هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش مطالعه رياضی رتبه برترها

روش مطالعه رياضی برای كنكور + به همراه نكات طلایی رتبه برترها

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/06/13

روش مطالعه رياضی برای كنكور قطعاً یکی از روش‌های بسيار مهم برای داوطلبان كنكور بوده است كه بايد به آن بسيار توجه داشته باشيم؛‌اما چرا رياضی يكی از دروس سخت واقع شده؟ آيا رياضی آن‌قدر سخت است؟ قطعاً خير، موردی که رياضی را برای افراد سخت‌تر واقع كرده درك و مفهوم مسئله‌ها است. شما برای‌ آن كه بتوانيد يك سؤال رياضی پاسخ دهيد ابتدا بايد مفهوم و درك مسئله داشته باشيد؛ به اين دليل كه اگر شما مسئله و مفهوم و موردی كه از شما خواستار است را نيابيد قطعاً در انتخاب كردن فرمول‌ها و… به مشكل برخوردار خواهيد كرد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد روش مطالعه رياضی برای كنكور را ذكر كرده و البته راز نمره عالی و درصد عالی برای رياضی را برای شما ذكر كنيم.

كتاب رياضی برای تمامی رشته‌ها از چند بخش تشكيل شده است و البته كه همه بخش‌ها به‌اندازه هم ديگر مهم نيستند و مباحث ممكن است سخت و آسان به نظر برسند؛ برای درك بهتر شما از اين مسئله مثالی را شرح دهيم؛ در رشته تجربی قطعاً مهم‌ترین بخش رياضی آن‌ها در سه سال دهم و يازدهم و دوازدهم قطعاً تابع بوده است و به همراهی مثلثات؛ قطعاً اين دو بخش بيشترين سؤالات كنكور را تشكيل داده‌اند و قطعاً كه از اين نوع بخش‌ها می‌توانيد درصدهای عالی را كسب كنيد و آيا برای تمامی رشته‌ها اين مورد صدق خواهد كرد؟قطعاً بله، رشته‌های انسانی قطعاً در بخشی از کتاب‌های رياضی آن‌ها آمار و احتمال قرار داده شده كه شما با مسلط شدن به آن به‌راحتی می‌توانید درصدهای عالی را كسب كنيد و آيا اين مورد در رشته رياضی هم صدق خواهد كرد؟

دوستانی كه در رشته رياضی تحصيل می‌کنند قطعاً بايد با اين واقعيت رو به رو شوند كه کتاب‌های رياضی زيادی دارند به‌عنوان مثال هندسه و حسابان و… بايد تمركز شما بر روی كليات هر كدام از اين کتاب‌ها باشد و مفهوم اوليه آن‌ها را درك كنيد با اين وجود به‌راحتی موفق خواهيد شد.

اگر شما به غير از رياضی به دنبال دروس‌های ديگر هستيد می‌توانید مقاله راز مطالعه رتبه برتر‌ها را مطالعه كنيد و با انواع روش‌های آن آشنا شويد.

صفر تا صد آموزش مطالعه رياضی

انتخاب بهترين آموزش و ميزان اهميت آن:

هميشه دانش آموزان بايد به دنبال بهترين آموزش‌ها باشند به اين دليل كه اين آموزش‌ها می‌تواند خيلی بروی موفقيت آن‌ها تأثیر گذار باشند ولی چگونه؟ اگر شما آموزش نادرستی را انتخاب كنيد قطعاً كه مباحث مهمی و كلی برای شما به‌درستی آموزش داده نمی‌شود و البته مهم‌ترین بخش يك آموزش تصوير سازی تست‌های‌ كنكور خواهد بود؛ البته آشنا شدن با انواع سؤالات رمز موفقيت شما است و يك آموزش درست آن را برای شما فراهم خواهد كرد.

سايت ما آموزش‌های گوناگونی از دروس ويژه برای شما تهيه كرده است، به‌عنوان مثال آموزش فيزيك يكی از آموزش‌ها مناسب و عالی است كه شما با فرا گرفتن اين دوره آموزشی می‌توانید درصد بالایی در كنكور را برای خود ثبت كنيد.

 

روش مطالعه رياضی برای كنكور به‌صورت كامل و صفر تا صد:

تا به الان موضوعات متعددی آشنا شده‌اید و البته موضوعات كلی و… حال نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ روش مطالعه رياضی برای كنكور برويم؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكته و پيشنهادات خاصی ارائه خواهد شد كه شما با فرا گرفتن آن‌ها به‌راحتی می‌توانید موفقيت قابل توجهی كسب كنيد:

  • درك كنيد بجای آن كه حفظ كنيد: شايد اين مورد از روش مطالعه رياضی برای كنكور برا‌ی شما قابل فهم نباشد ولی رياضی را نمی‌توانيد با حفظ كردن مسلط شويد بلكه درك عالی شما از فرمول‌ها می‌توانید نمرات خوب و… را برای شما به ارمغان بياورد؛ به‌عنوان مثال بايد شرح داده شود كه فرمول‌های مساحت و… بسيار زياد هستند و البته كه شما بايد اول شكل خودتان را بشناسيد تا بتوانيد مسئله را حل كنيد؛ البته كه اين موضوع اصلاً هيچ فرقی نخواهد كرد. بخش تابع از رياضی، قطعاً مبحثی مهمی در رشته‌های رياضی و تجربی و به‌ویژه انسانی بوده است كه شما بايد اين بخش را به‌خوبی‌ متوجه شويد؛ درك شما بايد از روی اشكال صورت گيرد و البته كه با نگاه كردن به يك نمودار متوجه شويد كه كدام نوع تابع بوده و فرمول و… را ياد كنيد.( اين مورد و مثال‌های اين بخش از روش مطالعه رياضی برای كنكور برای اين بوده است كه شما مفهوم درك كردن را قطعاً متوجه شويد)

 

  • زمان آموزش نكته برداری و… فراموش نشود: يكی‌ از عوامل مهم برای روش مطالعه رياضی برای كنكور آن است كه شما هنگام آموزش نكات مهم را فرا بگيريد و البته به‌اصطلاح از تيريك های عالی برای حل هر مسئله استفاده كنيد؛ به اين دليل كه سؤالات كنكور قطعاً با توجه به مفهوم‌های خاص و روش‌های خاصی تدريس خواهند شد و بهتر است كه شما به آن‌ها توجه داشته باشيد؛ به‌عنوان مثال برای‌ حل يك سؤال رياضی در كنكور اگر يك نكته و روش خاصی را با توجه به بخشی كه از آن سؤال طرح شده بلد باشيد می‌توانید در زمان كمتری آن را حل كرده و البته زمان زيادی كسب كنيد( حال اين نکته‌ها و روش‌ها زمان آموزش به شما گفته خواهد شد و اگر شما آن‌ها را نكته برداری و مرور كنيد قطعاً استفاده بهينه می‌توانید از آن‌ها كنيد)؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع مثالی را شرح خواهيم داد؛ بخش تابع‌ها و تست‌های مربوطه به آن قطعاً تست‌های سختی خواهد بود و البته اگر شما به سؤالات كنكور اخير تابع نگاه كنيد قطعاً برخی از سؤالات روش‌های طولانی دارد كه شما نمی‌توانيد از آن روش‌ها استفاده كنيد( به اين دليل كه درصد خطا كردن بالا رفته و البته زمان زيادی هم از شما خواهد گرفت) آيا در اين حالت بايد رفت سراغ سؤال ديگری قطعاً خير، بايد از روش‌ها خاصی كه حين آموزش گفته می‌شود استفاده كنيد، برای حل تست‌های اين گونه بايد از خود گزینه‌ها استفاده كنيد؛ و اگر داده‌های سؤال با گزینه‌ها و پاسخ تطبيق داده شد قطعاً به‌راحتی می‌توانيد درصد خوبی از يك سؤال كسب كنيد.

مهمترين روش مطالعه رياضی

  • حل كردن مثال‌های زياد و متعدد: برای اين بخش بهتر است ابتدا يك سؤال مطرح كنيم، آن كه چگونه می‌توان درك كرد كه به يك مبحث مسلط شده‌ایم؟ قطعاً با حل كردن مثال‌های متعدد می‌توانید خودتان را بسنجيد و آيا حل مثال و مسئله فقط اين كاربرد را دارد؟ قطعاً خير شما می‌توانید خودتان را بسنجيد و البته مرور كنيد و… اما مهم‌ترین دليل حل مثال و مسئله آن است كه شما با هر تيپ سؤال آشنا شويد به‌درستی؛ به‌عنوان مثال برای مسلط شدن به بخش‌های ‌متعدد رياضی بايد مثل‌های گوناگون آن بخش را حل كنيد و حين حل سؤال قطعاً كه با سؤالات جدیدتر و نكته دار آشنا خواهيد شد؛ با يادداشت كردن نكات قطعاً می‌توانید نتيجه خوبی به دست آوريد.( اگر شما نكات را يادداشت برداری كنيد به‌درستی و… قطعاً كه می‌توانید نتيجه مناسبی به دست آوريد و شكی‌ در اين نيست؛ و از بخش‌های مهم روش مطالعه رياضی برای كنكور خواهد بود)

 

  • از ضريب هر درس آگاه شويد: آگاه شدن از ضريب هر درس خيلی می‌توان به شما و داوطلبان ديگر كمك كند؛ به‌عنوان مثال اگر شما از بخش‌های‌ مهم رياضی سه سال تحصيلی خود آگاه شويد قطعاً متوجه خواهيد شد كه كدام بخش‌ها مهم‌تر هستند و البته كه كدام بخش‌ها سؤالات زيادی از آن‌ها طرح می‌شود؛ به‌عنوان مثال در رشته تجربی مثلثات و البته تابع بخش‌ها مهم هستند كه سؤالات زيادی از آن‌ها طرح می‌شود و اما اين متوجه شدن اين موضوع به ما چه كمكی خواهد كرد؟ آن كه شما بيشتر تمركز خودتان را روی اين بخش‌ها بگذاريد و به‌راحتی بتوانيد مثال‌های اين بخش‌ها را حل كنيد؛ اين روش بهتر از آن است كه 10 بخش را مطالعه كنيد و نتوانيد روی هيچ كدام درصد خوبی ثبت كنيد، اين مورد روش مطالعه رياضی برای كنكور از بخش‌ها مهم است.( در كنكور سال 1401؛ چهار سؤال از بخش تابع و چهار سؤال از مثلثات مطرح شده بود كه با مسلط شدن به اين بخش‌ها شما در كنكور سال‌های آينده می‌توانید رتبه عالی را كسب كنيد)

 

  • از آزمون‌های آزمايشی استفاده كنيد: شايد شما به‌تمامی مباحث رياضی مسلط شده باشيد و يا اين كه در اين فكر باشيد كه ديگر می‌توانید درصدهای عالی ثبت كنيد ولی چگونه می‌توانید خودتان را بيازماييد؟ قطعاً شركت كردن در آزمون‌های آزمايشی يكی از روش‌های باب شده می‌باشد، شركت كردن در اين نوع از آزمون‌ها قطعاً می‌توانید با سؤالات و شرايط محيطی كنكور آشنا شده و يا اينكه طريقه تست زنی زمان دار را تجربه كنيد، قطعاً شركت كردن در اين آزمون‌ها می‌تواند بدون شك به شما كمك كند.( اما مسئله مهم در رابطه با هزينه اين آزمون‌ها خواهد بود به اين دليل كه هزينه ایی بين 2 الی 3 ميليون برای تعدادی از آزمون‌ها قرار داده شده است كه قيمت بالایی‌ هم دارد و البته پيشنهاد ما به شما‌ آن است كه اگر نمی‌توانید ثبت نام كنيد، پس از پايان يافتن هر آزمون سؤالات آن به همراه پاسخنامه منتشر خواهد شد و قطعاً كه شما می‌توانید با دريافت اينترنتی سؤالات خودتان را محك بزنيد، پيشنهاد می‌شود به‌صورت زمان دار تست‌ها را بزنيد)

 

  • حل سؤالات كنكور و يادداشت برداری فراموش نشود: آخرین و به‌اصطلاح می‌توان گفت مهم‌ترین روش مطالعه رياضی برای كنكور قطعاً حل سؤالات كنكور به همراه يادداشت برداری بوده است. سؤالات كنكور 20 سال اخير را هميشه بررسی كنيد و اين مورد زمان بر خواهد بود؟ قطعاً كه خير، اصلاً زمان بر نيست و البته كه شما با سؤالات كنكور آشنا خواهيد شد و نكات مهم آن‌ها را هم دريافت خواهيد كرد. شايد در سال‌های 80 تا 90 سؤالات كمی آسان باشند و نكات زيادی نوشته باشند و به توانيد به‌راحتی حل كنيد ولی از سال 90 به بعد قطعاً اين مورد فرق خواهد كرد، ميزان سطح سؤالات سخت‌تر شده و البته نكته ایی كه می‌توانید از هر سؤال هم استخراج كنيد هم افزايش يافته است؛ يادداشت برداری هیچ‌گاه نبايد فراموش شود به اين دليل كه هميشه نمی‌توان به سؤالات پاسخ صحيح داد و اصلاً برخی از سؤالات را نمی‌توانید حل كنيد ولی چاره چيست؟ آيا بايد نااميد شويد؟ قطعاً كه نه، شما با بررسی پاسخنامه و آن كه درك كنيد كجای راه حل شما اشتباه بوده و يا به كدام نكته توجه نکرده‌اید قطعاً می‌توانید يادداشت برداری مؤثری داشته باشيد، با یاد تفاسير موفق خواهيد شد.( البته هر ساله هم می‌توانيد درك كنيد كه از كدام بخش‌ها سؤالات زياد طرح شده يا آن كه كدام کنکورها سؤالات متشابهی به هم داشته‌اند كه با بررسی كردن آن سؤالات موفق خواهيد شد)

بهترين روش برای مطالعه رياضی

رمز اصلی موفقيت شما در روش مطالعه رياضی برای كنكور ناامید نشدن است:

هميشه برای يادگيری رياضی و حل سؤالات و… ممكن است اشتباهاتی داشته باشيد و يا اينكه هر چند باز شكست بخوريد ولی آيا ناامید شدن منطقی است؟ قطعاً كه خير، ابتدای آموزش‌ها و آزمون و خطا اين موارد قطعاً طبيعی است و با حل مثال‌های فراوان به خودی خود اين موارد رفع خواهند شد و نگرانی نخواهند داشت، پيشنهاد ما به شما آن است كه اصلاً نگران اين موضوعات نباشيد و ناامید نشويد به اين دلیلی كه اين موارد زود گذر خواهد بود.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و البته در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، در انتها مطلب بهتر است نكات مهم را بازگو كنيم.

انتخاب كردن آموزش مناسب با سطح شما هیچ‌گاه فراموش نشود، اين آموزش‌ها هستند كه صفر تا صد موفقيت شما را خواهند ساخت( البته بخش اعظم تلاش‌های شما خواهد بود) و البته شما با آموزش‌های صحيح به‌راحتی‌ می‌توانيد نكات زيادی دريافت كنيد، البته در يك آموزش درست سؤالات طبقه بندی شده هم وجود دارد كه شما می‌توانيد خودتان را با آن‌ها بسنجيد.

حل كردن مثال و مسئله و تست را اصلاً از برنامه خودتان دور نكنيد، به اين دليل كه آشنا شدن شما با هر تيپ سؤال قطعاً با حل كردن مسئله‌های زياد همراه است و البته كه شما بايد به اين مورد توجه خاصی را ارائه دهيد، علاوه بر اين موضوع شما با رو به رو شدن با سؤالات زياد می‌توانید خودتان را بيشتر و بيشتر به مباحث مسلط كنيد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *