هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

روش های جلوگيری از داغ شدن لپ تاپ با چند ترفند ساده

دسته بندی : فناوری
1400/05/26

لپ تاپ چيست چه كاربردی دارد ؟

لپ تاپ امروزه يكی از وسايل ها مهم در زمينه های فناوری شده است و در تمام حوزه های اينترنتی ‌و كسب و كار و…  استفاده های بسيار متعددی دارد ؛ لپ تاپ دارای‌ كيبورد در صفحه كليد خود و دارای موس پد مخصوص و باطری است كه بهترين ويژگی های آن محسوب ميشود و بيشتر كاربران برا‌ی همين امر آن را خريداری كرده و از آن استفاده ميكنند .

در اين مقاله از سايت برتر آموز قرار بر اين است كه روش های جلوگيری از داغ شدن لپ تاپ را برای شما آموزش داده و تمام نكات آن را مو به مو برای شما شرح بدهيم .

چه عواملی باعث داغ شدن سيستم شما ميشود ؟

شده است كه شما موقع بازی كردند با سيستم خود و ا در حين انجام كار هایتان با آن سيستم شما به طرز بسيار بدی داغ شده و شما آن را احساس ميكنيد و اينكه لپ تاپ خود تمام دستورات شما را به صورت كند انجام ميدهد و اما دلايل آن ها  عبارت اند از :

يكی از نكات مهم در مورد لپ تاپ اين است كه خسلی كوچك نسبت به سيستم عامل های‌كامپيوتری بوده است و به همين سبب قطعات آن به يكديگر نزديك و در بعضی از مواقع به هم چسبيده اند و اين اولين مورد در رابطه با داغ شدن آن است ، دومين مورد در رابطه با ايجاد كردن فضای خالی برای ورود و خروج هوا است يعنی اينكه شما دستتان را بر روی فن لپ تاپ گزاشته ايد و يا اينكه جای مناسبی آن را قرار نداده ايد و همين امر باعث جلوگيری شده است ، سومين مورد در رابطه با انتخاب نادرست شما است ولی چگونه ؟ شما وقتی برنامه ایی را نصب ميكنيد بايد به حداقل پردازنده و سی پی يو دقت بكنيدو اگر سيستم شما قابل به اجرا آن نيست ضرورتی در آن نيست كه شما حتما آن را نصب كنيد و به همين سبب پردازنده و تب های ديگر لپ تاپ شما باعث افزايش كارشان و داغ شدن قطعات مرتبط خواهد شد ؛ و اما چهارمين مورد در مورد كاركرد های ن شما است ، اگر هنگام روشن كردن شما صدای فن بسيار زياد بود مطمئن شويد كه بايد داخل آن را تميز كنيد و اگرنكنيد سيستم شما به اندازه ایی داغ خواهد شد كه برخی از قطعات ذوب ميشوند .

 

روش های جلوگيری از داغ شدن لپ تاپ :

 

در ابتدا اين مقاله تمام توضيحات مختصر داده شد و تمام جوانب بررسی شده است و حال رسيده ايم به روش های جلوگيری از داغ شدن لپ تاپ كه آن ها را در ليستی بای شما طبقه بندی كرده ايم و پشنهاد ميشود كه شما به آن ها بسيار دقت كنيد :

 

  • اولين مورد كه به آن اشاره خواهيم كرد در مورد خاموش كردن لپ تاپ است كه برخی از افراد به صورت نا آگاه فقط در لپ تاپ را ميبندند بدون آنكه آن را خاموش كنند ، كار باعث آن ميشود كه شارژ باطر‌ی مصرف شود و همين امر باعث آن خواهد شد كه قطعات درون آن كار بكنند و داغ شوند و به خاطر همين ابتدا بايد لپ تاپ خود را خاموش كنيد و از آن مطئن شويد .

 

  • موقع بستن لپ تاپ حتما به بين آن توجه داشته باشيد به اين دليل كه اگر چيزی ما بين آن باشد باعث مدام روشن و خاموش شدن آنن ميشودو اين كار باعث آن خواهد شد كه قطعات درگير و در آخر به داغ شدن آن موجب شود .

 

  • و مورد بعدی در واقع يك ترفند مناسب برای افرادی است كه به صورت طولانی با لپ تاپ بازی ميكنند و يا بسياركار ميكنند ،پيشنهاد ما به شما اين است در ميزی كه كارميكنيد قطعا يك پايه برای لپ تاپ خود قرار دهيد به اين دليل كه بايد هوا در جريان باشد ، همانطور كه در ابتدا برای شما دلايل را گفتيم اگر اين مورد را پشت گوش بيندازيد قعطا پشيمان خواهيد شد .‌ ( اين مورد برای آن دسته از لپ تاپ هایی است كه فن آنها در زيرشان قرار دارد و برای لپ تاپ هایی كه فن آنها در بغلشان است بايد وسايلی كه جلوگيری از ورود خروج هوا ميشود را پاكسازی بكنيد )

 

  • شما ميتوانيد با استفاده از نرم افزار های پيشرفته امروزی سيستم عامل خودتان را عيب يابی بكنيد و اينكه اين نوع از نرم افزار ها قطعا پيش بينی های درست سيستمتان را برای شما بازگو خواهند كرد ، و مشكلات اصلز بر سايقه ميتوان از درايو های خود و پردازنده و… باشد كه در ادامه برای شما عنوان خواهيم كرد .

 

  • مورد بعدی كه باعث داغ شدن لپ تاپ ميشود استفاده از آنتی ويروس های سنگين است ، كه شما وقتی‌اين آنتی ويروس ها را نصب ميكنيد اصلا به سيستم پيشنهادی برای اجرا برنامه دقت نميكنيدو همين امر باعث اين تداخل ميشو شما بايد قطعا از آن ها استفاده نكنيد ولی اگر استفاده كنيد چه مشكلی پيش می آيد ؟ استفاده شما از اين نوع نرم افزار ها باعث اسكن شدن طولانی مدت سيستم شما خواهد شد و به همين دليل پردازنده ها و سی پی يو ها هم به آن كمك ميكند و باعث درگير شدن قطعات خواهد شد .

 

  • اما اگر شما تا به اينجا هيچ كدام از اين اشتباهات را انجام نداده ايد و سيستم شما مدام داغ ميشود بدانيد كه سيستم تهيه هوا شما ضعيف است و ديگر نميتواند سيستم شما را خنك و باعث ذوب شدن قطعات ميشود ، شما بايد تهويه هوا را تعويض بكنيد ، و اما راهكار شما اين است كه همیشه از لپ تاپ خود بر روی سطوح صاف و سخت استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از کول پدهای مجهز به فن استفاده کنید. چند سانتیمتر فاصله گرفتن لپ تاپ از سطح هم می‌تواند سودمند باشد .

 

چگونه از دمای لپ تاپ خودمان اطلاع پيدا بكنيم ؟

 

شما با نصب كردن چند برنامه و نرم افزار های بسيار قدرتمند ميتوانيد اين امر را محقق سازيد و با نصب برنامه ( كور تمپ ) ميتوانيد دمای سيستم خود را بيابيد و از آن آگاه شويد . ( و اما چگونه آن را فعال بكنيم كافی است كه فايل برنامه را از سايت ها دانلود كرده و بعد از اين كار ميتوانيد برنامه را نصب كنيد و بعد از اتمام تمام مراحل نصب شما بايد وارد برنامه شويد در قسمت ورود به برنامه تعداد باكس های زيادی برای شما به نمايش در می آيد و شما بايد وارد باكس فايل شده و در بخش سی پی يو عددی برای شما به نمايش در آمده است اگز دما بين 80 تا 100 بود بدانيد كه دمای نسبتا معمولی است اگر از آن كمتر بود بدانيد كه سيستم تهويه هوا شما عالی و لپ تاپ شما خنك است ، اگر بالا 100 بود بدانيد كه سيستم شما بسيار داغ شده است و متيواند قطعات را ذوب كنيد در اين مورد بايد سريع سيستم را هاموش كرده و به محل خنك ببريد و تا خنك شود و اگر در مرتبه بعدی هم اين مورد پيش آمد شما بايد سيستم تهويه هوا را تعويض بفرمایید .

 

داغ شدن لپ تاپ چه تاثيری بر روی سيستم ميگذارد ؟

 

در اين مقاله تمام سوالات مكرر و پر تعداد كاربران پاسخ داده شد و حالا نوبت آن است كه چند مورد از اثرات داغ شدن لپ تاپ را برای شما شرح دهيم برای مثال :

 

  1. داغ شدن بيش از حد سيستم به طوری كه كل كيبورد شما داغ شود و دگير نتوانيد به آن دست بزنید .
  2. چرخش بسيار زياد فن كه همراه با صدای بسيار بلند است كه اگر توقف پيدا نكرد فن شما از كار می افتد .
  3. كند شدن لپ تاپ شما به آن طور كه ماوس شما ديگر قادر به انجام اين كار نيست . ( در مورد اين عمل بايد برای برای شما توضيح داده بشود كه سيستم شما صد در صد ويروس دارد و علل اصلی‌ هنگ كردن لپ تاپ شما هم اين است و در مورد اين موضوع به متخصص در حوزه پی ببريد و خواستار حل اين مشكل شويد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *