هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش افزايش انگيزه برای كنكور + برترآموز

روش افزايش انگيزه برای كنكور + ترفند های ناب برای كنكور 1402

دسته بندی : تحصیلی
1401/05/15

روش افزايش انگيزه برای كنكور برای تمامی دانش آموزان لازم خواهد بود، همان‌طور كه خود شما هم می‌دانید كنكور سراسری پروسه ایی است كه بايد زمان قابل توجهی برای آن اختصاص داد به اين دليل كه برای موفق شدن و راه يابی به دانشگاه‌های برتر ايران قطعاً بايد رتبه مناسبی به دست آوريد، اما معضل بسيار بزرگ آن است كه در ابتدای شروع مطالعه برای‌ كنكور و يا در اواسط آن انگيزه ایی برای ادامه مطالعه ندارند و اين موضوع سبب لطمه زدن به سال تحصيلی شما خواهد شد و از طرفی سبب آن می‌شود كه از رقیب‌های خودتان كمی عقب‌تر باشيد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه روش افزايش انگيزه كنكور را برای‌ شما ذكر كرده و انواع و اقسام روش‌ها را برای‌ شما شفاف كنيم.

شايد بهتراست بدانيد كه چرا نداشتن انگيزه به شما و نوع مطالعه شما لطمه می‌زند؛ به اين دليل كه داشتن انگيزه سبب می‌شود شما به‌اصطلاح باجان و دل شروع به مطالعه كنيد و قطعاً در ادامه روند مسير مطالعه خود پا پس نكشيد و البته كه اميد نداشتن و نبود انگيزه كافی در شما و ذهنيت شما باعث تخريب شدن افكار مثبت و در نتيجه سبب افت تحصيلی شما خواهد شد؛ اگر شما هم انگيزه ایی برای كنكور نداريد بهتر است كه تا انتهای اين مقاله همراه ما باشيد، قطعاً در ادامه با سؤالات مهم‌تر و نكات ناب‌تر مواجه خواهيد شد.

آموزش درست تأثیر گذار و تأثیر مستقيم آن بر روی انگيزه داشتن برای كنكور:

دانش آموزان با فرا ديدن دوره‌های آموزشی درست و عالی قطعاً ديگر افت انگيزه نخواهد داشت و بلعكس سبب افزايش انگيزه آن‌ها هم خواهد بود؛قطعاً با تضمين دادن در دوره‌های آموزشی قطعاً دانش آموزان اعتماد به نفس بالاتری در دروس‌های مرتبط خواهند داشت.

سايت برتر آموز دانش آموزان را دعوت می‌کند كه در دوره‌های آموزش عربی شركت كنند؛ همان‌طور كه خود شما می‌دانيد، عربی يكی از دروس بسيار سخت در رشته انسانی می باشد كه در سايت برترآموز توسط دبيران عالی رتبه اين مورد به خوبی تدريس شده و در اختيار دانش آموزان قرار گرفته است.

روش افزايش انگيزه برای كنكور + برترآموز

چه مواردی سبب افت انگيزه در دانش آموزان می‌شود؟

اولين سؤال پر تكرار كه دانش آموزان و اولیا بايد به آن توجه كنند قطعاً عوامل زمينه ساز افت انگيزه می‌باشد، بسياری از مواردها وجود دارد كه سبب نبود انگيزه در دانش آموزان می‌شود و حتی در برخی‌ از موارد خود دانش آموز هم متوجه آن نيست و البته شما اگر اين بخش را به‌خوبی مطالعه كنيد متوجه آن موارد خواهيد شد و شايد حتی آن‌ها را هم برطرف خواهيد كرد؛ موارد عبارت‌اند از:

  • ترس از به دست نياوردن رتبه خوب در كنكور سراسری: يكی از موارد به‌ویژه مهم كه دانش آموزان و والدين بايد از آن خبر داشته باشند؛ اين ترس بزرگ می‌باشد. قطعاً ترس از به دست نياوردن رتبه خود سبب تخليه اعتماد به نفس و در نتيجه سبب تخليه انگيزه هم خواهد شد؛ البته برای رفع كردن آن بايد اين سؤال را از خود بپرسيد كه چرا اصلاً فكر می‌کنید رتبه خود نمی‌توانيد به دست آوريد؟ قطعاً با داشتن يك مديريت زمان عالی و داشتن يك برنامه درسی عالی و آموزش‌های مناسب قطعاً خود شما هم می‌توانید رتبه عالی كسب كنيد؛ پس بهتر است اين ذهنيت را از خود دور كنيد. (رتبه‌های برتر كنكور هم از اين گونه معضل‌ها داشته‌اند ولی با درست فكر كردن و منطقی رفتار كردن با اين معضل‌ها توانسته‌اند آن‌ها را حل كنند، البته اين مورد از روش افزايش انگيزه كنكور نيز شمار می‌رود)

 

  • نداشتن سابقه تحصيلی مناسب و ضعيف بودن در برخی از دروس: يكی از عواملی كه سبب افت انگيزه دانش آموزان می‌شود، آن است كه فكر می‌كنند با داشتن يك معدل بسيار بد و ضعيف بودن در برخی‌ از دروس قطعاً نمی‌توانند در كنكور سراسری موفق شوند، بايد ذكر شود كه برخی از رتبه‌های برتر كنكور در سال 1400 و 1401 با داشتن معدل 12 الی 15 رتبه‌های زير هزار را كسب کرده‌اند و جزء نفرات برتر كنكور انتخاب شده‌اند و شما هم بايد به اين موارد توجه خاصی را ارائه دهيد. علاوه بر موارد ذكر شده قطعاً ضعيف بودن شما در دروس‌ها به‌عنوان مثال در دروس رياضی قطعاً نبايد مانع پيشرفت شما شود، برای بهبود بخشيدن آن كافی است كه آموزش درستی را فرا بگيريد و البته با تمرين و استمرار در آن در اين حيطه موفق شود.

 

  • طرز فكر غلط افراد جامعه ( اقوام و فاميل و…) : باورهای غلط از عوامل مهمی است كه افت انگيزه را برای دانش آموزان به ارمغان می‌آورد، برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثال‌هایی را عنوان كنيم. مثلاً فاميل و اقوام خانواده‌های شما می‌گویند قبول شدن در كنكور با تحصيل كردن در مدارس دولتی غیرممکن است و قطعاً اين باور غلط بر روی روحيه شما تأثیر خواهد گذاشت، پيشنهاد ما به شما برای افزايش انگيزه برای كنكور در اين حيطه آن است كه كمتري با اين گونه از افراد ارتباط برقرار كنيد.

روش افزايش انگيزه برای كنكور به‌صورت كامل و صد در صد تضمينی:

تا به الان با سؤالات بسيار مهم مواجه شده‌اید و در اين بخش برای شما صفر تا صد روش افزايش انگيزه كنكور ذكر خواهد شد و در بخش‌های مختلف پيشنهاداتی هم ارائه خواهد شد، روش‌ها عبارت‌اند از:

 

  • ساعت‌هایی كه باز دهی عالی را داريد برای مطالعه انتخاب كنيد: اولين مورد از روش افزايش انگيزه برای كنكور قطعاً پيدا كردن ساعت‌هایی است كه بازدهی شما عالی است؛ ولی چرا اين مورد مهم است؟ در زمانی كه شما در حال مطالعه هستيد قطعاً زمانی كه مفهومی درسی را متوجه نمی‌شوید دچار استرس خواهيد شد و اين موضوع سبب می‌شود كه شما انگيزه خودتان را برای كنكور از دست بدهيد، ولی بهترين راه آن است كه شما ساعت‌های بازدهی خود را پيدا كنيد، به‌عنوان مثال افرادی هستند كه شب‌ها بازدهی عالی دارند و افرادی‌ هستند كه ظهرها و صبح‌ها بازدهی عالی دارند؛ قطعاً با پيدا كردن زمان مناسب مطالعه را شروع كنيد و اين موضوع سبب افزايش انگيزه برای كنكور خواهد شد.

 

  • صرفه جویی در انرژی خود: هميشه انرژی خودتان را ذخيره كنيد و به عبارتی آن را هم صرفه جویی‌ كنيد؛ به اين دليل كه شما هنگام مطالعه دروس قطعاً به انرژی نياز خواهيد داشت و البته كه نبود انرژی سبب كاهش بازدهی شما در زمان مطالعه می‌شود و… بهترين راه برای اين موضوع صرفه جویی در انرژی شما خواهد بود. اما چرا بايد انرژی ذخيره كنيم؟ نبود انرژی سبب مطالعه نكردن دروس در زمان كنكور می‌باشد و البته كه اين موضوع در نتيجه باعث افزايش استرس و در آخر باعث افت انگيزه شما خواهد بود؛ اگر انرژی كافی برای انجام دادن هر كاری را داشته باشيد قطعاً انگيزه آن را هم پيدا خواهيد كرد و پيشنهاد ما به شما آن است كه از اين روش افزايش انگيزه برای كنكور غافل نشويد.

افزايش انگيزه كنكور + برترآموز منبع برترين آموزش ها

  • استراحت كردن از لازمه انگيزه داشتن برای مطالعه: استراحت امری است كه در بازه زمانی‌های مختلف نياز است و قطعاً بايد به بدن و مغز خود استراحت دهيد تا بتواند بهترين عملكرد را داشته باشد، برای اين موضوع بهتر است همراه با مثال برای شما شرح دهيم. فرض كنيد شما ساعت شش صبح بيدار شده‌اید و ساعت هفت صبح شروع به مطالعه کرده‌اید تا ساعت 2 بعد از ظهر و در اين بازه زمانی اگر شما اصلاً استراحت نكرده باشيد قطعاً كه خسته خواهيد شد و تخليه انرژی برای شما پديد خواهد آمد، قطعاً با نداشتن انرژی كافی ديگر انگيزه ایی هم نخواهيد داشت.

پيشنهاد ما به شما آن است كه پس از هر يك ساعت و يا يك ساعت نيم مطالعه به خود استراحت دهيد و البته كه انگيزه ایی برای شروع دوباره داشته باشيد و البته با اين روش ميزان بازدهی شما هم افزايش خواهد يافت، البته اين روش افزايش انگيزه برای كنكور در سال تحصيلی مؤثر واقع خواهد شد.

 

  • داشتن دفتر پلنر (دفتر برنامه ريزی): برنامه ريزی درست سبب افزايش انگيزه برای كنكور خواهد شد و تأثیر مثبت عالی هم خواهد داشت؛ اما چرا برنامه ريزی مهم است؟ در سالی كه شما بايد آزمون كنكور دهيد قطعاً از برنامه ريز‌ی و… صحبت‌های زيادی خواهد شد و در اين بين توجه داشته به يك برنامه منظم سبب افزايش اعتماد به نفس شما و در نهايت انگيزه شما خواهد شد، به‌صورت كه شما می‌دانید با توجه به يك برنامه صحيح و منظم رو به جلو هستيد و متوجه بودن شما از اين موضوع كه در مسير پيشرفت قرار گرفته‌اید سبب افزايش انگيزه برای كنكور خواهد شد.

 

  • دروس مورد علاقه خودتان را ابتدا مطالعه كنيد: يكی از روش‌هایی كه تمامی مشاوران آن را برای شما پيشنهاد می‌کنند قطعاً شروع كردن مطالعه دروس با درسی است که شما به آن بسيار علاقه داريد، به اين دليل كه شروع به مطالعه قطعاً بايد با درسی بسيار جذاب شروع شود كه شما انگيزه ایی برای ادامه دادن داشته باشيد و البته كه ما هم همانند بسياری از مشاوران پيشنهاد می‌دهیم با درس مورد علاقه خودتان شروع به مطالعه كنيد.

 

  • به هدف‌های خودتان فكر كنيد و رؤیا پردازی كنيد: رؤیا پردازی كردن يكی از عوامل زمينه سازی است كه شما را وادار خواهد كرد كه شروع كنيد و هميشه پيشرو باشيد. اگر شما به دنبال آن هستيد كه پزشك شويد قطعاً خودتان را در لباس سفيد پزشكی تصور كنيد و البته كه با اين نوع از رؤیا پردازی افزايش انگيزه برای شما به ارمغان خواهد آمد.( البته كه اين روش هم همانند روش قبلی بسيار معروف است و تمامی دانش آموزان برتر نيز رؤیا پردازی‌هایی را انجام داده‌اند و اين مورد مناسب روش افزايش انگيزه برای كنكور تلقی خواهد شد)

 

  • داشتن فضای مطالعه عالی با توجه به سليقه خود: يكی از روش افزايش انگيزه برای كنكور كه بسيار باب شده است، فراهم كردن فضای مطالعه مناسب است، به اين دليل كه داشتن يك فضای مطالعه عالی باعث بالا رفتن انگيزه و در نتيجه وادار كردن شما به مطالعه خواهد شد؛ قطعاً اگر شما در فضای مناسبی از اتاق خود قرار بگيريد و البته كه متوجه باشيد كه اتاق مختص به خودتان را داريد كه هيچ گونه سر و صدایی در آن رخ نمی‌دهد كه بر مطالعه شما اسيب زند؛ قطعاً سبب افزايش انگيزه مطالعه شما خواهد شد.

نكته كليدی: يكی‌ از عوامل زمينه ساز موفقيت شما در كنكور می تواند نوع طراحی كردن اتاق شما باشد؛ به عنوان مثال اگر شما در حال تحصيل در رشته تجربی هستيد با قرار دادن يك آنوتومی بدن در اتاق خود قطعا می‌توانيد تصويری بهتری از زيست شناسی داشته باشيد؛ البته در كنار اين موضوع فرا ديدن يك دوره آموزش زيست شناسی بی تاثير نخواهد‌بود.

راهنمای افزايش دادن انگيزه برای كنكور

نداشتن انگيزه برای كنكور چه اثراتی را به همراه دارد؟

پاسخ به اين سؤال را به گونه هایی خواهيم داد كه فقط و فقط و مختص به كنكور و مطالعه نباشد. توجه داشته باشيد كه ما انسان تمامی فعالیت‌های خودمان را با توجه به انگیزه‌هایی كه در ما شكل می‌گیرد انجام خواهيم داد، در صورتی كه انگيزه ایی نداشته باشيم قطعاً قدمی رو به جلو برنخواهيم داشت و اين موضوع سبب عقب ماندن ما از جامعه می‌شود و نمونه بارز آن را در مطالعه كنكور می‌توان مشاهده كرد.

اگر هميشه ما به آن فكر باشيم كه اصلاً در كنكور موفق نمی‌شویم و… قطعاً انگيزه خود را از دست خواهيم داد و در نتيجه در كنكور هم موفق نخواهيم شد ولی با بر طرف كردن افكار منفی و… قطعاً می‌توانيم انگيزه ایی به دست آوريم و رو به جلو پيش برويم. ( روش افزايش انگيزه برای كنكور در سطرهای بالاتر برای شما ذكر شده و بهتر است كه شما آن‌ها را چندين بار مطالعه كنيد)

جمع بندی:

اميدوار هستم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، بايد يك نكته مهم را در رابطه با نوع موارد زمينه ساز انگيزه كنكور ذكر كنيم.

در صورتی كه عوامل منفی ساز انگيزه كنكور برای شما ايجاد شده باشد سریعاً آن را برطرف كنيد و قطعاً برطرف نكردن آن‌ها سبب ضرر ديدن روحيه و شرايط تحصيلی شما خواهد شد و بهترين پيشنهاد ما به شما آن است كه در روش‌هایی كه ابتدا گفته شده را درك كرده و آن‌ها را اجرا كنيد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *