هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مزایای کار در خانه

مزایای کار در خانه چیست؟ اینجا بررسی می کنیم

دسته بندی : سلامت
1401/03/31

مزایای کار در خانه چه چیزهایی؟ در حال حاضر بسیاری از شرکت ها به کارمندان این امکان را می دهند که از خانه یا در دفتر کار کنند. بسته به صنعت و محیط کاری ترجیحی، کار از خانه می تواند شما را به کارمندی موثرتر و کارآمدتر تبدیل کند. در این مقاله، موضوع کار کردن در خانه چیست و +20 مزیت کار از راه دور را بررسی می کنیم.

کار از خانه چیست؟

کار از خانه، که اغلب دورکاری یا کار از راه دور نامیده می شود، به زمانی اشاره دارد که یک فرد می تواند کار خود را خارج از دفتر و در محیطی که انتخاب می کند، انجام دهد. از طریق توسعه فناوری، این گزینه برای بسیاری از متخصصان در شرکت ها و صنایع مختلف در دسترس است.

30 مزیت کار از خانه

مزایای بی شماری برای کارمندانی که می توانند از راه دور کار کنند وجود دارد.

زمان کمتری صرف رفت و آمد می شود

رفت و آمد روزانه برخی از افراد ساعت ها از روز آنها طول می کشد. هنگامی که از خانه کار می کنید، نیاز به مبارزه در ازدحام و ترافیک برای رسیدن به دفتر را از بین می برد و به شما زمان بیشتری در روز می دهد تا کارهایی را که نیاز دارید و می خواهید انجام دهید.

افزایش بهره وری و عملکرد

کار از خانه اغلب منجر به افزایش بهره وری می شود زیرا حواس پرتی کمتری وجود دارد. علاوه بر این، زمان کمتری را برای رسیدن به محل کار صرف می‌کنید و به شما این امکان را می‌دهد که هر روز برای مدت طولانی‌تری کار کنید.

بهبود تعادل بین کار و زندگی

یکی از مزایای اولیه کار در خانه آزادی انجام کارهایی است که شما را خوشحال می کند. خواه این بدان معنا باشد که بتوانید زمان بیشتری را با کسانی که دوست دارید بگذرانید، در کلاس یوگا شرکت کنید یا سگ خود را به پیاده روی ببرید، می توانید برنامه کاری متناسب با زندگی و اولویت های خود را به جای برعکس ایجاد کنید.

توانایی در ارتباط ماندن

حتی اگر کار از راه دور به این معنی است که شما خارج از دفتر هستید، می توانید از طریق برنامه ها و کنفرانس های ویدئویی با همکاران خود در ارتباط باشید.

محیط کار سفارشی

وقتی از خانه کار می کنید، می توانید محیط دقیقی را انتخاب کنید که بهره وری شخصی را تقویت می کند. میز، صندلی، سطح سر و صدا، منظره و حتی موقعیت مکانی شما همگی قابل تطبیق هستند تا بتوانید محیطی را ایجاد کنید که با زندگی شما سازگار باشد.

انتخاب های سالم تر و سبک زندگی

وقتی از خانه کار می کنید، کنترل بیشتری روی غذایی که می خورید دارید. به عنوان مثال، به جای خرید یک کیسه چیپس از دستگاه خودکار برای میان وعده بعد از ظهر، می توانید میوه ها یا سبزیجات موجود در یخچال خود را بخورید.

هوش رقابتی

علاوه بر یک رژیم غذایی سالم تر، کار در خانه به شما امکان می دهد برای ورزش یا کشش استراحت کنید، فعالیت هایی که در یک محیط اداری سنتی کمتر قابل قبول هستند. در واقع، برخی از کارگران از راه دور خانه را ترک می کنند تا به دویدن بروند یا در یک کلاس ورزشی در وسط روز شرکت کنند. به طور کلی، کار از خانه به شما امکان آزادی و انعطاف پذیری برای ایجاد یک زندگی سالم تر را می دهد.

زمان کمتری در جلسات صرف می شود

تماس‌های کنفرانس صوتی و تصویری به کارگران این امکان را می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن مکان، به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اعضای این جلسات می توانند به راحتی اسناد و نظرات خود را از طریق پیام رسانی یا با روشن کردن عملکرد صوتی خود به اشتراک بگذارند. در نهایت، این نوع جلسات اغلب کوتاهتر از جلسات حضوری هستند زیرا:

  • وقفه های کمتری وجود دارد
  • این پچ پچ بیکار را به حداقل می رساند
  • همه چیز مورد نیاز به راحتی در دسترس است

سازگارتر با محیط زیست

با حذف نیاز به رفت و آمد روزانه، این بدان معناست که شما از بنزین کمتری استفاده می کنید و در نتیجه میزان کربن خود را کاهش می دهید. علاوه بر این، انرژی مورد نیاز برای راه اندازی تهویه مطبوع و روشنایی یک دفتر به طور تصاعدی بیشتر از انرژی مورد نیاز خانه شما است.

از هر جایی کار کنید

کار از راه دور معمولاً به این معنی است که شما همچنین می توانید از هر جایی کار کنید. چه کافی شاپ در خیابان یا یکی در آن سوی کره زمین، شما همچنان به کار خود دسترسی خواهید داشت. این انعطاف‌پذیری به شما این امکان را می‌دهد که بدون تأثیر بر اشتغالتان، سفر کنید یا حتی حرکت کنید

نیاز کمتر به روزهای بیماری

کار کردن در اداره در هنگام بیماری می تواند دشوار باشد، اما اگر بتوانید از خانه کار کنید، بسیار قابل کنترل است. اگر شرکت شما بین زمان مرخصی با حقوق (مرخصی در مقابل روزهای بیماری) تفاوتی قائل نشود، در نهایت باعث می شود که زمان بیشتری برای تعطیلات داشته باشید.

کاهش احتمال شیوع بیماری

یکی دیگر از مزایای اصلی کار در خانه این واقعیت است که مریض شدن بسیار کمتر اتفاق می افتد. علاوه بر جلوگیری از آنفولانزا یا سرماخوردگی که در مطب منتقل می شود، می توانید از انتشار میکروب های خود در هنگام بیماری جلوگیری کنید.

زمان بیشتری صرف کار واقعی می شود

اگرچه کار از خانه با مجموعه ای از حواس پرتی و چالش ها همراه است، اما معمولاً بهره وری و عملکرد را بهبود می بخشد زیرا زمان بیشتری برای کار صرف می شود به جای موارد زیر:

  • رفت و آمد

  • صحبت با همکاران

  • حواس پرت شدن توسط همکار نزدیک که با صدای بلند صحبت می کند

پس انداز کنید

هنگامی که از خانه کار می کنید، می توانید به روش های مختلف در پول خود صرفه جویی کنید، زیرا نیاز به موارد زیر را برطرف می کند:

  • ناهار
  • خرید لباس حرفه ای
  • قهوه
  • پرداخت هزینه رفت و آمد به محل کار (با بنزین یا اتوبوس)

زمانبندی انعطافپذیر

کار از راه دور معمولاً به این معنی است که می توانید روتینی را ایجاد کنید که بهترین کار را برای شما دارد. به عنوان مثال، می توانید هر زمان که هوس کردید ناهار بخورید، هر لحظه استراحت کنید یا در وسط روز با یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید. علاوه بر این، اگر بیشتر اهل صبح یا شب هستید، می توانید در زمانی که تمرکز و هوشیاری بیشتری دارید کار کنید.

تمرکز بهبود یافته

از آنجا که می توانید محیطی را انتخاب کنید یا ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد، تمرکز و بهره وری شما بهبود می یابد. بدون حواس‌پرتی‌های زندگی روزمره، می‌توانید در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهید.

از سیاست اداری دوری کنید

بدون نیاز به کار در نزدیکی همکاران خود، برخی از عواملی که منجر به یک محیط کاری خصمانه یا منفی می شود را از بین می برد. این به این دلیل است که معمولاً شایعات و سیاست اداری کمتری در بین کارگران از راه دور وجود دارد.

افزایش استقلال

وقتی از خانه کار می‌کنید، می‌توانید مهارت‌هایی را توسعه دهید که در دفتر کار غیر ضروری هستند. به عنوان مثال، جدای از خودانگیختگی و تنظیم، ممکن است متوجه شوید که مهارت های نوشتاری شما بهبود می یابد زیرا باید بیشتر کار خود را از طریق ایمیل یا چت انجام دهید.

لباس راحت بپوشید

اکثر کارگران از راه دور موافق هستند که پوشیدن لباس راحت یک مزیت قطعی کار از خانه است. چه در تمام روز لباس خواب بپوشید و چه لباس های ورزشی بپوشید تا در حین کار فعال بمانید، لباس شما بسیار راحت تر از لباس های غیر رسمی تجاری است که اغلب در یک دفتر به آن نیاز دارید.

تولید محتوای موفق

توانایی انجام کارهای خانه در حین کار

شما همچنین می توانید با از بین بردن نیاز به صرف وقت آزاد برای انجام برخی وظایف، تعادل کار و زندگی خود را بهبود ببخشید. اگر در حال دورکاری هستید، برای مثال می توانید برای آبیاری گیاهان استراحت کنید یا در وسط روز کاری خود مقداری لباس بشویید.

گزینه ای برای استراحت ظهر

در حین کار از خانه، این توانایی را دارید که هر زمان که به آنها نیاز داشتید استراحت کنید. چه 30 دقیقه به پیاده روی، مدیتیشن یا چرت زدن با قدرت اختصاص دهید، می توانید با انرژی و بهره وری بیشتر به کار خود بازگردید.

زمانبندی انعطافپذیر

می توانید هر لحظه استراحت کنید، هیچ عجله ای برای قطع کردن تلفن اعضای خانواده خود در هنگام تماس با آنها نداشته باشید و ناهار را در هر زمان عجیبی که می خواهید بخورید.

محیط سفارشی

سطح سر و صدای خود را همان طور که می خواهید تنظیم کنید و اگر به ارگونومی فضای کاری خود توجه دارید، می توانید ریتم قوی تری برای گردش کار خود ایجاد کنید.

لباس های دنج

می‌توانید یک لباس راحت مثل شلوار ورزشی پوشیده یا تی شرتی را بپوشید که دوستانتان نمی‌دانند دارید.

برقراری تماس آسان تر است.

برای پیدا کردن یک اتاق کنفرانس یا برخورد با یک همکار به خصوص پرحرف نخواهید داشت.

وقت گذرانی بیشتر با عزیزان

در خانه از یک فرد مهم بیمار مراقبت کنید، اوایل روز برای بچه هایتان آماده باشید یا به سادگی برای خودتان وقت بگذارید!

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *