هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال چیست؟ نکات مهم 2022

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/01/26

اگر در حال ارزیابی گزینه هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود هستید، ممکن است بخواهید تبلیغات دیجیتال را در نظر بگیرید. این روش تبلیغاتی مقرون به صرفه است و به راحتی می‌تواند مشتریانی را که احتمال خرید محصولات و خدمات شما را دارند هدف قرار دهد. یادگیری در مورد انواع مختلف تبلیغات دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا آنهایی را که برای کسب و کار شما مناسب هستند شناسایی کنید.

تغییرات در جامعه در چند سال اخیر در نحوه ارتباط ما مشخص شده است. با وجود فناوری روزافزون در روال زندگی ما، بیشتر وقت خود را در ارتباط می گذرانیم.

شرکت ها همچنین نیاز به تغییر ارتباطات خود داشتند و دانستن اینکه تبلیغات دیجیتال چیست ضروری شده است.

برای مدت طولانی، ارتباط بین شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان از طریق اعمال فیزیکی مانند تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات برقرار می‌شد، اما این ارتباط برای رسیدن به کانال‌هایی مانند رادیو و تلویزیون تکامل یافت و دامنه دسترسی برندها را بیشتر گسترش داد.

اکنون زمان دیجیتال مارکتینگ است که به روش اصلی برای تبلیغ یک شرکت تبدیل شده است.

به هر حال، چگونه می‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که در حال حاضر، داده‌ها در مجموع 4.54 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان را نشان می‌دهند؟

تنها در رسانه های اجتماعی، 3.8 میلیارد نفر در ارتباط هستند. همه اینها توسط شرکت ها مورد توجه قرار گرفت و بنابراین تبلیغات دیجیتال بسیار مهم شده است.

پس چطور می‌شود که کمی عمیق‌تر در این مفهوم که برای موفقیت شرکت شما مهم است و بدانید که چگونه منابع تجاری خود را بهتر سرمایه‌گذاری کنید؟

در این مقاله، تبلیغات دیجیتال چیست، مزایای تبلیغات دیجیتال و هشت نوع مختلف تبلیغات دیجیتال که ممکن است بخواهید خودتان امتحان کنید، بحث می کنیم.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال یک استراتژی تبلیغاتی است که شامل انتشار تبلیغات دیجیتال و سایر مطالب تبلیغاتی از طریق پلتفرم های آنلاین مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و از طریق برنامه های تلفن همراه است. تبلیغات دیجیتال شامل هر نوع ارتباطی است که شرکت به‌منظور تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود در کانال‌های دیجیتال به صورت آنلاین انجام می‌دهد. هدف نهایی تبلیغات دیجیتال ایجاد یک حضور دیجیتالی آنلاین در جایی است که مخاطبان هدف ایده آل شرکت هستند.

تبلیغات دیجیتال ارتباطاتی است که توسط یک شرکت برای تبلیغ و تبلیغ برند، محصول یا خدمات خود با استفاده از پلتفرم‌ها و کانال‌های دیجیتال مختلف ایجاد می‌شود.

این شامل اقدامات در مرورگرهای وب، صفحات رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، برنامه ها یا هر شکل دیگری از تماس از طریق اینترنت است.

با تحول دیجیتال، گزینه های بیشتری برای ارتباط شرکت ها با بازار و البته مخاطبان آن پیش می آید.

به این ترتیب هر کاری که با استفاده از پلتفرم ها و منابع دیجیتال انجام می شود را می توان تبلیغات دیجیتال دانست. هدف اصلی حضور در جایی است که عموم مردم هستند.

تبلیغات دیجیتال فرآیند مهاجرت و انطباق شرکت ها با حرکتی است که جامعه به عنوان یک کل متحمل شده است.

از این گذشته، اگر 4.18 میلیارد نفر از تلفن های هوشمند خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، کسب و کار آنها نیز باید در این کانال حضور داشته باشد و ارتباط آن و آگاهی از برند را تقویت کند.

مزایا و تفاوت های تبلیغات سنتی و دیجیتال چیست؟

اکنون که می دانید تبلیغات دیجیتال چیست، ضروری است بدانید که مزایای آن چیست و البته تفاوت این مفهوم با مدل سنتی چیست.

مهمترین چیز دقت است. با منابع و ابزارهای بی شمار، درک، شناخت و کمک به طرف مقابل بسیار آسان تر است.

به عبارت دیگر، شرکت‌ها در مورد رفتار مصرف‌کنندگان، آنچه که به دنبال آن هستند و آنچه می‌توانید به آنها ارائه دهید – برای مثال محتوای مناسب‌تر و مرتبط‌تر، اطلاعات بیشتری دارند.

همچنین، می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که چه مخاطبی را تحت تأثیر قرار خواهید داد. به عنوان مثال، در تبلیغات سنتی، شرکت‌ها در یک زمان مشخص از تلویزیون فضا را خریداری می‌کنند و برای تماشاگران نمایش داده می‌شود. اما شرکت ها کنترلی بر اینکه چه کسی آن اطلاعات تبلیغاتی را مشاهده می کند، ندارند.

با توجه به شخصیت خریدار شرکت، با پلت‌فرم‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، اقدامات بازاریابی دیجیتال را می‌توان بیشتر بخش‌بندی کرد و بر روی یک مخاطب خاص تمرکز کرد .

به هر حال، چرا یک شرکت تجارت الکترونیک کالاهای ورزشی، منابع خود را صرف تبلیغات برای افرادی می کند که ورزش نمی کنند؟

برای مثال، وقتی کمپین‌های خود را بر اساس علایق تقسیم‌بندی می‌کنید، شرکت‌ها می‌توانند تلاش‌های خود را با دقت و تمرکز روی آن دسته از کاربرانی که می‌توانند مشتریان برند شوند، هدف قرار دهند.

یکی دیگر از مزایایی که تبلیغات دیجیتال را از مدل سنتی متمایز می کند، امکان نظارت در زمان واقعی بر اقدامات آنها است.

در حالی که در رسانه های فیزیکی باید مدت زمان مشخصی را منتظر بمانید تا بدانید که آیا این اقدام موثر بوده یا نه و شاخص های ارزیابی چندان دقیق نیستند، تبلیغات دیجیتال این کنترل را تسهیل می کند.

به این ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند دقیقاً نحوه عملکرد استراتژی‌هایشان را پیگیری کنند.

چه تعداد بازدیدکننده از طریق استراتژی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) در یک دوره معین به وب سایت هدایت شدند؟ آیا طبق برنامه نبود؟

سپس می توانید بلافاصله آن را تغییر دهید تا دقت و کارایی تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید.

مهمترین مزیت تبلیغات دیجیتال کنترل بهتر بر عملکرد همه کمپین ها و استراتژی های ارتباطی شما است.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال ارتباطاتی است که توسط یک شرکت برای تبلیغ و تبلیغ برند، محصول یا خدمات خود با استفاده از پلتفرم‌ها و کانال‌های دیجیتال مختلف ایجاد می‌شود.

این شامل اقدامات در مرورگرهای وب، صفحات رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، برنامه ها یا هر شکل دیگری از تماس از طریق اینترنت است.

با تحول دیجیتال، گزینه های بیشتری برای ارتباط شرکت ها با بازار و البته مخاطبان آن پیش می آید.

به این ترتیب هر کاری که با استفاده از پلتفرم ها و منابع دیجیتال انجام می شود را می توان تبلیغات دیجیتال دانست. هدف اصلی حضور در جایی است که عموم مردم هستند.

تبلیغات دیجیتال فرآیند مهاجرت و انطباق شرکت ها با حرکتی است که جامعه به عنوان یک کل متحمل شده است.

از این گذشته، اگر 4.18 میلیارد نفر از تلفن های هوشمند خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، کسب و کار آنها نیز باید در این کانال حضور داشته باشد و ارتباط آن و آگاهی از برند را تقویت کند.

استراتژی تبلیغات دیجیتال چگونه کار می کند؟

یک استراتژی تبلیغات دیجیتال باید اهداف شرکت، منابع موجود برای دستیابی به آن اهداف را در نظر بگیرد و البته شخصیت خریدار را برای کسب و کار شما تعریف کند.

با ارزیابی همه این نکات، شرکت‌ها از بین گزینه‌های مختلف، بهترین هزینه و منفعت را برای برنامه‌هایشان انتخاب می‌کنند.

در حالت ایده‌آل، آن‌ها روی بیش از یک استراتژی شرط‌بندی می‌کنند، به این معنی که همه منابع را فقط به یک اقدام اختصاص نمی‌دهند. به عنوان مثال، تمرکز بر تبلیغات رسانه های اجتماعی، جستجوی پولی و حتی استفاده از اینفلوئنسرها.

مزایا و معایب هر ایده را ارزیابی کنید، اهداف اصلی شرکت و مشخصات شخصیت خریدار خود را بررسی کنید.

با تعریف این اطلاعات، تصمیم گیری برای کسب و کار بسیار وفادارتر می شود.

برای از سرگیری، استراتژی تبلیغات دیجیتال مجموعه ای از اقدامات در پلتفرم های دیجیتال مختلف با توجه به اهداف و منابع در دسترس شرکت است.

همچنین، نظارت مستمر و ارزیابی هر یک از انتخاب‌هایتان ضروری است، و مطمئن شوید که آن‌ها مطابق انتظار هستند.

استفاده از تبلیغات دیجیتال مزایای متعددی دارد از جمله:

مقرون به صرفه

دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی مقرون به صرفه برای تبلیغات یک کسب و کار است. شرکت‌ها می‌توانند پیام‌های بازاریابی مختلف را آزمایش کنند تا تشخیص دهند چه چیزی با مخاطبانشان طنین‌انداز می‌شود و کمپین‌های خود را برای حداکثر نتایج بهینه‌سازی کنند، قبل از اینکه میزان سرمایه‌گذاری خود را در تبلیغات دیجیتال افزایش دهند تا نتایج سریع‌تری را مشاهده کنند.

قابل اندازه گیری

با استفاده از تبلیغات دیجیتال می توانید نتایج کمپین های خود را به دقت اندازه گیری کنید. برای مثال، می‌توانید میزان افزایش ترافیک وب‌سایت را اندازه‌گیری کنید یا ارزیابی کنید که هزینه هر کلیک (CPC) تبلیغات رسانه‌های اجتماعی شما در طول زمان چگونه تغییر می‌کند.

هدف گذاری شده است

دیجیتال مارکتینگ، هدف قرار دادن مشتریان مناسب با محصولات و خدمات شما را آسان تر می کند. به عنوان مثال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از ویژگی‌های مختلف مانند جنسیت، سن، علایق، سرگرمی‌ها یا مشاغل، مخاطب را تعریف کنید.

بهینه شده است

با دیجیتال مارکتینگ، به راحتی می توانید تغییراتی در کمپین های خود ایجاد کنید تا آنها را برای حداکثر نتایج بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مخاطبان شما به یک تبلیغ پاسخگو نیستند، می توانید تصاویر و پیام ها را به سرعت و به راحتی تغییر دهید تا زمانی که نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید.

هشت نوع تبلیغات دیجیتال

شرکت ها هنگام تبلیغات آنلاین گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند. در اینجا هشت نوع تبلیغات دیجیتال وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

تبلیغات جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که به شرکت ها اجازه می دهد تبلیغات را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش دهند. هنگامی که یک تبلیغ جستجوی پولی قرار می دهید، زمانی که کاربران اینترنت عبارات مرتبط را جستجو می کنند، تبلیغات شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. خود آگهی عموماً شامل یک عنوان، توضیحات مختصر و پیوندی به صفحه مربوطه در وب سایت کسب و کار است.

نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی یک نوع تبلیغات دیجیتالی است که شامل استفاده از تصاویر و متن، ویدئو، صدا یا فلش-تبلیغات بنری- در مناطق مشخص شده یک پلتفرم رسانه اجتماعی یا وب سایت است. این بنرهای تبلیغاتی افرادی را که از آن پلتفرم ها استفاده می کنند تشویق می کند تا روی بنر کلیک کرده و از وب سایت شرکت بازدید کنند. تبلیغات نمایشی اغلب در وب‌سایت‌هایی با موضوع مرتبط قرار می‌گیرند که همان مخاطبانی را نیز هدف قرار می‌دهند که تبلیغ‌کننده در تلاش برای دستیابی به آن است.

تبلیغات بومی

این نوعی تبلیغات است که در آن محتوای پولی با عملکرد و ظاهر و احساس پلت فرم رسانه ای که در آن ظاهر می شود مطابقت دارد. تبلیغات بومی می‌تواند شامل تبلیغات نمایشی باشد که با سایر تصاویر موجود در وب‌سایت ترکیب می‌شوند، نظرات یا قرار دادن محصول در ویدیوها یا تبلیغاتی که در یک محتوای بزرگ‌تر نوشته شده‌اند.

مزیت این نوع استراتژی تبلیغات دیجیتال این است که این تبلیغات می تواند به پشتیبانی از تجربه کاربری مثبت کمک کند. بازدیدکنندگان وب سایت ممکن است حتی متوجه نباشند که روی یک آگهی کلیک می کنند، وقتی با این تبلیغات درگیر می شوند. این می تواند به معنای سطوح بالاتر تعامل و کلیک های بیشتر نسبت به سایر انواع تبلیغات باشد.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات در رسانه های اجتماعی فرآیندی برای تبلیغ کسب و کار، محصولات و خدمات شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. تبلیغات رسانه های اجتماعی اغلب استراتژی خوبی برای جذب مخاطب با هزینه کم، افزایش آگاهی از برند برای یک شرکت و افزایش فروش و در نهایت درآمد است.

تبلیغات صوتی

تبلیغات صوتی یک نوع تبلیغات دیجیتال است که شامل استفاده از خدمات پخش صدا برای هدف قرار دادن شنوندگان با تبلیغات ضبط شده بین آهنگ ها یا در قسمت های پادکست است. مزیت تبلیغات صوتی این است که کاربران در صورت عدم پرداخت هزینه اشتراک برای سرویس استریم، ملزم به گوش دادن کامل به تبلیغات هستند. این به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا با پیام‌های به یاد ماندنی و تاثیرگذار به مخاطبان زیادی دست یابد.

تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی به هر شکلی از تبلیغاتی گفته می شود که بر روی یک دستگاه تلفن همراه مانند گوشی هوشمند یا تبلت ظاهر می شود. بازاریابی موبایلی می تواند شامل متن تبلیغاتی ارسال شده از طریق پیامک، تبلیغات بنری در سایت های دارای تلفن همراه و تبلیغات درون برنامه ای باشد. محبوبیت این نوع تبلیغات دیجیتال افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان بیشتری زمان خود را برای مرور اینترنت از دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنند.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به هر شکلی از تبلیغات آنلاین اطلاق می‌شود که شامل ویدیوها می‌شود، به‌ویژه تبلیغاتی که در ابتدا، وسط یا انتهای محتوای ویدیویی در پلت‌فرم‌های پخش ویدیو نشان داده می‌شوند. از آنجایی که مصرف کنندگان بیشتر وقت خود را روی پلتفرم های ویدیویی، پخش ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند، تبلیغات ویدیویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و راهی موثر برای افزایش آگاهی از برند و یافتن مشتریان جدید است.

تبلیغات بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد نوعی از تبلیغات آنلاین است که به شرکت ها اجازه می دهد مشتریان را بر اساس رفتار آنلاین خود هدف قرار دهند. با استفاده از کوکی‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند افرادی را که از وب‌سایت آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص بازدید کرده‌اند برچسب‌گذاری کنند و سپس به صورت استراتژیک تبلیغات را در وب‌سایت‌های شریک یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دهند تا به مشتریان یادآوری کنند که خرید کنند یا آگاهی از برند را افزایش دهند. بازاریابی مجدد به ویژه برای خرده فروشان آنلاین موثر است، زیرا کاربرانی که با برندهای خود به صورت آنلاین تعامل داشته اند، در آینده بیشتر از آنها خرید می کنند. با استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد، می توانید در بالای ذهن آن مشتریان باقی بمانید و احتمال فروش را افزایش دهید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *