هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

دسته بندی : فناوری
1400/09/27

آيا تا به حال درباره برنامه نويسی تحقيقی انجام داده ايد ؟ امروزه يكی از شغل های پر طرفدار بين افراد در جامعه و همچنين كشور های پيشرفته در صنعت ؛ برنامه نويسی است ، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه چگونگی شروع برنامه نويسی را برای شما شرح داده و خيال شما را از اين موضوع آسوده كنيم .

قبل از آنكه سراغ موضوعات حساس برويم بهتر است درباره مزايای برنامه نويسی برای شما شرح دهيم ، تمامی ابزار های ديجيتال و نرم افزار ها و سايت ها و حتی آسانسور و … هر آن چيزی كه حتی به فكر شما هم نمی رسد ، برنامه نويسی در آن دخالت داشته است . توجه داشته باشيد شما با داشتن دانش برنامه نويسی ميتوانيد بهترين شغل ها در كشور های خارج از ايران را برای خود رغم بزنيد ؛ نكته حائز اهيمت آن است كه برنامه نويسی هيچ وقت قديمی يا ارزش آن كم نمی شود به اين دليل كه تمامی نرم افزار هایی كه ما از آنها استفاده ميكنيم و يا اينكه نرم افزار های كه در آينده طراحی خواهند شد با توجه به برنامه نويسی ساخته می شوند . ( به همين دليل است كه يكی از شغل های با اهميت خواهد بود ، در ادامه با سوالات اساسی روبه رو خواهيم شد كه در بين كاربران بسيار رايج است  )

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

برنامه نويس چه كسی است ؟ چه كارهایی انجام می دهد ؟

در اين بخش ما تمام تلاش خود را ميكنيم كه با ساده ترين حد ممكن اين موضوع را برای شما شرح دهيم ، برنامه نويس كسی است كه با نوشتن كد های مخصوصی برای يك سيستم عامل دستور هایی به آن می دهد و سيستم عامل هدف آنها را اجرا ميكند ، اما شغل ها و يا پروژه های برنامه نويس ها چگونه می تواند باشد ؟ تصور كنيد شما ميخواهيد برنامه ایی برای فروشگاه خود داشته باشيد و به سراغ برنامه نويس می رويد تمام چهار چوب هایی كه برای شما مهم است را به فرد كد ويس ارائه داده و منتظر ارائه پروژه خواهيد شد ، كد نويس با توجه به نرم افزار هایی مخصوص به آن حوزه دستوراتی را می نويسد و تمامی دستورات را به آن می دهد ؛‌ اما مهم ترين نكته را ميتوان سليقه و هوش فرد دانست به اين دليل كه بايد پروژه را به طور بی نقضی ارائه دهد .

 

چگونگی شروع برنامه نويسی :

تا به اينجای مقاله برای شما اين مضوع روشن شده است و حال نوبت آن خواهد بود كه سراغ راه حل برای شروع برنامه نويسی برويم ، قبل از آن توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكته هایی بسيار مهم گفته خواهد شد ولی توجه داشته باشيد كه آنها را در دستور كار خود به صورت جدی بايد قرار دهيد :

  • تحقيق انجام دادن در رابطه با آن و آشنایی كامل به موضوع : در اولين قدم شروع برنامه نويسی بايد تحقيقات گسترده ایی را در دستور كار خود نيز قرار دهيد و آن را به صورت جدی پيش ببريد ؛ اگر شما از شغل های‌ ديگر آشنایی نسبی داشته باشيد می توانيد نتيجه بگيريد كه برنامه نويس بودن خيلی بهتر از آن خواهد بود كه برای افرادی كاری انجام دهيد ، در ابتدا بايد طرز تفكر خود را به صورت كاملی آماده كرده باشيد به اين دليل كه در اين حوزه با داشتن دانش و كد نويسی می توانيد پيشرفت كنيد ، كد نويس بودن كاری سختی است ولی توجه داشته باشيد غير ممكن نيست ولی كمی زمان بر خواهد بود ، در اين شغل شما هر دفعه با موانع و چالش های بزرگتری رو به رو خواهيد شد و برای گذشتن از سد مشكلات تنها راه داشتن تجربه و به ويژه دانش برنامه نويسی است .

 

  • انتخاب كردن حوزه مورد نظر : دومين گام برای شروع برنامه نويسی انتخاب حوزه ایی است كه در آن می خواهيد كار كنيد ، برای مثال افرادی هستند كه فقط به بازی سازی و … علاقه دارند و بهتر است كه در آن حوزه فعاليت هایی متعددی انجام دهند ( به اين دليل كه علاقه آنها باعث پر كاری آنها خواهد بود و متوجه آن خواهند شد كه در آن حوره كم كاری هایی انجام نمی دهند ) ، پيشنهاد ما به شما آن است كه در انتخاب حوزه مورد نظر كاملا با خود صادق باشيد و كوتاهی در آن انجام ندهيد . ( توجه داشته باشيد كه ملاك خود را بر پايه انتخاب آسان نگذاريد ، به اين دليل كه هر چه ميزان انتخاب شما سخت تر باشد كار شم هم با درآمد بسيار زياد خواهد بود )

 

  • انتخاب زبان مورد نظر : حال به مهمترين بخش شروع برنامه نويسی رسيده ايد ، اشتباه رايج افراد آن است كه ساده ترين زبان را می خواهند انتخاب كنند ، اما به طوری كه اين مورد به صورت واضح اشتباه است ، مهمترين بخش برای برنامه نويس شدن انتخاب مدرس بسيار خوب است ، اگر شما مدرسی خوب نداشته باشيد نمی توانيد چالش های بزرگ را حل كنيد و يا اينكه نمی توانيد دانش خود را گسترده تر كنيد . در ادامه اين مقاله با بهترين زبان ها و رايج ترين آنها رو به رو خواهيد شد و اينكه ميزان در آمد آنها بسيار متفاوت خواهد بود . ( توجه داشته باشيد فهرست با توجه به رتبه نيست ) :

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

1 – پی اچ پی (PHP ) : يكی از بهترين زبان ها و مهمترين زبان می توان تلقی كرد ، اما به زبان ساده می توان گفت كه زبان پی اچ پی برای وب سايت می توان استفاده كرد ،‌ اما سوال اساسی آن است كه چرا محبوب شده است ؟ به اين دليل كه ويژگی هایی همچون متن باز و رايگان بودن آن ميتوان عنوان كرد كه بيشتر كاربرانی كه در صنعت وب كار ميكنند دنبال اين گونه زبان ها برای كد نويسی هستند ؛ يكی ديگر از موضوعاتی كه نظرات كاربران را به خود جلب كرده ، وجود فریمورک‌ های بسيار قدرتمند Laravel است كه با پشتيبانی منحصر به فردی ارائه خدمات ميكند .

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

2 – پایتون ( Python ) :‌ يكی ديگر از زبان های خيلی عالی برای شروع برنامه نويسی را ميتوان پايتون عنوان كرد ، اين زبان در نظر سنجی هایی در بين كد نويسان در سال 2019 الی 2020 بيشترين ارائه پشتيبانی و … را اين زبان دريافت كرده و در اختيار افراد ميگذارد . اما اين زبان مخصوص كدام دسته از افراد است ؟ كسانی كه ميخواهند برنامه نويسی برای نرم افزار ها انجام دهند اين زبان بهترين زبان ممكن خواهد بود كه می تواند به انها كمك بسيار ويژه ای كند ، اما يكی از نكات كه كشور های صنعتی به آن بسيار توجه ميكنند ، استفاده از اين زبان در مورد هوش مصنوعی است كه در حال حاضر رفته رفته دارد پيشرفته تر ميشود . ( هوش مصنوعی صرفا برای همه رشته های كاری وجود دارد كه كار انسان ها را راحت تر خواهد كرد و هر ساله درصد خطا های آن دارد كاهش می يابد )

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

3 – جاوا ( Java )  : اگر شما بسيار تازه كار و مبتدی در اين حوزه هستيد بهترين انتخاب برای شروع ياد گرفتن و به كاربردن زبان جاوا  است ، اما چرا ؟ به اين دليل كه ياد گرفتن آن بسيار ساده بوده و اينكه همانند ياد گرفتن زبان اينگليسی خواهد بود و شما با وقت گذاشتن ميتوانيد آن را به بهترين شكل فرا گرفته و از آن استفاده كنيد . ( البته توجه داشته باشيد كه اين زبان همانند پايتون بسيار تطبيق پذير است )

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

4 – CSS / HTML : اچ تی ام ال و سی اس اس با زبان هایی كه تا به اينجا برای شما شرح داده شده است كمی فرق ميكند ، به اين دليل كه اين دو اصلا زبان برنامه نويسی نيستند و صرفا برای نشانه و يا ميتوان پيكان هایی هستند كه برای‌ توليد محتوای بهتری برای وب سايت ها هستند ( اما تنها نكته ای كه اين زبان را بسيار محبوب كرده است ، استفاده بسيار زياد در صنعت وب سازی است ، كه بسيار پر كاربرد خواهد بود ؛ و بهترين گزينه ممكن برای توليد صفحه های وب ميتوان آنها را انتخاب كرد .

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

5 – جاوا اسکریپت ( JavaScript ) : يكی از زبان هایی كه می توانيد از آن در هر حوزه ای استفاده كنيد جاوا اسكريپت است ،‌پيشنهاد ما به شما آن است كه برای شروع برنامه نويسی بهتر است كه اين زبان را انتخاب كرده ( به اين دليل كه قدمی بزرك و كارساز برای شما خواهد بود ) ، اما ويژگی های اين زبان را ميتوان توسعه و بهينه سازی صفحات وب ، در صنعت رباتيك ( كه مهمترين بخش در كشور های صنعتی است ) ، وب اینتراکتیو ، و حتی وب اپليكشتن است كه استفاده های متعددی از آن ميشود .

 

  • داشتن پشت كار مناسب و تمرين های پر تكرار : اگر بخواهيم با شما صادقانه صحبت كنيم ، بايد بدانيد كه هر هر چقدر شما دانش كد نويسی داشته باشيد ولی تمرين نكرده باشيد مثل يك فرد نوپا خواهيد بود ، تمامی برنامه نويس های حرفه ایی از تمارين بسيار زياد منشا بسيار خوبی گرفته اند ، مهم ترين بخش از تمرين گرفتن تجربه كافی از مشكلات است ، همانطور كه در مقدمه ی اين مقاله برای شما عنوان شد در اين حوزه زمانی شما بهرتين خواهيد شد كه بتوانيد با مشكلات تطبيق داده شويد و بتوانيد با انتخاب بهترين راه حل در كمترين زمان آنها را حل كنيد ، به همين امر شما ميتوانيد كه فرد حرفه ایی و تمام اعيار شويد . بخش بسيار مهم آن است كه از نظرات افراد بسيار كمك بگريد ولی چگونه ؟ در شبكه های اجتماعی ارتباطی بين افرادی است كه در اين حوزه كار ميكنند و شما با اشتراك گذاری بيشتر كد ها می توانيد نظر آنها را در اين خصوص بدانيد و حتی می توانيد آنها را هم اصلاح كنيد .

چگونگی شروع برنامه نويسی + صفر تا صد برنامه نويس شدن

  • انتخاب پروژه و داشتن رزومه كافی : حال به آخرين بخش از شروع برنامه نويسی رسيده ايم ، شما وقتی تمام موارد را فرا گرفته ايد و با تمارين زياد دستاورد هایی برای خود به ثبت رسانديد ؛ حال نوبت آن است كه پروژه هایی را انتخاب كرده و درآمدی از آنها كسب كنيد ؛ ابتدا بايد بدانيد برای انتخاب و مصاحبه كاری بايد رزومه داشته باشيد ؛ برای داشتن رزومه شما بايد از دو حالت استفاده كنيد ابتدا آنكه با كارفرما صحبت كرده و عنوان كنيد برای مثال دو هفته به شما فرصت دهد تا كار خود را ارائه كرده و در صورت تاييد با آن همكاری كنيد و مورد دوم آن است كه شما در حوزه انتخابی ، موردی را برای نمايش طراحی كنيد كه كارفرما با ديدن آن نظر خود را به شما جلب كند .

( بايد نكاتی را برای شما عنوان كنيم كه افراد آنها را نمی دانند ، اول آنكه افراد در آن تصور هستند با اولين مصاحبه كاری‌خود می توانند پروژه هایی را دريافت كنند كه اين طرز تفكر بسيار اشتباه است به اين دليل كه شما تازه وارد اين عرصه شده ايد و بايد تجربه و سابقه ایی برای خود ايجاد كنيد ؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه سطح توقع خود را در اندازه بياوريد كه قابل درك باشد )

 

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بتوانيد آن را در بين دوستانتان به اشتراك بگذاريد ، در انتهاي مطلب بهتر است كه چند نكته بسيار مهم را بازگو و گوشزد كنيم ، اول آنكه قبل از هركاری از افراد متخصص مشاوره گرفته و با آشنایی از خود قدم هايتان را برداريد ( برا‌ی مثال اگر شما حوصله كار زياد با سيستم عامل كامپيوتر و لپ تاپ را نداريد بهتر است سراغ اين شغل نياييد ) ، دومين مورد كه كاربران در آن بسيار ضرر كرده اند انتخاب زبان نادرست در ابتدار كار است ، توجه داشته باشيد كه برای پيشرفت بايد پله به پله پيشرفت و فشار بسيار زيادی به خود نياورد ؛ اميدوار هستيم تمام اين نكات را اجرا كرده و از آنها نتيجه مثبتی بگيريد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *