هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش بازاریابی ویدئویی

مزایای بازاریابی ویدئویی، 18 مزیت عمده برای بازاریابی ویدئویی در 1401

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/02/02

در عصر یوتیوب، لایوهای زنده، استوری اینستاگرام، وبینارها و فراتر از آن، واضح است که محتوای ویدیویی برترین شیوه بازاریابی است.

همچنین واضح است که هر سال، بیشتر و بیشتر بازاریابان محتوا مزایای قانع‌کننده بی‌شمار گنجاندن محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تشخیص می‌دهند.

بازاریابی محتوای ویدیویی از تبلیغات یک محصول یا خدمات، افزایش تعامل با مشتریان یا گسترش دامنه دسترسی آنها در رسانه های اجتماعی، سازگار، در دسترس است و در صورت انجام صحیح می تواند به شما برتری قدرتمندی نسبت به رقبای خود بدهد.

با محتوای بسیار زیادی که باید با آن رقابت کنید، مهم است که محتوای شما با بیشترین پتانسیل بهینه سازی شده باشد و تعادل مناسبی برای دستیابی به مشتریان و جلب توجه آنها ایجاد کند. کسب‌وکاری که از بازاریابی ویدئویی به طور موثر استفاده می‌کند می‌تواند باعث فروش، تبدیل و تصویر برند شود.

با این حال، یک استراتژی بازاریابی ویدئویی ضعیف می‌تواند برای کسب‌وکارها فاجعه‌بار باشد. این می تواند باعث شود که مصرف کنندگان برند شما را غیرقابل اعتماد یا بدتر از آن یک مزاحم بدانند – و باعث شود آنها به سرعت به سمت رقبا روی بیاورند.

به عنوان آژانسی که تولید ویدیو انجام می دهد، می دانیم که دنیای ویدیوهای آنلاین می تواند دلهره آور باشد، اما همچنین می دانیم که مزایای بازاریابی ویدیویی بی پایان است و می خواهیم به شما کمک کنیم تا به آنجا برسید!

به همین دلیل است که ما 9 مورد از بهترین مزایای استفاده از محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی شما را گردآوری کرده ایم. در زیر، بینش‌های کلیدی را در مورد راه‌هایی که محتوای ویدیویی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند – از بینش مخاطبان گرفته تا آمارهای کلیدی و فراتر از آن، پیدا خواهید کرد.

دلیل شماره 1 – مصرف کنندگان و محتوای ویدیویی

اگر متقاعد نشده اید که بازاریابی ویدیویی سودمند یا ارزشمند است، شاید این آمار ممکن است نظر شما را تغییر دهد: محتوای ویدیویی 11٪ از کل محتوای آپلود شده در فیس بوک را تشکیل می دهد و روزانه میلیارد بازدید دارد – و این قبل از بررسی فیس بوک است. Live و ویژگی های داستان آن.

مطالعات موردی اخیر نشان می دهد که نه تنها یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل است، بلکه به این نتیجه رسید که یوتیوب دومین وب سایت محبوب در سراسر جهان است، با زمان تخمینی صرف تماشای محتوای ویدئویی روزانه با ساعت 1 میلیارد ساعت.

حقیقت ساده این است که مردم عاشق تماشای ویدیو هستند. آنها در دسترس، سرگرم کننده و اغلب آموزشی هستند. برای اولین بار در لیست مزایای بازاریابی ویدیویی، مخاطبان فوق العاده زیادی را در نظر بگیرید که منتظر شنیدن بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما هستند.

با استفاده نکردن از بازاریابی محتوای ویدیویی، بازاریابان می توانند انتظار داشته باشند که مخاطبان زیادی را از دست بدهند – از دست دادن سود بالقوه در این فرآیند.

دلیل شماره 2 – محتوای ویدیویی می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد

بله شما آن را درست خواندید. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که افزودن ویدیو به صفحه محصول یا خدمات شما می تواند خرید را تا 144 درصد افزایش دهد.

یک راه عالی برای استفاده از محتوای ویدیویی در صفحه فرود محصول یا خدمات، «ویدیوی توضیح دهنده» است. این فرصتی برای مشتری است که یک ویدیوی کوتاه را تماشا کند تا همه چیز را در مورد آنچه محصول یا خدمات شما انجام می دهد، معمولاً به روشی چشم نواز یا سرگرم کننده، بیاموزد.

در اینجا نگه داشتن انگشت روی نبض مفید است. محتوای ویدیو به طور مداوم در حال تغییر است. روندهای کلیدی که در حال حاضر باید در نظر گرفته شوند شامل یک ویدیوی محصول (نمایشی زنده از محصول یا خدمات شما) و بررسی محصول است – اما بعداً در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

این محتوا برای مشتریان جذاب است و با گنجاندن آنها در صفحات محصول و خدمات، می‌توانید تبدیل‌ها را افزایش دهید و فروش را بیش از آنچه انتظار دارید افزایش دهید.

دلیل شماره 3 – ویدیو می تواند روابط بین یک برند و مشتریان خود را ایجاد کند

ما قبلاً می دانیم که مردم تماشای ویدیوها را دوست دارند و محتوای ویدیویی مسئول افزایش فروش است، اما موارد بیشتری وجود دارد.

محتوای مناسب می تواند باعث ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبان شما شود و به برند شما جنبه ای از قابلیت اطمینان، اعتماد و صداقت بدهد – ارزش هایی که برای مصرف کنندگانی که به دنبال ارتباط با یک تجارت هستند مهم است.

بررسی های خارجی ابزار عالی برای بررسی بازاریابان است.

در همکاری با یک اینفلوئنسر محبوب برای بررسی محصول یا خدمات خود، نه تنها صداقت و اعتماد را با بینندگان افزایش می دهید، بلکه اطلاعات کسب و کار خود را از طریق تأثیرگذاران محبوب منتشر می کنید.

دلیل شماره 4 – گوگل محتوای ویدئویی بهینه شده را دوست دارد

علاوه بر اینکه ویدیوها اجزای عالی در بسیاری از کمپین‌های بازاریابی هستند و ابزاری عالی برای ارائه اطلاعات هستند، یکی دیگر از مزایای عالی که بازاریابان دوست دارند حول رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجوی شما می‌چرخد.

اگر برای اطمینان از سئوی محتوای ویدئویی خود، با یک تصویر کوچک عالی و مرتبط، عنوان چشم نواز و محتوای با کیفیت خوب، وقت بگذارید، ویدئوها می توانند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما وارد کنند و رتبه شما را افزایش دهند و بازدیدها را به دست آورند. در این فرآیند

همانطور که در اینجا می بینید، گوگل دوست دارد ویدیوها (به ویژه از یوتیوب) را در صفحه 1 برای تعداد زیادی کلمات کلیدی با هدف نشان دهد.

در یوتیوب، می‌توانید پیوندهایی به بخش‌های حیاتی وب‌سایت خود، مانند صفحات فرود، وارد کردن مشتریان خارجی به طور مستقیم به جایی که می‌خواهید باشند و رشد ارگانیک را به طور همزمان (که موتورهای جستجو دوست دارند) ایجاد کنید.

اما کلید در اینجا در تعادل است.

اگر تعداد زیادی لینک یا تعداد زیادی CTA اضافه کنید، ممکن است مصرف کننده احساس کند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. همه ما چنین ویدیوهایی را دیده ایم. آنها به سرعت غیر مفید، آزاردهنده می شوند و می توانند بینندگان را کاملاً منصرف کنند تا دوباره شما را در نظر نگیرند.

دلیل شماره 5 – قبل از شروع رقابت خود وارد شوید

در حال حاضر، 92 درصد از بازاریابان دیجیتال معتقدند که محتوای ویدیویی بخش مهمی از استراتژی آنها است. این میزان از 78 درصد در سال 2015 افزایش یافته است، و مطمئناً بیشتر و بیشتر حرفه‌ای‌ها متوجه کوهی از مزایای ویدیوها برای کمپین می‌شوند.

هیچ چیز بدتر از ایجاد یک ویدیوی قاتل نیست که از بهترین شیوه ها و روش ها پیروی می کند، فقط تماشای آن به دلیل تعداد ویدیوهایی که قبلاً وجود دارد خفه می شود.

به همین دلیل است که حرکت سریع و متمایز شدن از جمعیت، حک کردن هویتی که قابل تشخیص است مهم است.

همانطور که گفته شد، مهم است که ویدیو پس از ویدیو با محتوای متوسط ​​پخش نشود. محتوای کمتر و با کیفیت خوب با تعداد بازدید زیاد، به مراتب بهتر از کل ویدیوها با حداقل بازدید است.

ایجاد محتوای ویدیویی نیاز به استراتژی دارد، زیرا محتوای با کیفیت معمولی دید را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند قبل از اینکه بینندگان به سراغ رقبا بروند، منبع قابل اعتمادی شناخته شوید.

دلیل شماره 6 – آینده ویدیو روشن است

همانطور که تکنولوژی به تغییر و تغییر ادامه می دهد، روش استفاده از آن نیز تغییر می کند. برای محتوای ویدیویی، این بدان معناست که فرم‌های بیشتری از همیشه برای جذب بینندگان و پذیرش شما و شرکتتان وجود دارد.

از یک به یک ویدیوهای بازاریابی گرفته تا پخش زنده، مهم است که در نظر داشته باشید که چگونه می‌توان ویدیوها را برای ایجاد بیشترین تأثیر به کار برد. با در اختیار داشتن آینده VR، AR، و سرویس‌های پخش، اکنون زمان مناسبی است تا با محتوای ویدیویی وارد میدان شوید و از جدیدترین روش‌هایی که می‌توانید پیام خود را به مردم برسانید به‌روز باشید.

دلیل شماره 7 – بازاریابی ویدئویی در هر مکان و هر زمان در دسترس است

ویدیو فقط سازگار و جذاب نیست. همچنین مصرف آن هم در دسکتاپ و هم در حال حرکت آسان است.

با ظهور فیس بوک و یوتیوب به عنوان یک پلت فرم تلفن همراه، بر کسی پوشیده نیست که مردم ترجیح می دهند ویدیوها را در حال حرکت تماشا کنند. بازدیدهای ویدیویی موبایل از سال 2013 تا کنون 233 درصد افزایش یافته است و این میزان همواره در حال افزایش است. به طور همزمان، یوتیوب گزارش داده است که مصرف ویدیوی تلفن همراه هر سال 100٪ افزایش می یابد.

با محتوای ویدیویی که در هر جایی قابل دسترسی است، و حتی برای تنبل ترین بینندگان بالقوه جذاب است، این یک ابزار بازاریابی حیاتی برای دستیابی به پایگاه مشتریان بزرگ در هر زمان است.

دلیل شماره 8 – بهترین دوست ایمیل

در دنیای پر سرعت امروز، حتی واداشتن خواننده به باز کردن ایمیل می تواند چالش بزرگی باشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که صرفاً قرار دادن «ویدئو» در موضوع می‌تواند CTR شما را بین 200 تا 300 درصد افزایش دهد.

به همین دلیل است که بیشتر و بیشتر بازاریابان محتوای ویدیویی را در کمپین‌های ایمیل خود اضافه می‌کنند – این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد، از نمایش کالایی که مشتری رها کرده است تا ایمیلی برای اولین بار که مشتری از آنها استقبال می‌کند و ایجاد رابطه می‌کند.

یک ویدیوی خوب در استراتژی ایمیل شما می تواند به تعامل، اطلاع رسانی و متقاعدسازی کمک کند. ما قبلاً می دانیم که مردم تماشای ویدیوها را به هر نوع رسانه دیگری ترجیح می دهند، پس چرا از آن به نفع خود استفاده نکنید و آن را با سایر تلاش های بازاریابی خود نیز ترکیب نکنید.

دلیل شماره 9 – ویدیوها به اشتراک گذاشته می شوند

خواه فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا یوتیوب باشد، ویدیو به طور مداوم در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود – دید و بازدیدهای شما را بدون هیچ تلاش اضافی افزایش می دهد.

نگاهی به چند آمار در مورد نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی ویدئویی موثر بیندازید.

  • توییت‌های دارای ویدئو 10 برابر بیشتر از توئیت‌های بدون ویدئو مشارکت دارند – و توییت‌های تبلیغاتی با ویدئو بیش از 50 درصد در هزینه هر تعامل صرفه‌جویی می‌کنند.
  • کاربران لینکدین 20 برابر بیشتر از هر نوع پست دیگری یک ویدیو را در این پلتفرم به اشتراک می گذارند
  • کاربران پینترست می گویند پس از مشاهده یک ویدیوی سفارشی در پلتفرم، احتمال خرید آنها 2.6 برابر بیشتر است.
  • مردم بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در اینستاگرام با ویدیو درگیر می شوند

10. مشتریان بیشتری در حال تماشای ویدیو هستند

محتوای ویدیویی به سرعت در حال رشد، مرتبط و لذت بخش است. در زمان نگارش این مقاله، دومین موتور جستجوی بزرگ در سراسر جهان یوتیوب است، درست پس از گوگل. تقریباً 1.9 میلیارد کاربر ماهانه در یوتیوب وجود دارد – تعداد بسیار زیاد. این تقریباً یک سوم کل کاربران اینترنت است و نشان دهنده بیش از یک میلیارد ساعت ویدیوی تماشای روزانه است.

چیزی که من سعی دارم منتقل کنم اندازه بازاری است که در مورد آن صحبت می کنیم. شما این فرصت را دارید که با استفاده از بازاریابی ویدئویی در استراتژی خود، از مجموعه عظیمی از مشتریان بالقوه بهره ببرید.

من نمی گویم که قرار است روزانه بیش از یک میلیارد ساعت محتوای تماشایی داشته باشید، اما اگر از روند ویدیویی استفاده کنید، تعامل بسیار بیشتری خواهید دید. به عنوان مثال، نشان داده شده است که افزودن ویدیو به صفحات محصول شما می تواند خرید را تا 144 درصد افزایش دهد.

پس بازار هدف شما کیست؟ افراد 18 تا 34 ساله بیشتر از هر کس دیگری محتوای ویدیویی تماشا می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که اگر مخاطبان شما ویدیوهای مسن‌تر هستند، همچنان نباید بخش کلیدی استراتژی شما باشد.

11. ویدئو مکمل استراتژی های بازاریابی است

چیزی که در مورد بازاریابی ویدیویی عالی است این است که می تواند استراتژی بازاریابی فعلی شما را کاملاً تکمیل کند.

اگر در حال حاضر وبلاگ‌های هفتگی را انجام می‌دهید، می‌توانید آن وبلاگ‌ها را به فرمت ویدیویی تبدیل کنید یا حتی محتوای بیشتری را در قالب ویدیو اضافه کنید.

می‌توان از وبلاگ‌های راهنما مفید به ویدیوهای آموزش تبدیل کرد. این به مخاطبان شما راه دیگری برای تعامل با شما ارائه می دهد و محتوای شما را به قالب محبوب دیگری ترجمه می کند.

12. ویدیوهای بهینه شده به راحتی توسط گوگل پیدا می شوند

اگر برای ایجاد و بهینه سازی ویدیوهای خود برای موتورهای جستجو وقت بگذارید، می توانید ترافیک ارگانیک را برای آنها به ارمغان بیاورید. این به معنای انتخاب پلتفرم ویدیویی مناسب، ایجاد یک تصویر کوچک جذاب، اطمینان از مرتبط بودن صفحه‌ای که در آن قرار دارد و SEO بهینه‌سازی شده است، نوشتن عناوین و توضیحات چشم‌گیر… موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما ارزش تلاش را دارد.

اگر در حال آپلود محتوا در YouTube هستید، می توانید پیوندهایی را در ویدیوها و توضیحات ویدیوی خود قرار دهید. این فقط نمونه دیگری از این است که چگونه ویدیو می تواند به آوردن افراد به وب سایت شما کمک کند.

لینک ها می توانند قیمتی داشته باشند. در ویدیوهای خود لینک یا تبلیغات زیادی قرار ندهید. اگر بیننده احساس کند با تبلیغات مزاحم می شود، در برابر تلاش های بازاریابی شما مقاومت بیشتری نشان می دهد و حتی شما را به عنوان یک مزاحم می بیند. این راه ورودی نیست.

علاوه بر این، با وجود هوش مصنوعی که قادر به رونویسی صدای ویدیویی است، موتورهای جستجو می توانند از این رونویسی ها برای کشف آسان ویدیوهای مرتبط بر اساس جستجو استفاده کنند.

13. کمک های ویدئویی با برندسازی و اعتماد مصرف کننده

ویدئو می تواند ارتباط شخصی، جامع و جذابی را سریعتر از کپی ایجاد کند. اما، این دو رسانه باید در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند تا سازمان شما را مفید، آگاه و انسانی معرفی کنند. ویدیو به دو مورد آخر کمک زیادی می کند.

اگر محتوای اضافی را که توسط خودتان، همکاران یا کارمندانتان به شیوه‌ای واقعی و ساده ارائه می‌شود، ارائه دهید، به احتمال زیاد اعتماد ایجاد می‌کنید. این همان چیزی است که بازاریابی درونگرا در مورد آن است – ایجاد اعتماد مصرف کننده و استفاده از آن برای ایجاد روابط. در پایان روز، ما اینجا برای فروش نیستیم، ما برای آموزش آمده ایم.

14. استفاده از ویدئو نشان می دهد که شما با زمان همراه هستید

بازاریابی ویدئویی ورودی ابزاری مدرن برای تبلیغ کسب و کار شما است. مشتریان از کسب‌وکارهایی که به‌روز هستند قدردانی می‌کنند، زیرا به این معنی است که هنوز مرتبط هستند. آنها هنوز هم انگشتان خود را روی نبض فرهنگ مدرن نگه می دارند.

بعلاوه، این روزها حتی نیازی نیست که ویدئو معمولی باشد. با فناوری‌های جدید مانند ویدیوی زنده، ویژگی «داستان‌ها» در فیس‌بوک و اینستاگرام، فیلترهای ویدیو و موارد دیگر، دیگر از شما انتظار نمی‌رود که فقط روایت‌های ساده خلق کنید. حتی می‌توانید واقعیت مجازی را به‌عنوان یک تجربه ویدیویی همهجانبه کشف کنید، و 64 درصد از بازاریابان می‌گویند که این یک استراتژی موفق برای آنها بوده است.

15. با استفاده از ویدئو، مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید دارند

افراد بیشتری برای سرگرم شدن و یادگیری به YouTube می روند. برخی از افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید به YouTube مراجعه می کنند. بررسی های محصول ویدیویی محبوب هستند زیرا در مقایسه با یک تبلیغ، بینشی از محصول ارائه می دهند و معمولاً صادقانه هستند.

این همچنین برای ویدیوهای محصول تعبیه شده در صفحات محصول واقعی در سایت شما کار می کند. تقریباً 50 درصد از کاربران اینترنت قبل از خرید به دنبال ویدیوهای مرتبط با محصول می‌گردند و از هر پنج مصرف‌کننده چهار نفر می‌گویند نمایش‌های نمایشی محصول مفید بودند.

ویدیوهای محصولات و خدمات شما مفید هستند. همچنین این امکان وجود دارد که ولاگرها، اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها محصولات شما را در حساب های رسانه اجتماعی خاص خود بررسی کنند.

با توجه به اینکه بازاریابی اینفلوئنسر سریعترین کانال جذب مشتری آنلاین است، منطقی است که سعی کنید محصولات خود را توسط افراد مرتبط با صنعت بررسی کنید. آنها به افزایش مخاطبان شما و ایجاد ROI بسیار چشمگیر برای تلاش های شما کمک می کنند.

16. لایو به طور فزاینده ای محبوب است

لایو زنده از طریق فیس بوک و اینستاگرام لایو توسط مشاغل و افراد مشهور به طور یکسان مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از مزایای عمده بازاریابی ویدئویی زنده این است که افراد را تشویق می کند تا درگیر شوند و نظرات خود را ارسال کنند. این تعامل افراد را درگیر می کند. در فیس بوک لایو، شخص یا افراد ضبط شده می توانند نظرات را ببینند و پاسخ دهند.

به طور مشابه، اینستاگرام IGTV را راه‌اندازی کرد، جایی که می‌توان ویدیوهای یک ساعته را به جای استفاده از استوری‌هایی که محدودیت زمانی دارند، آپلود کرد. با توجه به اینکه افراد بیشتری در حال حرکت از محتوای ویدیویی استفاده می کنند و تلفن خود را در حالت “عمودی” تماشا می کنند، IGTV یک راه عالی برای بهره مندی از این روند رو به رشد است.

17. برای کسب مزایای بیشتر در صنعت خود، از ویدیو استفاده کنید

شاید یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی ویدیویی در حال حاضر این باشد که بسیاری از مشاغل از آن استفاده نمی کنند.

آخرین گزارش وضعیت ورودی نشان داد که ایجاد ویدیوهای راهنما و محصول تنها برای 26 درصد از بازاریابان اولویت اصلی است. همانطور که گفته شد، روند استفاده از ویدئو در حال افزایش است و 45٪ از بازاریابان گفته اند که قصد دارند تا ظرف 12 ماه آینده محتوای YouTube را توسعه دهند.

به دلیل نادر بودن فعلی آن در محافل بازاریابی و روندهای صعودی مربوط به استفاده از آن، منطقی است که زودتر وارد این روند شوید و جایگاهی را ایجاد کنید. این فرصتی است که اکنون پیش از این – قبل از رقبای شما – از ویدیو استفاده کنید.

18. بازاریابی ویدئویی به طور مداوم در حال تحول است

به دلیل فناوری جدید، بازاریابی ویدیویی به راحتی بهبود می یابد و ویدیوی متوسط ​​شما را می گیرد و آن را واقعاً جذاب می کند. بنابراین چه روندهای آتی برای بهره مندی وجود دارد؟

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *