تولید محتوای موفق چگونه صورت می گیرد؟ محتوای وب سایت شما می تواند هر چیزی باشد، از پست های وبلاگ جذاب تا اینفوگرافیک ها و داستان های موفقیت. اما همه این موارد باید مطابق با یک برنامه تلفیقی ایجاد شوند: استراتژی توسعه محتوای شما. استراتژی توسعه محتوای با کیفیت شامل تمام مراحل تولید محتوا، از برنامه ریزی و تحقیق گرفته تا ارتقاء، بهینه سازی و ردیابی عملکرد است.
مطالب ارائه شده در این محتوا تضمین می کند که هر تعاملی که مشتری بالقوه شما با برند شما دارد به یک تجربه مثبت تبدیل می شود و پایه و اساس اعتماد را ایجاد می کند. در این راهنما، توضیح میدهیم که چرا یک فرآیند توسعه محتوای خوب سازمانیافته برای رشد شما ضروری است و به شما کمک میکند تا یک محتوای خوب را طراحی و اجرا کنید.
توسعه محتوا یک فرآیند چرخه کامل ایجاد، توزیع و ممیزی محتوا به منظور دستیابی به یک هدف تجاری است. این هدف می تواند هر چیزی باشد، از ایجاد اعتماد با مشتریان و افزایش تعامل کاربر تا ایجاد فروش. این بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی محتوا است. توسعه محتوا شامل:
همه این فرآیندها به طور نزدیک به هم مرتبط هستند و با هم کار می کنند تا به شما در ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف و تسهیل رشد کمک کنند.
دلیل اصلی نیاز به یک استراتژی توسعه محتوا این است که می تواند شما را نجات دهد:
به بیان ساده، استراتژی توسعه محتوا در مورد داشتن یک فرآیند سازماندهی شده است. در مرحله بعد، بیایید در مورد اینکه چگونه می توانید آن را راه اندازی و راه اندازی کنید صحبت کنیم.
اکنون که با اصول اولیه تمام شد، میتوانیم به سمت تبدیل هر یک از عناصر فوق به بخشی از یک برنامه عمل برویم. با در نظر گرفتن این موارد، ما تمام مراحل توسعه محتوا را با تمرکز بر سوالاتی که باید بپرسیم و مراحلی که باید انجام دهیم، طی خواهیم کرد.
برای دور شدن از عبارات خالی، باید هر یک از ایده های محتوایی خود را با مقادیر قابل اندازه گیری مطابقت دهید. با پرسیدن چند سوال ساده از خود شروع کنید. به عنوان مثال، “این محتوا چه ارزشی را اضافه می کند؟” اگر پاسخ «آموزش میدهد» یا «مشکل را حل میکند»، ممکن است به محتوای بالقوهای نگاه کنید که محصول شما را به عنوان راهحل احتمالی معرفی میکند یا خوانندگان را تشویق میکند تا با آن تعامل برقرار کنند.
سوالات مفید دیگری که باید از خود بپرسید عبارتند از:
نکات هدف گذاری:
ساده ترین راه برای گردآوری اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه خود، ایجاد پروفایل شخصی خریدار است که باید بر اساس تجزیه و تحلیل کل مشتری باشد. برای جلوگیری از هدر رفتن منابع، توصیه میشود قبل از شروع به جمعآوری دادهها، الگوی این نمایه را تهیه کنید. این به شما امکان می دهد بر روی معنی دارترین ویژگی ها تمرکز کنید.
در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
نکات تحقیق در مورد مخاطب:
به داستان (و پیام) برند خود برگردید و سعی کنید بفهمید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. ادغام این در محتوای خود به شما کمک می کند تا از درهم و برهمی متمایز شوید. داستان چیزی است که یک مشتری بالقوه را وادار میکند که ببیند چه چیزی در آینده رخ میدهد و انگیزه ایجاد یک رابطه پایدار را پیدا میکند.
نکات داستان نویسی:
هر قطعه از محتوا نه تنها با یک هدف، بلکه برای یک مرحله قیف خاص نیز ایجاد می شود. چرا؟ زیرا افراد بسته به میزان آشنایی با برند شما و آمادگی برای خرید، بسیار متفاوت رفتار می کنند. فرمت هایی که برای هر مرحله کار می کنند نیز متفاوت هستند. برای مثال، راهنماهای دقیق «چگونگی» میتواند ترافیک زیادی را به همراه داشته باشد، در حالی که ویدیوها میتوانند تعامل زیادی ایجاد کنند.
نکات آنالیز قیف:
برنامه ریزی محتوای هوشمند به شما امکان می دهد همه طرف های درگیر در توسعه محتوا را در یک صفحه نگه دارید. برای ساده کردن فرآیند برنامه ریزی خود، می توانید از ابزار تجسم استفاده کنید. دوره زمانی را که قبلاً پوشش دادهاید، چند محتوا از هر قالب در انتظار شما و میزان تلاش برای تولید آنها را نشان میدهد.
نکات برنامه ریزی محتوا:
طبق نظرسنجی شرکت های بزرگ در صنعت بازاریابی اینترنتی، یافتن ایده های محتوا یکی از چالش های کلیدی برای توسعه محتوا است. یافتن موضوعات و کلمات کلیدی یک روال معمول تولید محتوا است. ده ها راه برای انجام این کار وجود دارد، از جمله، اما نه محدود به:
نکته اصلی در اینجا اعتبارسنجی و اولویت بندی نتایج تحقیقاتی است. این تضمین می کند که شما واقعاً هدف جستجوی کاربر را درک کرده اید یا راه حلی برای مشکل دارید. این همچنین در مورد ارزیابی توانایی شما برای ایجاد محتوایی است که بهتر از آنچه رقیب شما ارائه می دهد.
نکات ایده پردازی محتوا:
خلاصه کردن نویسندگان داخلی خود آسانتر از معرفی نویسندگان خارجی به نظر می رسد، زیرا آنها می توانند در هر زمانی برای کسب اطلاعات با شما تماس بگیرند. با این حال، نویسندگان نمی توانند ذهن ها را بخوانند. هرچه خلاصهای که ایجاد میکنید دقیقتر باشد، میتوانید انتظار نتیجه بهتری داشته باشید.
نکات خلاصه محتوا:
نوشتن یکی دیگر از فرآیندهای روتین است که باید با احترام به آن نزدیک شد. بهترین شیوه های شناخته شده بسیاری وجود دارد، مانند بررسی گرامر، تجزیه و تحلیل چگالی کلمات کلیدی، و کار بر روی بهبود عملکرد محتوای خود. مورد دوم را می توان با استفاده از سرفصل های توصیفی، افزودن لیست ها و استفاده از تصاویر بصری انجام داد. با این حال، نکته اصلی که باید در مورد نوشتن به خاطر بسپارید این است که یک فرآیند چند مرحله ای است.
با ساختن ساختار متن، برنامهریزی تعداد کلمات و تعریف لحن صدا شروع کنید و در حین نوشتن به این چارچوب پایبند باشید. ابزارهایی مانند SEO Writing Assistant میتوانند به سادهسازی این فرآیند و همچنین ارزیابی خوانایی و سئوی محتوای شما کمک کنند. نوشتن همچنین شامل ویرایش اولیه (که پس از اتمام متن انجام می شود) و همچنین یک یا چند دور تجدید نظر بر اساس نظرات ذینفعان یا ویراستاران حرفه ای است.
نکات نوشتن محتوا:
بهینه سازی فقط برای اهداف سئو انجام نمی شود. هدف اصلی گوگل ارائه مرتبط ترین و باکیفیت ترین نتایج بر اساس جستارهای جستجوی کاربران است. این باید هدف شما نیز باشد.
نکات بهینه سازی محتوا:
ارتقای محتوا باید با اهدافی که در ابتدا تعیین کرده اید مرتبط باشد. در بسیاری از موارد، ارتقاء نیز یک فعالیت پولی است. برای توزیع عاقلانه بودجه خود، باید قطعه محتوای خود را با یک کانال تبلیغاتی انتخاب شده و مرحله مسیر تبدیلی که پوشش می دهد، هماهنگ کنید.
نکات ارتقای محتوا:
ردیابی عملکرد محتوای شما به تلاش بیشتری نیاز دارد تا صرفاً از مزایای اهدافی که به دست آورده اید و بازنگری در اهدافی که به آن دست نیافته اید، بپردازید.
ردیابی باید از این دو چرخه متقاطع تشکیل شود:
نظرسنجی اخیر اسماش در لینکدین نتایج تا حدودی متفاوت از توییتر را نشان داد، که نشان میدهد کسب سرنخ و ایجاد بازگشت سرمایه با محتوا میتواند چالش بزرگتری برای برخی از بازاریابان محتوا باشد.
نکات ردیابی محتوا:
در این مقاله در مورد توسعه محتوا و 11 نکته صحبت کردیم که به شما کمک می کنید به تولید محتوای موفق بپردازید. تولید محتوای موفق باعث می شود که پیشرفت زیادی را در کسب و کار خود ببینید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید تحقیق کلمات کلیدی است تا یک محتوای مرتبط با کاربران هدف خود ایجاد کنید که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران