هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار +15 نکته از زبان کارآفرین 40 میلیون دلاری

دسته بندی : کسب و کار
1401/01/05

راه اندازی کسب و کار برای خود یکی از بهترین کارهایی است که می توان انجام داد تا بدین به استقلال مالی رسیده و برای خود پول و نامی دست و پا کنید. اما باید در نظر داشته باشید که راه انداختن یک کسب و کار از نظر عموم به دو حالت مختلف دیده می شود:

  1. راه اندازی کسب و کار سخت است.
  2. راه اندازی کسب و کار آسان است.

در حالیکه اینطور نیست. راه اندازی کسب و کار در برخی از مواقع آسان و در برخی دیگر از مواقع سخت است. البته اگر شما اصول آن را بدانید خیلی راحت تر می توانید یک کسب و کار راه اندازی کنید.

در این این مقاله به بررسی +15 نکته برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق پرداخته و راهکارهایی ارائه می دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید کسب و کار خود را بهتر راه اندازی کنید.

آموزش هوش بورسی

آیا آنچه را که برای یک کارآفرین لازم است دارید؟

باید این را در نظر داشته باشید که راه اندازی یک کسب و کار برای همه نیست.

شما باید واقعاً فداکار باشید. این بدان معنا نیست که شما باید 24×7 کار کنید. اما شما باید بهترین تلاش خود را به کار بگیرید. شما باید رئیس خود باشید – و خودتان تصمیم بگیرید. شما باید مطمئن شوید که کار انجام می شود. در بعضی مواقع، شما مجبور خواهید بود که به زحمت بیفتید!

اما مطمئن باشید، اگر بخواهید سخت کار کنید، می توانید آن را محقق کنید.

چه چیزی شما را برای راه اندازی کسب و کارتان ترغیب می کند؟

اگر بدانید که چرا می خواهید یک کسب و کار را راه اندازی و اداره کنید، بسیار ساده تر خواهد بود که پرانرژی و در مسیر درست بمانید.

در اینجا برخی از مزایای داشتن یک تجارت موفق آورده شده است:

  • پول خوبی دربیار
  • از سبک زندگی بهتر لذت ببرید
  • رئیس خودت باش
  • علاقه خود را دنبال کنید
  • رضایت شخصی

به کدام یک از اینها می خواهید برسید؟ آنها را یادداشت کنید و در مواقع سختی به آنها مراجعه کنید.

آیا پول کافی برای راه اندازی کسب و کار دارید؟

برای راه اندازی یک کسب و کار به پول زیادی نیاز ندارید.

در واقع مشاغل زیادی وجود دارند که می توانید بدون پول شروع کنید – به خصوص مشاغل خدماتی ساده و مشاغل اینترنتی.

برخی از مشاغل هستند که برای شروع به پول زیادی نیاز دارند. اما راه‌های زیادی نیز برای تامین مالی یک کسب‌وکار جدید وجود دارد – همانطور که در ادامه این مقاله به آن پرداخته‌ام.

آموزش بلاگری حرفه ای

آیا برای راه اندازی کسب و کار خود وقت دارید؟

زمان لازم برای شروع یک کسب و کار تا حد زیادی به ایده کسب و کاری که انتخاب می کنید بستگی دارد. بسیاری از کسب و کارهای نوپا زمان زیادی را می طلبند. اما راه‌اندازی کسب‌وکارهای ساده‌تری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را راه‌اندازی کنید و پاره وقت آن‌ها را اداره کنید .

به عنوان مثال، زمانی که دانشجوی تمام وقت بودم، کار انتشار کتاب خود را شروع کردم. من همچنین در تعطیلات تابستانی از کالج، کار نقاشی خانه ام را شروع کردم.

آیا به کار روزانه خود ادامه می دهید؟

برای اکثر افراد توصیه می کنم تا جایی که ممکن است کار روزانه خود را حفظ کنید.

به این ترتیب، کمتر تحت فشار قرار می گیرید و می توانید به دقت برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

و شروع و توسعه کسب و کار خود به صورت پاره وقت کاملاً امکان پذیر است. این همان کاری بود که من با کار چاپ کتابم انجام دادم که در نهایت به قیمت 40 میلیون دلار فروختم.

نکته داخلی – فعلاً به کار روزانه خود ادامه دهید. ابتدا یاد بگیرید که چگونه یک تجارت را درست راه اندازی کنید. سپس کسب و کار خود را با دقت برنامه ریزی کنید. عجله نکن

آیا توانایی راه اندازی کسب و کار خود را دارید؟

برخی از مشاغل – مانند برقکار بودن – به آموزش تخصصی نیاز دارند. با این حال، مشاغل زیادی وجود دارند که می توانید بدون هیچ مهارت خاصی شروع به کار کنید – مانند مشاغل خدماتی ساده و مشاغل اینترنتی.

اکثر مشاغلم را بدون تجربه مرتبط شروع کردم و هنوز هم خیلی خوب کار کردم.

با این حال، حتی اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار ساده هستید، ابتدا باید مهارت های اساسی کسب و کار را بیاموزید – که می توانید خیلی سریع انجام دهید.

راه اندازی کسب و کار

محدودیت های سخت خود را برای زمان و پول تعیین کنید

تعیین محدودیت ها به شما کمک می کند تا احساس بهتری در راه اندازی کسب و کار خود داشته باشید . برنامه‌ای خواهید داشت و می‌دانید که اگر همه چیز مطابق میل شما پیش نرود، چه زمانی متوقف شوید.

در اینجا چند نمونه از محدودیت هایی وجود دارد که می توانید تعیین کنید:

  • من فقط 10000 دلار در تجارت خود سرمایه گذاری خواهم کرد.
  • من به کسب و کار خود 90 روز فرصت می دهم تا سودآور شود.
  • تا زمانی که با درآمد فعلی خود مطابقت نداشته باشم، کار روزانه خود را رها نمی کنم.

با تعیین محدودیت ها، ریسک خود را کاهش می دهید، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید و شانس موفقیت خود را افزایش می دهید.

بر تردید غلبه کنید و اولین قدم ها را بردارید

تردید در راه اندازی کسب و کار طبیعی است. به هر حال، خطرات واضح است. در حالی که پاداش کمتر قطعی است. اما من می توانم به شما بگویم که پتانسیل مثبت در پول و رضایت شخصی می تواند فوق العاده باشد.

علاوه بر این، اگر کسب و کار خود را با دقت شروع کنید – مثلاً با توجه دقیق به تمام توصیه های من – می توانید خطرات خود را کاهش دهید و پیشرفت خود را افزایش دهید.

یا می توانید تردید کنید. پدرم همیشه دنبال کار خودش بود. اما همیشه بهانه ای برای تردید پیدا می کرد. بنابراین او هرگز کسب و کار خود را نداشت.

چه 100% برای شروع کسب و کار خود آماده باشید یا نه، به شما پیشنهاد می کنم اولین قدم منطقی را بردارید – یعنی آموزش خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار.

مهم – مثل پدرم نباشید و یک عمر برای شروع نکردن یک تجارت بهانه بیاورید. در عوض، شروع به یادگیری نحوه انجام آن را در نظر بگیرید.

ایده کسب و کار خود را انتخاب کنید

یک تجارت عالی با یک ایده عالی شروع می شود! در اینجا من یک ارائه در مورد چگونگی راه اندازی یک کسب و کار در CIC، یک فضای همکاری بزرگ در کمبریج، ماساچوست، ارائه می کنم.

یک تجارت عالی با یک ایده عالی شروع می شود! اگر از قبل ایده خوبی دارید، به شما تبریک می‌گوییم! اما اگر این کار را نکنید – اشکالی ندارد – ایده های تجاری بسیار خوبی وجود دارد! و اگر مایل به صرف زمان و انرژی هستید، می‌توانید یک ایده تجاری عالی پیدا کنید که برای شما مناسب است.

در اینجا نحوه انتخاب ایده کسب و کار شما آمده است:

  • ایجاد کنید که چه چیزی می تواند یک ایده تجاری خوب برای شما باشد
  • فهرستی از ایده های تجاری که دوست دارید را جمع آوری کنید
  • ایده های تجاری را ارزیابی و ارزیابی کنید
  • بهترین ایده کسب و کار را برای خود انتخاب کنید
  • ایده کسب و کار خود را تأیید کنید

هشدار – بسیاری از کارآفرینان یک ایده تجاری را با دقت انتخاب نمی کنند و در نهایت به یک ایده بد یا ایده ای می رسند که برای آنها مناسب نیست.

از آنجا که انتخاب یک ایده عالی مهم است، من یک مسابقه برای کمک به شما در تصمیم گیری درست آماده کرده ام. این مسابقه را انجام دهید تا بهترین کسب و کار را برای موقعیت خود کشف کنید.

آموزش اکسل

آنچه را که می تواند یک ایده تجاری خوب برای شما ایجاد کند، ایجاد کنید

ورق زدن بسیاری از ایده های تجاری مختلف و دیدن اینکه کدام یک برای شما جذاب هستند می تواند سرگرم کننده باشد – اما این یک راه کارآمد برای یافتن ایده کسب و کار ایده آل شما نیست.

در عوض، ابتدا باید معیارهایی را تعیین کنید که بهترین ایده کسب و کار را برای موقعیت شما ایجاد می کند.

برای کمک به شما در یافتن معیارهای کلیدی خود، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه نوع مشاغلی را دوست دارید؟
  • چه ملاحظات سبک زندگی برای شما مهم است؟
  • چه مهارت و تجربه ای را در یک کسب و کار به ارمغان می آورید؟
  • چه نوع سود و پتانسیل رشد را ترجیح می دهید؟
  • تحمل ریسک شما چقدر است؟
  • چقدر حاضرید در یک تجارت سرمایه گذاری کنید؟

اگر معیارهای خود را از قبل تعیین کنید، احتمال اینکه در نهایت به یک ایده کسب و کار ایده آل برای موقعیت شما برسید، بسیار بیشتر خواهد بود.

فهرستی از ایده های تجاری که دوست دارید تهیه کنید

برای یافتن یک ایده تجاری واقعا عالی، باید فهرستی از ایده هایی که برای شما جذاب هستند را جمع آوری کنید. فقط چند ایده تجاری را در نظر نگیرید زیرا در این صورت بعید است که به یک ایده واقعا عالی برسید.

بنابراین به جای آن فهرست بزرگی از ایده های بالقوه را جمع آوری کنید. هرچه فهرستی که با آن شروع می‌کنید بزرگ‌تر باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به یک ایده شگفت‌انگیز خواهد داشت.

ایده های تجاری را ارزیابی و ارزیابی کنید

هنگامی که معیارهای خود را برای اینکه چه چیزی یک ایده تجاری خوب را برای شما ایجاد می کند مشخص کردید و هنگامی که فهرستی از ایده های تجاری بالقوه را تهیه کردید، زمان ارزیابی هر ایده فرا رسیده است.

هر ایده تجاری را به طور سیستماتیک بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چقدر معیارهای کلیدی که شما ایجاد کرده اید را برآورده می کند. یادداشت های خود را در مورد هر ایده تجاری ذخیره کنید و سازماندهی کنید.

بهترین ایده کسب و کار را برای خود انتخاب کنید

پس از ارزیابی و رتبه بندی هر ایده تجاری، چند ایده به عنوان کاندیدای برتر شما برجسته خواهند شد. اینها را به دقت با یکدیگر مقایسه کنید. در این مرحله روی معیارهایی که برای شما در انتخاب ایده کسب و کار مهم است، تاکید کنید.

در حالی که می‌خواهید ایده‌ای بیابید که تا حد امکان با معیارهای شما مطابقت داشته باشد، می‌خواهید در نهایت به ایده‌ای برسید که شما را نیز هیجان زده می‌کند!

ایده کسب و کار خود را معتبر کنید

در اینجا یک راه بسیار ساده برای آزمایش اینکه آیا ایده شما قابل اجرا است قبل از صرف هزینه برای آن وجود دارد.

این 4 سوال را از خود بپرسید:

  1. آیا محصول یا خدمات من مشکلی را برطرف می کند یا مزیتی را ارائه می دهد که واقعاً برای مردم مهم است؟
  2. آیا مردم محصول یا خدمات من را به عنوان راه حلی برای مشکل خود دوست دارند؟
  3. اگر چیزی باشد، مردم حاضرند چقدر آن را بپردازند؟
  4. بازار محصول یا خدمات من چقدر بزرگ است؟

در حالت ایده آل، شما همچنین باید از افرادی که مشتریان بالقوه هستند، بازخورد دریافت کنید. انجام یک نظرسنجی یا مصاحبه شخصی را در نظر بگیرید.

کسب و کار خود را متمایز کنید

شما باید کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید. یکی از گزینه‌ها انجام یک مدل کسب‌وکار تلفن همراه است، مانند این آبگرم حیوانات خانگی سیار که در شهر نیویورک با آن برخورد کردم.

شما یک فرد منحصر به فرد هستید! و کسب و کار شما نیز باید منحصر به فرد باشد! شما نمی خواهید به کسب و کاری برسید که بسیار شبیه به رقبای شماست. در عوض شما می خواهید کسب و کارتان متمایز و متمایز باشد! و باید متمایز و متفاوت باشد به نحوی که واقعاً برای مشتریان شما جذاب باشد.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • مزیت رقابتی خود را پیدا کنید
  • درباره بازار و رقابت خود تحقیق کنید
  • مشتری هدف ایده آل خود را پیدا کنید
  • کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید
  • USP خود را ایجاد کنید (پیشنهاد فروش منحصر به فرد)

مهم – متمایز کردن کسب‌وکارتان ممکن است مهم‌ترین کاری باشد که می‌توانید برای موفقیت آن انجام دهید.

آموزش سرمایه گذاری در طلا و بازار سکه

مزیت رقابتی خود را بیابید

پیدا کردن ایده کسب و کار شما تنها بخشی از ایجاد مدل کسب و کار شماست. تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما با رقبا متفاوت خواهد بود به همان اندازه مهم است.

با این حال بسیاری از کارآفرینان این کار را به خوبی انجام نمی دهند. کسب و کار آنها اغلب بسیار شبیه به رقبا است. در نتیجه آنها در نهایت تا حد زیادی در قیمت رقابت می کنند. آنها از حاشیه سود کم رنج می برند و برای رشد کسب و کار خود مشکل دارند.

اما اگر بتوانید واقعاً کسب و کار خود را متمایز کنید، مزیت رقابتی قدرتمندی به شما خواهد داد. بنابراین برای انجام این کار به خوبی ارزش تلاش زیادی را دارد.

در چند مرحله بعدی توضیح می دهم که چگونه مزیت رقابتی خود را ایجاد کنید.

 

در مورد بازار و رقابت خود تحقیق کنید

تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری درباره بازار، رقبا، محصولات یا خدمات و مشتریان بالقوه جمع آوری کنید.

مستقیم ترین رقبا را با جزئیات مطالعه کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید. مثلا:

  • چه مدت است که آن ها در تجارت هستند؟
  • چقدر موفق ظاهر می شوند؟
  • بازار هدف آنها کیست؟
  • چه محصولات/خدماتی را ارائه می دهند؟
  • چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟
  • آنها محصولات خود را چگونه قیمت گذاری می کنند؟
  • نکات اصلی بازاریابی آنها چیست؟

مشتری هدف ایده آل خود را پیدا کنید

شما باید بهترین مشتریان هدف را برای کسب و کار خود پیدا کنید. برای این کار باید بازار خود را تقسیم بندی کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که معنی دارترین راه برای تقسیم بازار شما چیست.

اغلب بیش از یک راه برای تقسیم بازار وجود دارد.

به عنوان مثال ممکن است تصمیم بگیرید که بازار پوشاک را بر اساس موارد زیر تقسیم کنید:

  • جنسیت (لباس مردانه در مقابل زنانه)
  • سبک زندگی (لباس اوقات فراغت در مقابل لباس کار)
  • سطح قیمت (تخفیف در مقابل نام برند در مقابل طراح)

سپس به رقبای خود نگاه کنید. شما باید بفهمید که به کدام بخش ها به خوبی خدمات رسانی می کنند. شما می خواهید از اینها اجتناب کنید.

در عوض باید روی بخش‌هایی از بازار تمرکز کنید که رقبای شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنند یا اصلاً به آن‌ها خدمات نمی‌دهند.

کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید

هنگامی که بازار هدف خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که چگونه کسب و کار شما از رقبا متمایز خواهد شد. چرا مردم به جای رقبای شما با شما تجارت می کنند؟ چگونه باید کسب و کار خود را به بهترین نحو متمایز کنید؟

هیچ پاسخ کاتر کوکی وجود ندارد. در عوض، موقعیت خود را به دقت ارزیابی کنید و به طور خلاقانه بهترین احتمالات را در نظر بگیرید. ارزش تلاش زیادی را دارد.

به عنوان مثال، برای اولین کسب‌وکارم، دوچرخه‌های اجاره‌ای باب، ابتدا سعی کردم دقیقاً کاری را که رقبای من انجام می‌دادند، کرایه دوچرخه از مکان‌های شخص ثالث مانند پمپ بنزین‌ها و متل‌ها، کپی کنم.

اما رقبای من قبلاً بهترین مکان ها را ربوده بودند. بدتر از آن، رقبای من دوچرخه‌های براق کاملاً جدید داشتند، در حالی که من دوچرخه‌های دست دوم قدیمی داشتم – تمام چیزی که می‌توانستم بخرم. کسی دوچرخه های من را کرایه نمی کرد.

سپس بر خلاف رقبای خود، تصمیم گرفتم تحویل سیار دوچرخه را مستقیماً به متل ها و کمپینگ ها ارائه دهم. مشتری من آن را دوست داشت. و تجارت من شروع به کار کرد. این مثال خوبی برای متمایز کردن کسب و کارتان است.

در اینجا چند راه ممکن برای متمایز کردن کسب و کار شما وجود دارد:

  • ارائه نیازهای برآورده نشده مشتری
  • خدمت به یک طاقچه باریک
  • محصول یا خدمات درجه یک
  • محصول یا خدمات کم هزینه
  • نوآورانه یا سفارشی
  • طراحی جذاب
  • ارائه تحویل
  • سریع یا کارآمد
  • تخصص یا تجربه
  • ارائه گارانتی
  • مدل کسب و کار موبایل
  • استراتژی فروش برتر
  • بازاریابی دیجیتال متقاعد کننده
  • حضور در رسانه های اجتماعی
  • پیشنهادات خلاقانه قیمت گذاری/فروش

هشدار – بسیاری از کارآفرینان واقعاً کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز نمی کنند. آنها در نهایت بر سر قیمت به رقابت می پردازند و در نتیجه سود کمی دارند.

آموزش طراحی سایت

USP (پیشنهاد فروش منحصر به فرد) خود را ایجاد کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) عبارت یا جمله ای است که به مشتریان می گوید چرا باید با شما تجارت کنند نه با یک رقیب. هر کسب و کاری باید یکی داشته باشد.

به طور معمول، USP از راه هایی که کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کرده اید، سرچشمه می گیرد. روی یک دلیل تمرکز کنید که چرا مشتریان باید با شما تجارت کنند. سپس آن را به گونه ای بیان کنید که با مخاطب شما طنین انداز شود.

USP شما باید این باشد:

  • متمایز
  • درست به نقطه
  • پاک کردن
  • معتبر

به عنوان مثال USP من برای Bob’s Rent-A-Bike «اجاره دوچرخه رایگان تحویل داده شد» بود.

نام کسب و کار شما چیست؟

یک نام تجاری عالی به عنوان یک تبلیغ داخلی برای کسب و کار شما عمل می کند و برای سال های آینده مشتریان را جذب می کند. در اینجا یک نام تجاری جذاب است که در شمال کانوی، نیوهمپشایر پیدا کردم.

بله، نام کسب و کار شما واقعا مهم است. یک نام ضعیف در واقع باعث می‌شود مردم در انجام تجارت با شما تردید کنند، در حالی که یک نام عالی افراد را به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند و به عنوان یک تبلیغ داخلی طولانی مدت عمل می‌کند.

در اینجا نحوه نامگذاری کسب و کارتان آمده است:

  • یک نام عالی برای کسب و کار خود ایجاد کنید
  • نام کسب و کار خود را تست کنید
  • بررسی علامت تجاری را انجام دهید

مهم – کسب و کار خود را به نام خود نام ندهید. غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و ممکن است باعث شود مردم در تجارت با شما تردید کنند.

باب آدامز، کارآفرین و استاد دانشگاه هاروارد در رشته MBA

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *