امروزه با سخت شدن كار ها و درآمد زايی برای برخی از افراد سخت شده است و آنها نميتوانند كسب كار خود را رونق و يا گسترش بدهند ، تمام راه و چاره شما را در اين مقاله ترفند های ديجيتال ماركتينگ از سايت برتر آموز عنوان خواهيم كرد ، توجه داشته باشيد تمام اين ترفند ها كارساز بوده و اجرای عالی آن به شما بستگی دارد .
در حال حاضر وقتی كلمه ديجيتال ماركتينگ به گوش ما ميرسد ، ناخواسته به ياد استارت آپ هایی می افتيم كه برای كسب كار ها مفيد بوده است ، اما نكته حائز اهميت آن است كه فقط افرادی در اين حوزه پيشرفت ميكنند كه به تمام قوانين آن احترام گذاشته و آن را به درستی اجرا كرده باشند .
نمی توان به اين سوال پاسخ اصلی داد ، شما برای اينكه در حوزه های كسب و درآمد اينترنتی و گسترش آن پيشرفت كنيد قطعا به آموزش هاییو پيش نياز هایی نياز داريد ، اما پيش نياز ترفند های ديجيتال ماركتينگ استراتژی شما در اين حوزه است . ( سوال بسياری از كاربران ان است كه منظور از استراتژی چيست ؟ به زبان ساده بايد قوانين خاصی را در حوزه كاری خود داشته باشيد ، امروزه بسياری از افراد بسيار قدرتمند در اين حوزه با وضع كردن برخی از قوانين به حوزه خود بسيار كمك كرده اند ، يكی از استراتژی ها محدود نبودن به بازاريابی آنلاين است ، به آن معنا كه شما بايد در پروژه های بسيار مهم به صورت حضوری هم نقش داشته باشيد )
قطعا بله ، يكی از دلايل بسيار مهم پيشرفت افراد در هر حوزه ( به ويژه در حوزه های اينترنتی همانند پشتيبانی سايت و سئو و … ) داشتن تجربه افراد ، تجربه به آن معنا است كه شما پيچ و خم راه را به اصطلاح ديده باشيد و از آن درس هایی آموخته باشيد كه به كار خود كمك كند . اما تجربه چگونه كسب كنيم ؟ برای دست يافتن به تجربه بايد به چند نكته بسيار توجه كنيد ،يكی از مهمترين آن ها توجه به مخاطبان خود است ( به آن معنا كه برند شما در ميان افراد زبان زد شود و افراد بتوانند از آن استفاده بهينه برده باشند ، با پيشرفت و رواج يافتن خريد های اينترنتی افراد مخاطبان نيز تجربه ایی كسب كردن و آنها ميتوانند با برند محصول ، ارتباط منحصر به فردی برقرار كنيد وشما بايد به اين موضوع بسيار توجه كنيد ) ، دومين عامل بسيار منحصر به فرد برای ايجاد تجربه در اين حوزه ، انجام دادن بسياری از پروژه ها همانند كارشناسی توليد محتوا و پشتيبانی سايت و محتوا نويسی سايت و … است كه به افراد بسيار كمك خواهد كرد . ( شما با ايجاد كار برای خود ميتوانيد در حوزه ایی كه زير مجموعه همديگر هستند تجربه كسب كنيد ، همانطور كه در ابتدای مطلب عنوان شد بايد با پيچ و خم راه آشنا باشيد ) .
تا به اينجای مقاله آشنایی نسبی به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه شما ترفند های ديجيتال ماركتينگ را فرا بگيريد ، اما قبل از آن بايد به نكات مهمی همچون اجرا كردن آن به صورت دقيق كه زمانبر خواهد بود و مدت زمان منحصر به فرد آن ها توجه كنيد :
قطعا ، برای اينكه شما بتوانيد نظر ها و ايده هایی در رابطه با ديجيتال ماركتينگ بدهيد قطعا اندك نيازی به دانش سئو خواهيد داشت اما نكته حائز اهميت آن است كه چگونه افراد آموزش سئو را فرا می گيرند ، اگر شما هر دوره آموزشی را به صورت تخصصی فرا نگيريد به اصطلاح نمی توانيد به خوبی در آن رشته مانور دهيد و البته تا به اينجای مقاله حتما آشنا شده ايد كه در اين حوزه بيشتر افراد متخصص و كارشناسان سئو هستند كه به خوبی می توانند اطلاعات و فرايند های مهمی را رغم بزنند . ( برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی را عنوان كنيم ، به طور قطع هر سئو كاری با ابزار های تحليل گر آشنا است و به خوبی ميتوانيد با آنها كار كنند و اما نكته جالب آن است كه ابزار های ديجيتال ماركتينگ شباهت بسياری به آن ابزار ها دارد و می توان آن نرم افزارها را به گوگل آنالیتیکس و الكسا و … ارتباط داد كه هر سئو كار می تواند به خوبی در آنها مانور دهد ؛ البته اگر شما با اين افزونه ها كار نكرده ايد بهتر است بدانيد كه هر كدام از آنها ابزار رايگان دارد ولی برای استفاده بهتر از آنها بايد اكانت پريميوم خريداری كنيد )
نكته : يكی از بهترين استراتژی هایی كه می توايند انجام دهيد آن است كه خود را تبليغ كنيد ولی چگونه ؟ يكی از رايج ترين تبليغاتی كه می توانيد برويد رپورتاژ آگهی است كه امروز بين وبمستران بسيار باب شده است.
البته اين را در نظر داشته باشيد كه برخی از افراد اين روش را اصلا پيشنهاد نميكنند و اعتقاد دارند كه فقط هزينه گزاف پرداخت ميكنند ؛ در صورتی كه بهترين روشی كه ميتوانيد خود را به كاربران نمايش دهيد همان آگهی ها اينترنتی است كه در سايت های پر بازديد ارائه ميشود و توجه داشته باشيد كه حتما نتيجه اين عمل را خواهيد ديد و اما روش دومی هم كه بسيار كارساز خواهد بود حضور در كمپين های تبليغاتی است.
شما با دريافت مبلغی كه ممكن است خيلی بيشتر از رپورتاژ باشد خود را تبليغات كنيد ولی بايد توجه داشته باشيد كه اين موضوع خيلی با آن فرق ميكند به صورتی كه در اين مورد شما خود را به يك تيم متخصص معرفی كرده و تمام اهداف خود را برای آنها شرح داده ايد و بايد بدانيد كه در چندين انجمن و سايت ها ما را تبليغ خواهند كرد و شما قطعا نتيجه ی بسيار خوبی خواهيد گرفت ، اما پيشنهاد ما به شما آن است كه رپورتاژ آگهی نيز می تواند تمام اين كار ها را انجام دهد و نيازی نيست كه شما هزينه ی زيادی را بپردازيد ) و سومين كار و آخرين كار پيشنهادی ما برای شما آن است كه تبليغات گسترده ایی در زمينه های نوتيفيكيشن برويد .
( اگر شما آشنایی كامل به تبليغات كليكی نداريد و بهتر است بدانيد برخی از مواقع برای شما اعلان هایی مبنی بر تبليغات برای موبايل خود ارسال ميشود و بهتر است كه بدانيد به اين نوع از حجم تبليغات نوتيفيكيشنی می گويند كه آنقدر برای كاربر ارسال می شود كه مجبور بر كليك بر روی آن خواهد شد )
سايت های تخصصی وجود دارند كه با توجه به ترفند های ديجيتال ماركتينگ ، بازار يابی های موثری را در راستای كار خود انجام می دهند و به اين گونه سايت های نيز آژانس های بازاريابی نيز می گويند ( توجه داشته باشيد كه اين گونه سايت ها كار بسيار سختی را در زمينه های جلب اعتماد كاربران نيز دارند ) و اما ويژگی اين گونه سايت ها عبارت اند از :
1 – اعتماد جلب كردن ( همانطور كه در بخش بالایی برای شما شرح داده شد در ابتدا بايد كاربران مختصی را جلب كنند و اين كار با توجه به طراحی سايت های چشمگير كه با آخرين دانش طراحی وبسايت طراحی شده اند )
2 – داشتن ارتباط قدرتمند با افراد ( هر فردی كه به سايت شما وارد می شود در به گونه ایی با آن ها در ارتباط باشيد كه آنها مشتری دائمی شما باشند ؛ با در نظر داشتن جشنواره های مخصوص قادر به عملی شدن اين كار خواهيد شد )
3 – بررسی نياز های مشتريان و بر طرف كردن آنها ( يكی از بهترين كار هایی كه میتوانيد در راستای موفقيت كار خود انجام دهيد آن است كه نياز های مشتريان خود را بشناسيد ولی چگونه ؟ با درج دادن ديدگاه ها و فعالسازی آن برای كاربران می توانيد تمام درخواست های افراد را بررسی كرده و در راستای در خواست آنها نياز هايشان را بر طرف كنيد )
4 – استفاده كردن از افراد هنر جو ( يكی ديگر از ساز و كار های اين گونه وبسايت ها استفاده ميكنند ، استخدام كردن هنر جو و افراد علاقه مند به حوزه است ، به گونه ایی كه در حال حاضر با پيشرفت در عرصه تكنولوژی و استفاده بسيار زياد افراد از آنها افراد علاقه مند بسياری هم پيدا ميشوند و بهتر است كه از آنها نيز استفاده شود ؛ البته به صورت كار آموز )
قطعا برای راحت شدن هر كاری نرم افزار ساخته شده است كه به افراد كمك ميكند و اطلاعات بسيار زيادی هم ميتوان از آنها استخراج كرد و اما مهمترين دليل انتخاب آنها صرفه جویی در زمان است ( البته توجه كنيد كه برخی از آنها هم دچار اختلال خواهند شد و اطلاعات نادرست ميدهند ) :
1 – گوگل آنالیتیکس ( يكی از بهترين ابزار های مورد نياز برای بهينه سازی است كه فراد ميتوانند از آن استفاده كنند )
2 – گوگل سرچ کنسول ( يكی از بهترين و راحت ترين ابزار های گوگل است كه در اين چند ساله بسيار مخاطبان زيادی را جذب كرده و به نوعی نرم افزار بازاریابی گوگل است )
بدون آموزش مناسب هیچ یک از افراد اصلا نمیتوانند در دیجیتال مارکتینگ موفق شوند و بدون آموزش نیز ترفند های دیجیتال مارکتینگ بی تاثیر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما عزیزان آن است که ابتدا باید کسب و کار مد نظر خودتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما میخواهد کسب و کار خانگی خود را به اینترنتی تبدیل کنید یا آن که کسب و کار ستنی خودتان را به همان روش قبلی پیش بروید؟
برای درک بهتر شما از هر مورد مثالی را عنوان خواهیم کرد. فرض کنید شما فروشگاهی در رابطه با پوشاک دارید که فقط و فقط به صورت حضوری فعالیت داشته اید و حال تصمیم شما مبنی بر آن است که فروشگاه خودتان در بستر اینترنت و شبکه های اجتمایی نیز بنا کنید. اما برای ایجاد یک کسب و کار موفق و درآمد بسیار فوق العاده آموزش و ترفند های دیجیتال مارکتینگ واجب است.
برای ایجاد یک فروشگاه شما باید یک سایت مناسب داشته باشید، وجود ظاهر مناسب و البته نام برند بسیار جذاب و دسترسی آسان کاربران به تمامی بخش های سایت از جمله فاکتور های مهم یک سایت است که در ابتدا باید به آن توجه شود.
علاوه بر این موضوع سئو کردن محصولات نیز مهم است، فرض کنید شما بسیار از محصولات فروشگاهی خود را سئو کرده باشید قطعا که انقدر سفارش از طریق گوگل روانه سایت شما خواهد شد که به اتمام موجودی کالا رو به رو میشوید.
تمام این موارد قدرت دیجیتال مراکتینگ را نشان میدهد که افراد میتوانند در مسیر صحیح با آموزش صحیح از ان استفاده کنند.
برخی از افراد بر این باور هستند که شبکه های اجتماعی فقط و فقط برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت مناسب است؛ در صورتی که اشتباه اکثر افراد این موضوع خواهد بود. به عنوان مثال به نرم افزار اینستاگرام توجه کنید یکی از برنامه های شبکه اجتماعی که بسیار معروف است و کسب و کار های زیادی در آن به صورت فروشگاه و بلاگر و ولاگر و… فعالیت میکنند و البته که درآمد زایی مناسبی هم دارند.
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شما نباید وارد این فضا و درآمد زایی بشوید؟ قطعا که هر کسی میخواهد درآمد زایی از شبکه اجتماعی داشته باشد ولی قبل از آن باید اصول و روش های مارکتینگ هم آموزش دیده باشد.
این نوع از آموزش ها به شما فن مذاکره و انتخاب بیزنس مناسب و روش های تبلیغاتی نوین و… را آموزش میدهد که هر فردی باید برای کسب و کار خود از آن ها بهره مند باشد و در غیر این صورت به مشکل برخور خواهد کرد.
اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب ذكر چند نكته مهم است كه شما بايد به آنها توجه بسيار زيادی كنيد ، اولين نكته استخدام يك سئو كار حرفه ایی است ، در واقع عامل اصلی پيشرفت سايت شما با اين فرايند امكان پذير است و يا اينكه سئو سايت بر عهده شما است سعی كنيد تمام قوانين را رعايت كرده و آنها را دور نزنيد كه باعث به ضرر كردن سايت خود موجب خواهد شد ، اما مسئله ایی كه يكبار ديگر بايد تكرار شود انتخاب يك فرد مناسب برای اداره حساب رسمی سايت شما در رسانه است ، اين فرد بايد ويژگی های متعددی همچون با نظم بودن و آشنایی با ويرايش و توليد محتوای ويديویی باشد ، اگر تمام اين ويژگی ها باشد آن فرد ميتواند صلاحيت حساب شما را برعهده گيرد در غير اين خصوص حساب شما به مشكل برخورد خواهد كرد .
سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .
سلام ، یعنی کامنت گذاشتن هم یکی از ترفند های دیجیتال مارکتینگ هستش ؟؟؟
بله اصطلاحا كامنت ماركتينگ هم گفته می شود .
سلام ، آيا میتوان سايتی را با بازاريابی تخصصی ايجاد كرد كه با شبكه های اجتماعی ربط داده شود ؟
سلام دوست عزيز ؛ قطعا بله در بخش های ابتدایی مقاله توضيحاتی كامل در رابطه با اين مورد داده شد است .