
سریع ترین روش تحلیل سئو سایت به بسیاری از وبمستران کمک میکنند که در بازه زمانی کمتری سایت های مد نظر خودشان را بررسی کنند. پیشنهاد میشود که شما ترفند هایی که در این مقاله ارائه شده را برای بررسی سئو انواع سایت ها استفاده کنید.
سریع ترین روش تحلیل سئو سایت از جمله موارد مهمی است که بسیاری از دانشجویان دوره سئو به دنبال آن هستند. همانطور که خود شما هم میدانید سئو سایت یک امری بسیاری مهم است به این دلیل که سبب افزایش درآمد سایت میشود و اینکه اگر شما روی سئو سایت خودتان به خوبی و با قدرت فعالیت کنید قطعاً که رتبه های برتر گوگل از آن شما خواهد شد.
اما آیا همیشه میتوان با سئو کردن یک سایت نتیجه گرفت؟ قطعاً که برای نتیجه گرفتن از سایت خودتان باید به فاکتور های مهمی توجه داشته باشید. البته که سئو کردن کلمات کلیدی مهم برای صفحات شما ورودی بالا به سمت آن ها خواهد آورد.
همین مورد سبب شده که ترافیک سایت افزایش یابد( سبب برند شدن سایت شما هم خواهد شد). حال با افزایش ورودی و ترافیک سایت خودتان میتوانید درآمد زایی نیز داشته باشید. اما چگونه سئو سایت را سریع بررسی کنیم؟ آیا بررسی سریع سئو سایت ممکن است؟
ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد سریع ترین روش تحلیل سئو سایت برای شما شرح دهیم. توجه داشته باشید که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی ارائه میشود که استفاده و بهره بردن شما از آن ها، سبب میشود که سئو هر سایتی را سریعاً بررسی کنید.
اگر شما علاقه مند به سئو هستید؛ بهتر است که در دوره آموزش سئو شرکت کنید. شما با شرکت کردن در این آموزش دیدی جدید نسبت به گوگل خواهید داشت و از آن به بعد میتوانید نتایج گوگل را بر دست بگیرید.
پیشنهاد میشود که قبل از یادگیری سئو، دوره مقدماتی در رابطه با کار کردن با پنل سایت را آموزش دیده باشید. تنها با این پیش نیاز ساده میتوانید آموزش سئو را به صورت تخصصی شروع کرده و برای این رویداد جذاب حاضر بشید.
اصلاً سریع ترین روش تحلیل سئو سایت چه کمکی به ما میکند؟ برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است به مثالی که ذکر میکنیم توجه داشته باشید.
فرض کنید که شما میخواهید پروژه سئو یک سایت را دریافت کنید. کارفرما از شما نقشه راه سئو را میخواهد و این که شما چه کار هایی میخواهید انجام دهید. ابتدا آن که شما باید تحلیل سئو سایت کارفرما را داشته باشید.
این که اصلاً این سایت چه فعالیت های سئویی روی آن شکل گرفته و از این نوع فعالیت ها کدام یک اشتباه بوده و به چه میزان باید روی سئو سایت فعالیت داشت و… تمامی این موارد باید در اسرع وقت بررسی شود. حال شما میتوانید که با سریع ترین روش تحلیل سئو سایت این موضوع را حل کنید.
البته که ممکن است که شما بخواهید سایت رقبا را بررسی کنید. در این مورد باید چه کرد؟ آیا باید ساعت ها زمان گذاشت تا آمار سایت رقیب رو به دست بیاریم؟ قطعاً که خیر.
شما میتوانید با ابزار های خاصی که میتواند سریعاً تحلیل سئو انجام دهند. آمار سایت رقیب رو جوری به دست بیارید که دیگه هیچ چیزی از دید شما پنهون نباشه.
این موضوع قطعاً که به نفع سئو سایت شما است. از مباحث مهم در آموزش سئو نیز؛ تحلیل سایت رقبا است. شما میتوانید با تحلیل کردن سایت رقبا درک کنید که آیا با سایت های سرسخت سر و کار دارید یا آن که با سایت های نوپا و ضعیف.
اگر رقبای شما سایت های قدرتمندی باشند، قطعاً که شما باید هزینه های زیادی برای سئو سایت کنید. از طرفی در بسیاری از حوزه های سخت؛ درآمد کسب کردن خوب ولی بسیار سخت خواهد بود.( شما میتوانید به راحتی هم با بررسی کلمات کلیدی میزان سختی را بررسی کنید)
تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید، حال نوبت آن فرا رسیده است که به صورت تخصصی به سریع ترین روش تحلیل سئو سایت بپردازیم. توجه کنید که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی ارائه شده است که در بررسی سئو سایت بهتر است از آن ها غافل نشوید:
اما ساز و کار استفاده از این نوع ابزار ها چگونه است؟ به عنوان مثال سایت هایی همانند MOZ و Ahref و… که آنالیز سئو سایت انجام میدهند. شما ابتدا با خریداری کردن اکانت های اشتراکی میتوانید به تحلیل و بررسی سئو سایت بپردازید.
برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است که مثال را شرح دهیم. فرض کنید که در حوزه مبلمان فعالیت دارید، قطعاً که سایت های بزرگی روی این محصول کار میکنند.
شما آدرس سایت اصلی رقبا را کپی کرده و در این ابزار ها نیز وارد میکنید. بعد از تائید کردن باید چند لحظه صبر کنید که این ابزار به صورت دقیق آنالیز را شروع کنید.
میزان دامین آتوریتی و پیج آتوریتی نمایش داده میشود و البته که کلمات کلیدی که سایت رقیب روی آن ها نیز رتبه دارد. اما با مشاهده کردن این اطلاعات باید چه کرد؟
شما میتوانید کلمات کلیدی مهمی که وجود دارند را انتخاب کرده( بر اساس تعداد ورودی) و صفحات مخصوص آن ها را طراحی کنید. حال میتوانید سئو این کلمات را استارت بزنید.
زمانی که صفحه مد نظر شما بهتر از سایت رقیب شد قطعاً که شما برنده نبرد سئویی شدهاید. استمرار داشتن در این موضوع و تولید محتوای مکرر نیز سبب بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد.
دومین مورد از سریع ترین روش تحلیل سئو سایت بررسی کردن لینک سازی داخلی و خارجی است. در این بخش به صورت گسترده به این موضوع خواهیم پرداخت و ترفندهای خاص لینک سازی را برای شما ذکر خواهیم کرد.
تحلیل سئو سایت ابتدا میتواند از نوع لینک سازی شروع شود. یعنی آن که شما به سایت رقیب و یا سایت کارفرما رجوع کنید.
نکته مهم آن است که در لینک سازی داخلی باید روی کلمه کلیدی اصلی به صفحات مد نظر خود لینک بدهید. این موضوع مهمی است و تأثیر بخصوصی رو سئو سایت میگذارد. بخش بلاگ سایت که برگ برنده و منبع لینک سازی شما خواهد بود.
شما میتوانید ابتدا که با انتشار محتوای مربوطه به حوزه سایت؛ پاراگراف مرتبط با کلمه کلیدی ایجاد کرده و کلمه کلید اصلی لینک سازی به صفحه هدف انجام دهید. این موضوع سبب قدرتمند شدن خواهد شد. از طرفی سایت هایی که این مورد استفاده کرده اند قطعاً که سئو قدرتمندی خواهند داشت.( توجه کنید که بخش بلاگ هم ورودی خوبی دارد و هم منبع لینک سازی مفید میتواند باشد)
بررسی لینک سازی خارجی نیز از سریع ترین روش تحلیل سئو سایت میباشد. شما میتوانید با ابزار هایی که در بخش قبلی ذکر شد بک لینک های سایت را بررسی کنید.
یکی از اشتباهات رایج افراد آن است که در سایت های بی ربط خارجی لینک سازی رو کلمات کلیدی انجام میدهند. توجه کنید که شما باید در بک لینک های رایگان روی برند سایت لینک سازی انجام دهید. قطعاً که اگر لینک سازی شما در این صورت اشتباه باشد صفحه مد نظر نیز پنالتی نخواهد شد.
شما برای انتخاب سریع ترین روش تحلیل سئو سایت میتواند محتوای هر صفحه سایت را بررسی کنید. به عنوان مثال صفحه اصلی سایت چند کلمه توضیح دارد؟ قطعاً که شما میتوانید در خود صفحه اصلی سایت 500 الی 2000 کلمه محتوا درج دهید.
حال فرض کنید که سایتی در محتوای صفحه اصلی سایت خود لینک سازی درست انجام نداده به صفحات اصلی و این که روی کلمات کلیدی فرعی لینک سازی انجام شده است.
آیا این محتوا ارزش خوبی به دست خواهد آورد؟ قطعاً که خیر. میتوانید با انتخاب تیتر های مناسب قطعاً که سئو سایت را قدرتمند سازید.( حالا سایتی که این نکات ابتدایی را اجرا نکند اصلاً سئو مناسبی هم نخواهد داشت)
محتوای بخش بلاگ نیز باید قدرتمند واقع شوند. انتخاب تعداد کلمات کلیدی مناسب و تعداد چگالی مناسب محتوا بعلاوه انتخاب تیتر های پر سرچ نیز میتواند از موارد مهم برای محتوای سایت باشند.
اما چگونه محتوای سایت رقیب را بررسی کنیم برای تحلیل سئو سایت؟ میتوانید با واردن شدن به صفحات اصلی سایت آن ها مقدار( تعداد کلمه صفحات هدف) آن ها را بررسی کنید. به عنوان مثال آن ها 4000 کلمه چگالی دارند و شما میتوانید این مقدار را به 6000 تا برسانید.
از طرفی نوع لینک سازی و اینکه روی چه کلماتی آن ها لینک سازی کردند باید برای شما نیز مهم باشد. به عنوان مثال استراتژی نوع لینک سازی( لینک دهی به صفحات و یا مقالات قدیمی سایت و…) نیز عامل مهمی روی رتبه بندی سایت صفحات رقبا خواهد بود.
بازه زمانی که صفحات ایندکس میشوند و تعداد آن ها نیز از جمله موارد مهمی است که باید در آموزش سئو به آن توجه کرد. مثلاً شما محتوای جدیدی در سایت درج دادهاید و چه زمانی طول میکشد که ربات های گوگل آن را بررسی کرده و این که به آن رتبه ایی بدهد.
قطعاً که این موضوع به ایندکس کردن بستگی دارد. برای تحلیل این مورد کافی است که به سرچ کنسول سایت خودتان رجوع کنید و این مورد را بررسی کنید. سایت هایی که زمان ایندکس صفحات آن ها پایین است، قطعاً که سئو قدرتمندی دارند.
چگونه میتوان زمان ایندکس کردن را کاهش داد؟ بهتر است برای خزش بهتر ربات ها در سایت شما، نقشه سایت را ابتدا بررسی کنید و فایل robot.txt را به صورت دقیق مشاهده و تحلیل کنید.
بهتر است که سایت های نوپا در ابتدای فعالیت خود از طریق سرچ کنسول خودشان درخواست ایندکس بدهند.
علاوه بر ایندکس شدن صفحات سایت، بهتر است که سرعت سایت را هم بررسی کنید. سریع ترین روش تحلیل سئو سایت هم به سرعت صفحات و زمان بارگذاری آن بستگی دارد. طبق داده و آمار توسط خود گوگل، کاربران بیش از 4 ثانیه برای باز شدن صفحات دیگر صبر نمیکنند و شما باید روی سرعت سایت خودتان تمرکز کافی و مناسب داشته باشید.
برای بررسی سرعت سایت نیز بهتر است ابزار سایت جی تی متریکس استفاده کنید. دامنه سایت خودتان را وارد کرده و بعد از تائید کردن آن نیز منتظر پدیدار شدن نتایج آن شوید.
امیدواریم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.
در انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را بازگو کنیم. سریع ترین روش تحلیل سئو سایت استفاده از ابزار های تحلیل و بررسی است.
ابزار هایی همانند ماز و اچرفز و اوبر ساجست و سمراش و… از جمله ابزار های مهم هستند.
وجود استراتژی تولید محتوا برای سایت از جمله موارد مهم است که باید تحلیل شود. به عنوان مثال یک سایت طی چند روز محتوا درج میدهد و یا این که هدف بخش محتوا نیاز کاربر است و یا لینک سازی. این موارد از استراتژی سئو سایت تلقی خواهد شد و سایت هایی که با استراتژی و تقویم مناسب پیش میروند قطعاً که سایت قدرتمندی خواهند داشت.
سایت هایی که بک لینک های قدرتمند و با کیفیت برای سایت خودشان تولید میکنند قطعاً که سئو خوبی خواهند داشت. به عنوان مثال سایت هایی که رپورتاژ آگهی مناسب و با کیفیت تولید میکنند قطعاً که اعتبار خوبی خواهند گرفت.
پیشنهاد میشود که برای درج دادن رپورتاژ آگهی سایت هایی را انتخاب کنید که مرتبط با حوزه کاری شما هستند. توجه کردن به این مورد سبب میشود که اعتبار بیشتری به دامنه و برند سایت شما وارد شود. از تولید بک لینک بی کیفیت خودداری کنید وگرنه سبب پنالت شدن صفحات شما خواهد شد.
سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .
نظرات کاربران