هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
وارن بافت

زندگینامه 0 تا 100 وارن بافت – بیوگرافی شخصی و زندگی کاری

1400/12/12

وارن بافت در سنین جوانی توانایی های تجاری خود را نشان داد. او در سال 1956 Buffett Partnership Ltd. را تشکیل داد و تا سال 1965 کنترل برکشایر هاتاوی را به دست گرفت. بافت با نظارت بر رشد یک شرکت دارای سهام در رسانه ها، بیمه، انرژی و صنایع غذایی و آشامیدنی، به یکی از ثروتمندترین مردان جهان و یک نیکوکار مشهور تبدیل شد.

اوایل زندگی

وارن ادوارد بافت در 30 اوت 1930 در اوماها، نبراسکا به دنیا آمد. پدر بافت، هاوارد، به عنوان دلال سهام کار می کرد و به عنوان نماینده کنگره آمریکا خدمت می کرد. مادرش، لیلا استال بافت، خانه‌دار بود. بافت دومین فرزند از سه فرزند و تنها پسر بود. او در اوایل کودکی مهارتی در مسائل مالی و تجاری نشان داد: دوستان و آشنایان گفته‌اند که پسر جوان یک اعجوبه ریاضی بود که می‌توانست ستون‌های بزرگی از اعداد را در سر خود بیافزاید، استعدادی که او گهگاه در سال‌های آخر زندگی‌اش نشان داد.

بافت اغلب در کودکی از مغازه کارگزاری سهام پدرش دیدن می کرد و روی تخته سیاه دفتر از قیمت سهام صحبت می کرد. در 11 سالگی اولین سرمایه گذاری خود را انجام داد و سه سهم Cities Service Preferred را به قیمت 38 دلار برای هر سهم خرید. سهام به سرعت به 27 دلار سقوط کرد، اما بافت با سرسختی ادامه داد تا به 40 دلار رسید. او سهام خود را با سود ناچیز فروخت، اما از تصمیم خود پشیمان شد، زمانی که Cities Service به هر سهم نزدیک به 200 دلار رسید. او بعداً از این تجربه به عنوان درس اولیه صبر در سرمایه گذاری یاد کرد.

اولین سرمایه گذاری کارآفرینی

بافت در سن 13 سالگی کسب و کار خود را به عنوان یک کاغذفروش اداره می کرد و برگه انعام اسب دوانی خود را می فروخت. در همان سال، او اولین اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کرد و دوچرخه خود را به عنوان کسر مالیات 35 دلاری درخواست کرد. در سال 1942، پدر بافت به عضویت مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شد و خانواده او به فردریکزبورگ، ویرجینیا نقل مکان کردند تا به پست جدید نماینده کنگره نزدیکتر شوند. بافت به دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن دی سی رفت و در آنجا به طرح راه های جدید برای کسب درآمد ادامه داد. در دوران دبیرستان، او و یکی از دوستانش یک دستگاه پین ​​بال دست دوم را به قیمت 25 دلار خریداری کردند. آنها آن را در یک آرایشگاه نصب کردند و در عرض چند ماه، سود آنها را قادر ساخت تا ماشین های دیگری بخرند. بافت قبل از اینکه کسب و کارش را به قیمت 1200 دلار بفروشد، ماشین‌هایی در سه مکان مختلف داشت.

تحصیلات وارن بافت

بافت در سن 16 سالگی برای تحصیل در رشته بازرگانی در دانشگاه پنسیلوانیا ثبت نام کرد. او دو سال ماند، برای پایان تحصیلاتش به دانشگاه نبراسکا رفت و در سن 20 سالگی با نزدیک به 10000 دلار از کسب و کار دوران کودکی خود از دانشگاه خارج شد.

در سال 1951 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد در دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و در آنجا زیر نظر اقتصاددان بنجامین گراهام تحصیل کرد و تحصیلات خود را در موسسه مالی نیویورک ادامه داد.

بافت تحت تأثیر کتاب گراهام، سرمایه‌گذار هوشمند در سال 1949، اوراق بهادار را برای Buffett-Falk & Company به مدت سه سال فروخت، قبل از اینکه برای مربی خود به مدت دو سال به عنوان تحلیلگر در Graham-Newman Corp کار کند.

فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستی وارن بافت

بافت در ژوئن 2006 اعلام کرد که تمام دارایی خود را به امور خیریه خواهد بخشید و 85 درصد از آن را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص خواهد داد. این کمک به بزرگترین عمل خیریه در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد. در سال 2010 بافت و گیتس اعلام کردند که کمپین The Giving Pledge را برای جذب افراد ثروتمند بیشتر برای اهداف بشردوستانه تشکیل داده اند.

گاهشمار وارن بافت

1930: در 30 اوت، وارن ادوارد بافت از پدر و مادرش، هاوارد و لیلا بافت، در نبراسکا متولد شد.

1941: وارن در 11 سالگی اولین سهام خود را خرید. او شش سهم از سهام ممتاز Cities Service را خریداری می کند – سه سهم برای خودش، سه سهم برای خواهرش دوریس – به قیمت هر سهم 38 دلار. این شرکت به 27 دلار سقوط کرد اما به زودی به 40 دلار بازگشت. وارن و دوریس سهام خود را می فروشند. تقریباً بلافاصله، به بیش از 200 دلار در هر سهم می رسد.

1943: وارن به یکی از دوستان خانواده اش اعلام کرد که تا 30 سالگی یک میلیونر خواهد شد یا “(من) از بلندترین ساختمان اوماها می پرم.”

1945: وارن ماهانه 175 دلار از تحویل روزنامه های واشنگتن پست درآمد کسب می کند. او در ۱۴ سالگی ۱۲۰۰ دلار از پس انداز خود را در ۴۰ هکتار زمین کشاورزی سرمایه گذاری می کند.

1947: در سال آخر دبیرستان، وارن و دوستش یک دستگاه پین ​​بال دست دوم را به قیمت 25 دلار خریداری کردند. بافت شروع به فکر کردن در مورد سود احتمالی می کند و آن را در آرایشگاهی در همان نزدیکی قرار می دهد. در عرض چند ماه، او صاحب سه دستگاه در سه مکان مختلف شد. این کسب و کار در اواخر سال به مبلغ 1200 دلار به یک جانباز جنگ فروخته می شود.در همان سال، وارن بیش از 5000 دلار از تحویل روزنامه به دست آورد. پدرش او را تحت فشار قرار می دهد تا به دانشگاه برود، پیشنهادی که وارن به خوبی از آن استقبال نمی کند. با این وجود، در آن سال، او به عنوان دانشجوی سال اول در مدرسه مالی و بازرگانی وارتون در پنسیلوانیا ثبت نام کرد. بافت از آن متنفر است، شکایت می کند که بیشتر از معلمان می داند.

1949: همکلاسی ها برگشتند و متوجه شدند که وارن دیگر در وارتون ثبت نام نکرده است. او به دانشگاه نبراسکا منتقل شده است. بعد از کالج به او پیشنهاد کار در جی سی پنی داده می شود اما آن را رد می کند. او تنها در سه سال از کالج فارغ التحصیل شد و لیسانس علوم مدیریت بازرگانی را با گذراندن سه واحد پایانی خود در تابستان دریافت کرد. پس انداز او به 9800 دلار رسیده است.

چگونه وارن بافت در سال های 1950-1969 به 25 میلیون دلار رسید

1950: بافت برای پذیرش در مدرسه بازرگانی هاروارد درخواست داد و رد شد. او در نهایت پس از اطلاع از اینکه بن گراهام و دیوید داد، دو تحلیلگر امنیتی مشهور، در کلمبیا استاد هستند، در کلمبیا ثبت نام می کند.

1951: وارن متوجه شد که گراهام در هیئت مدیره بیمه GEICO است. در یک صبح شنبه، او با قطار به واشنگتن دی سی می رود و در دفتر مرکزی آن را می زند تا اینکه یک سرایدار به او اجازه ورود می دهد. پس از اینکه می پرسد آیا کسی در آن روز کار می کند، لوریمر دیویسون، یکی از مدیران GEICO را می یابد. آنها چهار ساعت صحبت می کنند در حالی که وارن از او در مورد تجارت و بیمه به طور کلی سؤال می کند. پس از بحث آنها، بافت آنقدر در مورد GEICO هیجان زده است که دوشنبه بعد 65 درصد از 20000 دلار پس انداز خود را برای خرید سهام GEICO خرج می کند، که در نهایت به ثروت عظیمی تبدیل می شود. بافت اکنون به طور کامل مالک GEICO است.

بافت فارغ التحصیل می شود و می خواهد در همان سال برای کار در وال استریت برود. هم پدرش، هاوارد، و هم مربی گراهام، از او می خواهند که این کار را نکند. وارن پیشنهاد می کند که برای بن گراهام به صورت رایگان کار کند، اما گراهام قبول نمی کند.

او یک ایستگاه Texaco را به عنوان یک سرمایه گذاری جانبی خریداری می کند، اما آنطور که او امیدوار است به نتیجه نمی رسد. در همین حین به کارگزاری بورس مشغول است.

بافت دوره سخنرانی عمومی دیل کارنگی را می گذراند. او با استفاده از آموخته هایش شروع به تدریس یک کلاس شبانه در دانشگاه نبراسکا با عنوان «اصول سرمایه گذاری» می کند. دانش آموزان دو برابر او سن دارند، زیرا او فقط 21 سال دارد.

1954: بن گراهام با وارن تماس گرفت و به او پیشنهاد شغلی در شراکتش، شرکت گراهام-نیومن، یک شرکت سرمایه گذاری، داد. حقوق اولیه بافت 12000 دلار در سال است.

1956: گراهام بازنشسته شد و شراکت خود را به پایان رساند. از زمان ترک کالج شش سال قبل، پس انداز شخصی وارن از 9800 دلار به بیش از 140000 دلار افزایش یافته است.

در همان سال، خانواده بافت به اوماها بازگشتند. در 1 می، وارن Buffett Associates، Ltd. هفت عضو خانواده و دوستان خود را در مجموع 105000 دلار کمک می کند، در حالی که بافت تنها 100 دلار سرمایه گذاری می کند. او اکنون شراکت خود را اداره می کند و دیگر هرگز برای شخص دیگری کار نخواهد کرد. در طول سال، او دو شراکت دیگر باز می کند و در نهایت تعداد تحت مدیریت خود را به سه می رساند. سالها بعد، همه آنها در یک واحد تجمیع خواهند شد.

1957: بافت دو شراکت دیگر را به مجموعه خود اضافه کرد. او اکنون پنج شراکت سرمایه گذاری را از خانه خود مدیریت می کند.

در حالی که سوزان سومین فرزند خود را به دنیا می آورد، وارن یک خانه پنج اتاق خوابه گچبری شده در خیابان فرنام به قیمت 31500 دلار خریداری می کند.

1958: سال سوم شراکت به پایان رسید و بافت پول شرکا را دو برابر کرد.

1959: وارن به چارلی مانگر معرفی شد، که در نهایت نایب رئیس برکشایر هاتاوی و بخش جدایی ناپذیر موفقیت شرکت خواهد شد. این دو بلافاصله با هم کنار می آیند

1960: وارن از یکی از شرکای خود، یک پزشک، می خواهد که 10 پزشک دیگر را پیدا کند که مایلند هر کدام 10000 دلار در شراکت او سرمایه گذاری کنند. در نهایت ۱۱ پزشک با سرمایه گذاری موافقت کردند.

1961: بافت با مشارکت میلیون‌ها دلاری، اولین سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری خود را در یک شرکت تولید آسیاب بادی انجام داد.

1962: بافت با سوزی برای چند هفته به نیویورک بازگشت تا از آشنایان قدیمی خود سرمایه جمع کند. در طول سفر، او چند شریک و چند صد هزار دلار برمی‌دارد.

شراکت بافت که با 105000 دلار آغاز شده بود، اکنون 7.2 میلیون دلار ارزش دارد. وارن و سوزی شخصا بیش از یک میلیون دلار از دارایی ها را در اختیار دارند. بافت همه شراکت ها را در یک نهاد ادغام می کند که به سادگی به نام Buffett Partnerships, Ltd. شناخته می شود. حداقل سرمایه گذاری از 25000 دلار به 100000 دلار افزایش می یابد.

وارن یک شرکت تولیدی نساجی به نام برکشایر هاتاوی را کشف می کند که به ازای هر سهم زیر 8 دلار به فروش می رسد. او شروع به خرید سهام می کند.

1963: بافت دمپستر را سه برابر مبلغی که سرمایه گذاری کرده بود می فروشد. 8 این شرکت تقریباً بی ارزش تنها در زمان سرمایه گذاری بافت، مجموعه ای از سهام به ارزش بیش از 2 میلیون دلار ساخته بود. شراکت بافت به بزرگترین سهامدار برکشایر هاتاوی تبدیل می شود.

1965: پدر وارن، هوارد، درگذشت.

بافت پس از ملاقات شخصی با والت شروع به خرید سهام شرکت والت دیزنی می کند. او 4 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند که تقریباً 5 درصد از شرکت است.

سهام امریکن اکسپرس که مدت کوتاهی قبل خریداری شده بود، بیش از دو برابر قیمتی که وارن برای آنها پرداخت کرد، به فروش می رسد.

بافت یک کودتای تجاری ترتیب می دهد، کنترل برکشایر هاتاوی را در جلسه هیئت مدیره به دست می گیرد و رئیس جدید، کن چیس را برای اداره شرکت معرفی می کند.

1966: سرمایه گذاری شخصی وارن در این شراکت به 6849936 دلار رسید.

1967: برکشایر اولین و تنها سود سهام خود را 10 سنت پرداخت کرد.

در ماه اکتبر، وارن به شرکای خود نامه می‌نویسد و به آنها می‌گوید که هیچ معامله‌ای در بازار پرهیاهوی سهام دهه 60 پیدا نمی‌کند. ارزش شراکت او اکنون 65 میلیون دلار است.

بافت، شخصاً بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد. او به طور خلاصه سرمایه گذاری را ترک کرده و به دنبال علایق دیگری می رود.

امریکن اکسپرس بیش از 180 دلار به ازای هر سهم می‌رسد که با سرمایه‌گذاری 13 میلیون دلاری، 20 میلیون دلار سود به همراه دارد.

1968: شراکت بافت بیش از 40 میلیون دلار درآمد کسب کرد که ارزش کل را به 104 میلیون دلار رساند.

1969: وارن بافت پس از موفقیت آمیزترین سال خود، شراکت را بسته و دارایی های آن را به شرکای خود نقد می کند. در میان دارایی های پرداخت شده، سهام برکشایر هاتاوی است. سهام شخصی وارن اکنون 25 میلیون دلار است. او فقط 39 سال سن دارد.

وارن بافت

سال های برکشایر هاتاوی 1970-1989

1970: شراکت بافت اکنون به طور کامل منحل شده و دارایی های خود را واگذار می کند. وارن اکنون 29 درصد از سهام موجود در برکشایر هاتاوی را در اختیار دارد. او خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره معرفی می کند و شروع به نوشتن نامه سالانه به سهامداران می کند.

برکشایر 45000 دلار از عملیات نساجی و 4.7 میلیون دلار در بیمه، بانک و سرمایه گذاری به دست می آورد. سرمایه گذاری های جانبی وارن بیشتر از خود شرکت واقعی است.

1971: وارن به درخواست همسرش خانه تابستانی 150000 دلاری در لاگونا بیچ خرید.

1973: قیمت سهام شروع به کاهش کرد و وارن خوشحال است. به دستور او، برکشایر اسکناس 8 درصدی منتشر می کند. برکشایر همچنین شروع به خرید سهام در شرکت واشنگتن پست می کند.

1974: به دلیل کاهش قیمت سهام، ارزش سبد سهام برکشایر شروع به کاهش کرد. ثروت شخصی وارن بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

SEC تحقیقات رسمی در مورد وارن بافت و یکی از ادغام های Berkshire آغاز می کند. هیچ وقت چیزی از آن در نمی آید.

1977: Berkshire به طور غیر مستقیم Buffalo Evening News را به قیمت 32.5 میلیون دلار خریداری کرد. او بعداً با یک کت و شلوار ضد انحصار که توسط یک روزنامه رقیب آورده شده بود روبرو شد.

سوزی وارن را ترک می کند تا حرفه خوانندگی را دنبال کند، اگرچه رسما از او طلاق نمی گیرد. وارن خرد شده است.

1978: سوزی وارن را با آسترید منکس، یک بشردوست لتونیایی-آمریکایی و پیشخدمت سابق کوکتل آشنا می کند، که در نهایت با او نقل مکان می کند.

1979: برکشایر با قیمت 290 دلار به ازای هر سهم معامله شد. ثروت شخصی وارن تقریباً 140 میلیون دلار است، اما او تنها با حقوق 50000 دلار در سال زندگی می کند. برکشایر شروع به خرید سهام در ABC کرد.

1981: Munger و Buffett طرح مشارکت خیریه Berkshire را ایجاد کردند که به هر سهامدار اجازه داد بخشی از سود شرکت را به خیریه های شخصی خود اهدا کند.

1983: برکشایر سال را با 1.3 میلیارد دلار در سبد سهام شرکت خود به پایان رساند.

سهام برکشایر سال را با 775 دلار به ازای هر سهم آغاز می کند و به 1310 دلار ختم می شود. دارایی خالص شخصی وارن 620 میلیون دلار است. او برای اولین بار در فهرست فوربس قرار می گیرد.

بافت نبراسکا Furniture Mart را به قیمت 60 میلیون دلار خریداری می کند. به نظر می رسد یکی از بهترین سرمایه گذاری های او تاکنون بوده است.

1985: وارن بافت سرانجام کارخانه های نساجی برکشایر را پس از سال ها حفظ آن تعطیل کرد. او اجازه نمی دهد که سرمایه از سهامداران تخلیه شود.

1986: سهام برکشایر 3000 دلار به ازای هر سهم شکست.

1987: در سقوط فوری و پیامدهای اکتبر، برکشایر 25 درصد از ارزش خود را از دست داد و از 4230 دلار به ازای هر سهم به حدود 3170 دلار کاهش یافت. در روز سقوط، بافت شخصاً 342 میلیون دلار ضرر می کند.

1988: بافت شروع به خرید سهام کوکاکولا کرد و در نهایت تا 7 درصد از شرکت را به قیمت 1.02 میلیارد دلار خریداری کرد. این یکی از پرسودترین سرمایه گذاری های برکشایر خواهد بود.

1989: سهام برکشایر از 4800 دلار به ازای هر سهم به بیش از 8000 دلار رسید. وارن اکنون دارای ثروت شخصی 3.8 میلیارد دلاری است.

سال های بدون بازنشستگی برای وارن بافت 1990-2015

1991: بافت به عنوان رئیس موقت، پاداش سالومون برادرز را برای پایان سال به شدت کاهش داد و اقدامات دیگری را برای حفظ سالومون از سقوط مالی انجام داد. 19

2003: برکشایر برنامه کمک های خیریه را هنگامی که زیرمجموعه The Pampered Chef مورد هدف دشمنان ضد سقط جنین قرار گرفت که به برخی از کمک های این برنامه اعتراض کردند، خاتمه داد. 17

2004: سوزان تامپسون، همسر بافت، پس از 52 سال ازدواج درگذشت و سه فرزند خود، سوزان، هوارد و پیتر را پشت سر گذاشت. او و وارن از دهه 1970 از هم جدا شده بودند.

2006: پس از سرمایه گذاری قابل توجه برکشایر هاتاوی در کوکاکولا، بافت از سال 1989 تا 2006 به عنوان مدیر این شرکت مشغول به کار شد. او همچنین مدیر هولدینگ بازارهای جهانی سیتی گروپ، شرکت هولدینگ گراهام و شرکت ژیلت است.

بافت در 76 سالگی با همدم عاشقانه دیرینه اش آسترید منکس ازدواج می کند.

بافت اعلام می کند که تمام دارایی خود را به امور خیریه می بخشد و 85٪ از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص می دهد.

2010: بیل گیتس و بافت با هم همکاری کردند و کمپین The Giving Pledge را تشکیل دادند تا افراد ثروتمند دیگر را برای حمایت از اهداف بشردوستانه گرد هم بیاورند.

2011: به بافت مدال آزادی ریاست جمهوری اعطا شد.

2012: بافت اعلام کرد که به سرطان پروستات مبتلا شده است. در ماه ژوئیه درمان را شروع می کند و درمان در نوامبر موفقیت آمیز اعلام می شود.

2013: بافت، همراه با گروه سهام خصوصی 3G Capital، HJ Heinz را به قیمت 28 میلیارد دلار خریداری کرد. بافت همچنین در طی دو سال آینده Duracell و Kraft Foods Group را خریداری می کند.

2015: بافت از هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات های ریاست جمهوری حمایت کرد.

وارن بافت 2016-2020

2016: بافت وب‌سایتی به نام Drive2Vote راه‌اندازی کرد تا ساکنان نبراسکا را تشویق کند که بیرون بیایند و رای دهند، و برای ثبت نام رای‌دهندگان و در صورت نیاز به مکان‌های رای‌گیری کمک می‌کند.

2017: بافت شروع به فروش برخی از 81 میلیون سهام سهام آی‌بی‌ام می‌کند و ذکر می‌کند که دیگر به اندازه شش سال قبل ارزشی برای شرکت قائل نیست.

2018: «اوراکل اوماها» دارای ارزش خالص 84.5 میلیارد دلاری است. بافت JPMorgan Chase و Bank of New York Mellon را به سبد سرمایه گذاری Berkshire Hathaway اضافه کرد.

2019 : نامه سالانه بافت به سهامداران برکشایر هاتاوی در 23 فوریه منتشر شد. او اشاره می کند که موفقیت Berkshire محصول چیزی بوده است که او آن را “The American Tailwind” می نامد. بافت در مصاحبه ای با CNBC در 25 فوریه اعتراف کرد که برای کرافت هاینز پول بیشتری پرداخت کرده است و قصد ندارد سهام این شرکت را بخرد یا بفروشد. 23

2020: بافت در نامه سهامداران برکشایر هاتاوی در 22 فوریه به موضوع جانشینی می پردازد و می گوید فرهنگ شرکت فراتر از او و مانگر ادامه خواهد داشت. او می‌گوید که کتاب حاشیه اعتماد ، نوشته لری کانینگهام و استفانی کوبا، در نشست سالانه در اوماها در 2 می منتشر خواهد شد . .

در همان نامه توضیح داده شده است که بافت چگونه قصد دارد پس از مرگش، سهام خود در برکشایر هاتاوی را مدیریت کند. هر سال تعداد معینی از سهام A به سهام B تبدیل می‌شود و سپس برای استفاده سریع در بین بنیادهای مختلف توزیع می‌شود. او تخمین می‌زند که 12 تا 15 سال طول می‌کشد تا سهامی که در اختیار دارد وارد بازار شود.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *