هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رمز موفقیت در اینستاگرام

رمز موفقیت در اینستاگرام چیست؟ معرفی مهم ترین نکات اینستاگرام (جدید)

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/26

رمز موفقیت در اینستاگرام؟ احتمالا رمزی وجود ندارد، نمی دانم شاید هم وجود داشته باشد اما بیایید به یک چیز فکر کنیم. اینستاگرام، اینستگرام و اینستا! نامی که هر روز بارها و بارها به شکل های مختلف به گوشمان می خورد و با آن سر و کار داریم. به لطف این شبکه اجتماعی و اینستاگرام مارکتینگ و دوره آموزش اینستاگرام، کسب و کارهای زیادی رونق پیدا کردند، افراد زیادی معروف شده و البته پول های نجومی زیادی نیز در آن جابه جا می شود. ما در این مقاله در سایت برترآموز می خواهیم در مورد تکنیک های کلیدی افزایش فالوور اینستاگرام صحبت کنیم.

یکی از خوبی های اینستاگرام این است که افراد زیادی را با رفتارها، علایق، خواسته ها یا تفکرات هم شکل یا مشابه در خود جای داده است. پس مطمئن باشید که که افراد زیادی مثل شما فکر می کنند و به همین دلیل از ارتباط با شما بدشان نمی آید. حیف نیست فرصت ارتباط با آن ها را از دست بدهید؟ شما می توانید با به کار گیری تکنیک هایی ساده اما کاربردی، آنها را به سمت خود بکشید و در قدم بعدی آن ها را به “هوادارنی وفادار” تبدیل کنید. ما تصمیم گرفتیم تا مقاله ای جامع و کاربردی با موضوع رمز موفقیت در اینستاگرام آماده کنیم و در آن به بررسی موارد تاثیرگذار در افزایش فالوور واقعی اینستاگرام بپردازیم. در ادامه لطفاً با ما همراه باشید…

اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان و ایران است. محبویت این شبکه اجتماعی، به این دلیل است که هم برای کارهای تجاری استفاده و بازدهی مطلوب دارد و هم برای روزمرگی و گذراندن اوقات فراغت مناسب است. چرا هنگامی که این همه انسان متفاوت و جورواجور از اینستاگرام خود درآمد کسب می کنند اما ما دست روی دست بگذاریم و فقط به مصرف انرژی و سرمایه خود در اینستاگرام باشیم بی اینکه سودی نصیبمان شود؟ مطمئن باشید این ظلم به خود است! پس بهترین راهکار این است که با راه اندازی پیج اینستاگرام شروع به کسب درآمد کنیم.

رمز موفقیت در اینستاگرام؟

قبل از اینکه شروع کنیم، به نکته ای ریز اما کاربردی اشاره می کنیم. فالوورها به هیچ درد شما نمی خورند. آنها فقط عکس و ویدئوهای شما را لایک می کنند و نهایت لطفشان این است که برایتان کامنت بگذارند: “عالی بود”.

این ها رفتار روزانه یک کاربر معمولی اینستاگرام است. به جای اینکه دنبال فالوورهای اینستاگرامی باشید سعی کنید به دنبال کاربرانی باشید که برای شما احترام خاصی قائل هستند و به دنبال خدمات و محصولاتی که شما می فروشید هستند.

ما نام آنان را هواداران اینستاگرامی گذاشته ایم. همیشه سعی داشته باشید “هواداران اینستاگرامی” جذب کنید! آنها شما را دوست دارند و حاضرند تا از محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش هایی آشنا کنیم که با استفاده از آنها بتوانید هوادران اینستاگرامی خود را پیدا و جذب کنید.

امروزه شرکت ها، سایت ها و اپلیکیشن های زیادی خدمات افزایش فالوور را انجام می دهند اما اگر بخواهیم در حقشان اجحاف نکنیم، چیزی در حدود 90% درصد خدمات آنان فیک است.

هر چند که برخی از این کسب و کارها، به صورت صادقانه خدمات واقعی را به کاربران خود ارائه می دهند، اما تعدادشان زیاد نیست. راه آنان برای جذب فالوور ساده است! آنها طیف وسیعی از کاربران خود را دعوت به فالو کردن افراد و صفحات مقابل می کنند، این روند ادامه پیدا می کند و هر صفحه، به منظور امتیازگیری برای دریافت فالوور، اقدام به فالو کردن دیگران می کنند. اما این وسط دو مشکل وجود دارد:

مشکل اول:

کاربران متقابل، معمولاً با اکانت واقعی اقدام به فالوکردن شما نمی کنند. جون کسی از تعداد فالوورهای زیاد و با طیف موضوعی مختلف، خوشش نمی آید.

مشکل دوم:

حتی اگر کاربری با صفحه اصلی خود شما را فالو کند، به دلیل تعداد فالوورهای بالا، نخواهد توانست اکانت شما را پیدا کرده، و در آن به بحث و مشارکت بپردازد.

پس با توجه به موارد بالا، بهتر است ما سعی کنیم تا به دنبال فالوورهای واقعی اینستاگرامی باشیم چراکه آنان برای کسب و کارمان مفید واقع خواهند شد. این را نیز توجه داشته باشید که ممکن است برخی موارد به صورت خیلی نزدیک از یکدیگر متمایز باشند، اما احتمالاً همه آنها مهم هستند چون اگر حتی یکی از موارد نیز سر جایی خودش نباشد، اجرا نشود یا اجرا شود اما به شکل غیر حرفه ای، کارها طبق روال پیش نخواهند رفت و احتمال شکست یا بازدهی کم وجود خواهد داشت.

موفقیت در اینستاگرام

رمز موفقیت در اینستاگرام: اینستاگرام خود را حرفه ای کنید!

حرفه ای کردن اینستاگرام به معنی انجام رفتارهایی تکنیکال است که در دید یک کاربر معمولی، صفحه اینستاگرام کسب و کار شما را را جذاب تر و متمایز از سایر صفحات رقبا و حوزه کاری موردنظر خواهد کرد. یکی از بخش های مهم بازاریابی با اینستاگرام متمایز بودن پیج شما از پیج های سایرین است. اگر این اصول را رعایت کنید، شما، از دید کاربران صفحه ای جذاب و ارزشمند جهت دنبال کردن خواهید داشت.

رمز موفقیت در اینستاگرام: نام کاربری

آیا اینستاگرام رمزی دارد؟ احتمالا نه. شاید بعضی ها تکنیک های بیشتری بلد باشند اما یک رمز ناگشودنی برای موفقیت در اینستاگرام وجود ندارد. مورد اول تکنیک های کاربردی اینستاگرام، نام کاربری است. نام کاربری نامی است که فقط مختص یک حساب است و در صورت انتخاب توسط شخص دیگر، نمی توان از از آن استفاده کرد. پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن از نام خود، یا کسب و کارتان بدون هیچ پیشوند و پسوند خاصی استفاده کنید و در صورتی که سایت دارید تمام سعی خود را بر این بگذارید که تنها نام سایت را بدون پسوند دامنه استفاده کنید.

اما اگر نام کاربری موردنظر شما موجود نبود می توانید از پسوند یا پیشوندهایی مانند “insta – org -net – real – official” استفاده کنید و برای جدا کردن نام از پسوند یا پیشوند، از علامت های “. یا _” استفاده کنید.

همچنین در صورتی که که نام کاربری متناسب با نام سایت شما گرفته شده بود، می توانید از پسوند دامنه خود سایت استفاده کنید. می توانید پس از اسم نقطه یا خط فاصله گذاشته و پسوند دامنه را قرار دهید یا اینکه اصلاً پسوندی میان نام و دامنه وجود نداشته باشد، این مورد برای سایر پیشوند و پسوندها نیز صدق می کند. همچنین سعی کنید از یک نام کاربری جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید تا کاربران بیشتر مجذوب شما شوند.

یک ابزار کاربردی

اگر نمی خواهید وقت زیادی را برای یافتن نام های خالی مورد نظرتان تلف کنید می توانید از سایت چک کننده نام (Name Check) که به اختصار namechk نامگذاری شده است، استفاده کنید. برای شروع به آدرس namechk.com بروید. در باکس جستجو، نام مورد نظر خود را وارد کنید، نام کاربری وارد شده برای شبکه های اجتماعی مختلف و چندین پسوند دامنه، بررسی و آدرس صفحات یا دامنه های آزاد یا قفل را به شما ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، به راحتی می توانید نام کاربری مورد نظر خود را برای ثبت پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

رمز موفقیت در اینستاگرام: عکس پروفایل

پروفایل هر پیج اینستاگرام مانند ویترین یک فروشگاه است. خودتان را تصور کنید و فرض کنید به یک فروشگاه لباس می روید اما در ویترین آن و سایر بخش های لباس هایی با مدل های کهنه، بی کیفیت یا زننده می بینید… در آن لحظه آیا دوست دارید که حتی یک ثانیه دیگر در آنجا حضور داشته باشید؟! حالا چه برسد به آنکه بخواهید از آن مکان خرید کنید.

پروفایل شما نیز می بایستی مانند یک فروشگاه عامه پسند، جذاب و عالی باشد. اولین بخش یک پروفایل، عکس پروفایل است. برای اینکه عکس پروفایل پیج شما حرفه ای و البته جذاب باشد،بهترین راهکار این است که موارد زیر را رعایت کنید.
1. عکس پروفایل شما نباید شلوغ باشد، در واقع، عکس پروفایل باید عکس لوگوی کسب و کارتان یا عکسی بسیار خلوت با تمرکز بر روی یک نقطه خاص باشد.
2. عکس پروفایلتان باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و با ابعاد پروفایل پیج اینستاگرام همخوانی داشته باشد.
3. سعی کنید عکس پروفایل به گونه ای باشد که برای کاربر جذاب و به یاد ماندنی باشد.

بهتر است اگر کسب و کاری دارید، عکس پروفایل پیج، لوگوی شرکت باشد و اگر هم قصد فعالیت بر روی برندسازی شخصی دارید یا قصد دارید به یک اینفلوئنسر در حوزه کاری خود تبدیل شوید، سعی کنید که عکس شما از نمایی نزدیک و واضح، گرفته شده باشد.

دقت داشته باشید که عکس پروفایل شما یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای برای جذب فالوورهای هدفمند است، پس لطفاً در انتخاب آن دقت به خرج دهید. راستی! اگر مفهوم اینفلوئنسر را متوجه نشدید، در ادامه به آن و در بخش های بعدی به آن پرداخته ایم.

پروفایل تجاری

تجاری کردن صفحه، امکانی جالب است که اینستاگرام در راستای بهبود خدمات خود به کارانش ارائه داده است. هنگامی که حساب پیجی تجاری باشد می توانید دسترسی بیشتری به آمار کاربران داشته باشید، از سوی دیگر می توانید در تنظیمات دسته بندی کسب و کار یا برند خود را مشخص کنید و به صورت کلی امکان بیشتری برای اینستاگرام مارکتینگ دم دست شما وجود دارد.

این کار به خودی خود اعتبار شما را بالاتر می برد چون در آن شما اطلاعات بیشتری از کسب و کار خود را با کاربران اشتراک گذاری می کنید. همچنین امکان قرار دادن راههای تماس در بیو نیز روشی مناسب برای ارتباط بیشتر با فالوورها و کسب اعتبار بیشتر است.

بیو

نوشتن بیو مناسب گزینه دوم ما برای اینستاگرام مارکتینگ و در نتیجه جذب هوادار است، چرا که بیشتر کاربران قبل از اینکه دکمه دنبال کردن را بفشرند، به بررسی اجمالی پیج شما خواهند پرداخت که البته بیو شما، برایشان اولویت بالایی خواهد داشت.

بهتر است برای نوشتن یک بیو حرفه ای و جذاب به جای استفاده از کلمات و جملات کلیشه ای و یا به کار بردن استیکرهای مختلف، در دو تا سه جمله خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید، بهترین راه این است که بگویید چه کسی هستید و به درد چه کسانی می خورید. هرچند استفاده از استیکرهای متنوع نیز بازدهی خوبی را به همراه خواهد داشت ولی نباید خیلی از استیکرها استفاده کرده و به اصطلاح شلوغش کنید.

رمز موفقیت در اینستاگرام: لینک سایت

لینک سایت همان لینکی است که در بیو قابل تکمیل است. خالی گذاشتن بخش لینک سایت اشتباهی بزرگ محسوب می شود و هر فرد حرفه ای به خوبی از آن استفاده می کنید. برای تعامل بیشتر با کاربران می توانید کاربران را به سایت یا کانال تلگرام خود دعوت کنید.

بهترین راهکار، انتقال کاربر به صفحه ای هدفمند است. اگر کسب و کار شما سایت دارد، کاربران را به صفحه فرود دعوت کنید و اگر کسب و کارتان بدون سایت است، می توانید کاربران را به کانال تلگرام دعوت کنید، همچنین حتماً به یاد داشته باشید که کانال خود را بر روی حالت عمومی تنظیم کنید تا کاربران بتوانند از طریق وب نیز آن را مشاهده کنند.

این را نیز در نظر داشته باشید که اگر کاربر را به صفحه وب سایت خود هدایت می کنید، حتماً از قبل صفحه فرودی جذاب و ترغیب کننده برای دریافت اطلاعات کاربر یا فروش ویژه محصولات و خدمات خود استفاده کنید. در کنار فروش محصول، استفاده از اینستاگرام یکی از نکات مهمی است که برای بهبود سئوی سایت می توانید استفاده کنید و در آموزش سئو رایگان به صورت کامل به همه جنبه های آن پرداخته شده است.

موفقیت در اینستاگرام

اشتراک پست

قرار دادن پست در اینستاگرام باید بسیار حرفه ای باشد، اینستاگرام دیگر آن شبکه اجتماعی سابق نیست که هر فرد با ساخت یک حساب جدید بتواند یک اینستاگرامر حرفه ای باشد.

امروزه عقل همه به چشمشان است و همه گرافیک و زیبایی پست به همراه محتوای جذاب و خوب را ملاکی برای فالو کردن شما می دانند و اگر ذره ای کوتاهی کنید آن ها دکمه آنفالو کردن شما کلیک می کنند و به احتمال زیاد دیگر هیچ وقت به پیج شما باز نخواهند گشت چرا که به سرعت به دنبال رقیب ها می روند.

رقبایی که که در اینستاگرام خوب فعالیت می کنند، بهترین گزینه برای فالو کردن هستند. پس دست به کار شوید و سعی کنید تا پست هایی جالب ایجاد کنید. برای این که به معنای واقعی اینستاگرام مارکتینگ انجام دهید می بایست برای پست گذاشتن باید وقت زیادی بگذارید و عکس های خودتان را با بالاترین کیفیت ممکن چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ محتوایی قرار دهید.

همیشه سعی داشته باشید از نرم افزار های حرفه ای همچون فتوشاپ، یا ادوبی پریمیر برای طراحی یا وایریش پست ها استفاده کنید و اگر دانش یا وقت استفاده از آنها را نداشتید برنامه هایی با کیفیت و کاربردی جهت تهیه پست های خود پیدا کنید. پیشنهاد ما استفاده از برنامه های (Pics Art) و (Video Show) است. اگر می خواهید که فعالیتی حرفه ای در در این شبکه اجتماعی داشته باشید حتماً آپلود عکس و ویدئوهای ادیت نشده و غیر حرفه ای را در پیج اینستاگرام خود قدغن کنید.

نوشتن کپشن

کپشن نقش مهمی را در اینستاگرام مارکتینگ و دیده شدن پست های شما و افزایش فالوور اینستاگرام ایفا می کند. یک کپشن خوب دست کمی از یک پست خوب ندارد. در واقع پست و کپشن مکمل یکدیگر هستند. اگر پست شما دارای استانداردهای لازم باشد اما کپشن نداشته باشد یا به صورت غیر حرفه ای یا کوتاه نگارش شود، به درستی دیده نمی شود. به شما پیشنهاد می کنیم که از تکنیک های تبلیغ نویسی در کپشن نویسی اینستاگرام خود استفاده کنید.

هر چند که یک عکس یا ویدئوی دل پسند باشد. بهترین راهکار برای قرار دادن کپشن، نوشتن کپشنی طولانی است که در آن به توضیحات تکمیلی پست خواهد پرداخت، البته این را در نظر داشته باشید که عکس یا ویدئوی پست، می بایست تا حد ممکن حاوی توضیحات لازم باشد اما حتماً باید در کپشن توضیحاتی مکمل قرار دهید. خوب است در بخش هایی از کپشن کاربران را به نظردهی یا مشارکت در انجام موارد ذکر شده در پست دعوت کنید.

هشتگ ها

استفاده از هشتگ یا برچسب ها، نقش بسزایی در دیده شدن پست های شما در اینستاگرام دارد. طبق آمار تجربی استفاده مناسب و حرفه ای از هشتگ، آمار دیده شدن پست را 60% افزایش می دهد. هشتگ ها می توانند بهترین راهکار برای برند سازی و دیده شدن محصولات، خدمات و محتوای شما باشند. اینستاگرام قابلیتی جالب دارد و آن دنبال کردن هشتگ های مورد علاقه است، اضافه شدن این امکان به محبویت هشتگ ها بیش از پیش کمک کرده است.

در این شبکه اجتماعی افراد زیادی پیدا می شوند که هشتگ های محبوب خود را دنبال می کنند. پس سعی کنید هشتگ های پرطرفدار و متناسب با حوزه کسب و کاری خود را پیدا کرده و از آنها در پست های خود استفاده کنید. یکی از راه های آسان اما پر بازده استفاده از هشتگ، پیدا کردن هشتگ ها متناظر با هم است. برای این کار می توانید از بخش سرچ اینستاگرام استفاده کنید. ابتدا به بخش جستجو بروید و بعد هشتگ اصلی خود را در آن وارد کنید تا اینستاگرام برچسب های شبیه را به شما نشان دهد.

با این روش می توانید لیستی از بهترین و پرطرفدارترین هشتگ های حوزه کاری خود تهیه کرده و از آنها در پست های خود استفاده کنید و مطمئن باشید اگر هشتگ های مناسبی را انتخاب کرده باشید، بازدید پست و پیج کسب و کار شما به سرعت افرایش می یابد و بازدهی بهتر می شود.

موفقیت در اینستاگرام

استوری

فکر نکنید استوری را یادمان رفت. استوری از نعمات خداوند است که به وسیله اینستاگرام به ما ارائه می شود، اما چرا؟! چون که با استفاده از آن می توانید خبرهای جدید را به کاربران داده یا آنها را به سایت و کانال تلگرام خود انتقال دهید.

همچنین فیچرهای متنوع استوری دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. با استفاده از امکانات استوری می توانید به راحتی از کاربران نظرخواهی کرده یا نظرات آنان را دریافت کنید و بسیاری از استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ خود را پیاده سازی کنید. همچنین فیچر سوال و جواب نیز گزینه بسیار جذاب و کاربردی در ارتباط با مشتریان یا آنالیز اطلاعات آنان است.

همچنین کاربران، از دیدن استوری لذت می برند و دوست دارند از جدیدترین استوری های کسانی که فالو کرده اند با خبر شوند، به لطف پیشرفت موفقیت آمیز اینستاگرام امکان بازدید از استوری ها در اکسپلور اینستاگرام نیز فراهم شده است.

پس با این وجود هیچ وقت امکان استفاده از فضای استوری را از خود نگیرید و همیشه در آن به فعالیت بپردازید. کما اینکه ساخت استوری های جذاب نیز کار سختی نیست و سایت های زیادی برای ارائه خدمات ساخت استوری های حرفه ای به صورت رایگان وجود دارند.

هرچند که تقریباً همه آنها دارای زبان انگلیسی هستند اما برای ساخت استوری های خوب بد نیستند. همچنین اگر مقدار کمی فتوشاپ یا بدانید یا کار با سایر نرم افزارهای گرافیکی ویندوزی، مک، اندروید یا آی او اس را بلد باشید ساخت یک استوری مثل آب خوردن است. راستی این را نیز بگوییم که اگر قصد طراحی استوری داشتید، ابعاد آن 1920 در 1080 است. در بخش آموزش فتوشاپ کار با فتوشاپ را به شما آموزش داده ایم.

رمز موفقیت در اینستاگرام

تعامل با کاربرانتان را فراموش نکنید

یک پیج خوب با کاربران خود معاشرت و تعامل دارد. به حرف ها و نیازهای آنان گوش می دهد و تمام سعی خود را به کار می برد تا مشکلات احتمالی را حل کند. شما نیز باید همین رفتار را داشته باشید. ما به 3 نکته اصلی برای تعامل خواهیم پرداخت:

کاربر را به انجام کارهایی در صفحه اینستاگرام، تحریک و تشویق کرده و عادت دهید

این خیلی خوب است که یک کاربر انقدر صفحه ای را با ارزش ببیند که در آن به بررسی موضوعات گوناگون بپردازد. اگر این کاربر به این کار عادت پیدا کند، دیگر نور علی نور است. چون او تبدیل به هوادار شده است. برای این کار می توانید در پست هایتان کاربران را به کامنت گذاری و بحث دوستانه با یکدیگر دعوت کنید و از آنها بخواهید که اگر پست هاییتان را دوست داشتند آن ها را لایک کرده و دوستانشان را نیز منشن کنند.

یکی دیگر از رروش تحریک کاربر استوری است. به لطف ایده های ناب و آپدیت های موفق شرکت اینستاگرام، در فضای استوری چندین روش مختلف وجود دارند که می توانید کاربران را به رای دهی و پاسخگویی به سؤالات دعوت کنید. قابلیت هایلایت کردن استوری ها نیز یک قابلیت معرکه است که باید به خوبی از آن استفاده کافی را ببرید.

از کاربران برای بهبود پیج یا سایتتان کمک بگیرید.

کاربران همیشه دوست دارند که کسی حرف آن ها را بر نظر خود مقدم بدارد، پس مطلوب ترین کار اینست که از کارببران برای چینش یا تعمیر سایت، تولید محصولات جدید، تغییر سبک یا زمان اشتراک گذاری پست ها یا موارد اینچینی از آن ها کمک بگیرید. با این کار آن ها علاوه بر اینکه تمام سعی خود را خواهند کرد که به شما پاسخی جامع و درست بدهند، به شما و برندتتان نیز علاقه مند می شوند.

کاربران را تشویق کنید

یکی دیگر از موارد قابل ذکر تشویق کاربران است، برای اینکار می توانید پست های صفحه آنان را لایک کرده و برایشان کامنت های خوب بگذارید یا کامنت هایی که آنان در زیر پستتان قرار داده اند را لایک کنید و یا بدان پاسخ دهید. البته این را نیز مورد توجه قرار دهید که از ارسال کامنت ها یا پاسخ هایی کلیشه ای خودداری کنید و تا حدی که برایتان مقدور است بر روی شخصی سازی کامنت ها یا پاسخ کامنت های دیگران کار کنید.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله خواستیم در مورد رمزهای موفقیت اینستاگرام صحبت کنیم. البته باید در نظر داشته باشید که رمز آنچنانی در اینستاگرام وجود ندارد که باعث موفقیت شما شود، بلکه شما باید با انجام تکنیک های گفته شده در این مقاله سعی کنید پیج خود را رشد دهید. در مورد رشد پیج اینستاگرام در مقاله ای جداگانه صحبت کرده ایم. اگر نظر یا تجربه ای در مورد موفقیت در اینستاگرام دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *