هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی انواع روش تقويت اراده

روش تقويت اراده كنكوری‌ها + روش های جذاب برای تقويت اراده

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/06/16

دانش آموزان کنکوری ممکن است که در ابتدای شروع مطالعه برای کنکور به خوبی پیش روند و بعد از مدتی سست شوند و این موضوع عدم اراده آن ها نسبت به این موضوع را نشان میدهد، روش تقویت اراده کنکوری ها میتواند به این نوع دسته از دانش آموزان کمک کند.

روش تقويت اراده كنكوری‌ها قطعاً از عوامل مهمی است كه می‌تواند موفقيت در كنكور را برای شما به ارمغان بياورد؛ قطعاً كه اگر دانش آموزان اراده خالصی نداشته باشند نمی‌توانند در درس خواندن و البته مطالعه‌های صحيح به‌صورت استمرار فعاليت كنند و اين مورد از عواملی خواهد بود كه موفقيت شما را منع می‌كند؛ اما آيا اين موارد چاره ایی‌ هم دارد؟ قطعاً كه بله، چاره‌ آن روش تقويت اراده كنكوری‌ها خواهد بود و شكی نداشته باشيد كه با استفاده از اين روش‌ها به‌راحتی‌ می‌توانيد موفق شويد. ما در اين مقاله از سايت برتر آموز تمامی موارد و روش تقويت اراده كنكوری‌ها را برای‌ شما شرح خواهيم داد و البته كه سؤالاتی و نكات و پیشنهادانی هم برای شما ذكر خواهيم كرد.

اراده هميشه مكمل موفقيت شما بوده است و به عبارتی اگر شما اراده خاصی نداشته باشيد قطعاً موفق نخواهيد شد؛ توجه داشته باشيد كه اراده قطعاً مسير شما را هموار خواهد ساخت به اين دليل كه اگر فكر كنيد نمی‌توانيد از پس كاری بر بياييد قطعاً كه با ارائه قوی شما اين موضوع ثابت خواهد شد و شكی‌ در اين موضوع نيست. نكته حائز اهميت برای اين مقاله شيوه صحيح استفاده از ارائه خواهد بود به اين دليل كه برخی از افراد از اراده خوبی برخوردار هستند ولی نمی‌دانند كه چگونه از آن به‌درستی استفاده كنند و يا اينكه چگونه از تمام آن استفاده كنند؛ هيچ جای نگرانی برای شما نخواهد بود فقط كافی است كه همراه ما باشيد دوستانتان.

 

روش تقويت اراده كنكوری‌ها از چه اهميتی برخوردار است؟

ابتدایی‌ترین سؤالی كه برای دانش آموزان پيش می‌آید آن است كه روش تقويت اراده كنكوری‌ها از چه اهميتی برخور دار است؟ توجه داشته باشيد كه اگر شما اراده خالصی نداشته باشيد نمی‌توانید به‌راحتی مطالعه كنيد و اين مورد با تنبلی شما همراه خواهد بود؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی را عنوان كنيم. فرض كنيد شما می‌خواهيد امروز شروع به مطالعه كنيد در ساعت 12 ظهر و البته كه وقتی ساعت به 12 می‌رسد حس و حال و به عبارتی حوصله مطالعه كردن نداريد و اين مورد قطعاً طبيعی خواهد بود و زمان مطالعه خودتان را موكول به زمان ديگر می‌کنید؛‌ اما نقش اصلی اراده در اينجا مشخص خواهد شد. اراده هميشه از تنبلی شما جلوگیری می‌ كند؛ به‌عنوان مثال اگر شما بسيار تنبل هستيد اين اراده شما است كه خود شما را مجبور می‌کند و البته هدف‌های شما را در ذهن خودتان مرور كرده و البته اين مورد سبب می‌شود كه اراده شما تقويت و اينكه شما تنبلی خودتان را به‌راحتی كنار بگذاريد.( اين روش بسيار برای روش تقويت اراده كنكوری‌ها رايج بوده است؛ به‌عنوان مثال می‌توانید مصاحبه رتبه برترها را مشاهده كنيد و قطعاً متوجه اين موضوع خواهيد بود)

آموزش افزايش اراده به صورت كامل

آيا آموزش مناسب می‌تواند برای شما از روش تقويت اراده كنكوری‌ها تلقی شود؟

قطعاً كه بله، آموزش‌های مناسب هميشه می‌تواند برای شما به‌عنوان يك مكمل تلقی شود و البته كه آموزش‌های عالی شما را تشنه به مطالعه می‌كند و اين مورد برای رتبه برترهای كنكور هم به وجود آمده است برای درك بهتر شما بهتر است مثالی‌ را شرح دهيم؛ توجه داشته باشيد كه سايت ما دوره‌های آموزش عالی برای كنكور را آماده كرده است؛ آموزش عربی يكی از آموزش‌های كامل در ايران بوده به اين دليل كه توسط اساتيد برتر ايران اين دوره ضبط شده  و البته کسانی که به زبان عربی علاقه ندارند قطعاً با فرا گرفتن اين دوره اراده مطالعه كردن اين زبان را خواهند داشت؛ توجه داشته باشيد آموزش‌ها هميشه عشق و علاقه را می‌دهند و اين مورد قطعاً می‌تواند اراده شما را هم تقويت كند به‌صورت كامل و مجزا.

 

روش تقويت اراده كنكوری‌ها به‌صورت كامل:

تا به الآن با موضوعات و البته سؤالات مهمی مطالعه کرده‌اید؛ در اين بخش به‌صورت كامل برای شما صفر تا صد روش تقويت اراده كنكوری‌ها را عنوان خواهيم كرد؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش پیشنهادت بعلاوه نكات ارائه شده كه  بهتر است در راستای مطالعه خود استفاده كنيد:

 

  • قانون 5 دقيقه: رایج‌ترین قانون برای روش تقويت اراده كنكوری‌ها قانون 5 دقيقه است و ممكن است كه شايد نام اين قانون را زياد شنيده باشيد و در اين بخش به‌صورت تخصص و با مثال برای شما شرح خواهيم داد. زمان كه شما می‌خواهید مطالعه يك درسی را شروع كنيد ممكن است در يك روز حوصله مطالعه را نداشته باشيد و اصلاً به سمت کتاب‌های خود نرويد و البته برای مواجه شدن با اين مورد بايد چكاری انجام دهيم؟ قطعاً بايد از اين قانون استفاده كنيد؛ ابتدا آن كه به خود بگوييد 5 دقيقه وقت خودم را صرف مطالعه خواهم كرد و اگر حوصله داشتم مطالعه را ادامه می‌دهم؛ به‌جرئت می‌توان ذكر كرد در 99 درصد اين شرايط افراد مطالعه خودشان را ادامه خواهند داد و البته اين مورد چه ربطی به روش تقويت اراده كنكوری‌ها دارد؟ البته كه با استمرار كردن در اين موضوع قطعاً استفاده از اين قانون كم رنگ‌تر شده و شما به‌راحتی‌ و خود به خود شروع به مطالعه خواهيد كرد و اين مورد سبب اراده قدرتمند شما اتفاق خواهد افتاد.

 

  • به اهداف خودتان فكر كنيد: شايد برای شما دانش آموزان كنكوری‌ و البته ديگر افراد اين مورد مهم واقع شود به اين دليل كه مشابه كردن اهداف خودتان در ذهن خود قطعاً شما و به‌ویژه اراده شما را قدرتمند خواهد ساخت؛ به اين دليل كه ما انسان‌ها هميشه برای اهداف خودمان تلاش خواهيم كرد و البته پروسه زمان تلاش كردن مهم است و موردی كه زمان تلاش كردن را افزايش می‌دهد قطعاً اراده است. به‌عنوان مثال شما برای موفقيت در كنكور بايد زمان زيادی را در روز ا و البته هفته‌ها و ماه‌ها تلاش كنيد و اين مورد فقط و فقط با توجه به اراده شما پيش خواهد رفت و البته كه اگر شما ارائه كافی در اين موضوع نداشته باشيد قطعاً موفق نخواهيد شد ولی افراد كه ارائه قوی‌ ندارند بايد چكار كنند؟‌ اهداف خودتان را تجسم كنيد و البته خودتان را در 5 سال آينده در اين مسير مشاهده كنيد قطعاً كه پيش عالی خواهيد داشت و شكی در اين موضوع نيست.( اين مورد از بخش‌های روش تقويت اراده كنكوری‌ها قطعاً مهم بوده و البته كه اگر شما نياز مشاور هم داشته باشيد؛ مشاور شما هم اين مورد را برای شما ذكر خواهد كرد؛ پس هميشه به اهداف بزرگ فكر كنيد و برای آن با توجه به اراده خود تلاش كنيد)‌

 

  • از هر كاری دست بكشيد و برويد سراغ مطالعه: مهم‌ترین روش تقويت اراده كنكوری‌ها اين مورد خواهد بود؛ روزهایی‌ بوده است برای کنکورها كه می‌گفتند كه از 1 ساعت ديگر شروع كنم و پس از آن 1 ساعت ديگر و… و با توجه به اين موارد قطعاً مشاهده می‌کردند كه كل روز آن‌ها به‌وقت های الكی هدر رفته است و هيچ پیشرفتی هم نداشته‌اند؛ دانش آموزان پس از مطالعه نكردن قطعاً استرس خواهند گرفت و به اين فكر می‌كنند كه چرا این‌گونه شد و…؛ پیشنهاد ما به شما آن است كه اگر روزی برای شما اين اتفاق افتاد اصلاً به آن فكر نكنيد و البته آن روز برای شما اولين و آخرين بار به‌اصطلاح باشد. سالی‌ كه كنكور را در پيش داريد هيچ موردی‌ مهم‌تر از مطالعه پيوسته نيز؛ مواردی همچون چك كردن موبايل و يا تلويزيون تماشا كردن و… قطعاً كه به ضرر شما خواهد بود و بايد از آن‌ها دست بكشيد و سریعاً به دنبال مطالعه برويد؛ هميشه بايد دانش آموزان بدانند كه اگر موبايل را در دست گرفتيد قطعاً تا چندين ساعت آن را در دست خواهيد داشت و البته بهترين راه دور كردن آن از شما خواهد بود؛ البته كه كنترل كردن خودتان در اين مورد از روش تقويت اراده كنكوری‌ها تلقی خواهد شد و اين مورد می‌تواند به‌راحتی اراده شما را تقويت كند.

چگونه اراده خودمان را افزايش دهيم؟

  • برا‌ی خودتان جايزه در نظر بگيريد: در نظر گرفتن جایزه‌های خوب برای خودتان و برای روش تقويت اراده كنكوری‌ها بسيار مؤثر خواهد بود و شما را به پيشرفت ترويج خواهد كرد ولی منظور از جايزه خريداری كردن كالا است؟ قطعاً كه خير، مهم‌تر از هر چيزی‌ در سال كنكور استراحت شما بعلاوه مطالعه است؛ اگر شما بگوييد كه در فلان روز اگر 8 ساعت مطالعه كامل داشته باشم می‌توان 1 ساعت با موبايل بازی‌ كنم و يا فيلم تماشا كنم و… اين مورد برای شما خيلی عالی خواهد بود البته كه برای دست یافتن به آن 8 ساعت مطالعه كامل و مفيد تلاش و تمامی اراده‌های خودتان را صرف خواهيد كرد. اما آيا اين روش تأثیر گذار خواهد بود؟ قطعاً بله بدون هيچ شكی؛ رتبه برترهای كنكور از اين روش به‌درستی استفاده کرده‌اند و البته كه اگر شما هم به‌صورت فشرده مطالعه داشته باشيد متوجه آن خواهيد بود كه 1 ساعت استراحت بيشتر خيلی برای‌ شما ارزش عالی خواهد داشت و شكی در اين موضوع نيست.

 

  • انتخاب مكان درست كه حواس پرتی برای شما ايجاد نكند: مكان مطالعه از قديم تا به الان برای دانش آموزان مهم بوده و قطعاً كه تمامی مشاوران و البته دبیرها هميشه می‌گويند مكان مطالعه را انتخاب كنيد كه کم‌ترین سر و صدا داشته باشد و شما بتوانيد به‌خوبی تمركز كنيد؛ اما اين مورد چه ربطی به روش تقويت اراده كنكوری‌ها خواهد داشت؟ موقع كه شما شروع به مطالعه می‌كنيد قطعاً اين اراده شما خواهد بود كه شروع مطالعه را ايجاد می‌كند و شكی‌ در آن هم نخواهد بود؛ البته كه اگر در مكانی مطالعه كنيد كه هميشه حواس پرتی برای شما ايجاد شود و… قطعاً انگيزه شما برای مطالعه كم رنگ‌تر خواهد شد و شكی در اين موضوع نيست؛ اما راه حل چيست؟چه‌کاری بايد انجام دهيم؟ آن مواردی‌ كه سبب حواس پرتی شما می‌شوند را به‌راحتی حذف كنيد و البته نگران نباشيد.

 

  • از ترفندهای افزايش انگيزه استفاده كنيد: يكی از روش‌های آسان برای روش تقويت اراده كنكوری‌ها آن است كه انگيزه خودتان برای انجام دادن کاری افزایش دهيد؛ به‌عنوان مثال اگر می‌خواهيد 9 ساعت مطالعه كنيد به خود بگوييد كه من می‌توانم و قطعاً بهتر از اين ساعت هم مطالعه خواهم كرد و البته كه اين مورد برای‌ تقويت اراده شما هم واجب خواهد بود. برای اين مورد بهتر است مقاله افزايش انگيزه برای كنكور را به‌خوبی‌ مطالعه كنيد و البته نكات مهم را يادداشت برداری كرده و از آن‌ها استفاده بهينه داشته باشيد.

 

برای چه بايد از اين روش ها استفاده كنيم؟

هزاران دليل برای اين مورد وجود خواهد داشت و البته مهم‌ترین آن است كه شما مطالعه زيادی انجام دهيد و به‌اصطلاح افزايش ساعت مطالعه داشته باشيد؛ قطعاً كه به‌یک‌باره نمی‌توان افزايش داشت و برای‌ اين مورد كافی است كه از زمان‌های كوچك مطالعه استفاده كرده و به‌مرور زمان آن را به‌خوبی افزايش دهيد و اصلاً نترسيد؛ البته استمرار داشتن در اين موارد قطعاً مهم بوده و به شما هم كمك خواهد كرد.( افزايش مطالعه قطعاً بايد با استمرار همراه باشد و در غير اين صورت هيچ نفعی برای‌ شما نخواهد داشت)

اگر شما همانند برخی‌ از دانش آموزان نمی‌توانيد به‌سرعت افزايش ساعت مطالعه داشته باشيد بهتر است مقال‌هایی كه در رابطه با آن منتشر کرده‌ایم را مطالعه كنيد.

تقويت اراده به روش های اسان و كاربردی

جمع بندی‌ و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بايد چند نكته مهم را بازگو كنيم.

استفاده از برنامه هميشه مؤثر بوده و اگر شما برای تمامی امور روزانه خود اگر برنامه داشته باشيد يا از قبل برنامه ريزی كرده باشيد به مجبوريت آن‌ها را انجام خواهيد و البته كه ممكن است ابتدا با اين وضع رو به رو باشيد ولی در آينده قطعاً به راحتی‌ برنامه خودتان را بدون هيچ ايرادی انجام خواهيد داد؛ استفاده از اين مورد برای روش تقويت اراده كنكوری‌ها قطعاً موفقيت آميز خواهد بود و شكی نداشته باشيد كه موفق خواهيد شد.

نکته‌ای ديگر كه حائز اهميت است؛ آن است كه انگيزه و اهداف خودتان را دست كم نگيريد قطعاً افرادی‌ كه سالانه مطالعه دارند با توجه به اهدافی اين مورد را ادامه داده‌اند و قطعاً شكی نداشته باشيد كه اين نوع از اهداف هميشه سبب پيشرفت شما خواهند شد و شكی در اين موضوع نيست.(‌ انگيزه هميشه مكمل اراده شما است؛ اگر شما انگیزه‌های بزرگی به همراه اهداف بزرگی داشته باشيد قطعاً نتيجه گيری خواهيد كرد كه اين نوع از اهداف با تلاش و اراده‌های خاص رو به رو است و با توجه به همين مورد تلاش خودتان را هميشه چندين برابر خواهيد كرد بدون هيچ شك و شبه ایی)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *