هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترين ترفند های آيفون + آموزش استفاده كردن از آنها و توضيح مختصر

دسته بندی : فناوری
1400/06/12

آيفون چیست؟

بهترين ترفند های آيفون بعلاوه تمام توضيحات

ایفون يكی ازبهترین گوشی هوشمند همراه است كه توسط استیوجابزمدیرعامل شركت اپل معرفی شد شركت اپل در29 ژوئن درسال 2007 میلادی این گوشی را روانه بازارهای امریكا كرد. دراین روزبسیاری ازعلاقه مندان باتشكیل صف های طولانی دربرابرفروشگاه اپل وای تی اند تی درصف ایستادن تابه توانند این گوشی فوق العاده را برای اولین باربخرند. این گوشی درسال 2008 درسراسردنیا عرضه شد ویكی ازپرطرفتارترين برنده گوشی شد.شركت اپل یكی ازهدف هایشان 10 میليون واحدازاين دستگاه ها شد ، در ادامه اين مقاله از سايت برتر آموز همراه باشيد .

گوشی های نسل اول آيفون :

گوشی جی بی اس : نام گذاری گوشی جی بی اس فلسفه ای ازتكنولوژی نسل دوم شبكه تلفن همراه است كه اين نوع گوشی دوربين فيلمبرداری ندارد.

آيفون 3 جی : بعدازيكسال اپل طوفانی را درسال 2007 راه انداخت ومورد توجه مردم شد اين گوشی دوفاكتورتوزيع گسترده وحوزه ای قيمتی مناسب بود ودوربين اين گوشی 2 مگاپيكسل وجی پی اس ودارای فيلبرداری است.

آيفون 3 جی اس : اين مدل آيفون نسل سوم است كه درماه ژوئن سال 2009 به ابعاد115 ميلی مترو وزن آن 135 گرم ودارای بلوتوث نسخه ای نسخه ای 2 است اين مدل 2و3 مگاپيكسل رزولوشن عكس 2048 وفيلمبرداری و دارای كيفيت بالا است.

آيفون 4 : اين مدل دارای مشخصات دوربين 8 مگاپيكسل امكان دسترسی صوتی است اين نوع گوشی ها نسل اول آيفون بوده.

بهترين ترفندهای گوشی آيفون :

  • افقی ياعمودی : دراين روش ابزارلوينگ روی آی او اس درواقع از ژيروسكوپ حتما استفاده كرده تاشما بفهميد شئ مورد نظرتان كاملا افقی ياعمودی است براي دسترسی به آن بايد شما وارد قطب نمای كوپاس دستگاه شويد وسپس به سمت سوايپ كنيد وسپس دست خودرا بكشيد تابتوانيد وارد لول شويد.

 

  • استفاده ازابزارفرمت متن : شما می توانيد باوارد شدن به اپليكيشن های مثل ايميل ازابزارنوشتاری بولد كردن ياپرنگ كردن يك متن ايتاليك يا كج كردن آن يا اندرلاين درزيرحروف استفاده كرد؛وسپس برای دسترسی به اين ابزارابتدا بايد مقداری ازمتن دلخواه خود را بايد برجسته يا هايلايت كنيد وآن را بايد پنجره كوچكی كه برای كپي پيست می شود و يا علامت پيكان انتخاب كنيد ؛ بعدازآن گزينه يو و بی روبزنيد ته به فرمت دهی متن دسترسي پيداكنيد درمصرف ديتای خود صرفه جويی كنيد .

 

نكته :اگرشما درحال تماشای بخش ديتای يا ميزان استفاده دستگاه خود هستيد؛ فكربسيارخوبی است كه يكی ازويژگی های جديد آی او اس استفاده كنيد؛ شما باتصميم گرفتن ميتوانيد ازاپيكيشن كه از ديتای اينترنت را لود كرده وبا ارتباط شبكه وای فای با اينترت خود ارتباط برقراركرده وآن را لود كرده .

  • پاسخگو سيری : تا به اينجا مقاله بسياری از ترفند های آيفون را برای شما عنوان كرده ايم و وقت آن فرا رسيده كه سراغ بهترين آپشن و يا ترفند موبايل آيفون برويم و آن پشتيبانی ( سيری ) است و اما كاركرد آن چگونه است ؟ در سال های اوليه وارد بازار شدن موبايل های اپل در نسخه های دوم به بعد آپشن به آن اضافه كرده اند كه مخاطب ميتوانيد تمام سوالات خود را از آن بپرسيد و پاسخ خود را از آن بيابيد . ( برای مثال : شما سوال ميكنيد كه شهر بارسلون چگونه شهری است ؟ سيری آيفون در پاسخ به شما مكان آن شهر و تمام ويژگی های ان را برای شما به نمايش در می آورد )

 

  • صرفه جویی در مصرف اينترنت : يكی ديگر از ترفند های آيفون صرفه جویی در مصرف اينترنت است و اينكه مصرف زياد اينترنت معضلی برای تمام افراد شده است و اما پيشنهاد ما چه است ؟ شما بايد به بخش تنظيمات موبايل خود رفته و در بخش های CELLULAR وارد شده و در آن جا منوی از برخی از نرم افزار های شما به نمايش در آمده كه به ميزان مصرف اينترنت موبايل خود به ترتيب شده اند و شما ميتوانيد با توجه به آنها ميزان اينترنت خود را كم كنيد و اين مورد يكی از ترفند های بسيار مهم موبايل آيفون و سيستم عامل آی او اس است . ( برای اين مورد توجه داشته باشيد كه سيستم عامل های گوگل و اپل استور را غيرفعال نكنيد در غير اين صورت سيستم موبايل شما به شدت دچار سردرگمی شده و پشتيبانی خاصی از آن نميشود )

 

  • زمان به پايان رساندن : در اين مورد از ترفند های آيفون با يكی از عجيب ترين ترفند و پر كاربرد ترين آنها آشنا خواهيد شد ، (when timer end ) نام آن است و كافی است كه به بخش تنظيمات رفته واين كلمه را جست و جو بكنيد ؛ وارد اين بخش ميشويد و اما اين آپشن و يا ترفند چه ويژگی دارد ؟ برای‌ مثال شما آهنگی را گوش ميدهيد و ميخواهيد بعد از 4 دقيقه آن قطع شود و آهنگ بعدی پخش شود و تمام اين موارد را اين بخش ميتواند برای شما انجام دهد و يا اينكه ميخواهيد آلارم هشدار موبايل شما بعد از 7 دقيقه خاموش شود و اينكه اين آپشن آن را انجام ميدهد . ( برای فعال كردن اين بخش ابتدا مراحلی كه گفته شده را انجام دهيد و در قدم بعدی شما از طريق بخش Stop Playing مدت زمان برنامه را انتخاب كرده و آن را فعال كنيد توجه داشته باشيد برای اين مورد به دقت كار خود را انجام دهيد در غير اين صورت سيستم موبايل شما اعلانی مبنی به ارور سيستم برای شما ارسال خواهد كرد )

 

  • عكس سلفی با هندزفری : يكی ديگر از ترفند های آيفون گرفتن عكس است ، در اين چند ساله كه عكس سلفی برای افراد بسيار معروف شده و بين آنها رواج پيدا كرده است افراد سعی بر اين دارند كه در مواقع اضطراری و يا درمكانی كه نميتواند سريع به بخش دوربين بروند عكس خود را بگيرند و اينكار با هندزفری هم امكان پذير است در آيفون و امابه چه صورت ؟ شما وقتی در حال گوش دادن به آهنگ هستيد و يا اينكه ميخواهيد ويديویی ببينيد و در همان لحظه هم ميخواهيد عكسی را بگيريد ابتدا دكمه افزايش هندزفری را فشار دهيد و كمی صبركنيد و عكس شما گرفته خواهد شد .

 

  • آپديت كردن خودكار : افراد برای بروزرسانی برنامه و نرم افزار در اين چند ساله به مشكلاتی‌ همچون پيدا نكردن برنامه های مورد نياز و يا اينكه كدام برنامه ها نياز به بروز رسانی دارند و اما برای اين مشكل راه حلی به وجود آمده است و كافی است كه شما ابتدا وارد اپل استور خود شويد و در بخش پروفايل خود كليك كنيد تا اينكه وارد صفحه و آيدی اپل خود شويد و بعد از انجام اينكار وارد منو شده و گزينه UPDATE را انتخاب كرده و تمام موارد انتخابی خود را از آنجا تنظيم كنيد . (در برخی مواقع چند ساعت یا حتی چند روز طول می کشد تا آی او اس همه برنامه های شما را به طور دسته جمعی به روز رسانی کند )

 

  • پيدا كردن اير پاد : برخی از مواقع برای شما شايد پيش بيايد كه هندزفری بيسيم شما و يا اير پاد شما گم شده است و شما نميتوانيد آن را پيدا بكنيد و تنها راه حل آن كمك گرفتن از سيری ( پشتيبان آنلاين اپل ) است ؛ و برای پيدا كردن اير پاد بايد چه كرد ؟ شما ابتدا وارد بخش سيری شده و در بخش پيام صوتی عبارت Find My AirPod را تلفظ بكنيد ، و چند اعلان از برنام سيری برای شما ارائه داده ميشود كه اجازه برای بلند كردن صدا ميخواهد و شما بايد به آن اجازه بدهيد و پس از اجازه شما صدایی پخش ميشود .

 

  • موبايل خود را به ريموت تبديل كنيد : تبديل موبايل به ريموت يكی‌ از ترفند های آيفون است كه بسيار پركاربرد خواهد بود ، افراد در برخی از مواقع ميخواهند كه موبايل خود را به كنترل تلويزيون تبديل كنند و راحت تر و هميشه كه در دسترس است شبكه ها را عوض بكنند ؛ و اما برای‌ تبديل كردن آن ابتدا وارد بخش اپل استور ميشويد و عبارت Apple TV Remote را سرچ كنيد و برنامه اول را كه به نمايش در آمده است دانلود كنيد و پس از دانلود وارد برنامه شويد ، در ابتدای ورود به برنامه نمای و ظاهر سازی بسيار ساده ایی دارد و در بخش تنظيمات تلويزيون خود را اسكن كنيد و ريموت شم فعال ميشود .

 

  • محدوديت دانلود را تنظيم كنيد : برای‌شما هم پيش آمده است كه اينترنت شما خيلی زود به اتمام رسيده است و شما بی خبر از آن هستيد ؛ كافی است كه به بخش تنظيمات موبايلخود رفته و به بخش اينترنت خود وارد شويد و از طريق آن ميزان استفاده داده خود را تنظيم كنيد ( برای مثال شما ميتوانيد برنامه اپل استور را به مقدار 200 مگ دستور داده كه دانلود كرده و بيش از آن دانلود نكند ) و اما برای دانلود كردن فيلم هم همين مورد ميتوانيد صدق بكند .

 

سخن پايانی :‌ در اين مقاله تمام جوانب برای شما بررسی شده است و بهترين ترفند های آيفون برای شما ارائه شده است و تنها شما بايد با دقت آن ها را اجرا كنيد با آنچه كه ما برای شما عنوان كرده ايم .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *