
یکی از راههای رشد در حوزه سئو استفاده از بک لینک میباشد. حال اگر این بک لینکها به صورت رفت و برگشتی باشد به آن تبادل لینک گفته میشود. 🤔
اما تبادل لینک همیشه موجب رشد سایت شما نمیشوند و گاها باعث تنزل رتبه شما میشود. 😐
با مطالعه این مقاله میتوانید به یک استراتژی درست برای استفاده از بک لینک دست پیدا کنید و رتبه سایت خود را به بهترین شکل ممکن ارتقاء دهید. 😎
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع و در حوزه سئو. در این مقاله قرار است به بررسی مهمترین نکات در رابطه با تبادل لینک در سئو بپردازیم. از دیر باز تا کنون تمام تلاش سایتهای مختلف در این است که سرعت رشد خود را افزایش دهند و از طرفی مخاطب با کیفیت جذب کنند. با توجه به این موضوع یکی از راههایی که در گذشته از آن استفاده میشد، تبادل لینک بود. اما با وجود پیشرفت هوش مصنوعی گوگل و همچنین با توجه به آپدیت الگوریتمهای گوگل این موضوع تاثیر خود را از دست داد. چرا که تبادل لینک اشتباه نه تنها موجب رشد سئو سایت شما نمیشود، بلکه آن را تخریب نیز میکند.
در آموزش سئو برترآموز، به صورت ویژه به بررسی مهمترین نکات این حوزه پرداختیم. اما با توجه به سوالات شما عزیزان از واحد پشتیبانی تصمیم گرفتیم، که مهمترین نکات این بخش را به صورت ویژه بررسی کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درک درستی از تبادل لینک و یا خرید بک لینک به دست آورید. با توجه به اینکه موضوعات مطرح شده در این بخش تخصصی میباشد. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما سخت و یا نا مفهوم بود، پیشنهاد ما به شما این است که در بخش کامنتها با متخصصین این حوزه مطرح نمایید. در این صورت همکاران ما نیز در پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. به یاد داشته باشید که سئو یک دانش به پویا میباشد و شما برای استفاده درست از آن باید پیوسته در حال آموزش این حوزه باشید.
موتورهای جستجو زمانی که محتوای شما را بررسی میکنند، علاوه بر کیفیت محتوا معمولا به لینک سازی آن نیز توجه ویژه دارند. خزندههای گوگل بررسی میکنند که شما از چه منابع بک لینک گرفتهاید و به چه بخشهایی لینک دادهاید. نکته بعدی که برای موتورهای جستجو مهم است، کیفیت لینک سازی شما میباشد. کیفیت لینک سازی پارامترهای مهمی دارد، اما دو مورد بیش از سایرین اهمیت دارد. اولین و مهمترین نکته در این است که بک لینک شما از سایتهایی مرتبط با حوزه کاری شما باشد. دومین نکته مهم در بک لینکها این است که سایت لینک دهنده اعتبار مناسبی به لحاظ سئویی داشته باشد. سومین نکته نیز در این است که تعداد بک لینکها متناسب با تعداد کلمات آن باشد.
حال اگر شما با یک سایت توافق کنید که لینکها به صورت رفت و برگشتی باشد، تبادل لینک انجام دادهاید. شما به آنها لینک دادهاید و آنها به شما لینک دادهاند. در گذشته این موضوع برای گوگل اهمیت چندانی نداشت، اما با توجه به سوء استفادههایی که سئو کاران کلاه سیاه از آن داشتند، گوگل روی این موضوع سختگیری بیشتری از خود نشان داد. در برخی مواقع تبادل لینک شما را به صورت No Follow بررسی میکند و در برخی مواقع نیز برای سایت شما جریمه لحاظ میکند. با توجه به تمامی این موضوع تبادل لینک در سئو برای شما اهمیت پیدا خواهد کرد.
اما باید به شما بگوییم که سئو کاران کلاه خاکستری این موضوع را گسترش دادهاند. معمولا تبادل لینک به صورت لایه به لایه بین چند سایت انجام میشود. صاحب این چند سایت معمولا دو سئو کار میباشند. و یا یک شرکت واسطه بک لینکها را بین سایتهای مختلف توزیع میکند. برای این کار نیز به توازن قدرت و همچنین ارتباط معنایی سئو بین آنها توجه ویژه دارد. شما نیز به عنوان یک سئو کار مادامی که این کار را خودتان انجام میدهید، باید روی آن تمرکز و توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است که تبادل لینک خود را بین یک سایت آموزش وردپرس و یک سایت آموزش زبان انگلیسی انجام دهید، باید به ارتباط آن توجه داشته باشید.
در این بخش قصد داریم که به صورت ویژه به بررسی اهداف تبادل لینک در سئو بپردازیم. از طرف مقابل نیز اهداف یک سئو کار برای تبادل لینک بین سایتهای مختلف از جنبه های گوناگون را بررسی خواهیم کرد. دقت داشته باشید که تکنیکهای بررسی شده در این بخش بر اساس سئو کلاه خاکستری میباشد. تکنیکهای سئو کلاه سیاه معمولا پس از مدت زمان بسیار کوتاهی تاثیر خود را از دست میدهند. بنابراین بهترین کار این است که برای بلند مدت از آن استفاده نکنید و تمام تمرکز خود را روی سئو کلاه خاکستری قرار دهید.
زمانی که در بخشهای قبلی به موضوع تبادل لینک در سئو اشاره کردیم، تاکید ما بر این بود که از سایتهای همکار استفاده نماییم. زمانی که شما روی تبادل لینک با سایتهای همکار تمرکز میکنید، به صورت قابل توجهی مخاطبین آن سایت را به سمت خود جذب میکنید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که تمامی استراتژی شما به صورت غیر مستقیم نهاده شود. به عنوان مثال اگر قرار است که یک سایت آموزش اینستاگرام با یک سایت خدمات تبلیغی اینستاگرام، لینک سازی کند. بهترین حالت آن این است که از اسم برند طرف مقابل نقد داشته باشد.
دقت کنید که در این حالت قرار نیست که طرف مقابل را بد نشان دهیم. بلکه قرار است او را به صورت غیر مستقیم پرزنت نماییم. در این صورت میتوانیم اعتماد مخاطبین خود را نیز جلب کنیم. از طرف مقابل او نیز قرار است که این کار را برای ما انجام دهد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر لینک سازی شما به صورت همزمان انجام نشود، بسیار بهتر است. به عنوان مثال اگر شما این ماه لینک سازی انجام دادهاید. بهتر است که طرف مقابل لینک سازی خود را در ماه آینده انجام دهد. در این صورت نه گوگل و نه مخاطبین دو سایت به این ارتباط توجه بالایی نمیکنند.
نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع برند سازی بسیار قوی میباشد. زمانی که قرار است با یکی از سایتهای رقیب خود لینک سازی کنید، شما باید محتوای سایت خود را به نحوی انتخاب کنید که مخاطبین شما حیرت زده شوند. این هنر شما است که چگونه سایت خود را تبدیل به یک سایت قوی و مطرح در این حوزه نمایید. از طرفی زمانی که سایت شما قرار است با شرکاء تجاری شما تبادل لینک داشته باشد. بهتر است که از این تبادل لینک در سئو به نکات دیگر نیز توجه داشته باشد. به عنوان مثال روی فروش نیز متمرکز شود و آمار سایت را بهبود بخشد.
تبادل لینک در سئو به شرطی میتواند برای شما بازدهی خارق العاده داشته باشد که ورودی سایت شما را به صورت قابل توجه افزایش دهید. از طرفی این ورودی باید استمرار داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد نظر خود را به دست نیاورید. بر اساس آموزههای سئو بک لینکهایی که شما از این طریق به دست میآورید برای موتورهای جستجو جذاب است. اما نکته بسیار مهم آن در این است که سایت شما آنگونه که باید دیده نمیشود. چرا که مانند یک سوشال سیگنال شوک موقت به سایت شما وارد میکند و از طرفی مقابل بعد از مدت کوتاهی آثار آن از بین میرود. اگر قرار است که تبادل لینک در سئو با هدف بهبود شرایطی سئو کلی سایت انجام شود، بهترین حالت آن در این است که رشد سایت خود را به صورت پیوسته رصد کنید.
نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، تقویت دقیق دسته بندی و یا صفحات لندینگ سایت میباشد. یکی از مهمترین نکاتی که بارها به سئو کاران تذکر داده شده است، موضوع تقویت صفحات قوی سایت میباشد. شاید با خود فکر کنید که این استراتژی یک استراتژی بازنده است. اما شما باید دلیل پشت آن را درک کنید تا به علت آن پی ببرید. زمانی که شما یک صفحه قوی دارید به مرور زمان انتظار گوگل و دیگر موتورهای جستجو از شما افزایش پیدا میکند. از طرفی رقبای شما نیز بیکار نیستند و برای تصاحب جایگاه شما تلاش میکنند. حتی ممکن است که با استفاده از حملات مختلف آن را تخریب کنند. در نتیجه بهترین استراتژی برای آن در این است که شما با تبادل لینک در سئو آنها را تقویت نمایید.
زمانی که صفحات قوی خود را تقویت کردید، برای لایه سازی دوم آن میتوانید به سراغ تقویت صفحات با قدرت سئو پایینتر بروید. شما به عنوان یک سئوکار تا زمانی که دیدگاه استراتژیک نداشته باشید نه با تبادل لینک در سئو حتی با خرید بک لینک نیز نمیتوانید سئو سایت خود را تکان دهید. 🤔 به همین دلیل است که شما باید دید خود همه جانبه تقویت نمایید.
هدف از تبادل لینک در سئو چندین موضوع مختلف میباشد که به صورت زنجیروار تمامی این بخشها به هم متصل میباشند. اگر شما به اصول شبکه سازی آشنایی داشته باشید، میدانید که برندینگ و شبکه سازی دو موضوع مرتبط میباشند، اما در نهایت تفاوتهای بسیار زیادی با یک دیگر دارند. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع شبکه سازی قابل درک برای موتورهای جستجو میباشد. اگر شما بتوانید با سایتهای مطرح حوزه کاری خود تبادل لینک غیر مستقیم و مستقیم در بلند مدت داشته باشید، قطعا بازدهی شما به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.
از طرفی زمانی که شما به دنبال افزایش ورودی از سایت رقبا و شرکاء میباشید، باید مخاطبین آنها نیز این شبکه سازی را درک کنند. به در قرن حاضر انزوا نشان از قدرت مطلق شما نیست. بلکه نشان از ضعف شما در مارکتینگ میباشد. با توجه به این موضوع لازم است که به چند نکته بسیار عالی توجه داشته باشید. اولین و مهمترین نکته در این است که شما قدرت خود را با شبکه سازی خود در شبکههای اجتماعی نیز نشان دهید. این که شما در از رقیب و شریک خود در شبکههای اجتماعی نام ببرید، نشان از اعتماد شما به خدمات با کیفیت شما میباشد. از طرفی از موج به صورت رفت و برگشتی میباشد و رقبای شما نیز میتوانند، همین استراتژی را در مقابل شما به کار ببرند.
از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که سوشال سیگنال صرفا تبلیغات به صورت مستقیم نیست. اینکه با یک شبکه سازی قوی رقبا و شرکا شما در مورد شما صحبت کنند. خود یک سوشال سیگنال کاملا قابل درک برای گوگل میباشد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که گوگل زمانی برای شما اعتبار بالایی قائل است که از شبکه سازی را در سایت خود نیز نشان دهید. حال شما با تبادل لینک میتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. در غیر این صورت همان نتایج کوتاه مدت در اختیار شما خواهد بود و این موضوع برای شما تاثیر چندانی نخواهد داشت. در صورتی نیاز میتوانید با مشاوره سئو به ایده های چگونگی شبکه سازی بیشتر آشنا شوید.
یکی از مهمترین اهداف به جهت تبادل لینک در سئو این است که فروش کالا و خدمات را افزایش دهیم. اینکه سایت شما به فروش بالاتری دست پیدا کند، به دو موضوع بستگی دارد. اولین و مهمترین موضوع در این است که شما از یک محتوای بسیار قوی برای محصولات استفاده کرده باشید. به عنوان مثال اگر شما یک سایت آموزش زبان آلمانی دارید و در آن به فروش دورههای زبان آلمانی مشغول میباشید. زمانی میتوانید به یک فروش بسیار بالا دست پیدا کنید که به درستی آن را پرزنت کنید. شما باید بگویید که این دوره مناسب چه کسی است. دومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از کال تو اکشن غیر مستقیم میباشد.
بهترین حالت تعریف کال تو اکشن غیر مستقیم در این است که مخاطب شما خود به این نتیجه برسد که سایت شما برای او مفید است و میتوانید نتیجه دلخواه او را فراهم کند. زمانی که شما تبادل لینک در سئو را با هدف افزایش فروش انجام میدهید. و از طرفی به مخاطب جدید خود میگویید که این دوره را بخر چون ارزان است و یا این دوره را بخر چون خوب است و … . کاملا مشخص است که بازدهی کار شما به شدت افت پیدا میکند، در این صورت مشکل از تبادل لینک شما و یا استراتژیهای مرتبط با آن نیست، بلکه مشکل از نوع تعریف کال تو اکشن شما میباشد.
البته اگر شما به روانشناسی فروش علاقه دارید و از طرفی به دنبال افزایش فروش کالا و خدمات خود میباشید لازم است که به یک بسیار مهم توجه داشته باشید و آن درک مخاطب است. شما باید مخاطب را برای خرید آماده کنید. اگر قرار است که مخاطب شما از شما خریدی داشته باشد، لازم است که او برای مدتی از سایت شما بازدید کند و در زمان مناسب نیز او را برای خرید تبدیل نمایید. زمانی که تبادل لینک شما با سایتهای مورد نظرتان استمرار داشته باشد، در این صورت میتوانید به یک بازدهی بسیار بالا دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که بدون برنامه ریزی احتمال شکست شما به شدت بالا میباشد.
همانطور که میدانید تبادل لینک در سئو علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد، در برخی مواقع نیز برای شما معایبی به همراه دارد. عمده معایب تبادل لینک در سئو به این دلیل است که شما پلن مناسبی را برای آن تعریف نمیکنید. با توجه به این موضوع سایتهایی خروجی آن انتخاب درستی برای این موضوع نمیباشند. در نتیجه زمانی که قرار است شما به یک رشد قابل توجه دست پیدا کنید، این موضوع برای شما مسیر نخواهد بود. در این بخش قصد داریم معایب تبادل لینک در سئو را بررسی کنیم و از همه مهتر راهکار جلوگیری از آن را نیز به شما معرفی نماییم. نکاتی که در این بخش برای شما بیان میشود، میتواند نه تنها در سئو بلکه در خرید بک لینک و رپورتاژ نویسی نیز برای یک سئو کار کمک شایانی محسوب شود.
ممکن است که نیت شما از تبادل لینک در سئو، تقویت سایت مورد نظرتان باشد. اما این موضوع برای گوگل اصلا اهمیتی ندارد. چرا که شما به عنوان یک سئو کار گزینه مناسبی را انتخاب نکردهاید. به عنوان مثال فرض کنید که یک سایت با تکنیکهای سئو کلاه سیاه رتبه خوبی به دست آورده باشد. از طرفی به عنوان یک سئو کار به این نتیجه رسیدهاید که این سایت، از تکنیکهای خوبی برای رشد استفاده نکرده است. مادامی که شما به این نکته توجه نداشته باشید و شروع به تبادل لینک کنید، گوگل سایت شما را به عنوان همکار آن سایت میشناسد. زمانی که گوگل از تکنیکهای سئو کلاه سیاه طرف مقصد شما آگاه شود، قطعا او را جریمه خواهد کرد.
اما این جریمه در بخشهایی شامل حال شما نیز میشود به مرور زمان افت رتبه را تجربه خواهید کرد. دقت کنید که از نظر گوگل شما و سایت خطا کار به صورت پارتنر میباشید و رشد شما همزمان بوده است. شما به عنوان سئو کار باید سایت را قبل از تبادل لینک به لحاظ ساختار و کیفیت بررسی کنید و سپس به تبادل لینک بپردازید.
زمانی که شما به تبادل لینک با سایتهای پایینتر از خود مشغول میشوید، در حال انتقال اعتبار از سایت خود به سایت مرجع میباشید. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا تبادل لینک در سئو خود را به نحوی مدیریت کنید که سایتهای همسان و یا بالاتر از سایت خود را به عنوان تارگت قرار دهید. اگر دقت کرده باشید در برخی از سایتهای منتشر کننده رپورتاژ شما باید یک سایت با حداقلهای سئویی داشته باشید و سپس از آنها درخواست خرید بک لینک داشته باشید. آنها به خوبی واقف هستند که رشد شما نباید به قیمت کاهش اعتبار آنها باشد. شما نیز به عنوان یک سئوکار خبره باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. اما در این بخش یک سوال مطرح میشود.
چرا یک سایت با قدرت سئو بیشتر باید راضی شود که با سایت شما تبادل لینک داشته باشد. اولا این موضوع به قدرت مذاکره و چانه زنی شما بستگی دارد. دوما شما باید با استفاده تکنیکهای متقاعد سازی طرف مقابل را به سمت تبادل لینک سوق دهید. شما باید با استفاده از مخاطبان ارزشمند خود را راضی به تبادل لینک نمایید. از طرفی گاها با پرداخت اندک هزینهای نیز میتوانید به این هدف دست پیدا کنید.
زمانی که خزندههای گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه میکنند، علاوه بر بررسی مبداء و مقصد لینکها کیفیت آن را نیز بررسی میکنند. زمانی که موتورهای جستجو متوجه یک الگوی تکراری در تبادل لینک شما بشوند و از طرف مقابل کیفیت آن ها نیز پایین باشد گوگل شما را مورد جریمه قرار خواهد داد. این جریمه نیز افت رتبه و کاهش سرعت ایندکس شما میباشد. چرا که بودجه خزش سایت شما به شدت کاهش پیدا میکند. به همین دلیل است که در بخشهای قبل به این موضوع اشاره داشتیم که تبادل لینک شما بهتر است که با تاثیر زمانی همراه باشد. در این صورت بازدهی تبادل لینک شما افزایش پیدا میکند و از طرفی گوگل نیز به هدف تبادل لینک در سئو شما پی نخواهد برد. دقت داشته باشید که شما باید بیش از دیگران به بررسی آپدیت هسته گوگل بپردازید.
در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد تبادل لینک در سئو و اهداف آن پرداختیم. به عنوان سخن پایانی بهتر است که یک تکنیک بسیار عالی را به شما یادآور شویم. اگر شما بتوانید تبادل لینک خود را به صورت 3 تا 4 محوره انجام دهید بازدهی شما بسیار عالی خواهد شد. اگر شما بتوانید سایت اول را راضی کنید که به سایت شما لینک دهید. از طرف مقابل شما به جای لینک دادن به او یکی از سایتهای دیگر او که تحت مالکیت او میباشد و به صورت مستقل کار میکند، لینک دهید اعتبار این لینک سازی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. دقت داشته باشید که هدف ما این است که گوگل به ارتباط این لینکها پی نبرد.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران