هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش بهبود رتبه سایت در گوگل ویژه 2023

آموزش بهبود رتبه سایت در گوگل ویژه 2023

دسته بندی : سئو
1401/12/27

هر ساله گوگل آپدیت‌هایی برای الگوریتم‌های رتبه بندی خود ارائه می‌کند. در این مقاله قرار است که به بررسی مهمترین تغییرات آپدیت‌های گوگل در سال 2023 بپردازیم.

نکاتی که می‌تواند روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیر ویژه داشته باشد.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز، 😎 👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله حرفه‌ای و جامع در حوزه سئو و تکنیک‌های سئو. در سال 2023 بهبود رتبه سایت در گوگل یک مقدار سخت شده است. اگر شما نیز پیگیر اخبار وبمستران گوگل باشید تا حدودی با این تغییرات آشنا می‌باشید. با این حال در این مقاله قصد داریم که به صورت کامل و جامع به بررسی عمیق و دقیق این موارد بپردازیم. نکته قابل توجه در این است که امروزه تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نیز به سادگی  آشکار می‌شود و کسب رتبه سخت‌تر از سال قبل شده است.

با این حال نگران نباشید، چرا که در آموزش سئو VIP به بررسی مهمترین نکات در سال 2023 پرداختیم. در این مقاله نیز به صورت کلی به سرفصل‌ها  و برخی از نکات عمومی آن اشاره خواهیم کرد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که بررسی عمیق همین سرفصل‌ها  می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند. رقابت Chat GPT با گوگل نیز موجب شده است که آپدیت‌های گوگل هر روزه بیشتر و متنوع‌تر شود. اما شما مخاطبین برترآموز می‌باشید، در نتیجه از این بابت نگرانی نداشته باشید. چرا که مهمترین اخبار این حوزه را به شما منتقل خواهیم کرد.

در نهایت قبل از شروع به بررسی کردن مهمترین نکات در رابطه با بهبود رتبه سایت در گوگل لازم است که به شما پیشنهاد کنیم که مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. چرا که منابع بسیار زیادی از وبمستران گوگل تکنیک‌های خود را به صورت انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهند. با توجه به اینکه در زمان نگارش این مقاله در استانه سال 1402 می‌باشیم، پیشنهاد ما به شما این است که در سال جدید آموزش زبان انگلیسی در برنامه خود جای دهید.

اولین و مهمترین نکته برای بهبود رتبه سایت در گوگل استفاده از محتوای یونیک می‌باشد

در سال‌های گذشته شاید تکنیک‌های سئو تکنیکال بیشترین کمک به بهبود رتبه سایت در گوگل را می‌کرد. اما با توجه به الگوریتم MUM و از طرفی بهبود الگوریتم EAT می‌توان گفت که حساسیت گوگل روی محتوای یونیک چند برابر شده است و برای این موضوع ارزش بسیار زیادی قائل می‌باشد. یکی از بزرگترین مشکلات سئوکاران بی تجربه استفاده از تایپیست به عنوان تولید کننده محتوا می‌باشد. این عزیزان دیدگان مناسبی به سئو داخلی و محتوای سئو شده ندارند، در این صورت بازدهی مناسبی را نیز نمی‌توانند ثبت کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز یک محتوای یونیک و با کیفیت باید چراغ خوانایی سبز داشته باشد. در غیر این صورت گوگل محتوای یونیک شما را در جایگاه‌های پایین قرار می‌دهد. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل محتوای دست اول را تنها از نظر موتورهای جستجو بررسی نمی‌کند، بلکه نظر چند خواننده اول را نیز بررسی می‌کند. اگر محتوای شما نرخ پرش بالایی را ثبت کند. ممکن است که آن را در جایگاه‌های پایین قرار دهد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که محتوای یونیک با محتوای باز نویسی شده بسیار متفاوت است. گاها برخی از افراد یک محتوا را به زبان دیگر بیان می‌کنند و با جا به جایی افعال فکر می‌کنند که محتوای جدید ثبت نموده‌اند. در صورتی که این موضوع صحت ندارد. از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشید که روح محتوای شما و همچنین مفاهیم اساسی محتوای شما باید حفظ شود. یک محتوای یونیک باید نظر مخاطبین خود را جلب کند.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که محتوای با کیفیت از نظر گوگل محتوایی است که کوتاه و مفید نوشته شده باشد. حتی اگر قرار است که از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید و مفهوم را منتقل کنید، باید به تراکم آن و از طرفی هد بندی محتوا نیز توجه داشته باشید.

بالا بردن کیفیت سایت با استفاده از تحلیل رفتار مخاطب

یکی از مهمترین نکاتی که در بهبود رتبه سایت در گوگل به آن توجه کافی نمی‌شود، استفاده از متخصص  UI / UX می‌باشد. معمولا رابط کاربری برای مخاطبین یک سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که سئوکاران حرفه‌ای بخش قابل توجهی از مخارج خود را به بهینه سازی مستمر رابط کاربری سایت اختصاص می‌دهند. این موضوع به آن ها این امکان را می‌دهد که یک برنامه ریزی مناسب انجام دهند و بر اساس آن مخاطبین سایت خود را تحلیل کنند. به عنوان مثال یکی از ابزارهایی که سئوکاران حرفه‌ای برای بهبود رتبه سایت در گوگل از آن استفاده می‌کنند، هیت مپ می‌باشد. آن ها رفتار مخاطب در سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند تا الگوهای تکرار شوند آن را پیدا کنند.

 آن ها در این صورت می‌توانند المان‌های مورد بررسی هر مخاطب را با توجه به نیاز او سازماندهی کنند. نکته بعدی که در بررسی یک سایت باید مورد توجه قرار دهید، این است که تا چه اندازه مخاطبین در هنگام مطالعه مقالات از آن رضایت دارند. زمانی که شما در یک سایت حرفه‌ای وارد می‌شوید، برای مطالعه مقالات معمولا بهترین بازدهی را دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که بالا بردن کیفیت سایت باید از تمامی جهات مورد بررسی قرار گیرد. نکته بعدی که در بررسی یک سایت بهتر است که مورد توجه قرار دهید، نحوه خرید مخاطبین از سایت می‌باشد. دقت کنید که بهبود رتبه سایت در گوگل زمانی برای شما امکان پذیر خواهد بود که مخاطبین سایت از آن رضایت داشته باشند و به نوعی می‌توان گفت که سایت آن ها در بهترین حالت قرار گیرد.

سعی کنید به صورت پیوسته بازخورد ظاهر سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مخاطبین یک سایت از این موضوع احساس رضایت کافی ندارند، دلایل آن را مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است که مخاطبین خود را از دست بدهید و این موضوع دقیقا نقطه مقابل سئو یک سایت می‌باشد، در بخش‌های بعدی این موضوع را بهتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به نتایج سرچ کنسول خود برای آپدیت محتوا توجه کنید

همانطور که می‌دانید گوگل الگوریتم‌های خود را بر اساس مفهوم محتوا به روز کرده است. به عنوان مثال زمانی که شما در مورد یک موضوع خاص در حوزه بازار مالی جستجو می‌کنید، علاوه بر خود کلمه به دنبال مفاهیم آن کلمه نیز می‌گردد. در این صورت ممکن است که برخی از سایت‌هایی که به شما معرفی می‌کند، محتوای مورد نظر شما را نداشته باشد و شما از آن سایت خارج شوید. در این زمان شما باید بررسی کنید که یک صفحه روی چه کلماتی Impression  و click گرفته است. اگر این کلمات درون محتوای شما وجود دارد که سعی کنید آن را تقویت کنید.  اگر این کلمات درون صفحه شما وجود ندارد که باید آن را آپدیت کنید و با تعریف یک هد متفاوت به تقویت مفاهیم آن بپردازید.

نکته بعدی که برای آپدیت محتوای خود باید به آن توجه کنید، بحث تغییرات پیرامون موضوع اصلی مقاله شما می‌باشد. به عنوان مثال شما یک مقاله در مورد گوشت کار کرده‌اید و قیمت آن را کیلویی 50 هزار تومان نوشته‌اید. در حال حاضر قیمت گوشت کیلویی 350 هزار تومان می‌باشد. شما باید مولفه‌های اصلی این مقاله را تغییر دهید و همچنین از نتایج سرچ کنسول خود نیز برای این صفحه استفاده کنید تا یک محتوای درجه یک بزنید. به این نکته توجه داشته باشید که آپدیت محتوا برای گوگل بسیار مهم می‌باشد. اما اگر آپدیت شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد، تاثیر کار شما بسیار کم خواهد شد.

نکته بعدی که برای آپدیت محتوا باید به آن توجه کنید، متناسب بودن میزان آپدیت شما می‌باشد. به عنوان مثال اگر مقاله شما بین 2000 کلمه بوده است، آپدیت جدید شما در حد 300 تا 500 کلمه باشد کافی است. از طرفی باید بهتر است که آپدیت محتوای شما نیز در کل مقاله استفاده شود. صرفا اضافه کردن یک هد 2 و یا هد 3 به پایان مقاله گزینه بسیار جذابی نمی‌باشد. چرا که تغییر ساختار کلی یک مقاله در آپدیت شما نیز می‌توانید به بهبود ارزش آن کمک کند. و بهترین مدت زمان برای آپدیت یک مقاله 1 تا 5 ماه می‌باشد.

به نتایج سرچ کنسول خود برای آپدیت محتوا توجه کنید

صفحات اصلی، لندینگ، وبلاگ بهتر است که از لینک سازی قوی برخوردار باشد

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند روی سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته باشید، لینک سازی قوی می‌باشد. شما باید به نحوی لینک سازی خود را انجام دهید که مخاطبین شما به بخش‌های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند. هر چه شما مدت زمان حضور مخاطب در سایت خود را افزایش دهید، سئو سایت خود را به صورت قابل توجه تقویت نموده‌اید. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که این لینک سازی فقط برای مخاطب شما نمی‌باشد. بلکه موتورهای جستجو نیز به بک لینک‌های مقاله شما نگاه می‌کنند و هر یک را بررسی می‌کنند.

برخی از سئو کاران بی تجربه برای افزایش قدرت سئو یک مقاله از بک لینک‌های بی کیفیت استفاده می‌کنند و انتظار دارند که شاهد رشد در صفحه خود نیز باشند. اما باید به شما بگوییم که این موضوع از اساس اشتباه است. در بررسی مهمترین نظرات وبمستران بزرگ گوگل خرید بک لینک با هزینه بالا را نیز توصیه شده است. دلیل آن این است که بک لینک قوی به صورت موثر روی سئو سایت شما و روی ارزش مقاله  شما تاثیر گذار است. البته شما اعتدال در این موضوع نیز لازم است.

 به عنوان مثال در یک صفحه وبلاگ که 3000 کلمه وجود دارد. بهترین حالت لینک سازی این است که دو لینک در ابتدای مقاله، دو لینک در میانه مقاله و دو لینک نیز در انتهای مقاله خود قرار دهید. از طرفی شما باید به انکر تکست مناسب نیز توجه کنید. زمانی که در محتوای خود از انکر تکست مناسب استفاده نمی‌کنید، لینک سازی شما اعتبار کمتری به خود خواهد گرفت. در نهایت سعی کنید که لینک سازی خود را یک بار از منظر مخاطبین گوگل و بار دیگر از منظر موتورهای جستجو بررسی کنید. ببینید که آیا این حالت بهینه ترین حالت ممکن است و یا خیر.

سوشال سیگنال قوی داشته باشید

برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از سوشال سیگنال قوی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برند خود شما نیز بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد. منظور ما فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه منظور ما برندینگ قوی می‌باشد. برای این منظور ما در مجموعه برترآموز یک دوره تخصصی تحت عنوان آموزشی اینستاگرام ویژه سال 1402 قرار داده‌ایم. با این حال برخی از مهمترین نکات این حوزه را به شما آموزش خواهیم داد. اولین و مهمترین نکته برای داشتن سوشال سیگنال قوی این است که از صفحات مرتبط با کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما آموزش ورود پرس دارد. می‌توانید از سایت‌هایی که در حوزه سئو و طراحی سایت فعال می‌باشند، استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه مورد نظر خود را کسب نکنید.

چرا که سوشال سیگنال با دو هدف انجام می‌شود. اولین هدف ما اطلاع به گوگل می‌باشد که قدرت و کیفیت کار خود را اعلام کنیم. دومین هدف ما این است که ورودی ارگانیک از این کار به دست آوریم. از طرفی اگر این ورودی ارگانیک برای ما منجر به درآمد شود، ما کار خود را به درستی انجام داده‌ایم. بهبود رتبه سایت در گوگل امری همه جانبه است و نمی‌توان به صورت انحصاری آن را محدود به یک روش خاص کرد. شما برای سوشال سیگنال خود باید استراتژی‌های مختلف را امتحان کنید.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای سوشال سیگنال شما باید به صورت هدفمند طراحی شده باشد. اگر قرار است که مخاطب به سایت شما جذب شود. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در زمان ورود مخاطب برای او یک کال تو اکشن مناسب و یا یک دیتای قوی قرار دهید. چرا که اگر سوشال سیگنال شما نرخ پرش شما را افزایش دهد. چنین کاری را انجام ندادن برای شما بهتر است.

به دنبال کسب اینگیجمنت باشید

یکی دیگر از نکاتی که برای بهبود رتبه سایت در گوگل می‌توانید از آن استفاده کنید، تعامل گرفتن از مخاطب است. به عنوان مثال سایت‌هایی مانند نی نی سایت، برترآموز، دیجی کالا و … به این دلیل جایگاه بسیار خوبی دارند که افراد نظرات خود را در آن قرار می‌دهند. این تعامل گرفتن برای گوگل به این معنی است که این سایت را دوست دارند. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت کار خود را بالا نگه دارید. اگر شما با هر روشی به دنبال افزایش اینگیجمنت مخاطب خود باشید، کیفیت کاری خود را کاهش می‌دهید.

به عنوان مثال اگر قرار است که مخاطبین شما در یک صفحه نظرات خود را بیان کنند. سعی کنید نظرات زرد و یا گاها نظراتی که منجر به ایجاد جو منفی می‌شود را حذف کنید. از طرف مقابل نیز در با درخواست‌های بیجا مخاطب را آزرده نکنید. برای نمونه شما برای دنبال کسب آدرس ایمیل از مخاطبان خود می‌باشید. به محض این که مخاطب شما روی یک گزینه کلیک می‌کند. از او درخواست وارد کردن ایمیل می‌کنید و برای بارها این عمل را تکرار می‌کنید. باید به شما بگوییم که این روش اشتباه‌ترین حالت ممکن می‌باشد و شما باید مخاطبین خود در به عنوان دوست در کنار خود نگه دارید.

ساده‌ترین حالت این است که خود را به عنوان یک مخاطب فرض کنید. اگر فراخوان عمل شما آزار دهند است شما باید آن را حذف کنید. چون این موضوع نه تنها اینگیجمنت شما را افزایش نمی‌دهد. بلکه مخاطبین شما را نیز فرار می‌دهد و این موضوع دقیقا بر خلاف اهداف ما می‌باشد. یکی از بهترین راه‌هایی که برای کسب تعامل از مخاطبین خود می‌توانید آن را تست کنید، استفاده از طوفان فکری برای به دست آوردن ایده‌های خلاقانه می‌باشد.

افزایش اینگیجمنت

بهبود سرعت سایت و وضعیت فنی سایت

زمانی که به بررسی عوامل موثر در بهبود رتبه سایت در گوگل می‌پردازیم باید به سرعت سایت نیز اشاره داشته باشیم. یکی از عواملی که می‌تواند به صورت ویژه مخاطب شما را آزرده کند، سرعت پایین سایت می‌باشد. زمانی که سرعت سایت شما پایین باشد، کیفیت خدمات شما کاهش پیدا می‌کند. از طرفی نرخ اسپم اسکور سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. در این صورت گوگل نیز رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد و رقبای شما در جایگاه مناسب‌تر از شما قرار می‌دهد. بخشی از کارهایی که برای افزایش سرعت سایت انجام می‌دهند مربوط به برنامه نویسی می‌باشد.

در این صورت یک برنامه نویس برای شما این کار را انجام می‌دهد. اما بخش قابل توجهی از سرعت سایت شما بستگی به هاست و افزونه‌های موجود روی سایت شما و در نهایت استراتژی سئو شما دارد. شما باید بررسی کنید که استفاده از این استراتژی تا چه اندازه می‌تواند کاربردی و مهم باشد. معمولا در این زمان پیشنهاد تیم تحقیقاتی برترآموز استفاده از یک مشاوره سئو جامع و کامل است. دقت کنید که مشاوره سئو به شما کمک می‌کند که استراتژی سئو سایت خود را بهبود ببخشید. از طرفی به شما کمک خواهد کرد که برخی از ایرادات فنی سایت خود  را نیز برطرف کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هدف ما از انجام سئو تکنیکال این است که سلامت سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهیم. چرا که گوگل به دنبال سایت‌هایی می‌باشد که کیفیت و استاندارد بالایی به لحاظ محتوا و ساختار سایت خود دارند. اگر شما صرفا از محتوای با کیفیت استفاده کنید، اما ساختار سایت شما ضعیف باشد، کاملا طبیعی است که نتوانید، بهبود رتبه سایت در گوگل را تجربه کنید و سایت شما به اعمال نتایج گوگل حرکت کند.

استفاده از محتوای صوتی و محتوای تصویری قوی

در گذشته تصور سئوکاران بر این بود که برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از محتوای متنی با کیفیت استفاده کرد. حال برای جذب بیشتر مخاطب در متن خود از یک و یا دو عدد عکس نیز در محتوا استفاده می‌کنیم. عکسی که همه رقبا و همکاران ما نیز از آن استفاده می‌کنند. در این صورت کاملا طبیعی است که گوگل به شما بی توجهی کند. چرا که سایت شما اعتبار کافی برای جایگاه‌ برتر گوگل را ندارد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که گوگل روز به روز خود را پیشرفت می‌دهد و از قدرت هوش مصنوعی بیشتر استفاده می‌کند.

اولین نکته این است که بعد از رو نمایی از گوگل لنز اهمیت تصاویر یونیک و دست اول چندین و چند برابر شد. در نتیجه شما باید در بخش، بخش سایت خود از عکس‌های با کیفیت و دست اول استفاده کنید. از طرفی Alt تصاویر را نیز باید به دقت انتخاب کنید تا گوگل بتوانید درک درستی از آن داشته باشد. با این وجود اگر رقبا شما از عکس سایت شما استفاده می‌کنند، نترسید. بلکه شما باید از آن‌ها نیز تشکر کنید، چرا که اعتبار این کار به شما خواهد رسید. شما باید به مخاطبین خود و رقبای خود محتوای گرافیکی با کیفیت بدهید تا آن‌ها برای شما وایرال کنند.

در نهایت سومین بخش که بعد رونمایی از چت چی پی تی بیشترین تغییر را داشت. استفاده از محتوای صوتی می‌باشد. در گذشته اگر شما در سایت خود از یک محتوای صورت تحت عنوان خلاصه متن و یا پادکست استفاده می‌کردید، گوگل به شما اعتبار مثبت می‌داد و اما در جایگاه شما تاثیر نمی‌داد. اما امروزه استفاده از محتوای صوتی با کیفیت را بررسی می‌کند و برای آن علاوه بر پوینت مثبت به سایت، رتبه شما را نیز بهبود می‌بخشد. دقت کنید که تنها استفاده از محتوای با کیفیت برای راضی کردن مخاطبین کافی نیست.

استفاده از تگ کنونیکال

یکی از مهمترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل استفاده از تگ کنونیکال می‌باشد. اگر شما سایت‌های مختلف را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که بخش قابل توجهی از صفحات آن‌ها دارای محتوای کپی می‌باشد. این محتوای کپی رتبه سایت آن‌ها را مورد آسیب قرار می‌دهد. از طرفی برخی از سایت‌های به خاطر محتوای تکراری محصولات خود دچار جریمه از سمت گوگل می‌شوند. اما نکته قبال توجه و مهم در این است که شما می‌توانید با استفاده از تگ کنونیکال از این موضوع جلوگیری کنید.

اولین نکته که باید برای بهبود رتبه سایت در گوگل به آن توجه کنید. اولویت بندی صفحات اصلی شما می‌باشد. شما باید بررسی کنید که کدام یک از این صفحات در رشد سایت شما تاثیر مستقیم دارند و سپس آن را به عنوان صفحه اصلی انتخاب کنید. حال شما باید بررسی کنید که کدام یک از این صفحات می‌تواند به صفحه اصلی شما کنونیکال شود. دقت کنید کنونیکال کردن فقط برای سایت‌های فروشگاهی نمی‌باشد، بلکه سایت‌های در حوزه خدمات و برندینگ کار می‌کنند، بیش از سایت‌های فروشگاهی به آن نیاز دارند.

استفاده از تگ کنونیکال

بررسی و ترمیم بک لینک‌های خراب

زمانی که شما یک سایت را بعد از مدت 3 تا 6 ماه بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که برخی از بک لینک‌های شما بی اعتبار شده‌است و یا برخی از بک لینک‌های شما خراب است. در این صورت باید شما به عنوان سئو کار اولا باید علت این موضوع را بررسی نمایید. سپس باید آن را تعمیر کنید و در مرحله بعد نیز آن را تقویت کنید. اگر شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای روی این موضوع تسلط کافی نداشته باشید، بهبود رتبه سایت در گوگل برای شما رویایی دست نیافتنی خواهد بود. در نهایت توصیه ما به شما این است که بک لینک‌های خود را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک بررسی کنید.

کوتاه کردن آدرس URL صفحات مختلف

یکی از موضوعاتی که در مباحث سئو داخلی، سئو تکنیکال و حتی سئو خارجی مورد توجه سئو کاران حرفه‌ای قرار می‌گیرد، بررسی آدرس URL می‌باشد. زمانی که آدرس URL شما طولانی باشد و یا از کاراکتر‌های مناسبی در آن استفاده نشده باشد. اعتبار کل صفحه شما کاهش پیدا می‌کند. به عنوان مثال در بررسی عوامل موثر روی اسپم اسکور بارها ذکر می‌شود که در آدرس URL خود از عدد استفاده نکنید. اما این موضوع در سایت‌های بسیار زیادی رعایت نمی‌شود.

دیده شدن سایت در گوگل با استفاده از محتوای تخصصی وبلاگ

یکی از مهمترین تکنیک‌هایی برای بهبود رتبه سایت در گوگل می‌توانید از آن بهره ببرید، داشتن یک وبلاگ تخصصی می‌باشد. دقت کنید که این موضوع با محتوای یونیک تفاوت بسیاری دارد. زمانی که در بخش‌های قبلی به محتوای یونیک اشاره کردیم، این محتوا در بخش‌های مختلف یک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی استراتژی شما می‌باشد. اما زمانی که در مورد یک وبلاگ قوی صحبت می‌کنیم،

نتیجه مورد نظر ما کاملا متفاوت است و ما به دنبال یک سایت حرفه‌ای و تخصصی می‌باشیم که بخش وبلاگ آن در حوزه کاری خود حرف اول را میزند. زمانی که شما به تحلیل رقبا یک سایت می‌پردازید، متوجه خواهید شد که محتوای آن ها معمولا تکرار است و یا موضوعاتی که هر یک در مورد آن صحبت می‌کنند، مشابه است. این موضوع برای مخاطبین شما نیز کاملا قابل درک و ملموس خواهد بود. در نتیجه برای آن ها تفاوتی ندارد که پاسخ سوال خود را چگونه دریافت کنند.

اما زمانی که قرار است در مورد محتوای وبلاگ تخصصی صحبت کنیم، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. شما به محتوای وبلاگ خود به چشم یک بخش R&D و همچنین FAQ نگاه خواهید کرد. در این صورت بزرگترین چالش‌های مخاطبین و حتی کسب و کار خود را به زبانی ساده برای آن ها بیان خواهید کرد. در این صورت مخاطبین شما متوجه وجه تمایز شما با دیگران خواهند شد.

دقت کنید که در گوگل نیز در بررسی محتوای یک وب سایت نیز این موضوع را مد نظر قرار می‌دهد. او به صورت دقیق بررسی خواهد کرد که آقای مخاطبین سایت ایکس چگونه از محتوای یک وبلاگ سایت استفاده می‌کنند. آیا آن ها بعد از بررسی این وبلاگ به دنبال بررسی بیشتر با همین موضوع می‌باشند. آیا آن ها بعد از بررسی وبلاگ به دیگر صفحات سایت نیز میروند. در مجموع با بررسی تمامی این نکات می‌توان به این نتیجه دست پیدا کرد که سایت ایکس برای شما یک سایت بسیار قوی است و گوگل نیز آن را درک می‌کند و در بهبود رتبه سایت در گوگل به آن کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد بهبود رتبه سایت در گوگل با شما صحبت کردیم. اگر در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در سئو موثر است، اما داشتن ساختار اصولی برای بهره مندی از تبلیغات موثرتر است. به همین دلیل است که ما در این مقاله برای بهبود رتبه سایت در گوگل به رپورتاژ رفتن اشاره نکردیم. زمانی که ساختار سایت شما ضعیف باشد، رپورتاژ و یا هر نوع تبلیغ دیگری نمی‌تواند برای شما بازدهی مناسب داشته باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *