سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
محتوای ارگانیک

محتوای ارگانیک چیست؟ آموزش محتوای ارگانیک در این مقاله 2022

1401/01/24

بازاریابان می توانند انواع مختلفی از محتوا را برای ایجاد روابط با مشتریان، آموزش آنها در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت و ایجاد درآمد ایجاد کنند. این متخصصان اغلب از محتوای ارگانیک که به محتوای بدون پرداخت اشاره دارد، برای ارائه اطلاعات یا ارائه سرگرمی به مشتریان جدید یا موجود استفاده می کنند. اگر حرفه ای بازاریابی هستید، ممکن است بخواهید درباره محتوای ارگانیک بیشتر بدانید. در این مقاله، محتوای ارگانیک را توضیح می‌دهیم، مزایا و ویژگی‌های آن را شرح می‌دهیم، محتوای ارگانیک و پولی را با هم مقایسه می‌کنیم و نکاتی را برای کمک به شما برای توسعه مؤثر محتوای ارگانیک ارائه می‌کنیم.

محتوای ارگانیک چیست؟

محتوای ارگانیک هر محتوای بازاریابی بدون پرداختی است که مشتریان بالقوه و موجود می توانند به طور طبیعی پیدا کنند. به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات، بازاریابان می توانند محتوای ارگانیک را بدون هیچ هزینه ای برای دستیابی به مشتریان ایجاد کنند. نمونه هایی از محتوای ارگانیک شامل یک پست وبلاگ در وب سایت یک شرکت یا یک اینفوگرافیک ارسال شده در صفحات رسانه های اجتماعی یک شرکت است. هر مشتری که محتوای مرتبط را به صورت آنلاین جستجو می کند یا شرکتی را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند، ممکن است این نوع محتوا را بیابد. بازاریابان می توانند با تشویق مشتریان به اشتراک گذاری محتوای ارگانیک با دیگران، مانند دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود، دامنه دسترسی به محتوای ارگانیک را افزایش دهند.

مزایای محتوای ارگانیک

بازاریابان می توانند از محتوای ارگانیک به عنوان روشی کم هزینه برای آموزش مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شرکتشان استفاده کنند. این نوع محتوا می تواند مزایای زیادی برای بازاریابان داشته باشد. به طور خاص، می تواند به این متخصصان کمک کند:

  • ایجاد یک نام تجاری: این محتوا می تواند به بازاریابان کمک کند تا با ارائه محتوای آموزنده و جذاب در مورد موضوعات مرتبط با شرکت یا صنعت، یک برند ایجاد کنند.

  • صرفه جویی در هزینه: محتوای ارگانیک به بازاریابان این امکان را می دهد که بدون هیچ هزینه ای اطلاعات را با مشتریان به اشتراک بگذارند، که می تواند به آنها کمک کند در پول خود صرفه جویی کنند و از بودجه بازاریابی خود به روش های دیگر استفاده کنند.

  • بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو: بازاریابان اغلب در مورد کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای ارگانیک تحقیق می کنند، که می تواند به آنها کمک کند رتبه بندی موتورهای جستجو را برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری بهبود بخشند.

  • ایجاد روابط: این نوع محتوا می تواند به بازاریابان کمک کند تا با مشتریان بالقوه یا موجود ارتباط برقرار کنند، زیرا ممکن است محتوای ارگانیک را معتبر بدانند زیرا معمولاً برای آنها مرتبط و مفید است.

بازاریابی پولی در مقابل بازاریابی ارگانیک موضوعی غیر معمول نیست. اخیراً در کنفرانسی شرکت کردم که در آن سخنران گفت که رسانه های ارگانیک مرده اند. این تفسیر به راحتی می تواند اشتباه تفسیر شود و نیاز به توضیح دارد، زیرا به موضوعی تبدیل شده است که معمولاً در جلسات اخیر مشتری مورد بحث قرار می گیرد.

محتوای بازاریابی ارگانیک چیست؟

محتوای ارگانیک هر چیزی است که شما تولید می کنید و پرداختی ندارد و کاربران می توانند آن را از طریق جستجوی کلمه کلیدی پیدا کنند. این همچنین می تواند محتوای پست شده در نمایه رسانه های اجتماعی باشد که برای مخاطبان بزرگتر خارج از دنبال کنندگان اصلی تقویت نمی شود.

به اختصار،

  • شما یک موضوع را تعیین می کنید
  • کلمات کلیدی تحقیق
  • تولید محتوای غنی از کلمات کلیدی

و سپس،

  • کاربران در گوگل جستجو می کنند (بینگ، یاهو و غیره)
  • محتوای خود را بر اساس کیفیت پیدا کنید

در یک دنیای عالی، شما چنان محتوای شگفت‌انگیز غنی از کلمات کلیدی تولید می‌کنید که مشتری ایده‌آل شما به دامان شما می‌افتد، و شما در حال بستن سرنخ‌ها هستید. از آنجایی که محتوای ارگانیک هنوز بخش ارزشمندی از یک آمیخته بازاریابی است، اینجاست که نظراتی مانند «ارگانیک مرده است»، کسب‌وکارها را گیج می‌کند. این نمرده است. شرکت‌ها می‌خواهند از خط عبور کنند و در حال حاضر در مقابل کاربران قرار بگیرند.

کیف پول را بیرون بکشید > مستقیماً در سطل زباله قرار دهید

تا به حال، باید یاد بگیرید که پول همه مشکلات شما را حل نمی کند، هرچند کار را کمی آسان تر می کند. با این حال، ما در یک وضعیت بازاریابی فعلی هستیم که در آن یک آشکارساز بزرگ مزخرف وجود دارد، مردم. اسم آن را «طلوع نسل اخلاقی» یا «سوالات بیش از حد» بگذارید، اما مصرف‌کننده در حال حاضر نسبت به مصرف‌کننده متوسط ​​دهه‌های 50، 60 و 70 آگاه‌تر است. چرا اینطور است؟ توسعه‌دهندگان گوشی های هوشمند را سرزنش کنید که می‌توانند هر بیانیه‌ای را که از دهان شما در طبقه فروش بیرون می‌آید بررسی کنند. من نمونه ای از این نوع مصرف کننده هستم.

من، برای خانواده و دوستانم، ممکن است به نظر برسد که خریدهای ناگهانی قابل توجهی انجام می دهم، اما چیزی که آنها نمی بینند، دوره تحقیقاتی چند هفته ای است که زمانی اتفاق می افتد که من به محصول جدیدی علاقه مند می شوم که علاقه من را برانگیخته است. من خودم را مشتری مورد علاقه شما می دانم زیرا برای تأیید مجدد خرید من در آنجا هستم نه برای اطلاع. هر چند من یک کار انجام می دهم. من از شما سؤال خواهم کرد تا ببینم بر اساس دانش خود از محصول چقدر مزخرف هستید. (نکته حرفه ای: گفتن “نمی دانم، اما می توانم بفهمم” نشانه ضعف یا حماقت نیست.)

وقتی تبلیغات آموزنده‌ای را با پشتوانه صفحات فرود آموزنده یا محتوای ارگانیک تولید می‌کنید، متوجه می‌شوید که نرخ پاسخ شما از طرف کاربر نهایی می‌تواند بالاتر از شرکتی باشد که صرفاً تبلیغات را به کاربران فشار می‌دهد و احتمالاً نیاز به ارائه تخفیف برای جذب مشتریان دارد. . بنابراین، چرا بهتر از رقیب خود نباشید؟

اشباع بیش از حد و رقابت

من از شکستن آن متنفرم، اما تو خاص نیستی. حداقل نه برای گوگل، و نه قطعا برای کاربر نهایی که محتوای شما را هضم می کند. تا زمانی که به یک سرویس یا محصول انقلابی جدید برخورد نکرده باشید، احتمالاً با صدها نفر در سطح محلی، اگر نه هزاران نفر در سطح ملی، برای جلب توجه یک کاربر به رقابت خواهید پرداخت.

اینجاست که یک استراتژی محتوای با کیفیت می تواند برای شما مفید باشد. بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت استراتژی و برنامه‌ریزی محتوا را درک نمی‌کنند و به نوبه خود، بازدهی را که در یک پروژه وب‌سایت جدید انتظار دارند، مشاهده نمی‌کنند. محتوای وب سایت شما باید پیام برند، ارائه خدمات، فرآیند یا رویکرد منحصر به فرد شما را منتقل کند و کاربران را به اقدام هدایت کند. فقط به این دلیل که یک وب‌سایت ساده تک صفحه‌ای ایجاد کرده‌اید تا خودتان را آنلاین کنید، به این معنی نیست که آن‌ها خواهند آمد. کاربران می‌خواهند مجبور شوند، و می‌خواهند بازگشتی برای اقدام ببینند. بنابراین، برای جذب مشتری بالقوه خود چه کاری متفاوت انجام خواهید داد؟

تولید محتوای ارگانیک عالی

با استفاده از قدرت جریان کاری بازاریابی ایمیلی، می‌توانید محتوای ارگانیکی را که تولید می‌کنید استفاده کنید و با تبادل اطلاعات آن را ارتقا دهید. در اینجا یک مثال در دنیای واقعی است.

جو صاحب یک باشگاه ورزشی است و می خواهد اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت و تناسب اندام به مشتریان ارائه دهد. جو مجموعه ای از دانلودهای مبتنی بر تغذیه را برای مشتریان بالقوه خود ایجاد می کند.

علیرضا می خواهد در مورد تغذیه و نحوه اجرای آن در سبک زندگی جدیدش اطلاعات بیشتری کسب کند. علیرضا وب‌سایت آریا را پیدا می‌کند و می‌بیند که می‌تواند در ازای ارائه ایمیل خود در فرم تماس، یک فایل درباره تغذیه دانلود کند.

زمانی که به کاربر چیزی در ازای آن ارائه می شود (دوباره، نه همیشه یک کوپن)، احتمال بیشتری دارد که برخی اطلاعات شخصی را برای عبور از دروازه اطلاعات ارائه دهد. ممکن است فکر کنید که یک ایمیل ارزشمند نیست، اما آن ایمیل می تواند تنها اطلاعاتی باشد که از طریق بازاریابی قطره ای به مشتری ارزشمندی تبدیل می شود.

بازاریابی با حسن نیت

من در اینجا برای مرجع سریع این را به دو بخش تقسیم می کنم.

من به تازگی یک کسب و کار راه اندازی کرده ام و وقت زیادی در اختیار دارم

  1. اکسل را باز کنید و یک فایل اکسل جدید بسازید
  2. ستون های زیر را برچسب گذاری کنید: تاریخ، موضوع، شرح پست
  3. موضوعاتی را توسعه دهید که به خدمات یا کمپین شما مربوط می شود
  4. نوشتن را دریافت کنید
  5. به نوشتن ادامه دهید
  6. درک کنید این بازی طولانی است

کیفیت محتوای ارگانیک خوب

در حالی که محتوای ارگانیک می تواند بر اساس نحوه استفاده بازاریابان از آن متفاوت باشد، این نوع محتوا اغلب دارای ویژگی های مشترکی است تا آن را از انواع دیگر محتوای بازاریابی متمایز کند. در اینجا برخی از ویژگی های محتوای ارگانیک خوب آورده شده است:

آموزنده

در حالی که محتوای ارگانیک می تواند اهداف مختلفی داشته باشد، اغلب برای شخصی که آن را مشاهده می کند آموزنده و مفید است. این نوع محتوا معمولاً به دنبال پاسخ به سؤالات رایج یا آموزش مشتریان در مورد یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، یک متخصص بازاریابی در یک شرکت مبلمان ممکن است یک پست وبلاگی ارگانیک درباره نحوه تعیین محل قرارگیری مبلمان در اتاق نشیمن بنویسد. این نوع محتوای آموزنده و همیشه سبز می تواند به بازاریابان کمک کند تا با پیش بینی سوالات و ارائه پاسخ به مشتریان بالقوه دست یابند.

معتبر

محتوای ارگانیک معمولاً یک شرکت را به عنوان منبع معتبر اطلاعات در مورد یک موضوع ایجاد می کند. برای ارائه دانش به مشتریان فعلی یا بالقوه، از تخصص یک شرکت در یک زمینه خاص استفاده می کند. به عنوان مثال، یک باشگاه ورزشی ممکن است یک بخش پرسش و پاسخ در وب سایت خود داشته باشد که در آن مربیان به سوالات متداول در مورد تغذیه سالم و ورزش پاسخ می دهند. ایجاد محتوای ارگانیک معتبر می تواند اعتماد شرکت را به محصولات یا خدمات خود منتقل کند و به بازاریابان کمک کند تا با مشتریان بالقوه اعتماد کنند.

درگیر کننده

بسیاری از بازاریابان برای ایجاد محتوای ارگانیک جذاب تلاش می کنند تا بتوانند با مشتریان تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی در یک رستوران ممکن است پست‌هایی ایجاد کند که بازدیدکنندگان را تشویق کند تا عکس‌های وعده‌های غذایی خود را در نظرات به اشتراک بگذارند. محتوای جذاب اغلب توجه مشتریان فعلی یا بالقوه را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند که به مطالعه یا دنبال کردن یک شرکت در رسانه های اجتماعی ادامه دهند. محتوای جذاب به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به مخاطبان بیشتری دست یابند.

مشتری محور

محتوای ارگانیک معمولاً مشتری محور است. در تلاش است تا مشتریان را آگاه یا سرگرم کند تا تجربه مثبتی برای آنها ایجاد کند. این نوع محتوا اغلب با ارائه راه حلی برای یک مشکل یا پاسخ به سؤالات آنها در مورد یک موضوع، ارزشی برای مشتریان فراهم می کند. بازاریابان می توانند محتوای ارگانیک متمرکز بر مشتری ایجاد کنند تا دلایلی را که محصولات یا خدمات یک شرکت می تواند برای مشتریان مفید باشد را بیان کنند. محتوای ارگانیک خوب می تواند به بازاریابان کمک کند تا با ارائه اطلاعات ارزشمند و مرتبط، روابط خود را با مشتریان جدید یا موجود توسعه دهند.

محتوای ارگانیک در مقابل محتوای پولی

در حالی که محتوای ارگانیک شباهت هایی با محتوای پولی دارد، این دو نوع محتوای بازاریابی دارای تفاوت های کلیدی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. درک این تفاوت ها می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید از چه نوع محتوایی برای تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. در اینجا مقایسه محتوای ارگانیک با محتوای پولی وجود دارد تا به شما کمک کند استراتژی مناسبی را برای کمپین بازاریابی خود انتخاب کنید:

تعریف

در حالی که محتوای ارگانیک هر محتوای بازاریابی بدون پرداخت است، محتوای پولی به این اشاره دارد که بازاریابان محتوا به پلتفرم های دیگر برای تبلیغ پرداخت می کنند. آنها پول می پردازند تا این محتوا بین مخاطبان هدفی که ممکن است به محصولات یا خدمات یک شرکت علاقه مند باشند، توزیع شود. به عنوان مثال، محتوای پولی در رسانه‌های اجتماعی به یک پست حمایت‌شده اشاره دارد، که به بازاریابان اجازه می‌دهد جمعیت‌شناسی خاصی را که می‌خواهند هدف قرار دهند انتخاب کنند تا بتوانند به مخاطبان بیشتری دست یابند. هزینه محتوای پولی می تواند بسته به پلت فرم متفاوت باشد. به عنوان مثال، تبلیغات وب سایت معمولاً دارای یک مدل هزینه به ازای کلیک هستند، که در آن شرکت ها برای هر کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت می کنند.

اهداف

بازاریابان معمولاً هنگام تولید محتوای ارگانیک یا پولی اهداف متفاوتی دارند. بازاریابان ممکن است محتوای ارگانیک را برای آموزش مشتریان بالقوه و ایجاد اعتبار یک شرکت ایجاد کنند. این محتوا اغلب به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریانی که شرکت را معتبر می دانند، روابط بلندمدت ایجاد کنند. در مقابل، بازاریابان معمولاً از محتوای پولی برای دستیابی سریعتر به مشتریان استفاده می کنند. هدف این نوع محتوای بازاریابی افزایش بازگشت سرمایه شرکت در بازه زمانی کوتاه با هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. بازاریابان ممکن است از محتوای پولی برای جذب مشتریان جدید و کمک به شرکت در رسیدن به اهداف فروش خود استفاده کنند.

انواع

انواع مختلفی از محتوای بازاریابی ارگانیک و پولی وجود دارد. هنگام توسعه محتوای ارگانیک، بازاریابان معمولاً از پست‌های وبلاگ، صفحات فرود در وب‌سایت‌ها، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوهای آموزشی استفاده می‌کنند. هنگامی که مشتریان به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع هستند، این محتوا اغلب در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. بازاریابان ایجاد محتوای پولی معمولاً از تبلیغات یا رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. آن‌ها می‌توانند این نوع محتوا را برای گسترش دامنه یک شرکت تبلیغ کنند. گاهی اوقات، انواع محتوای ارگانیک و پولی ممکن است تلاقی داشته باشند. به عنوان مثال، یک بازاریاب ممکن است یک پست حمایت شده در رسانه های اجتماعی ایجاد کند که به یک مقاله همیشه سبز در وب سایت شرکت پیوند می دهد.

بودجه

محتوای پولی به بازاریابان نیاز دارد که بودجه ای ایجاد کنند تا بتوانند محتوا را تبلیغ کنند. آنها به پلتفرم ها پول می پردازند تا محتوای خود را به مخاطبان خاصی نشان دهند. هزینه محتوای پولی بر اساس پلتفرم می‌تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین برای بازاریابان مهم است که پلتفرم‌ها را با دقت انتخاب کنند تا در بودجه خود باقی بمانند. در حالی که محتوای ارگانیک هزینه ای برای تبلیغ محتوا ندارد، اما همچنان برای بازاریابان مفید است که برای این نوع محتوا بودجه داشته باشند. بودجه برای محتوای ارگانیک ممکن است شامل زمانی باشد که یک بازاریاب برای ایجاد محتوا، توزیع آن و نظارت بر نتایج آن نیاز دارد.

نکاتی برای تولید محتوای ارگانیک

در اینجا چند نکته برای کمک به توسعه محتوای ارگانیک برای کمپین بازاریابی خود آورده شده است:

پلتفرم های تحقیقاتی

هنگام ایجاد محتوای ارگانیک، تحقیق در مورد پلتفرم‌ها بسیار مهم است تا بتوانید محتوای خود را در جایی قرار دهید که مشتریان احتمالاً آن را ببینند. مخاطبان هدف شرکت را در نظر بگیرید و نحوه یافتن محتوا را مشخص کنید. از این اطلاعات برای تحقیق در مورد پلتفرم های مختلف استفاده کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید محتوای ارگانیک خود را کجا بازاریابی کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک خبرنامه الکترونیکی با نرخ باز شدن بالا دارد، می‌توانید پیوندهایی به صفحه وب‌سایت اضافه کنید تا مشتریان را تشویق به مشاهده این محتوای ارگانیک کنید.

روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید

کمپین های بازاریابی با محتوای ارگانیک باکیفیت می توانند به شما کمک کنند تا تاثیرات مثبتی بر مشتریان فعلی یا بالقوه ایجاد کنید. بر ایجاد محتوایی تمرکز کنید که به سؤالات پاسخ می دهد، راه حل ارائه می دهد و مشتریان را در مورد موضوعات خاص آگاه می کند. از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در رتبه بندی موتورهای جستجو ظاهر می شود. با ساده کردن موضوعات پیچیده یا ارائه تصاویر بصری برای افزایش درک آنها، مشاهده و اشتراک گذاری محتوای ارگانیک را برای مشتریان آسان کنید. محتوای ارگانیک با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان دسترسی پیدا کنید و آنها را تشویق کنید تا این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نتایج را اندازه گیری کنید

مهم است که نتایج محتوای ارگانیک خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید اثربخشی آن را تعیین کنید. از منابعی مانند وب یا ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای کمک به ارزیابی این محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید ترافیک آنلاین یک پست وبلاگ را در یک دوره یک ماهه بررسی کنید. مناطقی را که می‌توانید این محتوا را برای گسترش دامنه آن بهبود ببخشید، مانند استفاده از کلمات کلیدی مختلف، شناسایی کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.