8 نوع اساسی از انواع طراحی گرافیک عبارتند از:
1. طراحی گرافیکی هویت بصری
برند رابطه ای است بین یک کسب و کار یا سازمان و مخاطبانش. هویت برند نحوه ارتباط سازمان با شخصیت، لحن و ماهیت خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات است. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً همان است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا آن کیفیت های ناملموس را از طریق تصاویر، شکل ها و رنگ ها منتقل کنند.
طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با سهامداران برند برای ایجاد دارایی هایی مانند لوگوها، تایپوگرافی، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که شخصیت یک برند را نشان می دهند، همکاری می کنند. علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و لوازم ثابت شرکتی، طراحان اغلب مجموعهای از دستورالعملهای برند بصری (راهنماهای سبک) را توسعه میدهند که بهترین شیوهها را توصیف میکنند و نمونههایی از برندسازی بصری را ارائه میدهند که در رسانههای مختلف اعمال میشود. این دستورالعمل ها به اطمینان از ثبات برند در برنامه های آینده کمک می کند.
آموزش اینفوگرافیک | اینفوگرافیک چیست؟
طراحی هویت بصری یکی از رایج ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیک داشته باشند تا بتوانند عناصر طراحی مناسب برای همه رسانه های بصری ایجاد کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیق در صنایع، سازمان ها، گرایش ها و رقبا نیاز دارند.
2. طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات
وقتی اکثر مردم به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی فکر می کنند که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند.
شرکتها برای بهرهگیری از فرآیند تصمیمگیری مخاطب هدف خود به تلاشهای بازاریابی موفق وابسته هستند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایتی که از یک محصول، خدمات یا برند دارند، درگیر می کند. از آنجایی که افراد همیشه محتوای بصری را جذابتر میدانند، طراحی گرافیک به سازمانها کمک میکند تا به طور مؤثرتری ارتباط برقرار کنند.
طراحان بازاریابی با صاحبان شرکت، مدیران، مدیران یا متخصصان بازاریابی برای ایجاد دارایی برای استراتژی های بازاریابی کار می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه ها (مثلاً روکش های خودرو یا تبلیغات مجلات) تخصص داشته باشند یا مجموعه وسیعی از وثیقه برای چاپ، دیجیتال و غیره ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور است، این نوع طراحی رشد کرده است تا دارایی های دیجیتال بیشتری را شامل شود، به ویژه برای استفاده در بازاریابی محتوا و تبلیغات دیجیتال.
نمونه هایی از طراحی گرافیک بازاریابی
- کارت پستال و بروشور
- آگهی های مجلات و روزنامه ها
- پوستر، بنر و بیلبورد
- اینفوگرافیک
- بروشور (چاپ و دیجیتال)
- روکش های خودرو
- تابلوها و نمایشگاه های تجاری
- قالب های ایمیل مارکتینگ
- ارائه های پاورپوینت
- منوها
- تبلیغات رسانه های اجتماعی، بنرها و گرافیک ها
- بنر و هدف گذاری مجدد تبلیغات
- تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها
طراحان بازاریابی به مهارت های ارتباطی عالی، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند. آنها علاوه بر تسلط بر چندین برنامه گرافیکی، طرح بندی و ارائه، باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند. موقعیت های اولیه در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرآیندها و کسب مهارت ها و تجربیات ارزشمند است.
3. طراحی گرافیکی رابط کاربری
رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرآیند طراحی رابطها برای سهولت استفاده از آنها و ارائه یک تجربه کاربرپسند است.
یک رابط کاربری شامل همه چیزهایی است که کاربر با آنها تعامل دارد – صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس – اما در زمینه طراحی گرافیکی، طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها، میکرو تمرکز می کند. تعاملات، و بیشتر. این وظیفه یک طراح رابط کاربری است که جذابیت زیبایی شناختی را با عملکرد فنی متعادل کند.
طراحان رابط کاربری در برنامه های دسکتاپ، برنامه های موبایل، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربر) (که تعیین می کنند برنامه چگونه کار می کند) و توسعه دهندگان UI (که کد می نویسند تا کار کند) کار می کنند.
نمونه هایی از طراحی گرافیکی رابط کاربری
- طراحی صفحه وب
- طراحی تم (وردپرس، شاپیفای و غیره)
- رابط های بازی
- طراحی اپلیکیشن
طراحان رابط کاربری باید بازیکنان تیمی باشند که هم مهارت های جدی طراحی گرافیک و هم درک عالی از اصول UI/UX، طراحی واکنشگرا و توسعه وب داشته باشند. علاوه بر برنامه های گرافیکی، آنها به دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارند.
4. طراحی گرافیک انتشارات
نشریات قطعات طولانی هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند. طراحی نشریه یک نوع طراحی کلاسیک است – کتابها، روزنامهها، مجلات و کاتالوگها. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال وجود دارد.
طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران برای ایجاد طرحبندی با تایپوگرافی با دقت انتخاب شده و آثار هنری همراه، که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است، کار میکنند. طراحان انتشارات ممکن است به عنوان فریلنسر، به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل به عنوان بخشی از یک شرکت انتشاراتی کار کنند.
نمونه هایی از طراحی گرافیک نشریه
- کتاب ها
- روزنامه ها
- خبرنامه ها
- دایرکتوری ها
- گزارش های سالانه
- مجلات
- کاتالوگ ها
طراحان نشریه باید دارای مهارت های ارتباطی، طرح بندی و سازمانی عالی باشند. آنها علاوه بر تخصص در طراحی گرافیک، باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را نیز بدانند.
5. طراحی گرافیک بسته بندی
بیشتر محصولات به نوعی بسته بندی نیاز دارند تا آنها را برای نگهداری، توزیع و فروش آماده کند. اما طراحی بستهبندی میتواند مستقیماً با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کند، که آن را به یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند تبدیل میکند. هر جعبه، بطری و کیسه، هر قوطی، ظرف یا قوطی فرصتی است که داستان یک برند را بازگو کند.
طراحان بسته بندی مفاهیم را ایجاد می کنند، ماکت ها را توسعه می دهند و فایل های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این امر مستلزم دانش تخصصی فرآیندهای چاپ و درک دقیق طراحی و ساخت صنعتی است. از آنجایی که طراحی بستهبندی رشتههای بسیاری را تحت تأثیر قرار میدهد، غیرمعمول نیست که طراحان بتوانند داراییهای دیگری را برای یک محصول مانند عکاسی، تصاویر و هویت بصری خلق کنند.
طراحان بستهبندی ممکن است یک حرفهای باشند یا در نوع خاصی از بستهبندی (مانند لیبل یا قوطیهای نوشیدنی) یا یک صنعت خاص (مانند غذا یا اسباببازیهای کودکان) تخصص داشته باشند. کار آنها علاوه بر دانش کاری قوی در زمینه چاپ و طراحی صنعتی، به مهارت های مفهومی و حل مسئله درجه یک نیاز دارد. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا خواسته های مشتریان، بازاریابان و تولیدکنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند.
6. طراحی موشن گرافیک
به عبارت ساده، موشن گرافیک گرافیک هایی هستند که در حال حرکت هستند. این می تواند شامل انیمیشن، صدا، تایپوگرافی، تصاویر، ویدئو و جلوه های دیگر باشد که در رسانه های آنلاین، تلویزیون و فیلم استفاده می شود. محبوبیت این رسانه در سالهای اخیر با پیشرفت فناوری و پادشاهی محتوای ویدیویی به شدت افزایش یافته است.
“طراح گرافیک متحرک” یک تخصص تا حدودی جدید برای طراحان است. پیشرفت های فناوری که به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است، زمان و هزینه های تولید را کاهش داده و این هنر را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر کرده است. در حال حاضر، موشن گرافیک یکی از جدیدترین انواع طراحی است و در تمامی پلتفرمهای دیجیتال یافت میشود، که انواع حوزهها و فرصتهای جدیدی را ایجاد کرده است.
نمونه هایی از طراحی موشن گرافیک
- دنباله عنوان و تیتراژ پایانی
- آگهی ها
- لوگوهای متحرک
- تریلرها
- ارائه ها
- ویدیوهای تبلیغاتی
- فیلم های آموزشی
- وب سایت ها
- برنامه ها
- بازی های ویدیویی
- بنرها
- GIF ها
طراحان موشن گرافیک با توسعه استوری بورد شروع می کنند و سپس مفاهیم خود را با انیمیشن، ویدئو و هنر سنتی زنده می کنند. بسته به صنعت، دانش کاری قوی در زمینه بازاریابی، کدنویسی و مدل سازی سه بعدی می تواند دارایی قطعی باشد.
نظرات کاربران