هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونگی بررسی رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل + بررسی رتبه سایت به صورت صفر تا صد

دسته بندی : سئو
1402/02/18

همیشه برای بررسی رتبه سایت سئوکاران به مشکل بر میخورند، ولی هم اکنون با روش هایی که در سال 2023 معرفی شده شما به راحتی میتونید رتبه سایت در گوگل را سریع بررسی کنید.

آیا تا به حال به آن فکر کرده‌اید که سالانه چند سایت ایرانی طراحی و در گوگل ثبت می‌شود؟ حوزه‌های آن‌ها چیست؟ آیا تمامی آن‌ها درآمد خوبی دارند؟ رتبه سایت در گوگل به چه معناست؟ قطعاً که این سؤالات هم برای شما پیش آمده است و پاسخ این سؤالات نزد ما است.

همیشه بین حجم وسیعی از اطلاعات گسترده در تمامی حوزه‌های کاری برای پیدا کردن بهترین مطلب که نیاز شما را در گوگل برطرف کند بدون رعایت نظم و قوانین گوگل غیرممکن خواهد بود.

الگوریتم‌های گوگل برای این طراحی شده‌اند که شما به‌عنوان کاربر وقتی به‌عنوان مثال آموزش سئو را جست و جو می‌کنید قطعاً که شما به‌عنوان کاربرد به دنبال بهترین نتیجه هستید و ربات‌های گوگل هم می‌خواهند بهترین نتیجه را برای شما به نمایش در آورند.

( قطعاً که هزاران سایت ممکن است در رابطه با این موضوع وجود داشته باشند ولی انتخاب بهترین سایت که نکات جامعی را ارائه داده است قطعاً کاری سخت است که الگوریتم‌های گوگل آن را انجام می‌دهند)

ما در سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد رتبه سایت در گوگل و چگونه رتبه سایت خود را در گوگل پیدا کنیم را به‌صورت کامل و جامع شرح داده و تکنیک هایی که در سال 2023 استفاده می‌شود را برای بهینه‌تر شدن فعالیت شما شرح دهیم.

تاثیر الگوریتم گوگل بر روی رتبه سایت:

الگوریتم پیج رنک از اولین الگوریتم‌های گوگل است و البته شناخته شده ترین الگوریتم که میزان اهمیت صفحات وب شما را می‌سنجد. به‌عنوان مثال میزان لینک‌های ورودی به صفحه ایی از سایت شما و یا صفحه اصلی سایت شما

( چه لینک داخلی که از سایت شما منشأ گرفته و چه لینک خارجی از سایت‌ها دیگر)

قطعاً که این موضوع سبب پر اهمیت‌تر شدن و یا به‌اصطلاح پر رگ تر شدن صفحه سایت شما می‌شود.

( به زبان ساده این الگوریتم میگه که این صفحه یعنی یک چیزی خوبی داره که دارن بهش لینک میدن و میره برای بررسی کلمات و کلمه کلیدی و تیتر بندی ها و… اگر نتایج رضایت بخش بود که قطعاً که رتبه صفحه مورد نظر رو توی گوگل با کلمه کلیدی مرتبط بالا میاره یا همون سئو میشه)

پیدا کردن رتبه سایت چه زمانی به ما کمک می‌کند؟ اصلاً برای چه باید از رتبه سایت خود باخبر شویم؟

ابتدایی‌ترین سؤالی که ممکن است که برای شما پیش آید این است که اصلاً رتبه سایت به چه دردی می‌خورد و چرا باید به آن اهمیت دهم؟

رتبه سایت در گوگل سبب افزایش ورودی کاربران به سایت شما شده و البته که شما با روش‌هایی که در ادامه ارائه خواهیم داد، می‌توانید رتبه صفحات خودتان را بیابید.

