هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان

آموزش قوانین رانندگی در آلمان و اخذ گواهینامه

دسته بندی : کسب و کار
1399/10/28

آموزش قوانین رانندگی در آلمان

در این مطلب قصد داریم که با قوانین رانندگی در آلمان و همچنین قوانین و نحوه گرفتن گواهینامه در این کشور آشنا شویم. رانندگی در آلمان نسبت به بقیه ی کشورها از نظر قوانین و هزینه های جریمه رانندگی بسیار منظم تر است. مردم آلمان از نظر رعایت قوانین رانندگی و ترافیکی فرهنگ بالایی دارند که می توان نتیجه گرفت که این فرهنگ بالا از آموزش های درست و قوانین جریمه های بالای رانندگی نشات می گیرد در این پست سایت آموزشی برتر آموز با قوانین رانندگی در آلمان آشنا خواهیم شد.

کشور آلمان در صنعت خودروسازی در سطح جهانی بسیار مطرح است. خودروهایی مانند بنز، بی ام دبلیو و پورشه که از نظر طراحی صنعتی و موتور بسیار پیشرفته هستند در این کشور برای نخستین بار تولید شده اند. رانندگی در کشور آلمان دارای قوانین بسیار منظمی است و قوانین رانندگی در این کشور هر ده سال یکبار بازنویسی می شود و تمام کشورهای بزرگ از قوانین رانندگی این کشور الگو برداری می کنند. مثلا یکی از قوانینی که کشورهای دیگر هم از آن الگو برداری کرده اند، این است که در روز چراغ های خودرو که اصطلاحا به آن Daylight  می گویند روشن است. ویا در این کشور از بنزین های با کیفیت بالا استفاده می شود. شما برای رانندگی در آلمان و گرفتن مدرک باید آموزش زبان آلمانی را ببینید و به زبان این کشور مسلط شوید.

 

قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان

آلمان به عنوان اولین تولیدکننده خودرو در جهان شناخته می شود از این رو در سطح جهانی نیز قوانین رانندگی این کشور بسیار مورد توجه هستند

 

برخی از اصول و قوانین رانندگی در کشور آلمان

رانندگی در این کشور بسیار لذت بخش است چراکه اصول و قواعد بسیار منظمی نسبت به سایر کشور ها دارد. آزمون عملی و شهری رانندگی در این کشور با خودروهای بنز و بی ام دبلیو انجام می شود که شخص باید کار با دنده مکانیکی و اتومات را بلد باشد زیرا آزمون رانندگی با هر دو، انجام می شود. از قوانین رانندگی در آلمان میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اگر در حال رانندگی در آزاد راه باشید و ببینید که خودروی جلوی شما چراغ خطر خود را روشن کرده یعنی اینکه خودروی جلویی او توقف کرده و شما هم باید سریعا از سرعت خود بکاهید.

در صورتی که حادثه ای رخ دهد افراد ملزم به کمک رسانی هستند و اگر در آن شرایط اقدام به فیلم و عکس برداری کنند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

اگر در حال رانندگی در اتوبان های آلمان باشید و صدای آژیر خودروی امدادی را بشنوید سریعا باید راه را باز کنید چنانچه به آژیر توجه نکنید و راه را باز نکنید و آسیبی به فرد مصدوم برسد شما مقصر خواهید بود و باید جریمه سنگینی بپردازید که این جریمه ممکن است نقدی یا موجب زندانی شدن شما شود.

در روزهای سرد وبرفی رانندگان می بایست از تایرهای زمستانی استفاده کنند در غیر این صورت جریمه ای برای آنها دارد و چنانچه این خودروها باعث تصادف یا راه بندان شوند جریمه ی بالاتری باید بپردازند.

خودرو های رانندگان آلمانی باید برچسب تاییدیه  TUV داشته باشند و اشکالی در سیستم خودرو وجود نداشته باشد. تمام سرنشینان خودرو باید کمربند ایمنی خود را ببندند و برای کودکان نیز باید از صندلی مخصوص کودک استفاده کرد.

 

در اتوبان های آلمان رانندگان بطور منظم بین خطوط و حرکت میکنند و فرهنگ ترافیک را رعایت می کنند.

قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان

سرعت بدون محدودیت در اتوبان های آلمان؛ مکانی برای عاشقان سرعت

ویژگی جالب دیگر در اتوبان های کشور آلمان این است که اتوبان هایی وجود دارد که سرعت آزاد هستند یعنی می توان با سرعتی بالاتر از 200 کیلومتر رانندگی کرد بدون آنکه جریمه ای در کار باشد. خودروهایی که می توانند در این اتوبان ها حرکت کنند از بهترین خودروها هستند و از لحاظ تکنولوژی و خصوصیات فنی استانداردهای بالایی دارند. قبل از ورود به این اتوبان ها خودروها از نظر فنی و داشتن تجهیزات ایمنی و مناسب بررسی و تایید می شوند. تقریبا نصف اتوبان های آلمان سرعت آزاد هستند و نیمی دیگر محدودیت سرعت دارند

رانندگی در اتوبان های سرعت آزاد،  برای کسانی که به سرعت رانندگی کردن را دوست دارن تجربه بسیار لذت بخشی خواهد بود

 

آموزش اخذ گواهینامه در آلمان؛ یکی از معتبرترین گواهینامه ها در سطح بین المللی

اخذ گواهینامه در آلمان هزینه بالایی دارد البته در جاهای مختلف و با توجه به سطح مهارت و سرعت یادگیری افراد کمی متفاوت است. در آلمان فقط از طریق آموزشگاه های رانندگی می توانید به گرفتن و یا تعویض گواهینامه اقدام کنید و چنانچه بخواهید گواهینامه خود را تعویض کنید ابتدا باید توسط یکی از موسسه های مجاز گواهینامه خود را ترجمه کنید. البته تعویض گواهینامه ی ایرانی به آلمانی از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

برخی شرایط تعویض و یا اخذ گواهینامه در آلمان

یکی از شرایط قوانین رانندگی در آلمان در صورتی که شخصی گواهینامه بین الملل داشته باشد در صورت رفتن به آلمان تا 6 ماه بعد از ورود می تواند با این گواهینامه رانندگی کند. اگر از کشوری مثل ایران بخواهید مهاجرت کنید باید نسبت به تعویض گواهینامه خود اقدام کنید که در این صورت موظف به گذراندن آزمون عملی و آیین نامه هستید؛ اما کسانی که گواهینامه کشورهای اروپایی را دارند می توانند با همان گواهینامه در آلمان رانندگی کنند.

برای اخذ گواهینامه فرد علاوه بر گذراندن دوره های کمک های اولیه باید بتواند به پرسش های فنی و مکانیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی نیز پاسخ صحیح دهد علاوه بر آن در آزمون عملی رانندگی فرد باید مهارت رانندگی در شب رانندگی در مسیرهای شهری و اتوبان و در شرایط مختلف را داشته باشد. آزمون کسب گواهینامه دو مرحله ی تئوری و عملی دارد که شخص ابتدا باید در آزمون تئوری پذیرفته شود و بعد از قبولی به سراغ آزمون عملی برود. در سوالات تئوری به 30 سوال باید پاسخ دهد اگر نمره ی منفی او از ده بیشتر شود نمره قبولی کسب نخواهد کرد و مجددا باید در آزمون شرکت کند.

تعداد جلسات عملی که باید فرد شرکت کند بستگی به تشخیص مربی دارد. در هنگام آزمون عملی آزمون گیرنده علاوه بر توجه به حالات روحی فرد به رعایت اصول و قوانین رانندگی او نیز توجه دارد.

در آزمون عملی، مربی در کنار شما می نشیند و حالات روحی و همچنین رعایت کردن اصول و قوانین توسط شما را بررسی می کند.

قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان

شرط سنی برای اخذ گواهینامه در آلمان

سن قانونی برای اخذ گواهینامه رانندگی در آلمان برای پایه یک 21 سال و برای پایه دو 18 سال است. داشتن گواهینامه رانندگی در آلمان یکی از شرایط استخدام نیز می باشد. در هنگام رانندگی شما باید گواهینامه ی خود را به همراه داشته باشید تا اگر به مشکلی برخوردید و یا پلیس شما را متوقف کرد آن را ارائه دهید. هزینه ی اخذ گواهینامه در آلمان با توجه به آموزشگاه و تعداد جلساتی که آموزش دیده اید مشخص می شود ، که این مقدار می تواند تقریبا هزار یورو و یا بیشتر باشد.

در آلمان مانند کشور ما ایران حداقل سن قانونی برای دریافت گواهینامه پایه دو، هجده سال می باشد.

 

برخی از قوانین مربوط به سرعت رانندگی در آلمان

در خیابان های کشور آلمان سرعت مجاز در داخل شهر 50 کیلومتر و در برخی از مناطق مسکونی 30 کیلومتر است. و اما در اتوبان های بدون محدودیت سرعت، سرعت پیشنهادی تا 130 کیلومتر و گاهی بیشتر است. اگرچه در آلمان اتوبان های بدون محدودیت سرعت وجود دارد اما پلیس آلمان قوانین سخت گیرانه ای در این اتوبان ها نیز اعمال می کند از جمله اینکه لاین سمت چپ فقط برای سبقت است و حرکت ثابت در این لاین ممنوع است و دیگر اینکه اگر راننده ای از لاین سمت راست سبقت بگیرد جریمه ی سنگینی خواهد داشت.

 

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *