هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سایت های فریلنسری در ایران

سایت های فریلنسری ایران

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/05/15

نام سایت های فریلنسری امروزه زیاد به گوشمان خورده است، اما آیا با مفهوم فریلنسرینگ یا مزایا و معایب آن، آشنا هستید؟ ما قصد داریم تا در این مقاله، بطور جامع به این موضوع بپردازیم. فریلنسرینگ و فریلنسر دو معنی دارد: فریلنسرینگ به معنی : آزاد کاری است و شما با داشتن هرگونه تخصص و مهارتی می توانید به صورت فریلنسرینگ کار کنید. فریلنسر هم به کسی گفته می شود که به صورت پروژه ای و برای خودش کار می کند.

یک فریلنسر رئیس خودش هست و می تواند برای خودش کار کند. یک آمار جالب هم وجود دارد و این هست که تا سال 2029 تقریبا نیمی از جهان، فریلنسر می شوند. از همین رو هست که سایت های زیادی به عنوان واسطه گر بین فریلنسر و کارفرما به وجود آمده است. شما به راحتی می توانید، داخل این سایت ها ثبتنام کنید و با گرفتن پیشنهادها کار خود را شروع کنید.

سایت های فریلنسری در ایران و خارج

چرا بیشتر مردم فریلنسری را دوست دارند؟

  • تقریبا می توان گفت فریلنسری باعث شده است تا 26 درصد از افراد فقط به دلیل داشتن آزادی مالی و انعطاف پذیری، طرفدارش باشند.
  • دومین علت محبوبیت سایت های فریلنسری، این هست که افراد به علاقه های خود می رسند. مثلا آن شخصی که عاشق طراحی گرافیکی باشد یا آن کسی تایپ را دوست دارد، می تواند پروژه های مرتبط با علاقه اش را بگیرد.
  • 16 درصد از افراد هم به این موضوع اعتقاد دارند که فعالیت در سایت های فریلنسری کاری شگفت انگیز است. زیرا هیچکس به آن ها دستور نمی دهد و آقای خودشان هستند.
  • و حدود 15 درصد افراد هم با آمدن ویروس کرونا به سایت های فریلنسری روی آوردند و کار خود را در این سایت ها شروع کردند. زیرا یک سری از افراد کارقبلی خود را از دست دادند و نتوانستند مثل قبل از بیماری مشغول به کارهای حضوری باشند.
  • حالا می خواهم جالب ترین علت فریلنسر شدن یک سری افراد را بگویم. علت این هست که آن ها می گویند: اصلا نمی دانیم چگونه تبدیل شدیم به یک فریلنسر و دیدیم که با فعالیت در سایت های فریلنسری، در حال کسب درآمد هستیم.
  • 9 درصد از افرادی که به دنیای فریلنسری وارد شده اند می گویند اگر کسی روزانه 8 ساعت با لپتاپش، مفید کار کند، میتوانید به درآمد بسیار بالاتر از یک کارمند برسد. تازه در خانه خودتان هم هستید و دیگر نیاز به پرداخت کرایه یا بنزین برای رفت و آمد نخواهید داشت. به همین دلیل است که یکی از اصلی ترین ویژگی های فریلنسری، همین درآمد بالایش هست.

مزایای سایت های فریلنسری برای یک فریلنسر(دور کار)

  • نیاز به پرداخت اجاره مغازه یا دفترکار ندارید و فقط با داشتن یک عدد لپ تاپ می توانید براحتی پروژه های خفن و پردرآمدی بگیرید.
  • برای خودتان کار می کنید و هیچکس رئیس شما نیست که بخواهد دستور دهد یا فرمان دهد.
  • حق انتخاب دارید تا بین پیشنهادات کارفرمایان هر کدام را که خواستید قبول کنید و درخواست کار دهید.
  • دیگر محدودیتی از لحاظ جغرافیایی ندارید و در هر مکانی می توانید کار کنید.
  • درآمدتان ثابت نیست و بستگی به میزان کارکردن شما دارید. از همین رو به اسانی می توانید درآمد خود را افزایش دهید.

مزایای سایت های فریلنسری برای یک کارفرما

  • این سایت ها به کارفرما اجازه می دهد تا بتواند از بین هزاران نفر فریلنسر و ارائه دهنده آن خدمات، بتوانند بهترین گزینه را پیدا کنند.
  • دومین مزیت این هست که به دلیل رقابت زیاد بین افراد فریلنسر برای انجام پروژه ها، شما می توانید به با هزینۀ کمتری به نسبت جاهای دیگر پروژه خود را به دست فریلنسران بسپارید.
  • در سایت های فریلنسری دیگر نیاز نیست که کارفرما افراد زیادی را جستجو و به استخدام درآورد. تازه بعد از کلی دردسری های استخدام بتواند متوجه شود که آن فرد متخصص هست یا نه. اما در این سایت ها شما به سرعت می توانید با تیم متخصص ان حوزه آشنا شوید و پروژه را به ان ها بسپارید.
  • استفاده از تکنیک برونسپاری به کارفرما کمک می کند تا توان موثر خود را بر روی مسائل مهمتر در کسب و کارش متمرکزتر کند و بخش های کوچک و فرعی کارش را از طریق هزاران نیروی متخصص داخلی یا خارجی انجام دهد.

نکاتی مهم برای موفقیت یک فریلنسر

  • مسئولیت پذیری و اماده کردن کار در زمان مقرر از مهم ترین ویژگی هایی است که یک فریلنسر باید داشته باشد.
  • حتما پیش از شروع کار خود خواسته ها و اهداف کارفرما را متوجه بشید تا بتوانید دقیقا کاری که کارفرما گفته است را تحویل دهید.
  • با کارفرمایان خوش قول بودن، متعهد، به روز و خوش برخورد باشید و به توافقات خود کاملا پایبند بمانید.
  • برای بیشتر دیده شدن و تبدیل شدن به یک برند عالی، حتما از نام و فامیل واقعی خود برای پروفایل استفاده کنید. علاوه برآن، اگر تصویر خود را بر روی پروفایل قرار دهید، تاثیر چشمگیری در اعتماد افراد به شما می گذارد.
  • تمام سعی خود را انجام دهید تا در سایت های فریلنسری ایران مانند پونیشا، کارلنسر و… عضو شوید. هر چه قدر در سایت بیشتری عضویت داشته باشید، از همان طرف پیشنهادات بیشتری هم دریافت می کنید.

بازار فریلنسرینگ برای کدام مهارت داغ است؟

موضوع مهمی که باید ذکر کنیم این هست که: ” فریلنسرها سیاه لشکر نیستند و هر کدام در یک مهارت خاص متخصص هستند. همچنین آن ها را رایگان کار نمی کنند و با توجه به رنج قیمتی آن پروژه، کارشان را انجام می دهند.”

امروزه بیشترین رونق را کسب و کارهای آنلاین داشته اند و هرکاری که در جهت گسترش این کسب و کار ها انجام شود به عنوان فرصتی برای فریلنسرینگ تلقی می شود. با این تعریف می توان گفت کارهایی مثل: برنامه نویسی تحت وب و اپلیکیشن های موبایل، تولید محتوای متنی و گرافیکی، دستیار مجازی و مدیریت شبکه های مجازی، پروژه های مرتبط به حوزه سئو و بهینه سازی و حتی آموزش که در این دو یال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است. اما ذکر این مهارت ها به این معنی نیست که دیگر مهارت ها جایی در سایت های فریلنسری ندارند، بلکه هر حرفه ای که مهارت محور باشد می تواند در سایت های فریلنسری شروع به کار کند.

بهترین مسیر برای شروع فریلنسری

اگر با مطالعۀ تمامی توضیحات بالا، تصمیم گرفته اید که زندگی حرفه ای خود را با فریلنسری ادامه دهید. پیشنهادم این هست که سری به سایت های فریلنسری بزنید. احتمالش هست که وقتی به دنبال این سایت ها می گردید با انبوهی از وبسایت های متعدد رو به رو شوید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بهترین سایت های فریلنسری ایران را برایتان در ادامه عنوان کنیم.

سایت فریلنسری پونیشا برترآموز

پونیشا

در سایت پونیشا حدود 264 هزار نفر کار می کنند و می توان گفت یک کارخانۀ آنلاین هست که با گرد هم آوردن انسان های با انگیزه توانسته، راه حلی باشد برای بسیاری از مشکلات درآمدی افراد. اما این را هم بگویم که شاید در نگاه اول فکر کنید که چقدر کار کردن با این سایت دشوار باشد ولی با آموزش هایی که برایتان قرار داده اند این مورد حل می شود.

سایت فریلنسری کارلنسر برترآموز

کارلنسر

کارلنسر یکی از سایت‌های مورد  اعتماد فریلنسینگ در ایران می باشد که شما می توانید پروژه های مختلفنی در زمینه های تولید محتوا، طراحی سایت، تایپ، ترجمه و … را در آن مشاهده کنید. کارلنسر برخلاف بسیاری از سایت‌های مشابه خود، هزینه‌ ثبت پروژه آن، رایگان است و کمیسیونی هم از کارفرما گرفته نمی‌شود. همچنین 2% هزینه‌ی هر پروژه، پس از انجام موفق پروژه، به‌عنوان امتیاز به حساب کارفرما بازمی‌گردد. علاوه بر آن هرماه یک سری پیشنهاد های رایگان برای فریلنسر ها ارسال می کند.

سایت فریلنسری تایپ ایران

تایپ یران

عنوان ” اولین و بزرگترین مرکز تخصصی تایپ در ایران” به سایت تایپ ایران مربوط می شود. هر پروژه ای که در زمینه تایپ باشد مانند تایپ در ورد، اکسل، پاور پوینت، صفحه آرایی و… در این سایت وجود دارد.سایت پارسکدرز برترآموز

پارسکدرز

در سایت پارسکدرز، حدود 105 هزار فرد متخصص کار می کنند. این سایت از اولین سایت های فریلنسری ایران بوده است زیرا 11 سالی هست که از شروع فعالیتش می گذرد. شما در پارسکدرز همانند سایت های دیگر تمامی پروژه های فریلنسری را می توانید انجام دهید.

سایت فریلنسری انجام میدم برترآموز

انجام میدم

انجام میدم یک مجموعۀ دانش بنیان می باشد که افراد متخصص را از سرتاسر ایران دور هم جمع کرده است تا بتوانند تخصص و مهارت خود را در قالب مجموعه ای از خدمات برای فروش بگذارند.

سایت دورکار برترآموز

دور کار

در سایت دورکار حدود 2500 پروژه موفق به اتمام  رسیده است و فریلنسر این سایت را با عنوان بستری امن و مطمئن برای انجام کارهای فریلنسری نامیده اند. تمامی پروژه هایی که امکان دور کاری دارند در این سایت به انجام می رسد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور جامع و به زبانی ساده مفهوم فریلنسرینگ را توضیح دهیم و سایت های مرتبط با آن را معرفی کنیم. یک نکتۀ طلایی را، در بحث کارهای فریلنسری همیشه به یاد داشته باشید. و این هست که همیشه به دنبال یادگیری باشید تا بتوانید کارهای بزرگتر و با درامد بیشتری را مال خود کنید. زیرا یک متخصص واقعی هیچ وقت بیکار نمی شود و بجای اینکه او به دنبال پروژه ها باشد، کارفرما ها به دنبالش میگردند تا کار خود را به او بسپارند.

نویسنده : زهرا سلیمانیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *