
شاید فکر کنید که کلاه سیاه ها فقط در حوزه هک سیستمهای امنیتی و یا خالی کردن صرافیها مشغول میباشند. 😕
اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر میکنید، یکی مهمترین گروههای کلاه سیاه در دنیای تکنولوژی سئوکاران کلاه سیاه میباشند که مشغول تربیت تولید کنندگان کلاه سیاه میباشند. 😯
در این مقاله با برخی از تکنیکهای تولید محتوای کلاه سیاه آشنا خواهیم شد. 😐
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. در این مقاله قرار است که به بررسی برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا بپردازیم. همانطور که میدانید، تکنیک های سئو کلاه سیاه محدود به کد نویسی و یا سئو خارجی نمیشود. بلکه بخش قابل توجهی از تکنیکهای سئو کلاه سیاه مربوط به تولید محتوا میباشد. البته توجه داشته باشید که الگوریتمهای گوگل روز به روز قویتر میشوند. در صورتی که متوجه شیطنتهای شما بشوند، ممکن است که کلا کلمات کلیدی شما را حذف کنند. از طرفی برخی مواقع نیز ممکن است که سایت شما را جریمه کنند و نرخ اسپم اسکور شما را به صورت قابل توجه افزایش دهند. 😉
در دوره آموزش سئو پیشرفته به صورت قابل توجه به بررسی این تکنیکها پرداختهایم. البته قصد ما رواج تکنیکهای سئو کلا سیاه نبوده است. بلکه قصد ما مقابله با این تکنیکها میباشد. زمانی که بدانید رقیب شما از چه تکنیکی برای رشد سریع استفاده میکند. شما نیز میتوانید از راهکار متقابل آن استفاده کنید و وضعیت سایت خود را بهبود ببخشید. حتی اگر قرار است که با استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه کسب رتبه داشته باشید، بهتر است که روی یک و یا دو تکنیک تحقیق کنید و آن را بهبود ببخشید. 😏
به صورت کلی زمانی که چند تکنیک سئو کلاه سیاه در تولید محتوا و یا در بخشهای دیگر عمومی میشود. مطمئن باشید که گوگل نیز کم و بیش از آن با خبر است. 😪 ممکن است که به صورت مستقیم اعلام نکند که در این رابطه اطلاعات دارد. اما قطعا او استراتژیهای مناسبی برای مقابله با آن در نظر خواهد گرفت. 🙄
به صورت کلی هدف از سئو کلاه سیاه این است که موتورهای جستجو را گول بزند. سئو کاران کلاه سیاه در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین هزینه معمولا یک بازدهی بسیار عالی به دست میآورند. اما نکته بسیار مهم آن در این است که سئو کاران کلاه سیاه دانشی بسیار عمیق و به روز دارند. منظور ما این است که هر سئو کاری نمیتواند خود را یک کلاه سیاه بداند. با این حال نقطه مقابل آنها نیز سئو کاران کلاه سفید میباشند. این سئو کاران معمولا هیچ کار اشتباهی انجام نمیدهند و اصلا هم به دنبال دور زدن گوگل نمیباشند. آنها معمولا سعی میکنند که در بهترین عملکرد را داشته باشند و مدت زمان بازدهی آنها طولانی میباشد. اما خوشبختانه بازدهی مطمئن به دست خواهند آورد.
سئو کاران کلاه سیاه معمولا اهداف خود را با استراتژیهای مختلف در بخشهای مختلف سایت سوار میکنند. البته توجه داشته باشید که سئو کاران کلاه سیاه با تجربه روی یک تکنیک مانور نمیدهند. برای مدت زمان کوتاهی از تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا استفاده میکنند. مدتی بعدی به سراغ تکنیک های سئو کلاه سیاه در کد نویسی سایت میروند. در آخرین گام نیز سراغ سوشال سیگنال با اخبار زرد میروند که در بخش های بعدی به بررسی عمیق آن خواهیم پرداخت. حال به نظر شما ارتباط سئو کلاه سیاه به تولید محتوا چیست؟
اگر بخواهیم این موضوع را به صورت عمیق و ریشه ای بررسی کنیم. باید بگوییم سئو کلاه سیاه به دنبال مهمترین پارامترهای کسب رتبه یک سایت میباشد. سپس با تغییر و دستکاری آن به دنبال کسب رتبه در مدت زمان بسیار کوتاه میباشد. در حال حاضر یکی از اصلیترین و مهمترین بخشهایی که یک سئو کار کلاه سیاه میتواند آن را دستکاری کند. بخش تولید محتوا است. چرا که در حال حاضر وزن گوگل به محتوا به شدت افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل است که در حال حاضر سئو کاران کلاه سیاه نیز روی تولید محتوا به صورت ویژه تمرکز کردهاند. شما نیز به عنوان یک سئو کار بهتر است که تکنیکهای رقیب را بهتر بشناسید.
یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه در این است که بخشی از محتوای خود را پنهان میکند. دلیل این موضوع این است که این محتوا اگر توسط خوانندگان او مطالعه شود، ممکن است که برای او آثار منفی به همراه داشته باشد. اما از طرف مقابل زمانی که این محتوا توسط موتورهای جستجو بررسی میشود، اعتبار آن را افزایش میدهد. برای این کار لازم است که در کد های HTML سایت تغییراتی ایجاد شود. اما به دو نکته بسیار مهم و ضروری توجه داشته باشید. اولین نکته در این است که هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر بیشتر محتواهای یک سایت را از دیدگاه کاربر نیز بررسی میکند. در صورتی که متوجه این موضوع شود، معمولا آن بخش از محتوا را بی اثر میکند. نکته دوم این تکنیک در این است که کدهای تغییر یافته نباید به طراحی سایت و ریسپانسیو بودن سایت شما آسیب وارد کند.
به عنوان مثال شما یک سایت آموزش وردپرس دارید. برای افزایش اعتبار مقاله و صفحه لندینگ خود با رقبا و شرکاء خود لینک سازی قوی انجام میدهید. از طرفی ارجاعات مهمی نیز به رقیب خود به صورت نو فالو میدهید. این کار ممکن است که برای رقیب شما اعتباری به همراه نداشته باشد. اما به صورت قطع برای شما به جهت نوع لینک سازی ارزش و اعتبار دارد. اما اگر مخاطب شما این لینک سازی را ببینید، قطعا از صفحات رقیب شما نیز دیدن میکند. در این صورت ممکن است که شما مخاطب خود را از دست بدهید. برای جلوگیری از این موضوع بهترین تکنیک پنهان کردن آن در محتوا میباشد.
حتی برخی از سئوکاران کلاه سیاه با تجربه، بسیار از کلمات کلیدی مکمل را به صورت پنهان به عنوان هدینگ در محتوا قرار میدهند. این کار به کسب رتبه و اعتبار مقاله آنها کمک شایانی خواهد داشت. اما باید به شما بگوییم که الگوریتم MUM و الگوریتم EAT به صورت ویژه با آن مقابله میکند. برای جلوگیری از این موضوع سئو کار کلاه سیاه باید با یک فرد متخصص کانتنت استراکچر هماهنگ شود تا به نحو احسن برای او این کار انجام دهد.
اگر بخواهیم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا را به شما آموزش دهیم. باید به تکرار بسیار زیادی کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مکمل اشاره داشته باشیم. البته این تکنیک در حال حاضر یک تکنیک منسوخ به حساب میآید. اما هنوز هم برخی از افراد نا آگاه به اشتباه از آن استفاده میکنند. در حال حاضر گوگل به صورت ویژه روی معنا و مفهوم عبارات سرمایه گذاری کرده است. به همین دلیل اگر شما نیز این تکنیک به صورت بی رویه استفاده نمایید. در این صورت محتوای شما افت رتبه بسیار شدید به دست خواهد آورد. یکی از دلایل از بین رفتن استراتژی برچسب گذاری نیز موضوع درک مفاهیم گوگل بود.
اما این تکنیک گاها به صورتهای بسیار گوناگونی در سایتها انجام میشد. اگر بخواهیم به یک نمونه از آن اشاره داشته باشیم، باید به استراتژی تعریف انکر تکست اشاره داشته باشیم. معمولا سئو کاران کلاه سیاه یک کلمه کلیدی را تارگت میکردند و آن را به صورت یک دنباله حرفی کامپیوتری تبدیل میکردند. و سپس آن را با تکنیک قبلی ترکیب میکردند و در بخشهای مختلف محتوایی با استفاده از حروف ربط مختلف به صورت پنهان قرار میداند. از طرفی با انکر تکست کردن برخی دیگر این کلمات کلیدی و قرار دادن آن در بخشهای مختلف میزان تراکم کلمه کلیدی را کاهش میدادند.
با این حال شما میتوانستید از یک استراتژی مناسب دیگر نیز برای رشد بهتر استفاده نمایید. در این روش شما میتوانستید از کلمات کلیدی به عنوان جایگزین استفاده نمایید. به عنوان مثال شما قرار است که یک صفحه آموزش اینستاگرام در سایت خود اضافه کنید. در این صورت شروع به استفاده از عکسهای بسیار زیاد در فواصل کم میکنید. حال در بخش ALT تصاویر به صورت گسترده از کلمات کلیدی اصلی و کلمات مکمل خود استفاده نمایید. در این صورت گوگل یک افزایش رتبه قابل توجه نصیب شما خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که عکسهای شما بهتر است به صورت یونیک و دست تهیه شده باشد. چرا که در غیر این صورت گوگل لنز ممکن است، بخشی از اعتبار سئو سایت شما را کاهش دهد.
لینک سازی در سئو یکی از مباحث بسیار مهم و حیاتی میباشد. حال اگر شما یک سئو کار کلاه سیاه باشید، به دنبال استفاده حداکثری از آن خواهید بود. برای دستیابی به این هدف لازم است که از تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا استفاده نمایید. چرا که شما برای لینک سازی نیاز به یک محتوا قابل قبول خواهید داشت. یکی با این حال به یاد داشته باشید که لینک سازی در حال حاضر توسط گوگل به صورت ویژه بررسی میشود. در نتیجه بی گدار به آب نزنید. برای درک بهتر این موضوع باید به شما بگوییم که امروزه گوگل هر لینک را به عنوان یک تایید از سمت دیگر سایتها قلمداد میکند. زمانی که شما یک مقاله با کیفیت منتشر میکنید. در مرحله بعد چند مقاله به صورت مرتبط در سایتهای دیگر منتشر میکنید. با این تفاوت که در آنها به مقاله اصلی لینک میدهید.
حال به نظر شما این موضوع چه ارتباطی به سئو کاران کلاه سیاه و تولید محتوا دارد؟ 😕 باید به شما بگوییم که اگر گوگل به ارتباط این موضوع پی ببرد و متوجه شود که شما این کار را انجام دادهاید. به صورت قابل توجهی ارزش لینک سازی شما را کاهش میدهد. در نتیجه شما باید تولید محتوای خود را به نحوی انجام دهید که گوگل متوجه این موضوع نشود. تولید کننده محتوای شما باید پست مهمان را به نحوی منتشر کند که گوگل فکر کند، این موضوع متعلق به سایت مبداء میباشد. سپس در تولید محتوا به صورت غیر مستقیم به جای لینک دادن به سایت اصلی به مقاله تارگت لینک میدهید و آن را به عنوان مقاله مرجع در سطح وب توصیف میکنید.
حتی برخی سئو کاران کلاه سیاه پا را یک گام فراتر میگذارند و از این استراتژی در به عنوان کامنت مارکتینگ از نوع اسپم آن استفاده میکنند. در این روش سئو کار با کامنت گذار در سایتهای معتبر و پنهان سازی آن، مقاله اصلی را به عنوان مقاله مرجع و دیگر مقالات را به عنوان سرقت ادبی معرفی میکند. 😐 این تکنیک در سایتهای آموزش زبان انگلیسی به وفور مشاهده میشود.
یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا که نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. سرقت ادبی به نحوی است که گوگل فکر کند، شما مرجع اصلی میباشید. شاید با خود فکر کنید که موضوع زمان را چگونه میتوان حل کرد. باید به شما بگوییم که این موضوع نیز با استفاده از یک سری تغییرات و اخبار سازی میتوان تا حدی خنثی کرد. در این روش سئو کاران کوئریهای اصلی یک کلمه کلیدی را پیدا میکند. سپس آن را به استفاده از پیشنهادات گوگل ساختار بندی میکند. در مرحله بعد 3 سایت اول روی آن کلمه کلیدی را انتخاب میکند و شروع به آنالیز دقیق آن مینماید.
سپس محتوای اصلی و مهم آن را به صورت دقیق کپی میکند و این کار را با دو سایت دیگر نیز انجام میدهد. اما اگر آن محتوا را منتشر کند، قطعا گوگل او را یک جریمه سنگین خواهد کرد. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع محتوا را به یک تولید کننده محتوای حرفهای میدهد. او نیز با تغییر ساختار ادبی و اضافه کردن بخشهای بی استفاده آن مانند حروف ربط و کلمات پرسشی به یک محتوای جدید تبدیل میکند. در این صورت گوگل این محتوا را به عنوان یک محتوای مرجع شناسایی میکند و اعتبار آن را به صورت ویژه افزایش میدهد. اما سئو کار با یک سرقت ادبی تمام زحمات دیگر سایت ها را به نام خود ثبت کرده است.
این تکنیک در زبان انگلیسی به سختی انجام میشود. اما در زبان فارسی و دیگر زبانهای آسیایی معمولا با دقت کمتری انجام میشود. دلیل آن نیز این است که هوش مصنوعی گوگل و الگوریتمهای گوگل تسلط بالایی روی کلمات زبان فارسی ندارند. اما دقت داشته باشید که این کار شما به برندینگ شما به صورت ویژه آسیب خواهد زد. چرا که مخاطب شما متوجه این موضوع خواهد شد. در نتیجه سعی کنید که این تکنیک به صورت افراطی استفاده ننماید و در برخی شرایط خاص به سراغ آن بروید. این تکنیک در سایتهای حوزه آموزش زبان آلمانی به قابل مشاهده است.
شاید شما فکر کنید که ما تنها سرچ مزرعه لینک داریم، باید به شما بگوییم که مزرعه کلیک هم داریم، البته از نوع سئو کلاه سیاه. به صورت کلی به این موضوع فکر کنید که یک مقاله چه زمانی اعتبار دریافت میکند. زمانی که افراد زیادی آن را مطالعه کنند و مدت زمان زیادی را روی آن صرف کنند. در این صورت ممکن است که اعتبار مقاله افزایش پیدا کند. سئو کاران کلاه سیاه این فرآیند را بهتر از من و شما میدانند. بنابراین در محیط دارک وب و یا حتی در برخی سایتهای فری لنسری بین المللی به سراغ مزرعه کلیک میباشند. هدف از مزرعه کلیک در این است یک با اکانتهای کاملا حقیقی به افزایش اعتبار سایت شما بپردازند. معمولا کشورهایی که واحد پول ضعیفی دارند به شدت در این حوزه فعال میباشند.
در این شرکت های مقابل یک فرد چند تلفن همراه کار کرده و از رده خارج قرار دارد. او یک کلمه کلیدی که برای سایت شما مهم است را جستجو میکند. از سایت اول شما به بررسی میکند و بعد از چند ثانیه از سایت خارج میشود. در این صورت نرخ پرش سایت رقبای شما افزایش پیدا میکند. زمانی که به سایت شما میرسد به برای مدت زمان طولانی روی صفحه مقاله شما حضور پیدا میکند. از طرفی برای آن کامنت ثبت میکند و حتی برخی آن را در شبکه های اجتماعی از پیش تعریف شده نیز به اشتراک میگذارند. این موضوع منجر به این می شود که سایت شما یک حجم کلیک قابل توجه دریافت کند و رشد کند.
حال به نظر شما این تکنیک چه ارتباطی به تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا دارد. باید به شما بگوییم که سئو کاران مقالات مهم سایتها رقیب را پیدا میکنند. سپس با استفاده از یک هزینه بسیار کم روی تخریب آن سرمایه گذار میکنند. چرا که اگر بخواهند با استراتژیهای سئو کلاه سفید به جایگاه آن ها دست پیدا کنند، باید اقدام به خرید بک لینک و همچنین برندینگ گسترده داشته باشند. در صورتی که با این استراتژی در مدت زمان کوتاه بدون صرف هزینه بالا به هدف خود دست پیدا میکنند.
همانطور که در بخشهای قبلی به شما گفتیم، سئو کاران کلاه سیاه باهوشترین سئو کاران میباشند. آنها همیشه به دنبال استراتژیهایی برای افزایش قدرت دامین اصلی و همچنین کسب رتبه کلمه کلیدی میباشند. یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه که با کمک تولید کننده محتوا امکان پذیر است، استفاده از صفحات پل میباشد. در این روش شما یک صفحه به صورت بهینه سازی شده برای کلمه کلیدی اصلی طراحی میکنید. سپس محتوایی بی ارزش اما بهینه سازی شده در آن قرار میدهید. در نهایت نیز مخاطب را به سمت صفحه اصلی سوق میدهید. شما با این کار به چند مزیت بسیار مهم دست پیدا خواهید کرد. اولین مزیت شما در این است که شما میتوانید مدت زمان حضور مخاطب در سایت را افزایش دهید.
دومین مزیت آن این است ک شما میتوانید از مخاطب خود کلیک روی بک لینکهای اصلی خود دریافت کنید. سومین خاصیت آن این است که شما میتوانید با تعریف کال تو اکشن مناسب البته به صورت غیر مستقیم به اهداف جانبی خود مانند برندینگ و … دست پیدا کنید. اما هنر در این بخش هنر تولید کننده محتوا به شدت اهمیت خواهد داشت. چرا که اگر او نتواند نظر مخاطب شما را در صفحه پل به خود جذب کند. با این کار تنها اعتبار سایت را بین برده بلکه نرخ پرش سایت را نیز افزایش داده است. این تکنیک سئو کلاه سیاه، یک تکنیک همه جانبه است و باید دقت و هوشمندی خاصی در ان استفاده شود. البته باید بگوییم که بازدهی بسیار عالی نیز به همراه خواهد داشت.
یکی از تکنیکهای به شدت خطرناک و از طرفی خشن، استفاده از استراتژی Parasite Hosting در سئو یک سایت میباشد. در این استراتژی نیازمند به یک هکر توانا و همچنین تولید کننده محتوای باهوش خواهیم داشت. در گذشته هک کردن معمولا برای فیشینگ اطلاعات صورت میگرفت. این موضوع منجر به این میشد که فرد در مدت زمان بسیار کوتاهی شناسایی شود و برای او مشکلات بسیار زیادی به وجود میآمد. اما هکرها بهترین دوستان سئو کاران کلاه سیاه میباشند. چرا که با یک دیگر میتوانند به یک بازدهی خیر کننده دست پیدا کنند.
در این روش سایتهای مرجع و اصلی حوزه کاری خود را هک میکنید. اما قرار نیست که اطلاعات او را سرقت کنید. بلکه قرار است که یک صفحه او را با یک صفحه تقلبی بازسازی نمایید. سپس در آن یک محتوای هدفمند به سبک همان سایت قرار دهید. که در این روش معمولا تولید کننده محتوا باید یک فرد حرفهای باشد. سپس در مرحله بعدی نیز باید لینکهای سایت خود را قرار دهید. فرض کنید که سایت های مرجع شما به شما بک لینک بدهند. قطعا در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت شما یک رشد عالی را تجربه خواهد کرد. دقت داشته باشید که این استراتژی Parasite Hosting میتواند برای شما نتایج غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.
در این مقاله در مورد تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا با شما صحبت کردیم. در نهایت به عنوان آخرین توصیه به یاد داشته باشید که سئو با روش کلاه سیاه منجر به این میشود که رقبای شما نیز از همین استراتژیها بر علیه شما استفاده کنند. البته در این مقاله در مورد بک لینکهای اسپم و … چیز نگفتیم. اما این استراتژی یک استراتژی کم هزینه و انتقام جویانه رایج میباشد. در صورتی از آن سایت شما جون سالم به در میبرد که یک سئو کار حرفهای کلاه خاکستری باشد. 😏🤟🏻
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران