افزایش نرخ حفظ کارکنان و به حداقل رساندن گردش مالی کارکنان برای یک کسب و کار موفق بسیار مهم است. این را تصور کنید: یکی از بهترین کارمندان شما از ناکجاآباد استعفا می دهد و شما نگران هستید. میدانید که جستجو برای استخدام جدید هزینه و زمان خواهد داشت و می دانید که در این مدت به بقیه اعضای تیم نیاز دارید تا مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند. اما چیزی که بیش از همه نگران آن هستید این است که آیا خروج ناگهانی کارمند روی دیگران نیز تأثیر بگذارد. حداقل، می تواند تعامل و عملکرد کارکنان را تضعیف کند.
پس چیکار کنیم؟ شما برنامه حفظ کارمندان خود را بهتر می کنید. اما قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه این کار را انجام دهید، بیایید مرور کنیم که حفظ کارمندان به چه معناست، چرا کارمندان ترک میکنند و چگونه نرخ حفظ کارمندان خود را افزایش دهیم.
حفظ کارکنان درصدی از کارکنانی است که در یک دوره زمانی معین نزد کارفرما باقی می مانند. شرکت هایی که کارمندان بلندمدت بیشتری دارند، نرخ حفظ کارمندان بالاتری خواهند داشت. و شرکت هایی که تعداد زیادی کارمند کوتاه مدت دارند، نرخ نگهداری کارکنان کمتری خواهند داشت.
جابجایی کارکنان نرخی است که کارکنان در طی یک دوره زمانی معین شرکت را ترک می کنند. وقتی جابجایی کارمندان زیاد باشد، شرکتها را در تلاش برای یافتن کارمندان جدید برای جایگزینی آنها قرار میدهد. این جایگزینی ها هزینه بر هستند. آنها همچنین می توانند در طول زمان یک سازمان را منحل کنند زیرا شما کارگران آگاه و ماهر را از دست می دهید.
کسبوکارهایی که از نرخ جابجایی کارکنان خود اطلاع دارند، میتوانند آن را برای تغییرات نظارت کنند و یاد بگیرند که چگونه کارمندان را ترک نکنند. آنها همچنین می توانند از آن برای پیش بینی تأثیر بر بهره وری و روحیه کارکنان استفاده کنند.
هنگام محاسبه نرخ جابجایی کارکنان، شرکت ها معمولاً موارد زیر را در نظر می گیرند:
کسبوکارها برای حفظ کارکنان ارزش زیادی قائل هستند، زیرا ارزش قابل توجهی به شرکت آنها میافزاید. چرا؟ متخصصانی که برای مدت طولانی در یک شرکت می مانند، چشم انداز شرکت را در سطح عمیقی درک می کنند. آنها می دانند که چگونه انتظارات نقش خود را برآورده کنند. و تمام مهارت های مهمی را که برای انجام وظایف نیاز دارند یاد گرفته اند. بیایید به پنج دلیل دیگر که چرا حفظ کارکنان مهم است نگاه کنیم:
وقتی کارمندان متوجه می شوند که همکارانشان در حال ترک کردن هستند، محیط کاری بدی ایجاد می کند. همچنین ایجاد دوستی های طولانی مدت در محل کار را برای آنها دشوار می کند.
کارمندان طولانی مدت اغلب دوره های آموزشی مربوطه را گذرانده اند و تجربه زیادی در حین کار دارند. این باعث می شود که آنها هنگام انجام مسئولیت های روزانه خود مطمئن و سازنده باشند.
گردش مالی کمتر به معنای هزینه های کمتر شرکت است. آمدن و رفتن کارمندان می تواند به معنای هزینه های قابل توجهی باشد که با :
حفظ کارکنان به طور کلی به معنای کارکنان شاد است. و کارمندان خوشحال این احساسات را به مشتریان و همکاران خود منتقل می کنند. اگر مستقیماً با مشتریان کار کنند، نسبت به کارمندان جدید، بهتر از مشتریان خود مراقبت می کنند و اشتباهات کمتری مرتکب می شوند.
افزایش نرخ ماندگاری کارکنان، زحمت و ساعات کاری مورد نیاز برای پردازش کارمندان در داخل و خارج را کاهش می دهد.
در اینجا 10 دلیل وجود دارد که چرا کارکنان شرکت را ترک می کنند:
در حالی که کارمندان برای داشتن هنجارها و بهترین شیوه ها ارزش قائل هستند، برای استقلال نیز ارزش قائل هستند. اگر کارمندان نتوانند آنطور که می خواهند کار کنند، ممکن است زودتر از آنچه شما انتظار دارید ترک کنند.
کارمندان باید بدانند که کاری که انجام می دهند اهمیت دارد. و آنها باید بدانند که آنها نیز اهمیت دارند. اگر کارمندی در محل کار خود احساس ارزشمندی نمی کند، نمی تواند مانع از ترک کار شود.
کارمندان برای گزارش دادن به رؤسایی که با آنها هماهنگ نیستند، مشکل دارند. اگر کارمند و مدیر نتوانند یاد بگیرند که با هم کار کنند، کارمند برای مدت طولانی در آنجا نخواهد بود.
همه امتیازات موجود در جهان نمی توانند حقوق ضعیف را جبران کنند. کارمندان باید بدانند که می توانند هزینه های خود را تامین کنند و هنوز مقداری پول باقی مانده است. اگر کارمندان نتوانند زندگی خود را تامین کنند، معمولاً به دنبال شغلی با حقوق بهتر می گردند.
مزایا برای کمک به کارکنان برای جبران هزینه های زندگی ضروری است. شرکت هایی که مزایای زیر را ارائه نمی دهند ممکن است گردش مالی بیشتری را تجربه کنند:
فراتر از مزایا و دستمزد، کارکنان باید با ماموریت و ارزش های اصلی شرکت خود هماهنگ شوند. کارمندانی که احساس می کنند با دیدگاه کارفرمای خود هماهنگ نیستند، برای ماندن طولانی مدت تلاش خواهند کرد.
کارمندانی که احساس میکنند نقششان ضعیف است، برای داشتن رضایت شغلی تلاش خواهند کرد. اگر فرصتی برای تغییر نقش نداشته باشند، ممکن است برای مدت طولانی نمانند.
اگر کارمندان گزینه ای برای رشد در جایی که هستند نداشته باشند، به دنبال راه های دیگری برای تضمین آینده خود خواهند بود.
وقتی کارمندان آزادی بیان خود را ندارند، ممکن است احساس خفقان کنند. ناتوانی در بیان ایده های خلاقانه ممکن است به خروج آنها کمک کند.
زمانی که کارمندان احساس می کنند هر آنچه را که می توانند از شغل خود به دست آورده اند، اغلب برای تغییری جدید آماده خواهند بود.
هنگام توسعه استراتژی خود، روی 10 مرحله زیر برای افزایش حفظ کارکنان تمرکز کنید:
بهترین راه برای ایجاد یک برنامه حفظ کارمندان این است که با بررسی نقاط درد کارمند شروع کنید.
این به این معنی است که از کارمندان فعلی و قبلی خود بپرسید که چه چیزی باعث میشود آنها تیک بزنند.
آیا آنها مسئولیت بیشتری می خواهند؟ آیا آنها از بیمه درمانی که ارائه می کنید ناراضی هستند؟ آیا آنها تجهیزات و تکنولوژی بهتری می خواهند؟
هنگامی که نکات اصلی درد کارمندان خود را درک کردید، می توانید راه هایی برای حل آنها بیابید.
با به رسمیت شناختن تلاش های کارکنان خود به آنها کمک کنید احساس ارزشمندی کنند. چه پخش کارت هدیه یا خریدن ناهار برای آنها، مطمئن شوید که از کار آنها قدردانی می کنید.
اشتراک گذاری بازخورد را برای کارمندان آسان کنید و از بازخورد آنها برای بهبود محل کار استفاده کنید. از کارمندان در طول پروژه ها و جلسات بازخورد بخواهید. آنها را تشویق کنید در صورت نیاز به دفتر شما مراجعه کنند. و یک فرم آنلاین ارائه دهید که در آن بتوانند بازخورد خود را در زمان خود ارسال کنند.
همه ما می دانیم که کارکنان برای بهبود و انجام بهترین کارشان – هم توصیه های مثبت و هم سازنده – به بازخورد نیاز دارند. اما به چه نسبت؟ مطالعه ای در هاروارد بیزینس ریویو نشان می دهد که نسبت ایده آل بین پیشنهادات مثبت و منفی 5.6 (مثبت) به 1 (اصلاح کننده) است. برخورد مثبت باید به طور مکرر داده شود تا به کارکنان انگیزه داده شود و به آنها عزم لازم برای انجام بهترین کارشان داده شود. اما بازخورد سازنده و اصلاحی نیز مهم است، به ویژه هنگامی که یک مسئله فوری وجود دارد که باید در جوانی برطرف شود. با حرکت رو به جلو، از تعداد نظرات منفی که به کارمندان خود در رابطه با نظرات مثبت می گویید، بیشتر آگاه شوید. برای هر نظر منفی، نسبت را به سمت شش نظر مثبت ببرید.
کارمندان باید احساس کنند که نوعی کنترل بر زندگی کاری خود دارند. چه تصمیم گیری در مورد نحوه کار یا زمان کار، با دادن گزینه هایی به آنها کمک کنید تا پیشرفت کنند.
یک محیط کاری حمایتی به کارکنان کمک می کند تا از نظر روانی در محل کار احساس امنیت کنند. در اینجا چند راه برای ایجاد یک محیط کاری حمایتی وجود دارد:
به یاد داشته باشید، اگر کارمندان نتوانند آینده ای را در شرکت شما ببینند، در جای دیگری به دنبال فرصت بهتری خواهند بود. برای تشویق کارمندان به ماندن طولانی مدت، یک برنامه توسعه شغلی با آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، آیا آنها هدف پنج ساله خود را می دانند؟ آیا آنها می خواهند در پنج سال آینده مدیر شوند؟ در مورد اینکه چگونه آنها می توانند این کار را انجام دهند شفاف باشید. آیا آنها باید به دنبال آموزش بیرون باشند؟ آیا آنها نیاز به راهنمایی زیر نظر یک مدیر دارند؟ یک برنامه گام به گام ایجاد کنید که مشخص می کند برای رسیدن به آن چه کاری باید انجام دهند.
کارمندان به دلایل زیادی سر کار می روند اما دلیل اصلی تامین مخارج خود است. اگر میخواهید کارمندان بمانند، ارائه بستههای حقوق و مزایا رقابتی یک ضرورت است.
حفظ کارمندانی که با چشم انداز شما همسو نیستند دشوار است. برای صرفه جویی در پول شما و کارمندانتان، فقط بر استخدام کارمندانی تمرکز کنید که با ماموریت شما همسو هستند.
بیان خلاق هر فرآیندی است که یک ایده را گرفته و آن را زنده می کند. داشتن رویه های شرکت مهم است. اما پذیرفتن خلاقیت کارکنان به همان اندازه مهم است. اگر کارمندی راه جدیدی برای تعامل با مشتریان ارائه می دهد، آن را امتحان کنید. اگر ایده ای برای یک پروژه جدید دارند، اجازه دهید با آن کار کنند.
دریابید که کارمندان شما چه چیزهایی را معنی دار می دانند و کاری را که می خواهند به آنها ارائه دهید.
تجربه کارمندان از زمان همه گیری کاهش یافته است. از نگرانی در مورد آینده گرفته تا از دست دادن خواب، کارکنان تحت استرس بیشتری هستند. در اینجا چند راه وجود دارد که COVID-19 بر رضایت کارکنان در محل کار تأثیر گذاشته است:
برای کمک به پیشرفت کارمندان، شرکت ها باید در صورت امکان از کارمندان حمایت کنند. اگر کارمندی با مسئولیتهای مراقب خود دست و پنجه نرم میکند، اجازه دهید برنامه خود را طراحی کند. اگر آنها نگران آینده خود هستند، به آنها کمک کنید تا یک برنامه توسعه شغلی ایجاد کنند. همچنین مهم است که به کارمندان کاری بدهید که آنها معنادار هستند. شما باید با کارمندان به صورت جداگانه صحبت کنید تا ببینید این برای هر یک از آنها چه معنایی دارد.
مردم بیش از هر زمان دیگری به دنبال احترام در شغل خود هستند. آنها نمی خواهند در یک سازمان احساس بی ارزشی یا بی اهمیتی کنند، که می تواند ناشی از عدم احترام باشد. تحقیقات بازار جهانی کار فصلی CEB نشان داد که پنج چیزی که افراد در یک شغل جدید به دنبال آن هستند عبارتند از:
1. ثبات
2. حقوق و مزایا
3. احترام
4. مزایای سلامتی
5. تعادل بین کار و زندگی
احترام یکی از سه چیزی است که جویندگان کار به دنبال آن هستند.
آیا محل کار شما به اندازه کارگران برای احترام ارزش قائل است؟
فرهنگ احترام را می توان با اجرای بسیاری از استراتژی های پیشنهاد شده در این لیست، از جمله: بازخورد، شناسایی، تشویق خلاقیت، همکاری و غیره پرورش داد. همچنین ضروری است که اعضای تیم خود را با ابزارها و منابعی که نیاز دارند توانمند کنید، و نشان دادن مهربانی و اندیشمندی نیز می تواند راه درازی داشته باشد.
مرحله اقدام شما: این هفته، به کارمندانی که تکالیف خود را تحویل میدهند، «متشکرم» بگویید، با لبخند و یک «صبح بخیر» به هنگام ورود به آنها سلام کنید، و به جای بازجویی از آنها در مورد کاری که باید انجام دهند، به سادگی بپرسید. اگر به هر طریقی به کمک شما نیاز دارند (و در صورت درخواست کمکی را که نیاز دارند به آنها ارائه دهید).
بسیاری از شرکت ها افراد خارج از سازمان را تبلیغ می کنند و آموزش و آموزش مداوم را برای کارگران خود ارائه نمی دهند. از آنجایی که هیچ راهی برای پیشرفت یا پیشرفت وجود ندارد، کارمندان از نقش خود سرخورده می شوند و کمتر احتمال دارد که بمانند. به گفته شارون فلورنتین در CIO، آموزش مداوم باعث می شود کارکنان احساس ارزشمندی کنند و به آنها چیزی را می دهد که مشتاقانه منتظر آن باشند. وقتی مسیری برای پیشرفت به وضوح مشخص شده باشد، نیروی کار شما احساس می کند که بخش مهمی از موفقیت شرکت است.
با تبلیغ از درون و اجرای یک برنامه آموزشی، یا با استفاده از منابع و ابزارهای خارجی (مانند کارگاه ها، کتاب ها، دوره های آنلاین و فیلم ها، و غیره)، می توانید انگیزه قدرتمندی برای اعضای تیم خود ایجاد کنید تا در مدت طولانی بمانند. کارمندان این ابتکارات را سرمایه گذاری در *آینده*شان می دانند.
کارمندان وقتی به مدیریت و افرادی که وظایفی را به آنها محول می کنند اعتماد کنند، عملکرد بهتری دارند. زمانی که به شخصی که آنها را وادار به انجام کار می کند باور داشته باشند، به احتمال زیاد به اهدافی که برای آنها تعیین شده است دست پیدا می کنند. 46 درصد از کارمندان اظهار داشتند که فقدان ارتباطات شفاف رهبری آنها را به دنبال شغل جدید سوق می دهد. در همین حال، 79 درصد از کارکنان بسیار متعهد به رهبران خود اعتماد و اطمینان دارند.
اگر برنامه مشارکت کارکنان را اجرا نکرده اید، به احتمال زیاد آنقدر که فکر می کنید به شما اعتماد ندارند، وجود دارد. از آنجایی که به دنبال ایجاد اعتماد بیشتر با کارمندان خود هستید، لازم است: ایجاد ارتباطات شخصی، تأکید بر صداقت و شفافیت، ایجاد انگیزه در اعضای تیم، سرزنش و سرزنش، اجتناب از طرفداری، و نشان دادن شایستگی در کارتان.
مرحله اقدام شما: در این هفته، هدف خود را تعیین کنید که هر یک از کارمندان خود را کمی بهتر بشناسید. با آنها گفتگوهای بی پایان داشته باشید و به آنها احساس خوش آمدید و آزادی دهید تا در مورد آنچه در ذهنشان است صحبت کنند.
بسیاری از سازمان ها انتظارات زیادی از کارمندان خود دارند. اما برای کارگران، این می تواند به معنای اختصاص زمان کمتری به مراقبت شخصی، فعالیت های اوقات فراغت و خانواده باشد. OECD دریافت که تقریباً 12 درصد از کارمندان ساعات طولانی در ایالات متحده کار می کنند. این مقدار کمی کمتر از میانگین 13 درصد است. اما کارگران تمام وقت در ایالات متحده تنها 60٪ یا 14.5 ساعت از روز خود را به مراقبت شخصی و اوقات فراغت اختصاص می دهند که کمتر از میانگین 15 ساعت است.
وقتی اعضای تیم شما به خوبی استراحت کرده و زمان کافی برای مراقبت از خود و خانواده خود داشته باشند، در محل کار نیز عملکرد بهتری خواهند داشت. ایجاد ساعات کاری منظم، سیاستهایی برای کار در تعطیلات آخر هفته، یا برنامههای کار از خانه میتواند به اعضای تیم شما انعطافپذیری لازم را ارائه دهد تا بهترین عملکرد خود را هر روز به کار بیاورند.
مرحله اقدام: افرادی را در شرکت خود شناسایی کنید که در این هفته بیش از حد کار کرده اند. کمی به آنها مرخصی بدهید یا همه را برای پیاده روی از دفتر خارج کنید. ارزیابی کنید که چگونه برنامه ریزی کاری شما باعث ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی می شود.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران