هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
توصيه هایی برای موفقيت در كنكور + برتر آموز

سریع ‌ترین راه موفقيت در كنكور +‌ روش های تضمينی كنكور 1402

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1401/09/16

آماده شدن برای کنکور سراسری در یک پروسه طولانی مدت امکان پذیر است البته نه تا وقتی که با سریع ترین راه موفقیت کنکور آشنا شوید، قطعا ترفند ها و قلق های خاصی وجود دارد که شما را نسبت به دیگر دانش آموزان برتر می سازد. صفر تا صد سریع ترین راه موفقیت در آزمون سراسری را برای شما به صورت کامل شرح داده ایم.

سریع ‌ترین راه موفقيت در كنكور هميشه برای افرادی متفاوتی است و البته كه به‌اصطلاح نمی‌توان آن را دسته بندی كرد( به‌اصطلاح برای هر فرد متناسب با خودش خواهد بود؛ در ادامه به‌صورت مفصل برای شما توضيح خواهيم داد)؛ سؤال اصلی آن است كه آيا راه موفق شدن در كنكور وجود دارد؟ آيا می‌توان آن را اجرا كرد؟ برای پاسخ اين سؤال بهتر است مثالی را شرح دهيم؛ فرض بر اين داشته باشيد كه شما می‌خواهید يك غذایی درست كنيد و البته كه هر غذا دستور عملی دارد كه هر فرد با توجه به مهارت خود می‌تواند آن را اجرا كند؛ البته كه كنكور هم همان گونه است و البته كه افراد با مسير مشخص توانایی موفقيت در كنكور را خواهند داشت و البته به پشتكار هر فردی هم بستگی مستقيم خواهد داشت. ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور را شرح دهيم؛ توجه داشته باشيد كه نكات مهمی  ذكر خواهد شد و بهتر است كه شما آن‌ها را يادداشت كنيد.

اولين موضوعی كه شما بايد به آن توجه خاصی داشته باشيد؛ ديدگاه شما نسبت به كنكور خواهد بود. آيا هر فردی كنكور را به شكل يك غول بی شاخ و دم نگاه می‌کند؟ يا آنكه فقط يك آزمون بسيار سخت و ناامید كننده به آن نگاه می‌کنند؟ قطعاً كه هر دو اين دیدگاه‌ها بسيار رايج است و بسياری از دانش آموزان سر تا سر كشور از كنكور يك غول ساخته‌اند و كابوس آن‌ها شده است در صورتی كه اصلاً اين گونه نيست. شما بايد ديدگاه مثبتی داشته باشيد به عبارتی كنكور يك آزمون بزرگ است كه فرق بين دانش آموزان تلاش كرده را با بلعكس آن‌ها مشخص می‌کند و البته كه اين موضوع برای ورود به دانشگاه‌های دولتی  قطعاً تأثیر گذار است.

بهترين راه برای‌موفقيت در كنكور

آموزش اولين مورد از سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور:

اگر هميشه از يك فوتباليست سؤال كنيد كه عامل موفقيت آن چه كسی بوده است قطعاً كه نام مربی خود و البته آموزش‌های آن را بر زبان خواهد آورد؛ البته كه دانش آموزان هميشه منابع و البته آموزش‌های خودشان را معرفی خواهند كرد و البته كه هموار كردن مسير را بر پايه آموزش‌ها می‌بینند. در سايت برتر آموز برای‌ دانش آموزان آموزش زيست شناسی و آموزش فيزيك ارائه داده‌ایم و البته كه دانش آموزان با اين دو آموزش سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور را داشته باشند ولی چگونه؟ به آن صورت كه ابتدا با فرا گرفتن آموزش‌های متناسب با سطح خود به سطح پيشرفته و كنكوری برسند و با حل كردن آزمون‌های‌ آزمايشی و كنكوری به سطح كنكور برسند.( يك آموزش مناسب قطعاً رفع اشكال هم خواهد داشت كه در سايت برتر آموز اين مورد به‌درستی رعايت شده و به عبارتی داشتن آموزان دارای پشتيبانی مخصوص خود هستند به‌صورت مجزا)

 

آيا سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور به‌پیش زمينه ایی نياز خواهد داشت:

قطعاً كه خير، هيچ پيش نيازی برای مطالعه وجود نخواهد داشت. به اين دليل كه شام به‌عنوان دانش آموز كنكوری بايد سه پايه را به‌صورت عالی مطالعه داشته باشيد و البته كه برای قدرتمند ساختن پایه‌های خود بهترين كار مطالعه از پايه دهم است. شروع كردن برای مطالعه برای‌ كنكور به‌صورت خلاصه اصلاً پيش زمينه ایی ندارد و بهتر است از اين بابت اطمينان خاطر كنيد.

 

سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور به‌صورت كامل:

تا به اينجای مقاله با موضوعات بسيار كلی آشنا شده‌اید و حال نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ موضوعات مهم برويم؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش برای‌ شما نكات مهمی‌ ذكر شده و پيشنهاد ما به شما آن است كه آن‌ها را يادداشت كنيد:

  • مطالعه صحيح و درست: از نان شب واجب‌تر روش صحيح مطالعه است به‌اصطلاح شما بايد مطالعه مفهومی را جايگزين مطالعه حفظی كنيد و اين موضوع می‌تواند سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور شما باشد. در اين بخش به‌صورت كل با روش صحيح مطالعه خواهيم پرداخت. شايد تا پايه نهم و آخرين سال دوره متوسطه دوم شما مطالعه مناسبی نداشته بوديد ولی از زمانی‌ كه وارد دبيرستان شديد حال نوبت ان است كه نحوه مطالعه خودتان را تغيير دهيد. به‌عنوان مثال شما بايد ابتدا متن كتاب را به‌صورت كامل مطالعه كنيد و از طرفی مفهوم هر سطر را به‌صورت كامل بدانيد و بعد شروع كنيد آن مطالب را برای خودتان توضيح دهيد. پيشنهاد می‌شود مطالبی كه برای‌ شما سخت است را چند بار بر روی خط بنويسيد تا بر آن‌ها مسلط شويد.( اين موضوع زمانی به شما كمك خواهد كرد كه برای حل تمامی تست‌ها تسلط بيشتر خواهيد داشت)

 

  • افزايش ساعت مطالعه: سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور آن است كه افزايش ساعت مطالعه داشته باشيد و البته كه شكی در اين مورد هم نخواهد بود. شايد شما مصاحبه رتبه برترهای كنكور را مشاهده كرده باشيد كه روزانه بين 8 الی 13 ساعت مطالعه داشته باشند و البته كه اين موضوع واقعاً شدنی است؟ شايد برای شمایی كه در مسير آغاز برای مطالعه هستيد باور نكردنی باشد ولی اصلاً اين گونه نيست. به‌عنوان مثال توجه داشته باشيد برای هفته اول شروع و مطالعه برای دروس كنكور بهتر است كه 3 الی 4 ساعت مطالعه منظم در هر روز داشته باشيد و به مدت دو هفته اين ساعت را نگه داريد و از طرفی هدف آن خواهد بود كه شما به مطالعه منظم عادت كنيد و هدف چيز ديگری نيست. بعد از مدتی كه شما به اين موضوع عادت كرديد حال نوبت ان فرا رسيده است كه به سراغ افزايش مطالعه برويد می‌توانيد آن را به مقدار 2 ساعت افزايش داده و يا آن كه 1 ساعت آن را افزايش دهيد( يعنی روزانه 5 ساعت) و اين ساعت را ادامه دهيد تا برای شما عادت شويد و اين مسير را هميشه ادامه دهيد( افزايش ساعت مطالعه و…) قطعاً كه با اين روش افراد‌ی زيادی توانسته‌اند كه ساعت مطالعه خودشان را به 8 الی 10 ساعت برسانند و اين موضوع اصلاً در اين صورت غیرواقعی به نظر نخواهد رسيد.

 

  • تست زنی مدوام پس از هر مطالعه: آيا اين سؤال برای‌ شما پيش آمده است كه چگونه خودمان را در دروسی ارزيابی كنيم و يا هر مبحثی؟ قطعاً كه شما بايد برای موفقيت در كنكور تست‌های‌ مربوطه به هر يك از آن‌ها را هم لحاظ كرده و از آن‌ها اصلاً چشم پوشی نكنيد به عبارتی اگر شما يك درس مطالعه کرده‌اید بهتر است سریعاً تست‌های مربوط به آن را پاسخ دهيد و قطعاً كه اين موضوع سبب افزايش آمادگی شما خواهد شد.( اما منزله تست زنی چيست؟ آيا بررسی نتايج آن مهم است؟ قطعاً كه مهم‌ترین اولويت شما ديدگاه شما به اين تست‌ها خواهد بود؛ اين نوع تست‌ها جنبه آموزشی دارد يعنی شما بايد گزینه‌ها را تحليل كرده و البته كه نكات آن‌ها را يادداشت كنيد و اين موضوع سبب می‌شود كه شما به درصدهای مطلوبی در هر درس برسيد). دغدغه برخی از دانش آموزان آن است كه از چه کتاب‌هایی برای‌ تست زنی‌ استفاده كنيم و يا آن كه چه كتابی متناسب با سطح دانش آموزان است؛ برای پاسخ به اين سؤال‌ها ابتدا بايد ذكر شود كه هر كتاب تستی در سه بخش وجود دارد و به چند دسته مبتدی و پيشرفته و… تبديل خواهند شد و البته كه برای تست زنی شما بهتر است هر حالت را بگيريد و اين موضوع سبب خواهد شد كه شما آمادگی لازم را داشته باشيد و يا آن كه بتوانيد نتيجه مثبتی به دست آوريد.( البته كه در تست زنی حتماً به سؤالات كنكور دقت كامل داشته باشيد به اين دليل كه می‌توانيد ديد طراحان سؤال به يك مبحث را به‌صورت کاملاً دقيق متوجه شويد)

 

  • چگونگی تحليل تست‌ها: علاوه بر موارد بالا كه سریع‌ترین راه موفقيت در كنكور هستند اين بخش ميزان اهميت بيشتری در به دست آوردن درصد خواهد داشت. تحليل تست‌ها از خود تست زنی‌ مهم‌تر است به اين دليل كه شما بايد تست هایی كه غلط زده‌اید يا اصلاً نزده‌اید را به‌صورت كامل بررسی و دلايل آن‌ها را يادداشت كنيد ولی آيا هميشه اين گونه از روش پاسخگو خواهد بود؟ قطعاً كه خير، هر درس روش مربوطه به خود را خواهد داشت. به‌عنوان مثال دروسی همانند زيست شناسی ابتدا بايد شما آزمودن‌هایی كه غلط زده‌اید را تحليل كنيد و دليل اشتباه خودتان را بنويسيد و البته كه شما بايد ديد طراح سؤال نسبت به مبحثی كه سؤال از آن طرح شده هم بررسی كنيد به اين دليل كه می‌توانيد ذهن طراح سؤال را بخوانيد. آيا فقط همين مورد كافی است؟ خير؛ پاسخ ندادن به تست و يا غلط زدن هر تست چند نشانه به همراه دارد ابتدا آن كه فرد اصلاً موضوع  و مبحث را نخوانده و يا شك و ترديدی داشته و همين مورد سبب شده كه اشتباه تست‌ها را بزند و يا آن كه اصلاً از موضوع اطمینان خاطر نداشته و اصلاً تست را نزده است و هر دو اين مورد بايد تحليل شوند به اين دليل كه می‌توانيد دليل هر يك را در كتاب خود يادداشت كنيد و آن‌ها را هميشه مرور كنيد.

ترفند های موفق شدن در كنكور + برتر آموز

آيا استفاده از کتاب‌های كمك درسی می‌تواند به شما كمك كند؟

يكی از سوالاتی كه بسيار پر تكرار كه برای دانش آموزان كنكوری مطرح می‌شود آن است كه خريدن و مطالعه كردن كتاب كمك درسی چقدر مفيد و مؤثر است؟ شما به‌عنوان دانش آموزان شما حق انتخاب داريد برای آموزش خود؛ کتاب‌های كمك درسی هميشه تمامی مطالب را برای شما حاضر كرده است و نكات كنكوری را نيز برای شما شرح داده؛ اما مشكل اصلی آن است كه ديگر شما بااراده خود تنها می‌مانيد و البته كه ممكن است كه شما آن‌ها را مطالعه نكنيد( منظور ما آن است كه وقتی دبيری مربوطه بر شما ناظر باشد؛ به هر دليلی شما را مجبور به مطالعه و تست زنی می‌كند و البته كه سبب موفقيت شما نيز خواهند شد).

به‌عنوان مثال شما می‌توانيد كتاب زيست‌شناسی را مطالعه كنيد( كتاب كمك درسی) توجه داشته باشيد كه درسی به آن‌قدر مهم با خواندن قطعاً مشكل و ابهامات شما به‌صورت كامل رفع نخواهد شد؛ سايت ما برای‌ شما جزوه و البته آموزش‌های عالی در رابطه با دروس مربوطه حاضر کرده‌اند كه می‌تواند به ازای كتاب كمك درسی و بيشتر به شما دانش آموزان كمك كنند.

 

به سراغ روش‌های اشتباه نرويد:

يكی از روش‌های اشتباهی‌ كه دانش آموزان به سراغ آن می‌روند؛ انتخاب كردن مشاور برای تمامی امور روزانه خود است؛ البته كه از طرفی اين مورد می‌تواند به شما كمك كند ابتدا بايد بدانيد كه بهترين مشاور برای زندگی و مطالعه خودتان؛ فقط و فقط خود شما خواهيد بود؛ به اين دليل كه خود شما می‌دانيد كه كدام درس را از مابقی دروس عقب‌تر هستيد و در كدام يك از درس‌ها ضعف داريد.

يكی ديگر از اشتباه‌های رايج آن است كه دانش آموزان تك منبعی هستند؛ يعنی فقط يك كتاب كمك درسی‌ و يا جزوه و… را می‌خوانند در صورتی كه شما در کتاب‌های ديگر می‌تواند روش‌های مختلفی و البته مهم ديگری‌ هم به دست آوريد و البته كه اين موضوع بسيار مهم است.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و البته در صورت مفيد بودن اين مقاله برای دوستان كنكوری خودتان ارسال كنيد؛ انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته مهم را بازگو كنيم.

آموزش مناسب و متناسب با سطح خودتان را انتخاب كنيد؛ آموزش مناسب هميشه می‌تواند باعث پيشرفت شما شود؛ شما بايد به‌عنوان دانش آموزان بهترين آموزش‌ها را انتخاب كنيد؛ آموزش‌هایی مبنی بر تمامی نكات كنكور و آموزش‌هایی كه تمامی دروس را از پايه به پايه برای‌ شما ذكر كند؛ همانند آموزش‌های سايت ما كه به‌صورت صفر تا صد است.

ميزان ساعت مطالعه را ملاك اصلی خودتان قرار ندهيد؛ مورد اصلی برای شما قطعاً روش صحيح مطالعه شما خواهد بود. مطالعه صحيح می‌تواند به ازای 5 ساعت مطالعه بيهوده اثر پذيری داشته باشد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *