هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
To lose weight..

لاغری شکم با چند روش خارق العاده

دسته بندی : سلامت
1400/05/29

لاغری شکم یا لاغر کردن شکم جزء دغدغه های هر خانمی محسوب می شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که هرگاه به مراسم و جشن تولدی که دعوت می شوید یادتان میاید که باید خودتان را لاغر کنید تا لباس های زیبا اندازه تان شوند. روش های زیادی برای لاغری شکم وجود دارد اما شما باید بهترین راه را استفاده کنید چرا که کوچک ترین خطا ممکن است به اندام شما ضرر وارد کرده و سلامتی شما را به خطر بیاندازد. ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد داریم بهترین روش های لاغری شکم را به شما پیشنهاد کنیم. اگر جزء افرادی هستید که می خواهید شکم خود را لاغر و زیبایی حود را چند برابر کنید این مقاله را از دست ندهید.

To lose weight.

اول ببین دور شکمت چند سانته

قبل از این که شروع به لاغر کردن شکم کنید بهتر است دور شکم خود را اندازه بگیرید تا بهتر متوجه شوید که شکم ما چقد لاغر شده است. اگر خانم هستید و  عدد به دست آمده بالای 89 بود یعنی شما دارای چاقی شکم هستید اما اگر مرد هستید عدد بالا 101 سانتی متر نشان دهنده چاقی شکم شما می باشد.

انواع روش های لاغری شکم

حال می خواهیم شروع کنیم و یکی یکی روش های لاغری شکم را شرح دهیم. لازم به ذکر است که تمامی حواس خود را متمرکز کنید تا بتوانید همه روش های را به بهترین نحو انجام دهید.

لاغری شکم با انجام دادن حرکات ورزشی

یکی از روش هایی که به لاغری شکم کمک بسزایی می کند، ورزش کردن است برای این که شکمتان لاغر شود بهتر است دراز و نشست و دویدن روی تردمیل را زیاد انجام دهید. ورزش یکی از بهترین راه هایی است که شما را به اندام ایده التان می رساند. کافیست عزم خود را جذب کنید و تمامی ورزش ها را مرتب و با رعایت اصول انجام دهید. به یاد داشته باشید که بعضی از ورزش ها مانند دوچرخه سواری فقط عضله های شکم را تقویت می کنند و زیاد در آب کردن شکم تاثیر چندانی ندارند.

شما زمانی می توانید شکم خود را آب کرده و یک لاغری شکم شرین را تجریه کنید که در کنار ورزش کردن از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید. در ادامه به تمامی انواع حرکات هایی که می توانند به لاغری شکم شما کمک کنند پرداخته ایم.

لاغری شکم با انجام حرکات کرانچ

ابتدایی روش برای لاغر کردن شکم انجام حرکت کرانچ است. برای این کار کافیست روی زمین بنشینید و پاهای خود را ضربدری در روی هم قرار دهید. یک دمبل بردارید که زیاد سنگین نباشد سپس توسط همان دمبل از چپ به راست و برعکس بدن خود را بچرخانید. برای زودتر نتیجه دادن باید این حرکت را 3 روز در هفته در سه ست انجام دهید.

لاغری شکم با انجام حرکات پل معکوس

برای انجام حرکت پل معکوس باید به پشت بخوابید و زانوی خود را کمی خم کنید. کف پای خود را بر روی زمین قرار دهید و پای راست خود را کمی بالا ببرید. دست سمت چب خود را راست کرده و به سمت بالا به حرکت درارید. به یاد داشته باشید که دست راست باید پایین و در کنار بدنتان قرار گیرد. بدون این که بدن خود را تکان دهید، باسن و کتف قسمتی که از بدن که در بالا قرار دارد را به سمت راست حرکت دهید و همچنین دستی را که در بالا  نگه داشته اید را به سمت چپ کمی باز کنید. این حرکت باید تقریبا بین 10 الی 12 بار در روز انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

لاغری شکم با انجام حرکات پیلاتس

در این حرکت باید به پشت بخوابید . زانو ها را در حالت 90 درجه بگذارید و همچنین پاهای خود را کمی بالا بیاورید.  نفس خود را حبس کرده و شکمتان را به داخل بکشید. سپس دست های خود را به سمت بالای سر به حرکت درارید. نفس خود را رها کنید و دست هایتان را جلو بیاورید. در پایان باید پاهای خود را صاف کنید به شکلی که بدنتیان به شکل V انگلیسی تغییر کنید. این حرکت را می بایست 15 بار در روز انجام دهید.

لاغری شکم با انجام حرکات اگد به عقب

همانطور که اسم آن معلوم است باید حرکتی انجام دهید که انگار دارید به عقب لگد و فشار وارد می کنید. جهت انجام این حرکت باید چهار دست و پا خم شوید به طوری که انگشت های پا به سمت پایین جمع شوند. کمر خود را به خوبی صاف نگهدارید و عضلات شکم را منقبض کنید. یکی از زانوهای خود را تا جای بینی بالا بیاورید سپس با همان پایی که بالا آورده اید به سمت عقب لگد بزنید. به یاد داشته باشید که در این حرکت عضلات باسن باید به خوبی منقبض باشند. این حرکت را در در روز 8 مرتبه برای هر پا توصیه می کنیم.

لاغری شکم با کمک خوراکی ها

حتما با خود می گویید مگر می شود با کمک خوراکی ها هم لاغر شد. در پاسخ باید بگوییم بله

بعضی از خوراکی ها مانند سبزیجات ها از فیبر زیادی برخوردار هستند. فردی که از خوراکی های فیبر دار و آب دار استفاده می کند می تواند تا مدت ها سیر بماند و کمتر ترغیب به خوردن غذا شود. دیگر خوراکی هایی هم هستند مانند دارچین و فلفل که نقش چربی سوز را دارند و به آب کردن چربی های شکم کمک زیادی می کنند. این خوراکی ها از آنجایی که می توانند سرعت سوخت و ساز بدن را بالا ببرند می تواند شکم را لاغر کنند. اما به یاد داشته باشید که خوردن این خوراکی ها به تنهایی برای لاغری شکم اثر زیادی نخواهد داشت.

To lose weight

لاغری شکم با خوردن جو دوسر

از دیگر خوراکی هایی که مراحل لاغری شکم را تسریع می بخشد خوردن جو دوسر است. این خوراکی در گروه بهترین خوراکی ها جهت افزایش سوخت و ساز بدن می باشد. بهتر است از جو دوسر در هنگام صبحانه استفاده شود چرا که با خوردن آن در وعده صبحانه شما می توانید تا هنگام ناهار انرژی زیادی داشته باشید و سمت یخچال نروید.

لاغری شکم با مصرف بادام

بادام یک نوع پروتئین است که به راحتی می تواند جلوی گرسنگی فرد را بگیرد. به یاد داشته بشید که بادام چربی هم دارد اما چربی های آن از نوع سالم است و هیچ ضرری برایتان نخواهد داشت.

لاغری شکم توسط خوردن کاهو

همانطور که در بالا اشاره کردیم میوه ها و خوراکی هایی که آبدار بوده و از فیبر برخوردار هستند که می توانند ساعت ها شما را سیر نگهدارند. کاهو هم جز همین خوراکی است. وقتی که شما با خوردن خوراکی های سالم شکم خود را سیر می کنید، دیگر کمتر رغبت به خوردن هله هوله های ناسالم پیدا می کنید. در نتیجه می توانید شکم خود را تا حد زیادی لاغر کنید.

لاغری شکم با خوردن لوبیا

لوبیا از دسته غذاهایی است که هم فیبر دارد و هم پروتئین. این ماده خوراکی هم به شما کمک می کند تا ساعت طولانی تری سیر بمانید.

لاعری شکم با خوردن سرکه سیب

بهتر است بگوییم سرکه سیب یک چربی سوز بسیار قوی بوده که موجب تنظیم قند خون می شود. خوردن سرکه سب هم به شما کمک می کند که در هنگام روز دیگر احساس گرسنگی نکنید.

لاغری شکم با نوشیدن آب

شاید کمی برایتان عجیب باشد که با خوردن آب هم می شود لاغر شد؟ با خوردن آب باعث می شود سوخت ساز بدن شما بالا رود و بدن شما سم زدایی شود. برای این که آب بتواند تاثیر زیادی بر روی چربی های شکم داشته باشد باید چند نکته را رعایت کنید:

  • همیشه دو ساعت قبل از این که غذا میل کنید، آب بنوشید. این عمل باعث می شود معده شما تا حدودی پر شود و کمتر غذا بخورید.
  • سعی کنید آب طعم دار میل کنید. می توانید از یک تکه لیمو کمک بگیرید و آن را به آب اضافه کنید. با این کار هم میل به نوشیدن آب بیشتر می شود و هم سوخت و ساز بدن خود را افزایش خواهید داد.
  • آب خنک بنوشید. آب خنک به تنهایی می تواند سوخت و ساز بدن را چندین برابر افزایش دهد.
  • در نوشیدنی های خود تنوع ایجاد کنید. سعی کنید اگر همیشه از نوشابه های گازدار و پر از قند استفاده می کردید، حال که تصمیم به لاغر کردن شکم خود دارید، قهوه را جایگزین آن کنید.
  • چای سبز بخورید. چای سبز نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود که سوخت و ساز بدن را تا سطح زیادی افزایش می دهد.
  • از خوردن الکل اجتناب کنید. اگر تا به حال از الکل استفاده می کردید، وقت آن رسیده که مصرف آن را قطع کنید. خوردن الکل باعث می شود که سطح استرژون بدن افزایش پیدا کند و این امر باعث می شود همه چربی ها در قسمت شکم جمع شوند.

لاغری شکم با خوردن زردچوبه

بهتر است نام زردچوبه  را به آچار فرانسه تغییر دهیم. این ماده غذایی پر خاصیت باعث می شود تمامی التهابات بدن را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

لاغری شکن با خوردن آجیل

آچیل ها هم مانند بادام دارای چربی هستند که چربی آن از نوع مفید است. آجیل ها می توانند کلسترول بدن را تا حدودی کم کنند و احساس سیری در فرد ایجاد کنند.

لاغری شکم به کمک شکلات

شکلات ها منبع فیبر هستند. برای این که تاثیر شکلات را در لاغری شکم خود احساس کنید، کافیست یک تکه شکلات در دهان خود بگذارید. شکلات می تواند تا ساعات طولانی شما را سیر نگهدارد. ناگفته نماند که که مصرف شکلات تلخ تاثیر بیشتری در لاغری شکم خواهد داشت.

لاغر کرن شکم به کمک تغییر رفتارهای غلط

همه ما در زندگی از عادت های بدی برخوردار هستیم که ترک آن ها می تواند کمک زیادی به لاغری ما بکند. منظور از این که که عادت های بد را تغییر دهید هم آن است که به سمت سالم خوری بروید و به عادت های خوب راغب شوید. با استفاده از راهکار هایی که در ادامه برایتان شرح داده ایم به خوبی می توانید رفتار های بد خود را کنار گذارید.

To lose weight=

کالری زیاد بسوزایند

هرچه ببیشتر کالری بسوزانید باعث می شود زودتر لاغر شوید. حال برای این که بتوانید به خوبی کالری بسوزانید باید چن روش را به خوبی انجام دهید.

  1. وقتی در بیرون از منزل کار دارید، سعی کنید ماشین خود را دور از محلی که در آن جا کار دارید پارک کنید. با این عمل مجبور می شوید یک مقدار از راه را پیاده روی کنید.
  2. تا حد الامکان از دوچرخه به جای ماشین استفاده کنید.
  3. پله ها را جایگزین آسانسور و پله برقی کنید.
  4. بعد از این که غذایتان تمام شد کمی پیاده روی کنید و فورا به رخت خواب نروید.
  5. اگر در محل کارتان مدت زمان طولانی باید پشت میز بشینید، سعی کنید کمی بلند شوید و پیاده روی کنید.

استرس را از خود دور کنید

وجود استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود که برای بدن تا حدودی مفید و ضرروی است اما استرس بیش از حد و ترشح کورتیزول بیش از حد انتظار می تواند ضرر های زیادی به بدن شما وارد کند.

کلام آخر

در این مقاله از سایت برتر آموز سعی کردیم تمام عواملی که به لاغری شکم کمک می کنند را برایتان شرح دهیم. امیدواریم لذت کافی را برده باشید. از این که تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده : معصومه آغاز

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *