سئوی سایت فروشگاهی بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین برای موتورهای جستجو است. نوشتن توضیحات طولانی با کلمات کلیدی مرتبط در هر صفحه محصول نمونه ای از بهینه سازی است. دریافت بک لینک از وب سایت های مرتبط نیز می تواند جایگاه رتبه بندی فروشگاه آنلاین شما را بهبود بخشد.
سئوی سایت فروشگاهی فرآیند ایجاد ترافیک ارگانیک (به عنوان مثال، بدون پرداخت یا رایگان) از سایت هایی مانند گوگل، بینگ و یاهو به فروشگاه آنلاین شما است. در سال 2013، یک مطالعه نشان داد که تنها 4.8٪ از جستجوگران به صفحه دوم نتایج جستجو راه می یابند. صفحه سه؟ فقط 1.1 درصد
در سال 2019، Backlinko متوجه شد که تنها 0.78٪ از جستجوگران روی هر لینک که در صفحه دو نتایج جستجو یافت می شود کلیک می کنند.
رتبه شما در صفحه اول نیز مهم است.
هنگام جستجوی چیزی در Google، ممکن است در میان چیزهای دیگر، تبلیغات Google، تبلیغات متنی یا اسکیما مارک آپ «افراد نیز سؤال میکنند» یا «داستانهای برتر» را ببینید. گنجاندن این قطعات غنی می تواند به شدت بر نرخ کلیک وب سایت شما تأثیر بگذارد.
بنابراین، نام بازی این است که تا جایی که می توانید در صفحه اول موتورهایی مانند گوگل، بینگ و یاهو برای عبارات جستجویی که ممکن است مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند، رتبه بالایی داشته باشید. بیایید مراحلی را که باید در حین یادگیری سئوی سایت فروشگاهی برای مبتدیان انجام دهید، بیان کنیم.
اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو تازه کار هستید و می خواهید یاد بگیرید که چگونه در گوگل رتبه اول را کسب کنید، این آموزش بهترین شیوه های سئو برای شما مناسب است. ما اصول اولیه سئو را به گونه ای توضیح خواهیم داد که آن را ساده و مهمتر از همه قابل اجرا کند.
جای تعجب نیست که اولین قدم، شناسایی عبارات جستجوی با ارزشی است که مشتریان بالقوه شما ممکن است استفاده کنند. شما می توانید این کار را از طریق تحقیقات کلمات کلیدی سایت فروشگاهی انجام دهید، که می تواند به روش های مختلف انجام شود.
ابتدا، توجه داشته باشید که تحقیقات کلمات کلیدی سایت فروشگاهی با بسیاری از تحقیقات کلمات کلیدی که به صورت آنلاین خوانده اید متفاوت است. چرا؟ اکثر سایت ها به کلمات کلیدی اطلاعاتی اهمیت می دهند.
آیا می توانید تفاوت را مشخص کنید؟ جستجوگران کلمات کلیدی اطلاعات به دنبال اطلاعات هستند. وبلاگ ها و سایت های پر محتوا به این کلمات کلیدی اهمیت می دهند. سایت های سایت فروشگاهی بیشتر به کلمات کلیدی تجاری که قصد خرید را نشان می دهند اهمیت می دهند. همچنین می توانید برای افزایش اعتبار دامنه، ترافیک و تبدیل، محتوای با کیفیتی برای فروشگاه سایت فروشگاهی خود ایجاد کنید.
توجه: از آنجایی که گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است، من از آن در تصاویر و نمونه ها استفاده می کنم. شما می توانید فرآیندهای مشابه را با اکثر موتورهای جستجوی دیگر نیز تکرار کنید. شما بدون شک به ویژگی تکمیل خودکار جستجوی گوگل توجه کرده اید. هنگامی که شروع به تایپ عبارت جستجوی خود می کنید، گوگل پرس و جوهای مرتبط را پیشنهاد می کند:
در پایین صفحه، تعدادی عبارت جستجوی مرتبط دیگر را مشاهده خواهید کرد:
وقتی صحبت از سایت فروشگاهی سئو می شود، نحوه سازماندهی و ساختاربندی صفحات سایت شما بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. همچنین بر تجربه کاربری شما (UX) تأثیر می گذارد. اساساً، شما میخواهید یافتن چیزهای موجود در فروشگاه خود را برای بازدیدکنندگان واقعی و موتورهای جستجو آسان کنید.
همانطور که محصولات و دسته بندی ها را اضافه و حذف می کنید، ساختار سایت به سرعت پیچیده می شود. اگر بتوانید از همان ابتدا این کار را به درستی انجام دهید، در این مسیر زمان زیادی را برای خود ذخیره خواهید کرد. بنابراین:
همچنین نمی خواهید برای مثال، هر بار که دسته بندی محصول جدیدی را اضافه می کنید، ساختار سایت خود را سازماندهی و بازآرایی کنید.
بیشتر اعتبار پیوند شما در صفحه اصلی شما است، زیرا این صفحه رایج ترین صفحه ای است که سایر مشاغل هنگام مراجعه به وب سایت شما در صفحه خود به آن پیوند می دهند. بنابراین، منطقی است که هر چه تعداد کلیکها از صفحه اصلی شما بیشتر باشد، یک صفحه محصول از اعتبار کمتری برخوردار است.
اینها اصول اولیه هستند. اگر میخواهید کمی پیشرفتهتر شوید، Aleyda Solis از Orainti، بهترین نکته سئوی سایت فروشگاهی خود را به اشتراک میگذارد که همه چیز در مورد ساختار سایت است:
برای کسانی که میدانید، «index» نام دیگری برای پایگاه دادهای است که توسط یک موتور جستجو استفاده میشود. بنابراین برای “نمایه سازی” یک صفحه به این معنی است که آن را به آن پایگاه داده اضافه کنید. به عبارت دیگر، گوگل صفحه شما را کشف کرده و به نتایج جستجو اضافه کرده است.
این به این دلیل است که یکی از رایجترین مشکلات سایتهای سایت فروشگاهی، محتوای نازک و همچنین مشکلات تکراری محتوا است. بسیاری از محتوای نازک و سناریوهای تکراری محتوا به این دلیل اتفاق میافتند که سطوح داخلی بسیاری از ساختار وبسایت وجود دارد، مانند فیلترها و صفحات متمرکز بر ویژگیها که محصولات بسیار کمی دارند، که در صفحات دیگر نیز گنجانده شدهاند.
محتوای نازک این ایده است که متن واقعی زیادی در یک سایت فروشگاهی در مقایسه با مثلاً یک وبلاگ یا سایت نرم افزاری وجود ندارد. ده ها و ده ها صفحه محتوای نازک را تصور کنید که به دلیل ویژگی های تصادفی محصول و صفحات فیلتر محصول ایجاد شده اند. برخی از آن صفحات ممکن است فقط یک یا دو محصول را فهرست کنند. افزودن محتوای وبلاگ به وب سایت فروشگاه آنلاین خود راه خوبی برای کمک به مقابله با محتوای نازک در وب سایت شما به عنوان یک کل است.
Aleyda توضیح میدهد: «آسانترین و بسیار متداولترین راه برای رسیدگی به این وضعیت این است که این نوع صفحات را برای دیگران غیرقانونیسازی کنیم. با این حال، شما همچنین می توانید محتوای مرتبط و مفیدی ایجاد کنید تا آن صفحات متفاوت، مرتبط و رقابتی شوند.
متعارف کردن یک صفحه راهی برای گفتن به Google است که URL «نسخه اصلی» است که میخواهید در نتایج جستجو نمایش داده شود. این در موقعیتهای محتوای تکراری مفید است، زیرا گوگل مطمئناً آنها را تشخیص میدهد. بدون تگ های متعارف، گوگل ممکن است:
پس از آن ضروری است که ابتدا بررسی کنیم که آیا جستجوی کافی در مورد ویژگیها، انواع یا مارکهای محصول خاص که با هر سطح از محتوای سایت فروشگاهی خود ارائه میدهید وجود دارد یا خیر، تا مشخص شود آیا ارزش آن را دارد یا نه. و اگر چنین است، اگر محتوای پیشنهادی کافی در صفحه خاص وجود دارد و با روش جستجوی کاربر مطابقت دارد یا باید تلاش بیشتری برای گسترش و بهینه سازی آن انجام دهید تا مرتبط و رقابتی شود.
“اگر وجود نداشته باشد و همچنین بهینه سازی نشده باشد و شما نیاز به تلاش بیشتری با آن داشته باشید، می دانید که نتیجه خواهد داد، زیرا قبلاً تأیید کرده اید که تقاضا وجود دارد، با جستجوهای کافی برای آن.”
این اطلاعات بسیار زیادی است، به خصوص برای افرادی که تازه وارد سئو سایت فروشگاهی شده اند. خوشبختانه، Aleyda این نمودار مفید را برای کمک به تجسم فرآیندی که طی می کند به ما واگذار کرد:
غذای بزرگ اینجا؟ هر سطحی از ساختار سایت شما ارزش نمایه سازی و بهینه سازی را ندارد، پس استراتژیک باشید و به نمودار بالا مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که چگونه Allbirds از بردکرامب در صفحات محصولات خود برای راهنمایی کاربران استفاده می کند. اگر کسی تصمیم بگیرد که نمیخواهد کفشهای کتانی روزمره بخرد، میتواند به راحتی به کفشهای مردانه یا صفحه اصلی بازگردد و به دنبال محصول دیگری بگردد.
سئوی فنی یک نوع بهینه سازی موتور جستجو است. توسط خریداران دیده نمی شود، اما اطمینان می دهد که وب سایت شما برای خزنده ها بهینه شده است، سرعت سایت مطلوبی دارد و برای موبایل بهینه شده است. سئوی فنی به خوبی انجام شده می تواند منجر به موارد زیر شود:
برخی از راههای بهبود سئوی فنی برای سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است:
اکنون که تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و ساختار سایت شما آماده است، در این قسمت از راهنمای سئو در مورد چگونگی بهینه سازی دو صفحه با ارزش بالا صحبت خواهیم کرد:
جای تعجب نیست که با اصول اولیه شروع می شود.
اگر قبلاً از پلاگین های وردرپرس استفاده می کنید، احتمالاً می دانید که برخی از ویژگی های داخلی SEO وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از آنها خودکار هستند:
هنگام بهینه سازی برچسب ها و توضیحات عنوان خود، توجه داشته باشید که این برچسب ها با گوگل روبرو هستند. بنابراین، مرحله اول رتبه بندی در صفحه اول است. مرحله دوم متقاعد کردن جستجوگران برای کلیک کردن به سایت شما است.
اصلاحکنندههایی مانند «تخفیفها»، «X% تخفیف»، «ارسال رایگان»، «انتخاب گسترده» و غیره، وقتی در توضیحات متا قرار میگیرند، میتوانند به شما کمک کنند. چرا؟ زیرا گمان می رود گوگل از نرخ کلیک (CTR) به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کند. بنابراین، توجه به اربابان موتورهای جستجو کافی نیست، بلکه باید علاقه جستجوگر را نیز برانگیخت. این اصلاح کننده ها همچنین می توانند به شما در حمله به کلمات کلیدی طولانی کمک کنند.
به گفته رند فیشکین، چند دستورالعمل URL برای رتبه بندی بهینه برای سئوی سایت فروشگاهی وجود دارد:
هنگام انتخاب آدرس صفحه محصول و صفحه دسته بندی، این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید.
هرچه مدت بیشتری بتوانید بازدیدکنندگان خود را در بررسی محتوای آنلاین خود نگه دارید، شانس بیشتری برای فروش دارید. پیوندهای مرتبط به سایر صفحات فرود در سایت شما به مشتریان بالقوه شما کمک می کند اطلاعات یا محصولات را مرور و کشف کنند.
در انکرتکست خود (کلماتی که پیوند را در آن قرار می دهید)، مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر را کلمه به کلمه وارد کرده اید. از پیوندهای داخلی می توان برای هدایت مشتریان به صفحات محصول مرتبط، صفحات دسته بندی و محتوای آموزشی استفاده کرد.
💡 نکته حرفه ای: اگر فرآیند تصمیم گیری مخاطبان خود را درک کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که به آنها در مراحل مختلف سفر خرید کمک کند.
همچنین، مطمئن شوید که با لینک سازی داخلی خیلی دیوانه نشوید. هر چند صد کلمه یک یا دو لینک کافی است.
وبلاگ نویسی نوعی بازاریابی محتوا است که در آن از تکنیک های سئو داخلی و فنی برای افزایش دید جستجوی وب سایت خود استفاده می کنید. این کار این است که مطمئن شود موتورهای جستجو وب سایت شما را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص که با علایق و نیازهای مخاطبان شما مطابقت دارند، معتبر می یابند. هنگام وبلاگ نویسی، از SEO برای تقویت استراتژی محتوای طولانی مدت استفاده می کنید.
هر پست وبلاگ منتشر شده دارای پتانسیل زیر است:
تصور کنید شرکتی را راه اندازی می کنید که تجهیزات دویدن می فروشد. شما می خواهید به مشتریان بالقوه کمک کنید تا محصولات شما را درک کنند، از آنها به طور موثرتری استفاده کنند و مشکلات دویدن و تناسب اندام خود را حل کنند. اگر می خواهید در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا شوید، وبلاگ نویسی می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.
یک وبلاگ خوب به فروشگاه شما جریان ثابتی از محتوای اصلی می دهد. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را کشف کنند، به عنوان منبع اطلاعات قابل اعتمادتر خواهید بود. این به نوبه خود به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید. مشاغل سایت فروشگاهی اغلب با وبلاگ نویسی مشکل دارند زیرا برای درست کردن آن به زمان، تلاش و منابع نیاز دارد. انتشار تصادفی پست های وبلاگ در هر ماه ترافیکی را به وب سایت شما وارد نمی کند.
با این حال، بسیاری از مشاغل سایت فروشگاهی وجود دارند که وبلاگ نویسی را به خوبی انجام می دهند. برای مثال، خردهفروشی Au Lit Fine Linens همه چیز را میفروشد تا به شما کمک کند خوابی راحت داشته باشید، از جمله ملحفههای لوکس، بالش، ملحفههای حمام و موارد دیگر. این برند همچنین وبلاگی به نام Between the Sheets دارد که مقالات مفیدی در مورد اینکه چگونه خوانندگان می توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند ارائه می دهد.
وبلاگ مبتنی بر سئو است، به این معنی که هدف آن رتبه بندی در موتورهای جستجو است. پستها اغلب مشکلی را که خواننده دارد برجسته میکنند و محصولات Au Lit Fine Linens را به عنوان راهحل ارائه میدهند. تعادل خوب بین تبلیغاتی و اطلاعاتی.
به جز در این مورد، استنادها به عنوان بک لینک شناخته می شوند.
سایتهای معتبر .com و سایتهای .gov و .edu بیشترین اعتبار را زمانی که به شما بک لینک میدهند، ارائه میکنند. شروع با .com احتمالا ساده ترین است.
یکی از بهترین راهها برای ایجاد پیوند، تمرکز بر مشارکت است. تعیین کنید که چه وب سایت های مرتبط دیگری می توانید ارزش ارائه دهید. به عنوان مثال، پستهای مهمان میتوانند راهی عالی برای ایجاد بک لینک باشند، مشروط بر اینکه محتوا مرتبط باشد و به مخاطبان شما و مخاطبان شرکای شما ارزش واقعی بدهد.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران