هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
sem بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو چیست؟ 0 تا 1401 در مورد SEM

1401/01/07

SEM چیست؟ بازاریابی آنلاین ابزار ارزشمندی برای کسب و کارهایی است که به دنبال گسترش دامنه دسترسی مصرف کننده برند خود هستند. بازاریابی موتورهای جستجو استراتژی است که می تواند به کسب و کارها کمک کند مشتریان جدیدی پیدا کنند. بازاریابی موتورهای جستجو برای مؤثرتر بودن به استراتژی خاصی نیاز دارد.

در این مقاله، بازاریابی موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن، معنی تحقیق کلمات کلیدی، جنبه های مهم ساختار حساب، حراج تبلیغات بازاریابی موتور جستجو و نمرات کیفیت را توضیح خواهیم داد.

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، استفاده از تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP ها برای به دست آوردن مشتریان جدید است. اکثر موتورهای جستجو از نوعی SEM استفاده می کنند. SEM همچنین به عنوان تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات پولی و پرداخت به ازای کلیک یا PPC شناخته می شود.

در حالی که SEM با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتور جستجو یا بازاریابی رسانه های اجتماعی همپوشانی دارد، تفاوت اصلی SEM در این است که تبلیغات پولی است.

SEM مزایای بسیاری را به شرکت کنندگان ارائه می دهد:

  • آگاهی فوری از برند: مصرف کنندگان آگهی شرکت شما را در اولین SERP مشاهده خواهند کرد.

  • درآمدزایی سریع: اگر تبلیغ شما موثر باشد، ممکن است درآمد فوری را مشاهده کنید. هیچ تاخیری بین قرار دادن و خرید وجود ندارد.

  • رشد پایدار: شما کنترل می کنید که کمپین SEM چقدر بزرگ یا کوچک باشد. بسته به نیازهای کسب و کار شما به راحتی می توان آن را افزایش یا کاهش داد.

  • مصرف کننده مناسب را هدف قرار می دهد: تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخاب می شوند. شما می دانید که مصرف کننده به محصول یا خدمات شما علاقه مند است زیرا آنها آن را جستجو کرده اند.

  • تشخیص نام را تقویت می کند: SEM با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی رسانه های اجتماعی به خوبی کار می کند. هر چه مشتری بیشتر برند شما را ببیند، احتمال خرید از شما بیشتر می شود. SEM راه دیگری برای افزایش آگاهی از برند است.

  • مزیت رقابتی: تبلیغات پولی بالاتر از تبلیغات SEO ارگانیک ظاهر می شود. حتی اگر رقبای شما سئوی عالی داشته باشند، تبلیغات شما با SEM بالاتر از آنها ظاهر می شود.

  • مقرون به صرفه: با تبلیغات قوی و صفحه فرود، SEM می تواند یک استراتژی بازاریابی کم هزینه باشد.

SEM چگونه کار می کند؟

SEM با پر کردن تبلیغات پولی در بالای SERP های مرتبط با کلمات کلیدی وارد شده به موتور جستجو توسط مصرف کننده کار می کند. تبلیغات SEM تنها زمانی ظاهر می‌شوند که مصرف‌کننده کلمات کلیدی را جستجو کرده باشد که برای راه‌اندازی آن تبلیغ تنظیم شده است.

آموزش اینستاگرام

شرکت ها تبلیغات SEM خود را از طریق سایت SEM موتور جستجو مدیریت می کنند. برای اکثر موتورهای جستجو، این شامل ایجاد یک حساب کاربری است که از طریق آن می توان همه تبلیغات را مدیریت کرد و همچنین شرکت در مزایده های تبلیغاتی برای تضمین اینکه تبلیغات شما جستجوها را پر می کند. اگر شرکت شما در مناقصه کلمه کلیدی برنده شود، تبلیغ شما بدون توجه به هر اتفاقی در اولین SERP نمایش داده می شود.

تحقیق کلمه کلیدی SEM چیست؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کمپین تبلیغاتی برای به حداکثر رساندن فرصت های درآمدی شرکت بسیار مهم است. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که مصرف کنندگان در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات، خدمات و اطلاعات استفاده می کنند.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، همسویی مثبت و منفی را برای تبلیغ یا تبلیغات خود در نظر بگیرید. همسویی مثبت کلماتی هستند که مستقیماً با محصول یا خدمات شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما کالاهای ورزشی تولید می کند، می خواهید کلمات کلیدی مانند تجهیزات ورزشی، بسکتبال، تورهای فوتبال و راکت های تنیس را فعال کنند. با این حال، اگر آن کالاها یا خدمات را ارائه نمی کنید، نمی خواهید کلماتی مانند بازی های بسکتبال، تمرین فوتبال یا درس های تنیس مرتبط با تبلیغات شما باشد.

بخش های مهم ساختار حساب

مدیریت تبلیغات SEM شما از طریق موتور جستجو نیازمند ایجاد یک حساب کاربری است. ساختار حساب ممکن است از موتورهای جستجو به موتورهای جستجو کمی متفاوت باشد، اما ساختار زیر رایج ترین است.

حساب

حساب جایی است که همه اجزای زیر را می توان پیدا کرد. شما یک حساب کاربری واحد برای کسب و کار خود خواهید داشت که از طریق آن می توانید کمپین های متعددی را اجرا کنید.

کمپین ها

شما می توانید نوع کمپین تبلیغاتی مورد نظر خود را برای اجرا از طریق SEM انتخاب کنید. چندین گزینه مانند کمپین جستجو، کمپین فقط تماس و کمپین های نمایش وجود دارد. هر یک از این کمپین ها با یک هدف تجاری متفاوت مطابقت دارند. شما می توانید چندین کمپین در حساب خود داشته باشید.

گروه های تبلیغاتی

گروه های تبلیغاتی به کمپین شما ساختار می دهند. در گروه تبلیغات، کلمات کلیدی و تبلیغات را بر اساس یک موضوع کلی یا ایده ارتباطی سازماندهی خواهید کرد. ممکن است شش تا ده گروه تبلیغاتی در هر کمپین داشته باشید.

کلید واژه ها

کلمات کلیدی کلماتی هستند که توسط مصرف کنندگان جستجو می شوند و تبلیغات شما را تحریک می کنند. مهم است که در مورد کلمات کلیدی با بیشترین بازده مرتبط با محصول یا خدمات خود تحقیق کنید و آنها را در تبلیغات خود اعمال کنید. به طور کلی، حدود 20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی وجود دارد.

تبلیغات

تبلیغات واقعی هستند که وقتی یک مصرف کننده تبلیغ شما را راه اندازی می کند، روی SERP قرار می گیرد. تست هایی را بین تبلیغات مختلف اجرا کنید تا ببینید کدامیک بهترین پاسخ را می گیرد. شما برای ارائه این تبلیغات به مصرف کنندگان علاقه مند پرداخت می کنید، بنابراین مطمئن شوید که آنها موثر هستند. شامل دو یا سه آگهی در هر گروه تبلیغاتی.]

آموزش زبان آلمانی

مزایده تبلیغات SEM چیست؟

کسب و کارها روی کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند تا تبلیغات SEM آنها در بالای اولین SERP ظاهر شود. شرکت‌ها حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت برای یک کلمه کلیدی هستند، کپی تبلیغات SEM و صفحه فرودی که مصرف‌کننده در صورت کلیک کردن به آن می‌رود، در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهند. موتور جستجو این اطلاعات را می گیرد و با اطلاعات مناقصه شرکت های دیگر مقایسه می کند. شرکتی که نه تنها بالاترین قیمت را داشته باشد، بلکه بهترین کیفیت آگهی و صفحه فرود را نیز داشته باشد و آگهی با بیشترین تاثیر پیش بینی شده برنده مناقصه خواهد بود.

هر بار که یک مشتری جستجویی را انجام می دهد، این حراج ها بلافاصله اتفاق می افتد. موفقیت یک شرکت در فرآیند حراج بر امتیاز کیفیت آن و مقدار هزینه ای که شرکت برای قرار دادن تبلیغات SEM هزینه می کند، تأثیر می گذارد.

امتیاز کیفیت SEM چیست؟

امتیاز کیفیت رتبه‌بندی موتور جستجو از شرکت شما است که از طریق چندین عامل تعیین می‌شود.

  • نرخ کلیک : نرخ کلیک تعداد دفعاتی است که مصرف کننده پس از دیدن تبلیغ شما روی آن کلیک می کند.

  • ارزش کلمه کلیدی: ارزش کلمه کلیدی تعیین می کند که آیا کلمات کلیدی که با تبلیغ خود مرتبط می کنید موثر هستند یا خیر. این با کمک نرخ کلیک تعیین می شود.

  • کیفیت صفحه فرود: موتورهای جستجو می خواهند محصولات عالی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. صفحه فرود آگهی شرکت شما باید کیفیت بالایی را نشان دهد تا کاربران را به بازگشت وادار کند.

  • کپی آگهی: کپی آگهی باید مستقیماً با عبارت جستجو مرتبط باشد.

امتیاز کیفیت شما تعیین می کند که شرکت شما چقدر برای تبلیغات SEM پرداخت می کند. کسب‌وکارهایی که نمرات کیفیت بالایی دارند، کمتر از کسب‌وکارهایی که امتیاز کیفیت پایین دارند، پرداخت می‌کنند.

با ایجاد اینترنت، صنعت بازاریابی راه دیگری برای تبلیغات به مصرف کنندگان، فروش محصولات و رشد کسب و کار ایجاد کرد. هرچه افراد بیشتری از وب سایت یک شرکت بازدید کنند، می توانند پایگاه مشتریان آن را گسترش دهند و فروش بیشتری ایجاد کنند. نشان دادن شرکت شما برای اولین بار در نتایج موتور جستجو بسیار مهم است و این وظیفه یک مدیر بازاریابی موتور جستجو است. در این مقاله، ما بررسی می‌کنیم که یک مدیر SEM چیست و چه کاری انجام می‌دهد، مهارت‌هایی که دارند و چگونه می‌توان یک مدیر SEM شد تا به تعیین اینکه آیا این یک مسیر شغلی برای شماست یا خیر.

مدیر SEM چیست؟

مدیر بازاریابی موتور جستجو (SEM) یک متخصص تبلیغات، بازاریابی و فناوری است که به یک تجارت، شرکت یا صنعت کمک می کند تا رتبه صفحه خود را افزایش دهد تا مشتریان بیشتری را به یک وب سایت برساند، درآمد را افزایش دهد و یک تجارت، گروه یا سازمان را رشد دهد. هنگامی که یک مصرف کننده یک جستجوی آنلاین از موتور جستجو انجام می دهد، نتایج توسط الگوریتم های نرم افزاری پیچیده برای تعیین رتبه بندی تولید می شود. هر چه در لیست به نتایج برتر وب سایت نزدیک تر باشد، برای یک شرکت بهتر است، زیرا مردم اغلب به جای نتایج پایین، روی نتایج بالا کلیک می کنند. یک مدیر SEM برای تقویت نتایج جستجو از طریق عواملی که بر الگوریتم‌ها تأثیر می‌گذارند، کار می‌کند.

مدیران SEM روش هایی را برای افزایش ترافیک وب سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو که به سئو معروف هستند، و مقایسه استراتژی های رقبا تحقیق و اجرا می کنند. آنها می توانند به صورت مشاور یا آزاد کار کنند یا کارمندان مستقیم یک شرکت باشند. میانگین حقوق ملی یک مدیر SEM 72096 دلار در سال است، اگرچه درآمد می تواند بر اساس شرکت، مکان، وضعیت شغلی و سطح شخصی تجربه و تحصیلات متفاوت باشد.

مدیر SEM چه کاری انجام می دهد؟

یک مدیر بازاریابی موتور جستجو بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام می دهد و به شرکت توصیه هایی در مورد چگونگی افزایش بهترین نتایج برای به دست آوردن ترافیک وب سایت بیشتر می کند. به عنوان یک مدیر SEM، شما اغلب داده‌های ایجاد و گردآوری شده توسط همکاران SEM را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنید تا یک استراتژی یا کمپین بازاریابی آنلاین کلی ایجاد کنید، کلمات کلیدی، زبان، طرح‌بندی و سایر محتوای یک وب‌سایت را اصلاح کنید. شما با متخصصان دیگر، مانند متخصصان سئو، مدیران بازاریابی دیجیتال، کپی رایترها و تیم های تبلیغاتی کار می کنید تا بهترین وب سایت را برای جذب مشتریان بسازید.

سایر وظایف یک مدیر SEM می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تحقیق در مورد داده های کلمه کلیدی

  • بررسی رتبه بندی کیفیت

  • تجزیه و تحلیل گزارش های ترافیکی

  • مقایسه تست A/B

  • ساختن هویت برند

  • تشویق تجارت مجدد

  • همکاری با ادارات و رهبران

  • ایجاد جریان های درآمد دیجیتال جدید

  • اجرای تکنیک های پرداخت به ازای کلیک

  • نوشتن گزارش تجزیه و تحلیل داده ها

  • ارائه گزارش به ذینفعان و مدیران اجرایی

آموزش زبان ترکی

مهارت های یک مدیر موفق SEM چیست؟

یک مدیر موفق SEM دارای ترکیبی از مهارت های سخت و نرم است تا کار خود را به خوبی انجام دهد. در اینجا مهارت های برتر برای توسعه یا تقویت در طول حرفه خود به عنوان یک مدیر SEM آورده شده است:

  • جزئیات گرا: یک مدیر SEM باید چشم دقیقی برای جزئیات داشته باشد و بتواند متوجه شود که چگونه تغییرات جزئی می تواند تأثیر زیادی در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی ایجاد کند. درک اینکه چه چیزی در هدایت ترافیک وب و شناسایی روندها و الگوها موثر است، در حرفه ای به عنوان یک مدیر SEM مفید است.

  • فناوری: درک سیستم عامل های موتورهای جستجو و رتبه بندی و رتبه بندی آنها به عنوان یک مدیر SEM ضروری است. همچنین باید بدانید که چگونه از انواع پلتفرم های نرم افزاری و ابزارهای تحلیلی برای کمک به مقایسه، تجزیه و تحلیل و ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق استفاده کنید. مهارت های کدنویسی اولیه HTML یا CSS و طراحی اولیه وب نیز مفید هستند.

  • مهارت های ارتباطی: به عنوان یک مدیر SEM، شما با سطوح مختلف کارمندان از جمله رهبران اجرایی کار می کنید. توانایی شما در انتقال اطلاعات فنی، داده ها و اعداد به روشی آسان برای حمایت از روش های بازاریابی جدید یا ادامه دار، چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی، مهم است. شما همچنین با فروشندگان، شرکای تجاری یا سایر متخصصان قراردادی ارتباط برقرار می کنید.

  • مهارت‌های سازمانی: شما به‌عنوان مدیر SEM به طور همزمان روی چندین پروژه و وظایف کار می‌کنید، بنابراین سازماندهی، اولویت‌بندی و مدیریت قوی زمان مهارت‌های کلیدی برای توسعه یا ارتقا هستند.

  • خلاقیت و جسارت: به عنوان یک مدیر SEM، مهم است که خارج از برنامه ها و روش های استاندارد برای بازاریابی دیجیتال فکر کنید. توانایی شما برای خلاق بودن و امتحان کردن تکنیک های جدید می تواند تاثیر مثبتی بر نتایج موتورهای جستجو، ترافیک و درآمد داشته باشد. به علاوه، از آنجایی که کار شما در حوزه دیجیتال است، فرصت های بازاریابی که چندان موفق نیستند با هزینه سرمایه گذاری کم و توانایی سریع برای تغییر مسیر همراه هستند و اغلب می توانند به عنوان فرصت های یادگیری عمل کنند.

  • ریاضیات: سهولت اعداد به عنوان یک مدیر SEM یک مهارت قدرتمند است. شما اغلب با درصدها، فرمول ها، قوانین، نمودارها و نمودارها سر و کار دارید و توانایی شما برای محاسبه یک مشکل یا فرصت بر اساس داده ها بسیار مهم است.

  • مهارت های تحلیلی: مدیران SEM موفق در تجزیه و تحلیل داده ها، معیارها و مطالعات برای ایجاد روابط بین متغیرها و تعیین بهترین ارتباط و موفقیت ایده های بازاریابی، کمپین ها، تغییرات تبلیغاتی یا طرح بندی وب سایت مهارت دارند. به عنوان مثال، شما اغلب نتایج آزمایش‌های A/B را در مورد تغییرات طراحی وب سایت مقایسه می‌کنید.

چگونه مدیر SEM شوید؟

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی موتور جستجو هستید، این هفت مرحله را دنبال کنید:

1. دیپلم دبیرستان

برای کار به عنوان مدیر SEM، باید از دبیرستان فارغ التحصیل شوید یا معادل GED خود را کسب کنید. علاقه به فناوری اطلاعات، برنامه نویسی کامپیوتر و کسب و کار برای دنبال کردن این حرفه مفید هستند، و می توانید برای کمک به آمادگی، عضویت در باشگاه های فوق برنامه مرتبط یا گذراندن دوره های پیشرفته را در نظر بگیرید. برخی از کلاس‌هایی که باید در دبیرستان شرکت کنید تا شما را برای حرفه بازاریابی آماده کند می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حسابداری، بانکی یا مالی

  • احتمال و آمار

  • روانشناسی

  • برنامه های کامپیوتری

  • تجارت یا بازاریابی

اگر مدرسه شما آنها را دارد، سعی کنید به باشگاهی مانند:

  • باشگاه کارآفرینی

  • تیم سخنرانی یا مناظره

بروید.

2. به سازمان های صنعتی بپیوندید

صنایع بازاریابی و فناوری انجمن ها و سازمان های حرفه ای زیادی را ارائه می دهند که ارزش کاوش را دارند. پیوستن به یک می تواند به شما کمک کند با سایر متخصصان صنعت ارتباط برقرار کنید و می توانید با به دست آوردن مربیان، یادگیری در مورد فرصت های شغلی، توسعه روابط حرفه ای و ادامه آموزش خود از طریق سمینارها، کنفرانس ها و برنامه های دیگر از این تماس ها بهره مند شوید. در اینجا برخی از سازمان های صنعتی برای بررسی وجود دارد:

  • انجمن بازاریابی موتورهای جستجو آمریکای شمالی

  • انجمن تجزیه و تحلیل دیجیتال

  • سازمان حرفه ای بازاریابی موتورهای جستجو (SEMPO)

  • انجمن خدمات حرفه ای بازاریابی (SMPS)

3. کسب تجربه

داشتن پیشینه بازاریابی دیجیتال به دریافت حقوق یا نرخ بالاتر برای کار قراردادی یا مشاوره ای به عنوان مدیر SEM کمک می کند و کارآموزی و موقعیت های ابتدایی به عنوان تجربه کاری مفید محسوب می شود. مدیران SEM اغلب قبل از تبدیل شدن به مدیر، چندین سال در موقعیت‌های پایین‌تر مانند تحلیلگران SEO یا متخصصان SEM کار می‌کنند. هرچه سابقه و تجربه بیشتری در SEM داشته باشید، مهارت بیشتری در توسعه استراتژی های موفقی دارید که کمپین ها و نتایج بازاریابی آنلاین را هدایت می کند.

4. برای مشاغل درخواست دهید

ترجیحات خود را برای کار به عنوان مدیر SEM و صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، نرم افزار و فناوری، تولید، کسب و کار دولتی یا خصوصی یا سازمان های دولتی بیشتر مورد علاقه خود قرار دهید. در مورد فرصت های شغلی که با خواسته ها و نیازهای شما مطابقت دارند تحقیق کنید و مطمئن شوید که حداقل مدارک مورد نیاز را برآورده می کنید یا از آن فراتر می روید.

سعی کنید از طریق پلتفرم های شغلی آنلاین و تابلوهای شغلی، سازمان های صنعتی یا دفاتر شغلی به دنبال آگهی های شغلی بگردید. به خانواده، دوستان و همکاران خود نیز اطلاع دهید که در جستجوی کار هستید، زیرا بسیاری از فرصت‌های شغلی خوب به عنوان ارجاع ارائه می‌شوند. یک رزومه قوی و نامه پوششی بنویسید و آن را متناسب با هر شغلی که برای آن درخواست می دهید، تنظیم کنید.

آموزش هوش بورسی

5. آموزش حین کار را دریافت کنید

اگرچه بیشتر مهارت‌های خود را از طریق سوابق تحصیلی و سال‌ها تجربه توسعه می‌دهید، ممکن است برای یادگیری رویه‌ها و برنامه‌های خاص شرکت و به دست آوردن بینش در مورد اهداف، جدول زمانی و سایر مواد و پروژه‌های بازاریابی، آموزش‌های حین کار کسب کنید. شما اغلب با مدیران و نقش های سطح بالا در سراسر بخش ها، مانند هنرمندان گرافیک، متخصصان ارتباطات، مدیران برند و مدیران بازاریابی همکاری می کنید.

6. به یادگیری ادامه دهید

به عنوان یک مدیر SEM، مهم است که با آخرین فن آوری، روش های بهینه سازی موتور جستجو، پیشرفت های صنعت و موارد دیگر در جریان باشید. آموزش متقابل را در سایر بخش‌ها یا زمینه‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال، مانند رسانه‌های اجتماعی، طراحی گرافیک یا کپی‌رایتینگ در نظر بگیرید. داشتن تمایل به خودآموزی می تواند به شما کمک کند در رشته خود رقابتی بمانید، فرصت های شغلی جدیدی به دست آورید و حقوق بیشتری دریافت کنید. بسیاری از مدیران SEM به سمت های عالی مانند مدیر بازاریابی یا مدیر ارشد بازاریابی (CMO) می روند.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *