هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
حذف اکانت اینستاگرام

حذف اکانت اینستاگرام | به صورت دائم و موقت

دسته بندی : اینستاگرام
1399/10/08

حذف اکانت اینستاگرام: محبوبیت شبکه مجازی اینستاگرام و به دنبال آن تنوع بالای محتوای موجود در آن گاها موجوب میشود که ما به این شبکه ی مجازی معتاد شویم! یکی از راه های ترک این اعتیاد، حذف اکانت اینستاگرام است! البته ممکن است شما دلیل دیگری برای پاک کردن اکانت اینستاگرام خود داشته باشید…

به هر حال امروز قصد داریم مراحل انجام این کار را به شما آموزش دهیم. به صورت کلی به دو شکل می شود اکانت اینستاگرام را پاک کرد، موقتی و دائمی که در این مطلب هم حذف اکانت به صورت موقت (deactivate) و هم حذف اکانت به صورت دائم را آموزش می دهم. و ویژگی های هر کدام را جداگانه بررسی خواهم کرد. پس برای یادگیری مراحل حذف اکانت اینستاگرام با برتر آموز همراه باشید.

قبل از حذف دائمی اکانت به چند نکته ی زیر توجه کنید:
۱. حذف دائمی اکانت اینستاگرام یا دی اکتویت (غیر فعال) کردن اکانت آن باهم متفاوت هستند. به این صورت که اگر شما اکانتتان را deactivate کنید، آن را موقتا حذف نموده اید و بعدا دوباره می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
۲.با دیلیت کردن اکانت اینستاگرام، دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با‌‌ همان نام کاربری نخواهد بود. ضمنا دیگر نمی ‌توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده کرده‌ اید اکانت دیگری بسازید. اگر قصد استفاده مجدد از‌‌ همان ایمیل را دارید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیر معتبر) اقدام کنید.
۳. با حذف اکانت اینستاگرام هیچ کدام از اطلاعات شما نظیر دایرکت ها، پست ها، استوری ها و… شما قابل بازگردانی نخواهد بود.
۴. اگر صرفا برنامه اینستاگرام را از روی گوشیتان پاک کنید (uninstall) یا از اکانت خود خارج  شوید (log out کنید) اکانت شما پاک نمی شود و همچنان قابل دسترسی خواهد بود.
۵. اگر در اکانت خود به مدت طولانی وارد نشوید، یا در آن فعالیتی نکنید، اینستاگرام اکانت شما را پاک نخواهد کرد.
۶‌. بدون داشتن یوزرنیم و پسورد با هیچ راهی امکان حذف اکانت اینستاگرام وجود ندارد. اگر رمزتان را ندارید اول آن را بازیابی کنید و سپس اقدام به دیلیت نمودن اکانتتان کنید. برای بازیابی رمز نیاز دارید شماره یا ایمیلی که با آن اکانتتان را ساخته اید در اختیار داشته باشید.
7. اگر به عنوان یک والاگر یا بلاگر در اینستاگرام شروع به فعالیت کردید اما چون موفق نبودید قصد دارید اکانتتان را حذف کنید، پیشنهاد می کنم قبل از حذف کردن مطالب آموزش ولاگری و آموزش بلاگری را مطالعه کنید.
خُب اگر موارد بالا را مطالعه کردید می توانیم وارد بخش بعد شویم.

چگونه اکانت اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم؟

 

حذف اکانت اینستاگرام

۱. برای پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت دائمی در مرحله ی اول باید وارد صفحه مخصوص حذف اکانت اینستاگرام شوید. (دیلیت نمودن اکانت اینستاگرام در خود اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر نیست و حتما باید وارد سایت شد.)
۲. در این مرحله یوزر و پسورد خود را وارد کرده و روی لاگ این ( log in) بزنید.
۳. در این مرحله اینستاگرام به شما روش هایی را پیشنهاد میدهد که شما را از پاک کردن اکانتتان منصرف کند؛ به هر حال در کادر اول دلیل پاک کردنتان را انتخاب کنید اگر دلیلی ندارید something else را بزنید. اینکه در این مرحله چه چیزی انتخاب میکنید مهم نیست!
۴.در کادر جدید که به وجود می آید مجددا رمز عبورتان را بنویسید.
۵. اکنون روی دکمه قرمز رنگی که روی آن نوشته است Permanently delete my account بزنید.
۶. در این مرحله اینستاگرام از شما میپرسد که واقعا میخواهیو اکانت اینستاگرامتان را برای همیشه پاک کنید؟! این مرحله اخرین فرصت شما برای منصرف شدن است؛ اگر روی ok بزنید،
اکانت شما به همراه تمام اطلاعاتش برای همیشه از روی اینستاگرام حذف خواهد شد. اگر نمیخواهید حذف کنید و منصرف شده اید روی cancel بزنید و از صفحه خارج شوید.
۷. وقتی پیام your account has been removed را دیدید یعنی عملیات پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام با موفقیت انجام شده است و در طی ۲۴ ساعت آینده حساب شما به کل از دسترس خارج خواهد شد‌.

پاک کردن اکانت اینستاگرام با ریپورت کردن آن

حذف اکانت اینستاگرام

 

همانطور که گفتیم بدون داشتن رمز و آیدی دیلیت کردن اکانت اینستاگرام چه موقت و چه دائم غیر ممکن است.
اما یکی از روش هایی که برای حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد به شما پیشنهاد میشود، این است که تعداد زیادی از افراد اکانت شما را ریپورت و یا بلاک کنند. که این روش تقریبا غیر ممکن است به چند دلیل:
پیدا کردن آن همه اکانت که شما را ریپورت کنند ممکن است کار ساده ای نباشد.
اگر از نظر اینستاگرام این ریپورت ها پذیرفته نشوند، اکانت شما به هیچ وجه حذف نخواهد شد.
اگر از خود اینستاگرام نیز بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد به دلایل امنیتی از این کار امتناع می کند.
اکنون که اکانتتان را حذف کرده اید، اگر در مورد اینستاگرام هر سوال دیگری نیز دارید پیشنهاد میکنم برای پیدا کردن پاسخ سوالتان در صفحه  آموزش ایستاگرام جست و جو نمایید.
حذف دائمی اکانت را یاد گرفتیم، اما اگر قصد دارید اکانت اینستاگرامتان را تنها برای مدتی حذف کنید، راهش این است که آن را deactivate کنید. در ادامه میگویم که چگونه اکانت اینستاگرامتان را غیر فعال نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام را موقتا حذف کنیم؟

 

حذف اکانت اینستاگرام

برای حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت، یعنی برای دی اکتیو کردن آن باید مراحل زیر را طی کنید:

1.ابتدا از سایت اینستاگرام وارد اکانت خود شوید. توجه داشته باشید که دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام درست مانند حذف کردن آن از طریق اپلیکیشن اینستگرام امکان پذیر نمی باشد.

2.روی عکس پروفایلتان در گوشه ی صفحه بزنید و سپس روی Edit Profile کلیک کنید.

3.کمی پایین بیایید و گزینه ی Temporarily disable my account را انتخاب نمایید.

4.یکی از گزینه های ?why are you disabling your account را انتخاب کنید.

5.بعد از انتخاب، در کادری که ایجاد شده است مجددا رمز عبور خود را وارد کنید.

6.روی Temporarily Disable Account کلیک کنید.

7.اکنون اکانت شما به صورت موقت حذف شده است.

حذف اکانت به صورت موقت چیست؟

اگر اکاناتتان را موقتا حذف کنید، اکانتی که با نام شما بود دیگر در اینستاگرام وجود نخواهد داشت، تا زمانی که مجددا آن را اکتیو (فعال) کنید.

هنگامی که مجددا اکانتتان را فعال کنید، پست ها، فالوور ها، فالووینگ ها و دایرکت های شما دوباره برای شما بارگذاری می شوند.

در مدت زمانی که اکانت شما دی اکتیو است هیچ شخصی نمی تواند از آیدی شما برای ساخت اکانت استفاده کند. شما نیز نمی توانید از ایمیلی که برای ساخت آن اکانت استفاده کرده اید برای ساخت اکانت دیگری استفاده کنید.

نویسنده : لیلا نیکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *