هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش مطالعه زيست شناسی

روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها + بعلاوه نكات طلایی

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/06/10

روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها به گونه ایی خواهد بود كه هر كسی نمی‌تواند به آن شيوه مطالعه كند و البته مگر آن كه تمرينات عالی را در رابطه با دروس داشته باشد، قطعاً كه زيست شناسی يكی‌ از دروس مهم در رشته تجربی بوده كه توجه كردن به آن هميشه مهم است و بايد به آن توجه خاصی ارائه شود. رتبه برترها هميشه از روش‌های مهمی در مطالعه خود استفاده می‌كنند و البته كه اين شیوه از مطالعه آن‌ها هيچ وقت فاش نشده است و البته كه كمتر كسانی به اين شيوه روش‌ها آشنا هستند؛ البته كه اگر شما از اين نوع شیوه‌ها استفاده كنيد قطعاً رتبه عالی كسب خواهيد كرد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها را برای شما شرح داده و البته كه نكات و پيشنهادات مهمی هم برای‌ شما ارائه خواهيم داد.

زيست شناسی كتاب پايه رشته تجربی است و البته كه اين درس همیشه با تعداد نكات بالا همراه خواهد بود و البته مهم‌ترین بخش اين کتاب‌ها تصاوير آن و البته فعالیت‌ها است كه هر كسی به آن‌ها توجه نمی‌کند؛ شايد شما تصور كنيد كه از يك تصوير مگر چندين سؤال در كنكور طرح خواهد شد؟ قطعاً تعداد سؤالات زيادی با توجه به اشكال در كنكور مطرح می‌شود كه توجه كردن به آن‌ها هميشه مهم بوده و قطعاً در درصد رتبه‌های دروس شما هم تأثیر بزرگی خواهد گذاشت. در ادامه اين مقاله طريقه مطالعه درست و البته طريقه مناسب تست زنی‌ و از طرفی چگونه آزمون های‌خودمان را به‌خوبی ارائه دهيم و… را براي شما به‌درستی شرح خواهيم داد بهتر است كه همراه ما باشيد.

آموزش مناسب تا چه حدی می‌تواند به ما كمك كند؟

به‌جرئت می‌توان گفت اگر شما يك آموزش عالی و مناسب را انتخاب كنيد تا حد 40 درصد از مسير را طی کرده‌اید و البته كه يك آموزش مناسب برای زيست شناسی می‌تواند مراحل درصد بالای كنكور را برای شما به ارمغان بياورد. برای درك بهتر شما زا اين موضوع بهتر است مثالی را شرح دهيم؛ آموزش زيست شناسی سايت ما قطعاً توسط دبير عالی و باتجربه تدريس شده‌اید و در آموزش‌ها اکثراً نكات و حل تست  و البته راهکارهای آن‌ها برای دانش آموزان مطرح شده است و اين موضوع سبب شده كه دانش آموزان بازخورد عالی داشته باشند.

از طرفی توجه داشته باشيد كه پشتيبانی اين دوره‌ها نيز به شما كمك می‌كند تا رفع اشكال داشته باشيد و البته كه هميشه آموزش‌های جدیدتر به‌نوعی آپديت دوره محسوب شده و قطعاً كه اين آپدیت‌های دوره برای شما به‌صورت رايگان قرار خواهد گرفت.( تنها دوره آموزشی‌ كه پشتيبان دارد زيست شناسی نيست و البته كه اكثر دوره‌های آموزشی سايت ما دارای اين ساز و كار هستند و البته برای اطلاعات بيشتر‌ می‌توانید به صفحه محصول مراجعه كرده و البته كه آن جا اطلاعات كاملی را به دست آوريد)

چگونه از روش های مطالعه زيست شناسی استفاده كنيم

روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها:

تا به الان با سؤالات و البته راهکارهایی مواجه بوده‌اید و در اين بخش به‌صورت كامل برای شما صفر تا صد روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها ذكر خواهد شد و بهتر است كه شما به آن‌ها توجه داشته باشيد؛ از طرفی در هر بخش برای شما نكات و البته پيشنهاداتی ارائه خواهد شد كه توجه كردن به آن‌ها می‌تواند آينده تحصيلی شما را تغيير دهند:

  • آموزش مناسب: اولين مورد از روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها آن است كه آموزش مناسبی را انتخاب كرده و البته با توجه به آن آموزش پيش برويد؛ اما چرا آموزش مناسب مهم است؟ توجه داشته باشيد كه اگر شما در كلاسی حضور داشته باشيد يا دوره آموزشی تهيه كرده باشيد با آموزش مناسب می‌توانيد پيش زمینه ایی از آن مبحث در ذهن خود ايجاد كنيد و البته كه اين پيش زمينه هميشه می‌تواند به شما اين كمك را كند كه سریع‌تر مفهوم مطالب را به دست آوريد و قطعاً كه اين موضوع سبب درك بالای شما خواهد شد؛ البته كه هر چه موضوع درس به زبان ساده برای شما توضيح داده شود و به زبان معياری قطعاً درك شما از اين آموزش‌ها افزايش خواهد يافت.( اين مورد به‌صورت علمی ثابت شده است)

 

  • روخوانی ابتدا داشته باشيد:‌ يكی از شیوه‌های اشتباه دانش آموزان آن است كه بدون روخوانی سریعاً شروع به حفظ كردن و درك مطلب می‌كنند در صورتی كه اين موضوع به‌شدت اشتباه است؛ شما بايد ابتدا سریعاً روخوانی داشته باشيد و البته كه از يك بند قطعاً موضوعی را متوجه شده باشيد و در مراحل بعد عمقی خواندن را شروع كنيد. عمقی خواندن دقيقا چيست؟به‌عنوان مثال آن كه شما خط به خط مطالعه كرده و البته جمله را تكرار و برای خود توضيح می‌دهید و اين موضوع سبب عمقی خواندن يك متن خواهد شد.

 

  • توجه داشتن به كلمات قيد: قطعاً كلمات قيد يكی از موضوعات مهمی بوده كه روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها آن است كه آن‌ها را مشخص و به‌دقت آن‌ها را مطالعه می‌كنند؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی را شرح دهيم. بخش از كتاب درسی زيست شناسی در رابطه با موضوعات مهم كلماتی همانند فقط، برخی و… استفاده می‌کنند و البته كه پيشنهاد ما به شما دانش آموزان آن است كه به اين نوع از قیدها بسيار توجه كرده و به‌نوعی آن‌ها را هايلات كنيد؛ اگر به آن‌ها توجه نكنيد شكی نداشته باشيد كه نمی‌توانید در كنكور موفق شويد؛ البته كه با تست زدن با اين حقه طراحان كنكور آشنا خواهيد شد و البته اين موضوع هم به‌مرور زمان درست خواهد شد.

 

  • نكات تصاويری را استخراج كنيد: اگر شما تازه به رشته تجربی وارد شده‌اید و می‌خواهيد زيست شناسی را به‌خوبی مطالعه كنيد بهتر است كه به تصاوير بسيار توجه كنيد، تصاوير قطعاً نحوه جايگاهی برخی از موارد مشخص شده است؛ به‌عنوان مثال در يك ماهيچه نقش تارچه و ساركومر و… نمايش داده شده است و البته كه اگر شما به آن‌ها توجه نكنيد ممكن است سؤالاتی در رابطه با آن‌ها مطرح شود. نكات هر شكل را بهتر است كه استخراج كنيد همیشه به‌صورت دائم آن‌ها را مطالعه كنيد،‌ اين مورد سبب شده كه هميشه در حال مرور باشيد.

 

  • چند منبعی باشيد: روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها آن است كه از چندين منبع مناسب استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان مثال اولين منبع مهم شما كتاب درسی است و بايد چندين مرتبه آن را به‌خوبی مطالعه كرده باشيد؛‌ از طرفی توجه داشته باشيد كه بايد از منابع و درس‌نامه‌های مختلفی استفاده كنيد؛ درس‌نامه‌هایی‌ كه صفر تا صد نكات در آن‌ها اشاره شده و قطعاً كه توجه كردن به آن مهم است. ابتدا برای انتخاب درس‌نامه بايد به سطح خودتان توجه كنيد؛ اگر سطح فوق‌العاده ایی بالا داريد بهتر است كه كتاب و درس‌نامه‌های iq را خريداری كنيد؛ البته كه اگر مبتدی هستيد بهتر است سير تا پياز را خريدار كنيد.( انتخاب کتاب‌ها با توجه به سليقه شما خواهد بود؛‌ به‌عنوان مثال يك فرد با کتاب‌های گاج و شيوه نگارش آن‌ها بسيار ارتباط برقرار می‌کند تا کتاب‌های ديگر و البته كه خريداری‌ كردن نوع و انتخاب کتاب‌ها به سليقه شما ربط خواهد داشت)

روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها

  • به فعالیت‌ها توجه داشته باشيد: آيا شما هم فكر می‌کنید كه مثل پایه‌های قبل‌تر توجه به فعالیت‌ها بی‌ارزش است؟ قطعاً خير، اگر شما به اين موضوع توجهی نداشته باشيد شك نكنيد كه ضرر خواهيد كرد؛ به‌عنوان مثال در زيست شناسی يازدهم و فعالیت‌هایی در رابطه بامغز و آشنایی و نحوه قرار گيری آن‌ها موجود است و البته كه از اين نوع موارد سؤالات كنكور هر ساله طرح شده است و يا فعالیت‌های سال دهم بخش قلب كه بسيار مهم است. توجه داشتن به فعاليت های‌كتاب کلاً وقت اساسی از شما نخواهد گرفت و البته با چندين نكته ایی‌ كه استخراج كنيد می‌توانید به مفهوم‌ها مسلط شويد)

 

  • تست زنی را شروع كنيد: شروع تست زنی يكی از عوامل زمينه ساز برای موفقيت در كنكور است و البته كه تست زنی را بايد از كجا شروع كنيم؟ از همان ابتدا وقتی هر يك مبحث و گفتار زيست شناسی را به اتمام رسانديد بهتر است كه سریعاً تست‌های مربوطه به همان بخش را حل كنيد؛ اما تست زنی واقع چه كمكی به شما خواهد كرد؟‌ اين كمك را می‌کند كه با تست و سؤالات و شرايط كنكور آشنا شده و البته كه دليل اصلی تست زدن آن است كه نكات مهم را از آن‌ها استخراج كنيد به‌عنوان مثال اگر يك تست اشتباه بزنيد قطعاً كه می‌تواند دليل اشتباه بودن آن را بفهميد با تحلیل‌های مناسب.( شايد بعد از آن كه چنین تست را غلط بزنيد استرس و ناامیدی سراغ شما بيايد ولی اصلاً به خودتان استرس وارد نكنيد به اين دليل كه تازه شروع كار است و شما در آينده قطعاً موفق‌تر خواهيد شد)‌

 

  • از انيميشن‌ها استفاده كنيد: يكی ديگر از روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها استفاده كردن از انيميشن ها است كه هميشه مهم بوده است؛ به اين دليل كه انيميشن ها هميشه در نميكره راست مغز افراد ثابت خواهد ماند و هميشه شما می‌توانيد آن‌ها را به ياد آوريد و شكی در اين موضوع نيست. البته كه در دوره‌های آموزشی قطعاً از اين روش برای بازدهی بيشتر شما استفاده كرده است و البته كه نتيجه عالی كسب خواهيد كرد.

مطالعه كردن زيست شناسی به سبك رتبه برتر ها

استفاده از تمركز خود و نتيجه آن برای‌ مطالعه به روش رتبه برترها:

قطعاً تمركز برای انجام دادن هر كاری مهم است و البته كه دروس زيست شناسی از دروس‌های می‌باشد كه بايد با تمركز بالا خوانده شود؛ تمركز كردن هميشه به گونه ایی است كه افراد قطعاً درك مطلب بهتری خواهند داشت و البته كه اگر تمركز وجود نداشته باشد قطعاً مفهوم كلی را فرا نخواهيد گرفت، بهتر است به اين مورد بسيار توجه داشته باشيد.

 

نكته طلایی استفاده از اين روش‌ها:

نکته‌ی كليدی كه در رابطه با اين آموزش‌ها وجود دارد آن است كه شما بايد استمرار لازمه را داشته باشيد؛‌ به‌عنوان مثال اگر شما يك روز در هفته تست زنی‌ انجام دهيد قطعاً موفق نخواهيد شد ولی اگر هر روز با توجه به ساعت‌های خاص شروع به تست زنی كنيد و در رابطه با اين موضوع استمرار عالی داشته باشيد شكی نخواهيد داشت كه موفق خواهيد شد. روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها قطعاً همين  موارد خواهد بود و  موارد عجيب و غريبی قطعاً نيست به اين دليل كه استفاده مجدد از اين روش‌ها هميشه برای‌ آن‌ها كارساز بوده است؛ توجه داشته باشيد كه مهم‌ترین نكته آن است كه شما مسير درست مطالعه خودتان را پيدا كنيد. به‌عنوان مثال به چه زمانی تست زنی نياز داريد و يا مطالعه درس‌نامه و… قطعاً كه با توجه كردن به اين موضوعات می‌توانید موفقیت‌های عالی را كسب كنيد.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كنيد و البته اگر اين مقاله برای شما مفيد بوده برا‌ی دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته را بازگو  كنيم.

اولين موردی كه بايد توجه شود در رابطه با روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها توجه داشتن به فعالیت‌ها است؛ فعالیت‌ها در دبيرستان در هر مقطعی مهم است و می‌تواند حاصل نتيجه گيری شما از يك موضوع باشد؛ از نتيجه گیری‌های درست قطعاً سؤالاتی در كنكور مطرح خواهد شد كه توجه كردن به آن هميشه مهم است و البته كه بايد به آن‌ها توجه لازمه را داشته باشيد بدون هيچ شك و شب‌هایی.

دومين مورد حائز  اهميت چند منبعی بودن است؛ از منبعی‌هایی كه در تراز شما و البته در سطح شما است استفاده كنيد و نه از کتاب‌هایی سطح بالا و… قطعاً كه اين اگر خلاف اين عمل را انجام دهيد قطعاً ضرر خواهيد كرد.( برخی از افراد به اين فكر می‌کنند اگر کتاب‌های سطح بالا خريداری كنند قطعاً سطح آن‌ها هم افزايش خواهد يافت كه خلاف اين مورد خواهد بود و بايد از كتاب هم سطح استفاده كنيد)

آخرين مورد روش مطالعه زيست شناسی رتبه برترها آن است كه تست زنی را از ابتدا شروع كنيد و نه اينكه در آخر سال تحصيلی؛ تست زنی از هر چيزی مهم است به اين دليل كه هم آموزش را برای شما به‌درستی ايفا  می‌کند و هم می‌توانید نكات مهمی را هم از آن استخراج كنيد.(‌از کتاب‌های پايه تست زنی شروع كنيد تا به شيوه آن عادت كرده و در صورت نياز بتواني پيشرفت عالی داشته باشيد)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *