بهتر است كه نكات مهمی را عنوان كرده و اينكه شما از آنها در راستای كسب و كار خود پيروی كنيد، در ابتدا بايد نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب كنيد به اين دليل كه برای پيشرفت بايد حوزه كار‌ی خود را به صورت كامل بررسی كرده و مهمترين عنوان كه راحت بودن شما با نرم افزار است را در نظر بگيريد كه در آينده به مشكل برخورد نكنيد، بودجه مالی خود را برای هر ماه در حوزه كاری‌خود تنظيم كنيد و  سعی بر اين داشته باشيد كه هزينه های شما از حد معقول خود بالا تر نرود در غير اين صورت به مشكلاتی همچون بازديد های سينوسی مواجه خواهيد شد، آخرين نكته پيشنهادی‌ ما به شما برگزاری مسابقات با جواير ارزنده خواهد بود كه در بخش های بالایی برای شما به صورت جامع توضيحاتی را داده ايم و اينكه سعی بر فريب دنبال كننده های خود نداشته باشيد كه آخرين فرد كه ضرر خواهد كرد خود شما خواهيد بود.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. اورج جانبی

    دستتون درد نکنه مقاله خوبی بود

    1. جواد فرازمند

      سلام رفیق
      خواهش می کنم….موفق باشین