سئو همیشه برای یک سایت درآمد را به ارمغان می‌آورد( فرمول درآمد سایت:

صفحه عالی و اطلاعات کافی+ محصول و یا آموزش پر تقاضا و یا تخصصی+ سئو= درآمد بسیار بالا از طریق فروش؛ البته که می‌توانید از طریق تبلیغات هم کسب درآمد کنید)

اینجا است که نتایج رتبه سایت در گوگل برای شما اهمیت دار خواهد شد.

شما با بررسی مداوم صفحات مهم سایت خود و بهبود بخشیدن سئو آن می‌توانید درآمد عالی را به ارمغان آورید.

نکته: پیشنهاد می‌شود که برای سئو، از آموزش‌های مطرح استفاده کنید.

با انجام روش‌ها و تیریک های سئویی در کمترین زمان ممکن بهبود رتبه سایت در گوگل داشته باشید.

در سایت ما آموزش سئو توسط محسن حبیبی راد  یکی از اساتید سئو ایران تدریس شده به همراه پشتیبانی بسیار عالی.

روش برای بررسی رتبه سایت در گوگل به‌صورت کامل:

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شده‌اید( موضوعات پایه) حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ روش برای بررسی رتبه سایت در گوگل برویم.

قابل توجه است که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی ارائه می‌شود .

شما باید از آن‌ها به‌صورت کامل استفاده کنید و به‌اصطلاح فاکتور گیری های درستی داشته باشید:

  • استفاده از افزونه‌های سئویی: قطعاً که اولین روش از پیدا کردن رتبه سایت در گوگل آن است که شما از افزونه‌های کروم استفاده کنید( ابتدایی‌تریم روش) اما میزان دقیق بودن آن حدودی خواهد بود و به‌صورت دقیق نیست.

قابل توجه است قبلاً تمامی وبمستر ها از افزونه خود سایت الکسا  استفاده می‌کردند و با توجه به رتبه الکسا رتبه بندی سایت‌ها را متوجه می‌شدند ولی از زمانی که سایت الکسا بسته شد تحولاتی در سئو صورت گرفت.

بیشترین تأثیری که بسته شدن این سایت داشت، راحت‌تر شدن کار سئوکاران بود.( به این دلیل که کارفرماها فقط از روی الکسا رتبه سایت را بررسی می‌کردند و با بسته شدن این سایت زمان بیشتری برای سئوکاران برای سئو سایت بود)

آموزش بررسی رتبه سایت

افزونه های مهم برای رتبه سایت در گوگل:

بهتر است که چند افزونه سئو را برای شما معرفی کنیم:

1- SERPTrends: اولین افزونه ایی که شما می‌توانید رتبه سایت را بررسی کنید SERPTrends است. این افزونه را می‌توانید از اکستنشن مرور گر خود اضافه کنید( لازم است که نام افزونه را سرچ کنید و اضافه کنید)

شما وقتی وارد سایتی می‌شود در بالای سایت نوار این افزونه را مشاهده خواهید کرد و با نگه داشتن بر روی آن رتبه سایت را مشاهده خواهید کرد.

2- SEO quake: دومین افزونه ایی که بسیار کارآمد بوده و این ابزار برای مرورگرهایی همچون Chrome، فایرفاکس، اوپرا Opera، سافاریsafari قابل دسترسی می‌باشد.

نکته مثبت این افزونه آن است که رتبه الکسا و مالکیت و البته که افت سئو و یا بهبود سایت را برای شما نمایش خواهد داد.

3- Seo SERP: سومین افزونه ایی که بسیار هم با افزونه‌های قبلی فرقی ندارد و فقط در رابط کاربری خود ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.( از لحاظ فعالیت تفاوتی با افزونه‌های دیگر ندارد)

شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود این ابزار را انتخاب کنید.

نکته مهم: سه افزونه ایی که معرفی شد همگی رایگان بوده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید، میزان دقیق بودن آن مشخص نیست ولی رتبه آن‌ها حدودی است.

قدرت سرچ کنسول: 

  • استفاده از سرچ کنسول: اگر شما قصد دارید که رتبه سایت خود را در گوگل بررسی کنید هیچ ابزاری بهتر است گوگل سرچ کنسول نیست.( البته که نام قدیمی آن گوگل وبمستر است)

سرچ کنسول نمایی کلی از سئو سایت خودتان ارائه داده که شما می‌توانید میزان ورودی سایت خودتان را در بازه زمانی‌های مختلف بررسی کنید و البته که چقدر در صفحات وب‌سایت شما کلیک داشته است.

اشتباه بعضی از افراد آن است که فقط برای بررسی بهبود سئو و میزان ورودی و نرخ کلیک به این ابزار رجوع می‌کنند.

در صورتی که شما می‌تواند داده‌های مهم‌تری برای رتبه سایت خود و افزایش رتبه صفحات از آن استفاده کنید.

به‌عنوان مثال شما روی صفحه آموزش پخت جوجه کتاب چند کلمه کلیدی را سئو کرده‌اید.

با وارد کردن آدرس این صفحه در سرچ کنسول قطعاً ورودی‌ها با کلمه کلیدی‌های مرتبط را مشاهده خواهید کرد.

خود سرچ کنسول به شما پیشنهاد می‌دهد که روی کلماتی دیگر هم تمرکز کنید و آن‌ها را هم سئو کنید.

البته که با انجام دادن این کار میزان ورودی‌های شما فوق‌العاده می‌شود حال فرض کنید این عمل روی تمامی صفحات سایت شما رخ دهد.

رتبه سایت در گوگل سرچ کنسول

Query های سرچ کنسول برای بهبود رتبه سایت:

استفاده از فیلتر Query در تعیین رتبه سایت برای یک کلمه کلیدی خاص: رسیدیم به بخش مهم از سرچ کنسول همان‌طور که در بخش قبلی هم اطلاعات خلاصه ایی ارائه دادیم.

حال نوبت آن رسید که به‌صورت مفصل در این بخش رتبه بندی سایت در گوگل روی یک کلمه خاص رو مرحله به مرحله باهم دیگر بررسی کنیم.

وارد بخش فیلتر Query شده و کلمه کلیدی انتخابی خودتان را وارد کنید، حال شما با اطلاعات کلی نظیر رتبه‌بندی صفحات مختلف وب‌سایت شما برای آن کلمه کلیدی.

از طرفی هم نشان دهنده آن است که با این کلمه کلیدی سایت شما چقدر ویو داشته است و چقدر نرخ کلیک.

اما مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش Query آن است که کلمه کلیدی‌هایی که ورودی گرفته‌اید را نشان می‌دهد و یا کلمه کلیدی‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید و اینکه ورودی خوبی هم بگیرید.

اگر زرنگ باشی کلمه کلیدی تازه رو یادداشت می‌کنی و میری روی اون ها خیلی خوب سئو می‌کنی.

بهت قول میدم که بعد از چند وقت تاثیرشو روی رتبه سایت در گوگل و البته کلمه کلیدی میبینی.( از لینک سازی داخلی و خارجی هم غافلی نشی ها)

صفر تا صد اکانت اشتراکی برای رتبه رقبا: 

  • خرید اکانت اشتراکی برای بررسی سایت‌ها رقبا: خب در بخش قبلی بهتون گفتیم چجوری رتبه سایت خودتون رو بررسی کنید.

ولی الان موضوع فرق کرده و باید بریم برای بررسی سایت‌های رقبا و میزان بهبود و یا افت سئو آن‌ها.

اگر شما در دوره سئویی شرکت کرده باشید با اکانت های اشتراکی.

برای بررسی سئو سایت‌ها و بک لینک‌ها و… آشنا هستید، در این بخش بهترین ابزارها را برای شما معرفی کرده و نحوه ارائه خدمات آن‌ها را هم ارائه خواهیم داد.

1- MOZ: یکی از معروف‌ترین سایتی که برای بررسی سایت‌های رقبا می‌توانید از آن استفاده کنید MOZ خواهد بود.

نکته قابل توجه آن است که این سایت فیلتر است و باید با فیلتر شکن وارد شوید( البته که سرعت سایت ممکن است کاهش یابد)

اما نوبت آن است که از ویژگی‌های MOZ برای شرح دهیم. اگر شما اکانت اشتراکی نداشته باشید می‌توانید تا حدودی به‌صورت رایگان از این سایت استفاده کنید.

ولی اگر اکانت اشتراک داشته باشید می‌توانید تمامی بک لینک‌ها، کلمات کلیدی و میزان ورودی آن‌ها، بررسی رپورتاژ ها و…

را به‌صورت کامل داشته باشید.( قطعاً که اگر رقبا شما دامین آتوریتی بالا و پیج آتوریتی بالا داشته باشند، متوجه می‌شوید که کار سختی را در پیش خواهید داشت)

معرفی سایت برای بررسی سئو سایت

اچرفز ابزاری قدرتمند برای بررسی رتبه سایت:

سایت اچرفز و باید و نباید ها در رابطه با آن:

البته که رابط کاربری بسیار عالی و راحت بودن کاربران با سایت برای دسترسی به بخش‌های مربوطه نیز بی‌تأثیر اصلاً نبود.

از ویژگی‌های سایت اچرفز می‌توان به تاریخچه رتبه بندی اشاره کرد که واقعاً بی‌نظیر است.

در سایت‌های اشتراکی اصلاً به این موضوع توجه خاصی نمی‌شد به غیر از اچرفز، البته که تولید کلمات کلیدی نیز فعالیت بسیار از افراد را آسان‌تر کرده بود.

مانیتورینگ بک لینک‌ها، دسترسی به‌تمامی بک لینک‌ها و… از جمله ویژگی‌های این سایت بود که شما می‌توانستید بسیاری موارد مهم سایت رقیب خودتان را بررسی کنید.

کلمه کلیدی و ورودی  که این سایت از سایت‌های رقبا به دست می‌آورد بسیار بی نقض است و شما می‌توانید متنوع بودن کلمات کلیدی را مشاهده کنید و میزان ورودی آن‌ها.

( البته که به حوزه خود شما هم کمک می‌شود زیرا می‌توانید روی کلمات پر سرچ نیز کار کنید)

سخن پایانی و جمع بندی:

امیدوار هستیم که از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را بازگو کنیم:

قبل از آن که شما سایت خودتان را سئو کنید و رتبه سایت در گوگل را بررسی کنید.

بهتر است که از اهمیت رتبه سایت باخبر شوید. همان‌طور که اشاره شد شما با رتبه بسیار عالی می‌توانید برند شوید و از طرفی درآمد باور نکردنی داشته باشید.

روش‌های متعددی برای دریافتن رتبه سایت ارائه شد. استفاده از افزونه‌ها به‌صورت کلی یک رتبه حدودی می‌دهد اگر فعالیت شما تخصصی است کافی نیست.

مرور کلی:

با استفاده از سرچ کنسول به‌صورت دقیق می‌توانید سایت خودتان را بررسی کنید.

قابل ذکر است که هیچ ابزاری بهتر  و دقیق‌تر از سرچ کنسول برای بررسی سایت خودتان وجود ندارد.

البته برای بررسی سایت رقبا چندین سایت مختلف برای شما معرفی شد، پیشنهاد ما به شما اچرفز است. شما می‌توانید با تهیه اکانت اشتراکی به‌اصطلاح از زیر و بم سایت رقیب خودتان باخبر شوید.

همانند رپورتاژ ها و بک لینک‌ها و کلمات کلیدی‌هایی که از آن ورودی می‌گیرند، بررسی این موارد همیشه به ما کمک میکند که یک قدم از رقبا جلوتر باشیم.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *