هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله برای سایت

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله برای سایت

دسته بندی : سئو
1402/05/22

یکی از مهمترین پارامترهای رشد یک سایت و همچنین کسب جایگاه آن در گوگل استفاده از محتوای با کیفیت می‌باشد.

با مطالعه این مقاله می‌توانید اولا با محتوای با کیفیت آشنا شوید و از طرفی نحوه قیمت گذاری آن را نیز درک نمایید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو داخلی. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع نحوه انتخاب یک محتوای با ارزش را بررسی نماییم. عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله موارد بسیار زیادی است که در بخش‌های بعدی به صورت کامل و جامع آن را بررسی خواهیم کرد. اما قبل از این موضوع بهتر است به چند نکته اشاره داشته باشیم. اگر شما از دنبال کنندگان دوره آموزش سئو برترآموز باشید، قطعا با ارزش محتوا و همچنین اهمیت آن در سئو یک سایت آشنا می‌باشد. اما در صورتی که با این دوره آشنایی ندارید بهتر است قبل از سفارش یک محتوا چند نکته‌ای را بررسی کنید. اولین و مهمترین نکته‌ای که قبل از سفارش یک مقاله باید به آن توجه نمایید، قدرت سئو سایت شما می‌باشد.

 زمانی که یک سایت به دنبال کسب رتبه می‌باشد، نمی‌تواند از محتوای معمولی با حجم کم استفاده کند. چرا که سایت شما نمی‌تواند رتبه مناسبی را کسب کند و شما فکر می‌کنید که مشکل از استراتژی سئو و یا حوزه مارکتینگ شما است. در صورتی که شما از همان اول سرمایه گذاری مناسبی برای تولید محتوا انجام نداده‌اید. به عنوان یک سایت در هفته 5 محتوای معمولی 3000 کلمه‌ای بارگذاری می‌کند. از طرف مقابل یک سایت 3 محتوای با کیفیت 2500 کلمه‌ای بارگذاری می‌کند. نتیجه کاملا مشخص است، سایتی که از محتوای با کیفیت استفاده می‌کند، قطعا جایگاه بالاتری نسبت به سایت با محتوای معمولی به دست خواهد آورد.

با توجه به رشد قدرت هوش مصنوعی گوگل درک او از کیفیت محتوا به صورت ویژه افزایش یافت است. به همین دلیل اگر قرار است که تولید محتوای با کیفیت انجام ندهید، بهتر است که کلا این موضوع را کنسل کنید، در این صورت می‌توانید به یک بازدهی مناسب از دست پیدا کنید!

یک شرکت تولید محتوا و یا سایت تولید محتوا بین المللی چه پارامترهایی برای قیمت گذاری استفاده می‌کند؟

با توجه به اینکه تولید محتوا یکی از مشاغل بسیار مهم در حوزه وب می‌باشد، امروزه شرکت‌های بسیار زیادی به دنبال تولید محتوای کاربردی می‌باشند. اما تولید کننده محتوا با کیفیت بسیار کم است و افراد نیز گاها مجبورند که از شرکت‌های بین المللی برای تولید محتوا استفاده کنند. البته این موضوع در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر است. معمولا سایت‌ها و استارتاپ‌های آمریکایی و اروپایی ترجیح می‌دهند که محتوا خود را به شرکت‌های هندی واگذار کنند. چرا که این شرکت‌ها علاوه بر این که قیمت بسیار خوبی ارائه می‌دهند، معمولا از افراد متخصص نیز کمک می‌گیرند. که این موضوع می‌تواند در نتیجه نهایی مورد نظر آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. دقت کنید که عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله معمولا در همه جای دنیا یکسان است. به همین دلیل ما نیز در این مقاله به صورت کامل و جامع این موضوع را برای شما بررسی خواهیم کرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله برای سایت

1.    استراتژی نوشتن محتوا

این که تولید کننده محتوا از چه استراتژی برای نوشتن یک مقاله استفاده کند، به صورت ویژه روی قیمت نوشتن مقاله تاثیر گذار خواهد بود. در برخی مواقع محتوا نویس قرار است که صرفا یک محتوا را بازنویسی کند. خوب این موضوع زمان کمی از او خواهد گرفت  و در نتیجه نیز محتوای او کیفیت پایینی خواهد داشت. اما زمانی که کیفیت محتوای فرد افزایش پیدا کند، دیگر نمی‌تواند از پارامترهای دیگر سایت‌ها برای نوشتن مقاله استفاده کند. به همین دلیل لازم است که محتوای خود را از قالب بازنویسی خارج کند. البته ذکر یک نکته در این میان مهم است. آیا این محتوا توانایی تغییر کانسپت دارد و یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است در مورد « آموزش وردپرس » یک محتوا به رشته تحریر آورید.

این موضوع را می‌توان تغییر داد و از چند استراتژی مختلف برای آموزش ورد پرس استفاده کرد. از طرفی منابع بسیار زیادی برای آموزش وردپرس وجود دارد که می‌توان هر یک را به سادگی به کار گرفت و یک محتوای جذاب آماده کرد. اما زمانی که قرار است برای محتوای « آموزش زبان انگلیسی » برنامه ریزی کنید، شاید دست شما اندکی بسته باشد. چرا که قالب آن تعیین شده است و قدرت تغییر شما اندکی کم می‌باشد. به عنوان مثال اگر قرار است که ترجمه یک عبارت را برای مخاطبین خود بیان کنید، نمی‌توان آن را با فرمت‌های گوناگون بیان کرد. به همین دلیل قالب و ساختار آن به سمت محتوای بازنویسی حرکت خواهد کرد.

با این حال در زمان سفارش یک محتوا قبل از بررسی قیمت نوشتن مقاله، باید هدف خود و سطح محتوا را با محتوا نویس و یا شرکت تولید محتوا بررسی کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که محتوای شما به درستی بارگذاری تنظیم می‌شود. متاسفانه برخی از سئوکاران نیز درک درستی نسبت به استراتژی‌های تولید محتوا ندارند. به همین دلیل زمانی که از محتوای با کیفیت با آن ها صحبت می‌کنید، صرفا به بررسی پارامتر کیبورد استفاده می‌پردازند. در صورتی که این موضوع مربوط به استراتژی نوشتن محتوا نیست و بلکه مربوط به لایه سازی محتوا می‌باشد.

2.    لینک سازی مناسب برای محتوا

یکی از مهمترین موضوعاتی که هر نویسنده محتوا باید به آن توجه کند، لینک سازی محتوا می‌باشد. اما متاسفانه سئوکاران به این موضوع توجه کافی ندارند و گاها برای کاهش قیمت نوشتن مقاله آن را خودشان انجام می‌دهند. امروزه خزنده‌های گوگل زمانی که یک لینک سازی را بررسی می‌کنند، به نوع انکر تکست و همچنین استراتژی استفاده آن نیز توجه کافی دارند. از طرفی یک محتوای حرفه‌ای زمانی می‌تواند خود را نشان دهد که محتوا به صورت گام به گام تهیه شود و بخش‌های اصلی یک سایت لینک دهد. این که شما صرفا روی یک کلمه کلیدی لینک سازی کنید و اما جنس جمله آن با محتوای شما سازگاری نداشته باشد، می‌توان گفته که استراتژی شما اشتباه است. به همین دلیل است که شرکت‌های تولید محتوا معمولا نقشه یک سایت را بررسی می‌کنند.

 از طرفی معمولا اولویت‌های شخص سفارش دهنده محتوا را نیز بررسی می‌کنند که کدام صفحات برای لینک سازی اولویت و ارزش بیشتری دارد. سپس با توجه به نیاز مشتری یک محتوا را به چند بخش تقسیم می‌کنند و برای هر بخش یک استراتژی مناسب به کار می‌گیرند. دقت کنید لینک سازی محتوا باید در تمام محتوا انجام شود و از طرفی با متن نیز هماهنگی بالایی داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع سایت‌های وبمستران بزرگ حوزه کانتنت مارکتینگ را در حوزه وب انگلیسی بررسی کنید. مشاهده می‌کنید که هر لینک یک مقدمه دارد و در صورتی که از محتوا حذف شود، بخشی از محتوا ناقص است و شما این موضوع را به خوبی درک می‌کنید.

به عنوان مثال اگر قرار است که به یک سایت « آموزش فتوشاپ » لینک داده شود، معمولا این سایت از جهات مختلف مورد بررسی قرار میگرد و در جایی به آن لینک می‌دهند که محتوا در اوج خود می‌باشد. این موضوع برای خزنده‌های گوگل نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که آن ها در زمان بررسی تراکم کلمات کلیدی معمولا تراکم و گستردگی لینک سازی یک مقاله را نیز بررسی می‌کنند. به همین دلیل است که لینک سازی خود در قیمت نوشتن مقاله برای یک سایت تاثیر گذار است.

3.    تصاویر استفاده شده در یک مقاله

شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین بخش‌های تولید محتوا، انتخاب محتوای گرافیکی مناسب است. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، حتی برخی از سئوکاران نیز به این موضوع توجه کافی ندارند و برای انتخاب عکس شاخص اولین و عکس در سایت‌هایی مانند یاندکس را انتخاب می‌کنند و در محتوا قرار می‌دهند. اما بر اساس آخرین آپدیت‌های گوگل لنز و همچنین آخرین تغییر هسته گوگل در سال 2023 تعداد عکس‌هایی که در هر محتوا استفاده می‌شود، به صورت ویژه روی سئو سایت تاثیر گذار است. زمانی که مقاله « سئو تصاویر » را در بخش مقالات سایت برترآموز قرار می‌دادیم این موضوع را به صورت ویژه بررسی کردیم.

در صورتی که انتظار دارید محتوا نویس، شرکت تولید محتوا و یا سایت تولید محتوا برای شما از عکس‌های مناسب و با کیفیت استفاده کند، شما باید تمام تلاش  خود را به کار گیرید تا هزینه این موضوع را به او پرداخت کنید. در غیر این صورت کاملا طبیعی است که عکس‌های شما از دیگر مقالات کپی شود. از طرفی در برخی حوزه‌های که سختی کلمات کلیدی به شدت بالا است، بهتر است که از محتوای اینفوگرافی برای سایت استفاده شود. در غیر این صورت محتوا ارزش خود را از دست می‌دهد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که بهترین حالت استفاده از محتوای بصری این است که محتوا نویس خود عکس را برای شما انتخاب کند.

چرا که او برای نوشتن مقاله شما، باید چندین و چند سایت را بررسی کند. در این صورت او می‌دانید که هر سایت از چه تعداد عکس استفاده می‌کند و از طرفی کیفیت عکس‌ها نیز به چه صورت است. به همین دلیل او برای مقاله شما بهترین انتخاب‌ها را خواهد داشت. دقت کنید که اگر شما به این موضوعات ریز توجه کافی نکنید، تولید کننده محتوا نیز قطعا به آن توجه نخواهد کرد. چرا که در ازای خدمات خود هزینه کافی از شمار درخواست نکرده است. شاید با خود بگویید که یک تولید کننده محتوا دیگر استفاده می‌کنم. باید به شما بگوییم که او نیز به دلیل قیمت پایین خود تعداد محتوای بالایی قبول می‌کند و زمان کافی برای محتوای شما نخواهد داشت.

4.    تحقیق کلمات کلیدی مناسب

بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند، تحقیق کلمات کلیدی صرفا وظیفه سئو کار است، باید به شما بگوییم که تولید کننده محتوا نیز باید به نوبه خود از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کند. چرا که او نمی‌داند هر کلمه کلیدی چه سختی دارد و چه ترکیبی از کلمات کلیدی می‌تواند برای او کاربردی‌تر باشد. به این نکته توجه نمایید که یک کلمات کلیدی مناسب معمولا چراغ راهنمای یک سایت برای کسب رتبه می‌باشند. خزنده‌های گوگل و یا بینگ به صورت ویژه به ارتباط بین کلمات کلیدی توجه می‌کند. به همین دلیل است که معمولا یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بر اساس ورودی دیگر سایت‌ها و همچنین سختی کلمه کلیدی یک سناریو مشخص تعریف کند.

نکته بعدی که هر تولید کننده محتوا برای آن داستان گویی به آن نیاز دارد، زنجیره کلمات کلیدی مکمل می‌باشد. به صورت کلی هر محتوا نویس با تجربه زمانی که قصد نوشتن یک محتوا را دارید، یک سناریو احتمالی برای خود تعریف می‌کند. این سناریو بر اساس داستان برند و همچنین ترند روز گوگل می‌باشد. از طرفی باید به این نکته توجه نمایید که افراد همواره برای استفاده بهتر کلمات کلیدی زنجیره کلمات کلیدی خود در یک مقاله پخش می‌کنند. این موضوع ممکن است مدت زمان قابل توجهی از یک محتوا نویس بگیرد. به همین دلیل است که سناریو نویسی معمولا با پارامترهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از طرفی تحقیق کلمات کلیدی علاوه ر تاثیر گذاشتن روی قیمت نوشتن مقاله برای مخاطبین مقاله نیز بسیار جذاب می‌باشد. زمانی که شما بتوانید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، پویایی مطلب شما هیچگاه از بین نمیرود. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که یک محتوا نویس حرفه‎‌ای متن خود را به نحوی تنظیم می‌کند که خوانند متوجه پایان مقاله نشود. در این صورت او راغب خواهد بود که مقالات بیشتری را مورد نقد و بررسی قرار دهد. با توجه به این موضوع قلم برخی از تولید کنندگان محتوا به اصطلاح سبک است و خوانند متوجه پایان مقاله نمی‌شود. سرمایه گذاری روی چنین تولید کننده محتوایی، سرمایه گذاری روی محتوا و سئو بهتر سایت خواهد بود.

تحقیق کلمات کلیدی مناسب

5.    تعداد کلمات

یکی از مهمترین موضوعاتی که روی قیمت نوشتن یک مقاله تاثیر گذار است، تعداد کلمات آن مقاله می‌باشد. اما به نظر من این موضوع اشتباه است، چرا که شما مخاطب خود را محدود به یک استراتژی خاص و همچنین ناقص می‌کنید. در برخی مواقع یک مقاله نیاز به 3000 کلمه محتوای کاربردی دارد. از طرفی یک مقاله دیگر نیاز به 2000 کلمه محتوای کاربردی دارد. در برخی مواقع یک محتوا نویس اگر بخواهد یک موضوع را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهد، نیاز است که مقاله را بیش از 3000 کلمه تفسیر دهد. زمانی که شما به عنوان سئو کار این موضوع را برای او محدود می‌کنید، نتیجه نهایی روی کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

اما اگر شما نگاه به سئوکاران قدیمی و با تجربه داشته باشید، معمولا به شما خواهند گفت که یک سایت حرفه‌ای برای رشد خود مقالات خود را بر اساس کانسپت دسته بندی می‌کند. زمانی که یک کلمه کلیدی به محتوا نویس تحویل داده می‌شود، معمولا از محتوا نویس درخواست می‌شود که تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد. سپس با توجه به نوع محتوای رقبای یک سایت و همچنین تعداد کلمات مورد نیاز آن برای آن برنامه ریزی می‌کنند. در مرحله بعدی نیز محتوا را بر اساس نیاز مخاطب دسته بندی می‌کنند و تعیین تعداد کلمات را به عهده محتوا نویس می‌گذارند.  در این صورت محتوا ارزش و کیفیت بسیار بالاتری خواهد داشت.

زمانی که شما سایت‌های وبمستران بزرگ گوگل در حوزه وب انگلیسی را بررسی می‌کنید، این موضوع به وضوح قابل درک و بررسی خواهد بود. زمانی که یک وبلاگ سایت انگلیسی زبان را بررسی می‌کنید، برخی از مقالات بسیار کوتاه است، گویی که محتوا نویس آن را بازنویسی کرده است. اما زمانی مقاله را مطالعه می‌کنید، متوجه ارزش و غنای مقاله می‌شوید. از طرفی برخی از مقالات آن نیز به دقت بسیار بالا جمع بندی شده است. شما نیز به عنوان یک سئو کار و یا مدیر سایت بهتر است که به جای تمرکز بر تعداد کلمات یک مقاله روی کیفیت و مفهوم مقاله مانور دهید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

6.    مدت زمان تحویل مقاله

یکی از مهمترین موضوعاتی که به صورت ویژه روی قیمت نوشتن مقاله تاثیر گذار است، مدت زمان تحویل مقاله می‌باشد. البته این موضوع به بستگی به تخصص و توانایی یک آژانس تولید محتوا دارد. زمانی که یک محتوا نویس تولید محتوای حرفه‌ای انجام می‌دهد، معمولا تمام تمرکز خود را به کار می‌گیرد تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را تحویل دهد. به صورت کلی مدت زمان تحویل یک مقاله 3000 کلمه 48 الی 72 ساعت می‌باشد. البته این موضع به نوع مقاله نیز بستگی دارد. با توجه به این موضوع بهتر است که فرد تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بهترین کیفیت خود را تقدیم کند.

اما زمانی که یک کارفرما قصد دارد که محتوای 1500 کلمه‌ای خود را چند ساعته تحویل بگیرید، کاملا طبیعی اس که قیمت محتوای آن نیز تفاوت کند. اما نکته بسیار مهم آن کیفیت محتوا است. زمانی که قیمت تولید محتوا در زیر 24 ساعت افزایش پیدا می‌کند. که محتوا نویس بتواند در کوتاهترین زمان ممکن محتوا خود را بدون افت کیفیت تحویل دهد. زمانی که یک محتوا در کوتاه مدت تحویل دهد و از طرفی پر از غلط املایی باشد و یا تحقیق کلمات کلیدی مناسبی انجام نگیرد، این محتوا ارزش ندارد. اگر کارفرما این محتوا را به صورت کامل کنسل کند، احتمال بازدهی بسیار بیشتری به دست آورد. با توجه به تمامی این نکات سعی کنید در زمان گفتگو بر سر تحویل مقاله حتما روی کیفیت آن نیز تاکید انجام دهید.

مدت زمان تحویل مقاله

7.    میزان تسلط و قدرت استفاده از هوش مصنوعی

معمولا افراد کمی در قیمت نوشتن مقاله به هوش مصنوعی و توانایی‌های آن توجه می‌کنند. از طرفی زمانی که از محتوای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، معمولا با الگوریتم‌های مختلف گوگل مورد حمله قرار می‌گیرند و محتوا بی کیفیت شناخته می‌شود. به نظر شما علت این موضوع در چیست؟ پاسخ بسیار ساده است. محتوا نویس نمی‌داند به چه نحوی از محتوا استفاده کند که اساس آن حفظ شود. از طرفی محتوا را به چه صورت سازماندهی کند که محتوا به درستی خود را نشان دهد. یک متخصص کانتنت مارکتینگ زمانی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کند، معمولا قیمت هر کلمه خود را بسیار بالاتر اعلام می‌کند. چون می‌تواند یک مفهوم ارائه شده توسط هوش مصنوعی را موتورهای جستجو به نحوی شخصی سازی کند که همه آن ها درک بالایی از محتوا داشته باشند.

به نوعی یک متخصص تولید محتوا معمولا زمان که محتوا را تولید می‌کند هر موتورهای جستجو به خوبی ان را درک می‌کنند و هم خواننده از مطالعه آن خواسته نمی‌شود. از طرفی نکته بسیار مهم آن در این است که استراتژی اصلی این محتوا توسط هوش مصنوعی پایه گذاری شده است. این موضوع بسیار مهم است و باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از هوش مصنوعی کانسپت را استخراج نمایید و از طرفی با توجه به قواعد و قوانین سئو داخلی آن را شخصی سازی کنید و سپس به دیگر مخاطبین خود ارائه دهید. در این صورت می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی از محتوای شخصی سازی با هوش مصنوعی به دست آورد. البته این بخش هنوز در ایران به درستی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. دلیل آن هم بر این است که خود سئو کار هنوز درکی از کانسپت مورد ارائه هوش مصنوعی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت نوشتن مقاله برای سایت پرداختیم. در صورتی که شما تولید کننده محتوا می‌باشید، می‌توانید نظر خود در مورد دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت مقاله با ما در میان بگذارید. از طرفی اگر شما تجربه سئو و یا کانتنت مارکتینگ حرفه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم که نظر خود را در مورد عوامل تاثیر گذار بر کیفیت مقاله با ما مطرح کنید. چرا که قیمت گذاری به عهده شرکت تولید محتوا  و یا سایت تولید محتوا است و می‌تواند پارامترهای مختلفی را دخیل کند.

در نهایت لازم است که استراتژی سئوکاران حرفه‌ای و قدیمی توجه نمایید. معمولا سئوکاران قدیمی زمانی که قرارداد سئو یک سایت را به صورت رسمی مورد بررسی قرار می‌دهند، بخش تولید محتوا را به صورت پویا مد نظر قرار می‌دهند. از طرفی این موضوع به آن ها کمک می‌کند که برای بودجه بندی سایت خود یک استراتژی مناسب در نظر بگیرند. با توجه به این موضوع آن ها می‌توانند، یک برنامه ریزی مناسب برای تولید محتوای سایت خود انجام دهند. از طرفی سرمایه گذاری روی محتوای یک سایت به معنی سرمایه گذاری موفق روی آینده و برندینگ سایت می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *