هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

7 مورد از بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس رایگان و پولی 2022

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/03

بکاپ گیری از سایت به طور منظم از وردپرس بهترین کاری است که می توانید برای امنیت سایت خود انجام دهید. پشتیبان گیری به شما یک آرامش خاطر می دهد و می تواند شما را در موقعیت های فاجعه ای مانند زمانی که سایت شما هک می شود یا سایت بر اثر آسیب های هاست یا ناشی از پلاگین های وردپرس (برای سایت های وردپرسی) آسیب های مهم می بیند نجات دهد. پلاگین های بکاپ گیری وردپرس زیادی به صورت رایگان و پولی وجود دارد  و استفاده از اکثر آنها نسبتاً آسان است. در این مقاله در سایت برترآموز 7 مورد از بهترین پلاگین های بکاپ گیری برای وردپرس را معرفی می کنیم.

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

نکته مهم: خیلی از از ارائه دهندگان هاست خدمات بکاپ گیری را ارائه می دهند، اما توصیه می کنیم که تنها به صحبت های هاستینگ ها اعتماد نکنید چون بعضا یا اغراق می کنند یا اگر هم کارشان را خوب انجام بدهند ممکن است در قبال دریافت هزینه بکاپ را ارائه دهند یا مسئولیتی در قبال بکاپ های ناقص قبول نمی کنند. این مسئولیت شماست که به طور منظم از وب سایت خود بکاپ تهیه کنید. البته قبل از اینکه هر کاری بخواهید انجام دهید، باید به صورت اصولی و کامل یادگیری وردپرس را انجام دهید تا بتوانید با چالش ها و مشکلاتی که در سایت وجود وردپرسی پیش می آید، به خوبی دست و پنجه نرم کنید. اگر در حال حاضر از سایت وردپرسی خود بکاپ تهیه نکرده اید، باید یکی از این 7 مورد از بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس را انتخاب کرده و بلافاصله از سایت خود بکاپ بگیرید. چرا که اهمیت این کار زمانی پیش می آید که شما با زحمت زیاد و با استفاده آموزش سئو سایت، سایت خود را در نتیج گوگل بالا آورده اید و اگر مشکلی برای سایت شما پیش بیاید، در واقع تمامی زحمات شما بر باد می رود. پس بهتر است به بکاپ گیری و انتخاب افزونه مناسب دقت بالایی داشته باشید.

در مقاله هاست چی بخرم در مورد خرید بهترین هاست صحبت کرده ایم.

UpdraftPlus

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

Updraft Plus محبوب ترین پلاگین رایگان برای بکاپ گیری از سایت وردپرس است که در اینترنت وجود دارد. از این پلاگین بیش از 2 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند. Updraft Plus به شما این امکان را می دهد که یک نسخه بکاپ کامل از سایت وردپرسی خود ایجاد کرده و آن را در فضای ابری مانند گوگل درایو ذخیره کنید یا فایل سایت را در کامپیوتر خود دانلود کنید.

این پلاگین از دو حالت بکاپ گیری برنامه ریزی شده و همچنین بکاپ گیری در صورت درخواست پشتیبانی می کند. یعنی می توانید خودتان تنظیم کنید که به صورت دوره ای و خودکار از سایت شما بکاپ گرفته شود. همچنین اگر خودتان نیز بر روی ساخت بکاپ دستی کلیک کنید می بینید که فایل بکاپ ساخته شده و می توانید آن را دانلود نمایید. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که از کدام فایل ها یک بکاپ تهیه شود.

Updraft Plus می‌ تواند به صورت خودکار نسخه‌ های بکاپ سایت شما را در فضاهای مختلفی مانند Dropbox، Google Drive، S3، Rackspace، FTP، ایمیل، و چندین سرویس ذخیره‌سازی ابری دیگر آپلود کند. علاوه بر بکاپ گیری از هر سایت وردپرسی، Updraft Plus همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی نسخه‌های بکاپ را مستقیماً از پنل مدیریت وردپرس خود بازیابی کنید. یعنی به فرض می خواهید یک نسخه بکاپ از مدتی قبل را داشته باشید، می توانید با انجام تنظیماتی فایل بکاپ را بازیابی کنید.

Updraft Plus همچنین دارای یک نسخه پریمیوم است که در آن خدمات بیشتری برای مهاجرت از یک سایت به سایت دیگر، جستجو و جایگزینی پایگاه داده، پشتیبانی از چند سایت به صورت همزمان در یک حساب یکپارچه و چندین ویژگی دیگر است. همچنین با خرید نسخه پریمیوم آن می توانید از پشتیبانی بهره مند شوید. قیمت Updraft Premium در حالت معمولی رایگان است اما اگر بخواهید از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید لازم است که برای خرید آن پول پرداخت کنید. هزینه آن 70 دلار برای نسخه پریمیوم جهانی است اما می توانید پلاگین فارسی سازی شده آن را در سطح وب فارسی پیدا کنید.

نقد و بررسی نهایی: پلاگین Updraft Plus محبوب ترین پلاگین بکاپ گیری وردپرس در بازار است. این پلاگین توانسته بیش از 2 میلیون نصب فعال و میانگین امتیاز 4.9 از 5 ستاره دریافت نماید. البته در نظر داشته باشید که نسخه رایگان آن هم برای سایت های نوپا و استارتاپ ها عالی است و نیازی نیست که نسخه پریمیوم را تهیه کنید.

VaultPress (بخش بکاپ گیری پلاگین Jetpack)

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

Jetpack Backups یک پلاگین محبوب بکاپ گیری وردپرس ارائه شده توسط شرکت Automatic است، شرکتی که توسط یکی از بنیانگذاران مشهور وردپرس یعنی مت مولنوگ ساخته شده است. این پلاگین در ابتدا با نام Vault Press راه‌اندازی شد، اما پس از یک دوره کوتاه به تازگی دوباره طراحی شده و به عنوان بخش بکاپ گیری Jet pack تغییر نام داده است. دوستانی که از پلاگین سابق استفاده کرده اند باید بدانند که این پلاگین با جت پک ادغام شده است اما به دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم لازم نیست که حتما از این پلاگین استفاده داشته باشند..

با استفاده از پلاگین بکاپ گیری جت پک می توانید به صورت ابری و روزانه با یک کلیک و بلافاصله بکاپ گیری سایت خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید بعضی از پلاگین های موجود در بازار وقتی که بکاپ ارائه می دهند باعث کاهش سرعت سایت می شود. اما این پلاگین خدمات بکاپ گیری را بدون کاهش سرعت سایت شما ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی با استفاده از Jetpack از سایت خود بکاپ بگیرید و با چند کلیک هر نسخه ای از بکاپ ها را که می خواهید بازیابی کنید.

جت پک به صورت رایگان عرضه می شود اما پلن های بالاتر Jetpack همچنین اسکن های امنیتی و چندین ویژگی قدرتمند دیگر را ارائه می دهند. البته استفاده از بکاپ گیری وردپرس Jetpack برای مبتدیان چند جنبه منفی دارد. اولاً، این یک هزینه دوباره است چون جت پک بابت هر سایت پول می گیرد که اگر چندین سایت وردپرسی داشته باشید، می تواند هزینه های شما افزایش یابد زیرا در هر سایت مجبور به پرداخت اشتراک هستید. خصوصا با قیمت های دلاری در ایران راه حل به صرفه ای برای خیلی از دوستان تازه کار یا استارتاپ های نوپا نیست.

دوم، مراحل خرید بسیار پیچیده است و در فرایند خرید شما را مجبور می‌ کند تا پلاگین Jetpack را برای خرید اشتراک نصب کنید. البته خبر خوب این است که می‌توانید تمام ویژگی‌های غیرضروری Jetpack را به‌ جز بکاپ گیری به صورت دستی غیرفعال کنید تا سرعت سایت شما را کاهش ندهند. در مقاله پلاگین های افزایش سرعت وردپرس در مورد پلاگین های صحبت کردیم که سرعت سایت را افزایش می دهند.

مشکل پایانی این است که بکاپ ها تنها به مدت 30 روز در پلن‌ های رایگان یا ارزان ذخیره می‌شوند. اما اگر می خواهید یک آرشیو پشتیبان نامحدود داشته باشید، باید 49.95 دلار در ماه برای هر وب سایت بپردازید که در مقایسه با سایر راه حل های ذکر شده در اینجا برای مبتدیان بسیار گران تر است. در نتیجه پیشنهاد می شود هنوز از VaultPress (نسخه قدیمی‌تر Jetpack) استفاده کنید، چون قیمت آن ها در پلاگین قدیمی ارزان تر است.

با این حال حتی قیمت بالاتر در بخش بکاپ گیری Jetpack به دلیل شهرت درخشانی که شرکت Automattic دارد کم و بیش ارزش خرید دارد. به همین علت اگر به دنبال یک راه حل عالی برای خدمات زیادی از جمله دسترسی نامحدود به بخش بکاپ گیری هستید خرید آن ایده بدی نیست. اما پلاگین های رایگان یا ارزان تری هم وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده داشته باشید. قیمت جت پک از حدود 10 دلار در ماه شروع شده و تا 50 دلار هم بالا می رود.

بررسی پایانی جت پک بکاپ: Jetpack Backup یک سرویس بکاپ گیری عالی با ویژگی های مثبت است اما پاشنه آشیل ما قیمت آن است. خصوصا که در ایران قیمت دلار نجومی است پس اگر در اول راه هستید نیازی نیست اینقدر خود را به خرج بیاندازید چون راه حل های رایگان یا ارزان تری نیز وجود دارد. اگر در حال حاضر از JetPack برای سایر ویژگی‌ها مانند JetPack CDN برای عکس‌ها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، جستجوی تخصصی و موارد استفاده می‌ کنید، بهتر است اگر توانایی مالی آن را دارید از بخش بکاپ گیری پیشرفته آن استفاده کنید. در غیر اینصورت به سایر موارد لیست هم نگاهی بیاندازید.

BackupBuddy

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

BackupBuddy یکی از محبوب ترین افزونه های بکاپ گیری وردپرس با عملکرد عالی است که توسط بیش از نیم میلیون سایت وردپرسی استفاده می شود. پلاگین Backup Buddy این امکان را به شما می دهد تا به راحتی بکاپ گیری روزانه، هفتگی و ماهانه را برنامه ریزی کنید.

با استفاده از BackupBuddy، می‌توانید به طور خودکار نسخه‌ های بکاپ سایت خود را در سرویس‌های ذخیره‌ سازی ابری مانند Dropbox، Amazon S3، Rackspace Cloud، FTP (یا Stash که سرویس ابری آن‌ ها است) ذخیره کنید و حتی آن را برای خودتان ایمیل کنید. اگر از سرویس Stash این پلاگین استفاده می‌ کنید، می‌توانید هم بکاپ گیری و هم به طور همزمان ارسال بکاپ گیری به سرویس را انجام دهید.

بزرگترین مزیت استفاده از Backup Buddy این است که یک سرویس مبتنی بر خرید اشتراک نیست، پس یک خبر خوش، هیچ هزینه ماهانه ای وجود ندارد. می توانید نسخه حرفه ای پلاگین را یک بار تهیه کنید و برای زمان نامحدود از آن استفاده داشته باشید. همچنین شما با استفاده از این پلاگین به انجمن‌ های پشتیبانی پلاگین، به‌ روزرسانی‌ های منظم همیشگی و ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در سرویس Backup Buddy Stash دسترسی دارید. علاوه بر این، ویژگی جالب iThemes Sync پلاگین به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 سایت وردپرس را از یک داشبورد مدیریت کنید.

حتی می توانید از BackupBuddy برای کپی کردن یک سایت دیگر بر روی سایت جدید، مهاجرت سایت یا بازیابی سایت ها استفاده کنید. قیمت این پلاگین 80 دلار برای همیشه است که البته می توانید نسخه پریمیوم آن را از مارکت های ایرانی با قیمت ارزان تر و به تومان تهیه  کنید.

نقد و بررسی پلاگین: Backup Buddy یک افزونه اقتصادی و مقرون به صرفه برای بکاپ گیری از سایت های وردپرسی برای شما است. این پلاگین ویژگی‌ های کاملی دارد که برای بکاپ گیری، بازیابی و انتقال یک سایت وردپرسی به آن نیاز دارید. به طور خلاصه، این پلاگین را می توان جایگزین قدرتمندی برای Updraft Plus و Vault Press شمرد که می توانید از آن استفاده کنید.

BlogVault

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

Blog Vault یکی دیگر از سرویس های محبوب بکاپ گیری وردپرس برای وردپرس است. این پلاگین یک راه حل نرم افزاری به عنوان سرویس SaaS است. یعنی همه چیز به یک پلاگین وردپرسی ختم نمی شود. این سرویس نه فقط یک پلاگین وردپرسی بلکه به طور مستقل یک سرویس کامل بکاپ گیری است. بکاپ هایی که گرفته می شود در خود سرورهای Blog Vault بکاپ گیری خارج از سایت انجام می دهد، بنابراین فشاری بر روی سرور شما وجود نخواهد داشت.

Blog Vault به صورت خودکار از وب سایت شما را به صورت روزانه بکاپ تهیه می کند و همچنین به شما امکان می دهد به صورت دستی بکاپ گیری نامحدود بر اساس تقاضاهایی که دارید را انجام بدهید. علاوه بر بکاپ گیری، به شما کمک می کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل سایت خود را به راحتی بازیابی کنید. می‌توانید آرشیو بکاپ های 90 روزه را در پلن‌ های رایگان و آرشیو بکاپ 365 روزه را در پلن های پولی داشته باشید، پس می‌توانید به راحتی سایت خود را از هر گونه حادثه احتمالی بازیابی کنید.

همچنین پلاگین دارای یک ویژگی پیشنمایش سایت بکاپ گیری شده به صورت داخلی است که به شما اجازه می دهد بکاپ های سایت خود را به راحتی آزمایش کنید. به علاوه، این پلاگین یک گزینه آسان برای انتقال سایت شما به یک هاست دیگر ارائه می دهند. ویژگی های Blog Vault برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است و طرح بکاپ گیری آنی و در لحظه، در مقایسه با بکاپ های پشتیبان Jetpack به صورت نصف قیمت ارائه می شود و خیلی اقتصادی تر است.

اما با این حال، اگر آن را با پلاگین های دیگر مانند Updraft یا BackupBuddy مقایسه کنید، هزینه استفاده از آن گران تر است. قیمت این پلاگین 89 دلار در سال برای پلن شخصی و 1 مجوز سایت برای پشتیبان گیری روزانه است. اگر این پلاگین نیز مانند خیلی از پلاگین های دیگر فارسی سازی شده باشد می توانید با هزینه خیلی کمتر و به تومان نسخه فارسی آن را خریداری نمایید.

بررسی این پلاگین: Blog Vault یک راهکار ساده برای بکاپ گیری وردپرس است. همچنین بکاپ های خارج از سایت می سازد، بنابراین زمان لود سرور سایت شما با فایل های سایت شما بیش از حد طول نمی کشد. قیمت آن کمی بالاست اما نسبت به سرویسی مانند بکاپ گیری جت پک به صرفه تر است.

BoldGrid Backup

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

BoldGrid Backup یک پلاگین برای بکاپ گیری خودکار از سایت های وردپرسی توسط BoldGrid است که یک سایت ساز بر بستر وردپرس است. این پلاگین به راحتی به شما این امکان را می دهد که از سایت خود بکاپ تهیه کنید، همچنین می توانید سایت خود را پس از خرابی بازیابی کنید، و حتی می توانید از آن برای جابجایی سایت خود در هنگام تعویض هاست استفاده کنید. می توانید پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید یا به صورت دستی با یک کلیک پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری BoldGrid دارای یک ویژگی خودکار محافظت از خطا است که به طور خودکار قبل از به روز رسانی سایت شما یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. تا اگر سایت شما با آپدیت جدید مشکل داشت یا اگر یک به روز رسانی ناموفق باشد، به طور خودکار سایت وردپرس شما را به آخرین نسخه پشتیبان برگرداند. این یک ویژگی عالی است که از شما در برابر مشکلات آپدیت سایت محافظت می کند. با استفاده از BoldGrid Backup، می توانید تا 10 آرشیو بکاپ را در داشبورد خود و بیشتر از 10 آرشیو بکاپ را در مکان های ذخیره سازی ابری مانند Amazon S3، FTP یا SFTP ذخیره کنید.

نقد و بررسی نهایی این پلاگین: BoldGrid Backup یک پلاگین ساده برای بکاپ گیری سایت های وردپرسی است که می توانید از آن برای ساخت بکاپ از سایت خود استفاده کنید. مزیت استفاده از این پلاگین این است که دارای مجموعه ابزارهای قدرتمند دیگری است که با نصب این پلاگین به دست خواهید آورد.

BackWPup

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

خبر فوق العاده عالی، BackWPup یک پلاگین رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا بکاپ کامل سایت وردپرسی خود را به صورت رایگان ساخته و آن را در فضای ابری مانند (Dropbox، Amazon S3، Rackspace، و غیره)، FTP، ایمیل یا رایانه خود ذخیره کنید. همچنین  استفاده از آن بسیار آسان است و به شما امکان می دهد تا نسخه بکاپ گیری خودکار از سایت را با توجه به برنامه ریزی به روز رسانی سایت خود برنامه ریزی کنید.

بازیابی سایت وردپرس از پشتیبان گیری نیز بسیار ساده است. نسخه BackWPup Pro دارای پشتیبانی اولویت‌دار، قابلیت ذخیره نسخه‌های پشتیبان در Google Drive و برخی ویژگی‌های جالب دیگر است. این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده اما می توانید با پرداخت هزینه به امکانات پریمیوم آن دسترسی داشته باشید. برای کسانی که نمی خواهند هزینه های بالا برای پلاگین های بکاپ گیری از وردپرس بپردازند یک راه حل عالی است.

بررسی نهایی: BackWPup که توسط بیش از 600000 وب‌سایت استفاده می‌شود، یک جایگزین عالی برای سایر پلاگین های بکاپ گیری در این لیست است. نسخه پریمیوم این افزونه ویژگی های قدرتمندتری از جمله بازیابی آسان و سریع وب سایت از طریق درون سایت یا استفاده از سرورهای پلاگین را فراهم سازی می کند.

Duplicator 

بهترین پلاگین های بکاپ گیری وردپرس

Duplicator همانطور که از نام آن پیداست، یک پلاگین محبوب وردپرسی است که برای انتقال سایت های وردپرسی از یک سایت به سایت دیگر استفاده می شودبا این حال ویژگی بکاپ گیری از سایت را نیز دارد. این پلاگین به شما اجازه می‌ دهد که به صورت خودکار و برنامه ریزی شده بکاپ های جدید ایجاد کنید که باعث می‌شود نیازی به استفاده از بکاپ گیری دستی نداشته باشد.

بررسی: Duplicator به صورت رایگان عرضه شده و به شما امکان می دهد به راحتی از سایت وردپرس خود بگیرید. اگر هاست سایت شما به طور منظم بکاپ تهیه می کند، می توانید از این پلاگین برای ساخت فایل بکاپ برای بازگردانی سایت استفاده کنید. اما کار اصلی این پلاگین مهاجرت سایت ها است و یک پلاگین مهاجرت سایت عالی است.

نتیجه گیری

هر پلاگین بکاپ گیری سایت های وردپرسی در لیست ما مزایا و معایب خود را دارد، اما همه آنها بکاپ گیری کامل از فایل وردپرس و همچنین ویژگی‌های بکاپ گیری کامل از پایگاه داده را ارائه می‌دهند. بهتر است به دو دلیل از پلاگین جت پک استفاده کنید. استفاده از آن بسیار آسان است و در مواقع ضروری بکاپ های بیشتری از سایت تهیه می کند و نکته مهم این است که از فایل های آپدیت شده به صورت تک به تک بکاپ ایجاد می کند.

این بدان معناست که به جای بکاپ گیری از همه فایل های شما هر روز یا هر ساعت، فقط یک نسخه پشتیبان از آنچه به معنای واقعی کلمه در عرض چند دقیقه آپدیت شده است ایجاد می کند. این برای یک سایت بزرگ خیلی ایده آل است زیرا به شما امکان می دهد از منابع سرور خود به طور موثرتر استفاده کنید. اما اگر یک سایت با اندازه کوچک تا متوسط ​​دارید و از پرداخت هزینه به صورت ماهانه متنفر هستید، افزونه محبوب Updraft Plus را توصیه می کنیم. با تمام ویژگی های قدرتمند مانند رمزگذاری فایل بکاپ، حمل و نقل بکاپ به صورت رمزگذاری شده، و ده ها گزینه ذخیره سازی ابری در سرویس های گوناگون ارائه می شود.

همچنین می توانید از پلاگین BackupBuddy استفاده کنید و نسخه فارسی سازی شده آن با پرداخت به تومان در دسترس است. هر کدام از پلاگین های بکاپ گیری از وردپرس را که در نهایت انتخاب می کنید، اصلا نسخه های بکاپ سایت خود را در همان سروری که در سایت خود دارید ذخیره نکنید.

با انجام این کار، به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار می دهید. اگر سخت‌ افزار سرور شما از کار بیفتد یا بدتر از همه هک شوید، بکاپی خارج از سایت ندارید که سایت را به حالت اولیه بازگردانی کند و یعنی فایل های بکاپ آنچنان هم به درد شما نخورده است. به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می کنیم فایل های بکاپ خود را در یک سرویس ذخیره سازی ثالث مانند Dropbox، Amazon S3، Google Drive و غیره ذخیره کنید.

همین. امیدواریم این لیست به شما کمک کرده باشد که بهترین پلاگین بکاپ گیری سایت های وردپرسی را برای سایت خود انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای افزایش امنیت سایت های وردپرسی یا بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ را ببینید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *