هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی انواع بک لینک + آموزش بهترین استراتژی استفاده از بک لینک‌ها

معرفی انواع بک لینک + آموزش بهترین استراتژی استفاده از بک لینک‌ها

دسته بندی : سئو
1401/12/20

با مطالعه این مقاله می‌توانید، با انواع بک لینک‌ها آشنا شوید. استفاده مناسب از بک لینک‌ها می‌تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد.

اما استفاده نادرست از آن می‌تواند سئو سایت شما را نابود کند و حتی منجر به جریمه شود.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز، 😃👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله جذاب و جامع در مورد سئو و اصول موفقیت در سئو. معمولا سئوکاران حرفه‌ای سئو را با لینک بیلدینگ می‌شناسند. اما این موضوع در برخی موارد درست است و در برخی موارد اشتباه است. در مورد محتوای با کیفیت در حوزه کاری شما در مقالات متفاوت صحبت شده است. اما در مورد لینک بیلدینگ اطلاعات کمتری وجود دارد. در صورتی می‌توانید لینک بیلدینگ بسیار جامعی داشته باشید که بتوانید از انواع بک لینک‌ها استفاده کنید. متاسفانه به دلیل شناخت کم افراد، استراتژی استفاده آن‌ها محدود است.

از طرفی به این موضوع دقت داشته باشید که حوزه سئو زمانی به تجلی میرسد که بتوانید از اعتبار دیگران برای رشد خود استفاده کنید. یکی از مهمترین ابزار شما برای این هدف استفاده از انواع بک لینک‌ها می‌باشد. رایجترین مدل بک لینک که معمولا استفاده می‌شود، استفاده از انکر تکست‌ها می‌باشد. تیم تحقیقاتی برترآموز در این مقاله قطعا نکاتی بسیار جامع و کامل دیگری نیز به شما آموزش خواهد داد. از طرفی به این موضوع دقت داشته که استراتژی استفاده شما نیز بسیار مهم است.

شما به عنوان یک سئوکار باید حوزه کاری خود را بررسی کنید و با توجه به حوزه کاری خود سعی کنید که استراتژی متناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باید که شناخت انواع بک لینک‌ها ساده است. طراحی استراتژی توسط شما نکته بسیار مهم آن می‌باشد. در این مقاله چند استراتژی ترکیبی به شما آموزش خواهیم داد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید آموزش جامع سئو برترآموز نیز می‌تواند یک آموزش مکمل بسیار عالی باشد.

بک لینک چیست؟

دریافت لینک به صورت مستقیم و غیر مستقیم را بک لینک می‌گویند. بک لینک ممکن است که به صورت متن، عکس و یا حتی به صورت لینک مستقیم باشد. از طرفی برخی از استراتژی بک لینک کامنتی نیز استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو گوگل و همچنین هوش مصنوعی گوگل روی بک لینک‌ها تمرکز بسیار ویژه‌ای دارند. به همین دلیل است که داشتن یک لینک بیلدینگ قوی می‌‍تواند روی سئو شما تاثیر مستقیم داشته باشد و شما را در بین رقبا بسیار قوی کند. برای شناخت انواع بک لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بک لینک‌های فالو « Follow » و یا بک لینک‌ دو فالو « Do Follow »
  2. بک لینک‌های نوفالو « No Follow »

یکی از مهمترین نکاتی که شما در استفاده از بک لینک باید به آن توجه داشته باشید، نوع استفاده از بک لینک شما می‌باشد. بک لینک‌های شما باید از تنوع برخوردار باشد. در این صورت اعتبار شما بسیار بیشتر خواهد شد. برخی از افراد فقط و فقط از بک لینک به صورت متن استفاده می‌کنند. این روش خوب است، اما کافی نیست. البته شما برای بک لینک کارا باید از یک کال تو اکشن مناسب نیز استفاده کنید. شما باید مخاطب را ترغیب کنید که روی بک لینک شما کلیک کند. در این صورت اعتبار بک لینک شما بسیار بیشتر خواهد شد.

البته یک سری بک لینک غیر قابل تبدیل هم داریم که در بخش‌های بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به صورت کلی هدف از بک لینک‌ها انتقال اعتبار از یک سایت به سایت دیگر می‌باشد. اما تبدیل شدن آن نیز کمک بهتری به برندینگ سایت شما خواهد کرد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که اگر از بک لینک‌ها به درستی استفاده نکنید، نه تنها برای شما موثر نخواهند بود. بلکه می‌توانند روی سئو سایت شما تاثیر منفی گذاشته و سرعت ایندکس شما را نیز کم کنند.

بک لینک چیست؟

از بک لینک « Back Link » در چه ساختاری استفاده می‌شود؟

بک لینک‌ها با ساختارهای بسیار متفاوتی می‌توانند استفاده شوند. برخی از افراد بک لینک‌های خود را در بخش هدر سایت، فوتر سایت، درون متن‌های وبلاگ، در بنر‌های تبلیغاتی و … استفاده می‌کنند. به صورت کلی ساختار بک لینک‌ها به صورت متنی و یا گرافیکی استفاده می‌شود. برای انتخاب ساختار مناسب سعی کنید که به نوع سایت هدف خود نیز دقت کنید. ممکن است که در یک سایت بک لینک به صورت مقاله بسیار مناسب باشد. اما در سایت بک لینک به صورت اینفوگرافی برای شما بازدهی مناسبی داشته باشد.

بک لینک تحریریه یکی از معتبر ترین بک لینک‌های سئو کلاه سفید

همانطور که می‌دانید بک لینک نیز مانند دیگر بخش‌های سئو یکی از تکنیک‌ سئو کلاه سفید می‌باشد. اما بک لینک همیشه یک استراتژی مشخص ندارد. در برخی مواقع افراد با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سئو بک لینک‌های سایت خود را بی ارزش می‌کنند. گوگل نیز در هر آپدیت هسته گوگل تعداد بیشتری از این بک لینک‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. اما یکی از بک لینک‌هایی که به جرات می‌توان گفت که هیچگاه از رده خارج نمی‌شود، بک لینک‌های تحریریه یا همان (Editorial backlinks) می‌باشد. این نوع بک لینک در سئو کلاه سفید و حتی گاها کلاه خاکستری استفاده می‌شود.

البته زمانی که شما استراتژی‌های سئو کلاه سفید را به کار میگیرید، شرایط کاملا متفاوت است. به این جهت که هر بک لینک شما در باید در سایت‌هایی منتشر شود که اولا کاملا به حوزه کار شما مرتبط باشد. دوما بک لینک‌های اصلی به برند به صورت فالو باشد. سوما بک لینک‌های محصول شما به صورت دائم باشد. چهارما این سایت از استراتژی‌های سئو کلاه سیاه استفاده نکند. چرا که اگر این موضوع توسط گوگل شناسایی شود، کار شما به بسیار سخت خواهد شد. در نهایت آخرین نکته‌ای در بررسی انواع بک لینک و همچنین بک لینک (Editorial backlinks) باید مد نظر قرار دهید، کیفیت آن می‌باشد. این موضوع برای گوگل و همچنین دیگر موتورهای جستجو بسیار مهم می‌باشد.

برای این منظور متن اصلی رپورتاژ شما باید به نحوی سازماندهی شود که لیست بک لینک شما از نظر گوگل معتبر و با کیفیت شناخته شود. منظور ما این است که صرفا یک متن بی کیفیت در سایت مقصد منتشر نشود. این رپورتاژ به نحوی باشد که مخاطبین سایت اصلی فکر کنند که نویسنده آن سایت منتشر کننده آگهی می‌باشد و نه سایت تبلیغ شده. به همین جهت است که شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای تمام تلاش خود به کار گیرید از نظر یک متخصص کانتنت برای این موضوع استفاده کنید. شما نیز می‌توانید فضای سایت خود را به نحوی سازماندهی نمایید که مخاطب از ورود به آن لذت ببرد.

بررسی بهترین استراتژی‌های استفاده از بک لینک « Back Link » برای رتبه گرفتن در کوتاه مدت چیست؟

به این نکته توجه داشته باشید که بهترین استراتژی برای بک لینک‌ها توسط سئوکار سایت با توجه تحلیل رقبا تعیین می‌شود. استراتژی‌هایی که در این بخش برای انواع بک لینک به شما معرفی می‌شود، یکتا می‌باشند. این هنر یک سئو کار با تجربه است که چگونه هریک از این استراتژی‌ها را با هم ترکیب کند.  در صورتی که در مورد هر بخش سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که بک لینک‌های شما باید از نوع فالو و نوفالو به صورت مکمل باشد. در زمان معرفی بهترین استراتژی استفاده از بک لینک‌ها به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

1.    استفاده از بک لینک به عنوان پست مهمان

یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های استفاده از بک لینک‌ها، پست مهمان می‌باشد. البته بک لینک شما بهتر است که در یک سایت مناسب و در حوزه کاری شما منتشر شود. شما می‌توانید سایت‌های مکمل خود را پیدا کنید و در دسته بندی‌های اصلی و یا فرعی آن یک پست مهمان در بخش وبلاگ آن منتشر کنید و به سایت خود لینک بدهید. به این نکته توجه داشته باشید که این سایت خود باید رتبه مناسب داشته باشد و برای سایت مرجع شما بک لینک‌های اسپم ذکر نشده باشد.

اگر سایت مدنظر شما یک سایت با کیفیت است و اعتبار بسیار بالایی دارد، حتی هزینه کردن برای پست مهمان شما نیز بسیار مناسب خواهد بود. فرض کنید که شما یک آموزش وردپرس جامع دارید. در این صورت یک سایت در حوزه سئو و طراحی سایت پیدا کنید و با دادن مبلغی برای آن‌ها یک پست مهمان جذاب بنویسد. نکته بسیار مهم این است که محتوای شما یک محتوای درجه یک و بسیار حرفه‌ای باشد. به هر میزان که بازدید آن بیشتر شود، اعتبار سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

2.    استفاده از اینفوگرافی با بک لینک دائمی

یکی از استراتژی‌هایی که در استفاده از انواع بک لینک‌ها استفاده می‌شود. استفاده از اینفوگرافی‌های حرفه‌ای و با کیفیت می‌باشد. همانطور که می‌دانید گوگل از سال 2021 روی جستجوی تصاویر و همچنین محتوای گرافیکی تمرکز بسیار ویژه‌ای کرده است. شما نیز می‌توانید با طراحی اینفوگرافی‌های مناسب و قرار دادن آن در سایت‌های مختلف از این موضوع استفاده کنید. دقت کنید که اولا بک لینک شما به صورت دائمی باشد و دوما بک لینک‌ شما به صورت با کیفیت استفاده شود.

به عنوان مثال اگر یک سایت آموزش زبان انگلیسی دارید و قصد دارید که از انواع بک لینک استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از اینفوگرافی استفاده کنید و سعی کنید لینک کردن آن و قرار دادن در سایت‌های مختلف اعتبار آن‌ها را به سایت خود دقت کنید. از طرفی در سایت خود نیز می‌توانید با لینک سازی و یا محتوای اینفوگرافی بازدهی بسیار مناسبی را کسب کنید. علت این موضوع نیز این است که گوگل لنز در سال 2023 برای بررسی بهتر محتوای اینفوگرافی در حال بهینه سازی می‌باشد.

3.    استفاده از فضای مجازی برای نتیجه گیری بهتر با بک لینک مستقیم

یکی از انواع بک لینک که حتی برای سوشال سیگنال نیز استفاده می‌کنند، بک لینک مستقیم است. به عنوان مثال لینک مستقیم سایت شما را در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … قرار می‌دهند. البته اگر بتوانید که لینک خود را به صورت انکر تکست قرار دهید، اعتبار این موضوع برای شما بیشتر خواهد بود. دقت کنید که این استراتژی با استراتژی لینک کامنتی متفاوت است و در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

برای اساس بررسی‌های صورت گرفته از نوشته‌های وبمستران گوگل پیشنهاد ما به شما این است که از انواع بک لینک به صورت دائمی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد بالای بک لینک‌های دائمی ممکن است که برای شما مشکل ساز شود. به همین علت پیشنهاد ما به شما این است که پویایی انواع بک لینک خود را حفظ کنید و بک لینک‌های شما ترکیبی از بک لینک دائمی و کوتاه مدت باشد. در این صورت اعتبار لینک بیلدینگ شما نیز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از فضای مجازی برای نتیجه گیری بهتر با بک لینک مستقیم

4.    بک لینک به صورت کامنتی

یکی از نکات بسیار جذابی که شما برای استفاده از انواع بک لینک می‌توانید استفاده کنید، بک لینک کامنتی می‌باشد. به عنوان مثال شما در حوزه آموزش فتوشاپ فعالیت می‌کنید. قطعا گروه‌ها و فروم‌های بسیار زیادی در سطح  وب برای حل مشکلات فتوشاپ افراد وجود دارد. شما می‌توانید با قرار دادن لینک‌ آموزش فتوشاپ خود به صورت رایگان و غیر رایگان به دیگران کمک کنید. البته استفاده از این تکنیک در سایت‌های رقبا قطعا کاربرد ندارد. چرا که علاوه بر Ban کردن اکانت شما برند شما را نیز خراب خواهند کرد.

البته این تکنیک در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بک لینک‌های از این دست کیفیت بسیار بالایی ندارند. به همین علت باید در استفاده از آن اعتدال داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که بک لینک کامنتی شما به صورت تعامل باشد، اعتبار بالاتری دارد. منظور ما این است که شما در یک سایت و یا گروه حضور فعال داشته باشید و سپس از بک لینک کامنت استفاده کنید. صرفا قرار دادن یک لینک بدون هیچ کامنت دیگری نمی‌توانید برای شما بازدهی بسیار بالایی داشته باشد.

5.    استفاده از بک لینک‌های خبری

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، استفاده از انواع بک لینک‌های خبری می‌باشد. این بک لینک‌ها می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده شود. به عنوان مثال می‌توانید خود را به عنوان یک فرد خبره معرفی کنید و همراه با برندینگ خود نیز لینک سازی انجام دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که بهترین استراتژی برای استفاده از انواع بک لینک خبری، استراتژی پنهان و غیر مستقیم است. در برخی مواقع زمانی که افراد در مورد یک موضوع صحبت‌های مستقیم دارند، متوجه تبلیغات در این حوزه می‌شوند.

بهترین نوع بک لینک، مدلی است که نه گوگل و نه مخاطب شما متوجه تبلیغات شما نشود. شاید برای شما جالب باشد بدانید که از نظر گوگل خرید بک لینک خطا و اشتباه می‌باشد. بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید که بک لینک شما به هر میزان که به صورت غیر مستقیم تر استفاده شود، اعتبار آن بسیار بالاتر می‌باشد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که هدف ما از بک لینک این است که مخاطب و همچنین گوگل را به صورت همزمان به سمت سایت خود جذب کنیم. در نتیجه برای استفاده از هر استراتژی باید هر دو دسته را مد نظر قرار دهیم.

6.    لینک سازی داخلی یک استراتژی بک لینک رایگان و دائمی

برخی از سئوکاران کم تجربه فکر می‌کنند که بک لینک فقط از سایت‌های خارجی امکان پذیر است. اما باید به شما بگوییم که لینک سازی داخلی نیز یکی از انواع بک لینک دائمی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که این مدل بک لینک‌ها زمانی که اکشن داشته باشند، اعتبار دو چندان به دست خواهند آورد. از طرفی استفاده بهینه از لینک سازی داخلی می‌تواند مدت زمان حضور مخاطب در سایت شما را افزایش دهد. در این صورت اعتبار کار شما به صورت چند برابری افزایش پیدا خواهد کرد.

سعی کنید برای صفحاتی از انواع بک لینک استفاده کنید که به لحاظ سئو داخلی و به لحاظ محتوایی قوی می‌باشند. به هر میزان که مخاطب شما بیشتر مجذوب سایت شما شود و از طرفی امکانات سایت برایش رضایت بخش‌تر باشد. در این صورت می‌توان انتظار بازخورد بهتر آن داشت. حتی این موضوع را نرخ تبدیل سایت شما نیز به صورت ویژه تاثیر گذار خواهد بود. پیشنهاد تیم تحقیقاتی برترآموز این است که برای لینک سازی خود به نقشه سایت خود نیز توجه ویژه داشته باشید.

لینک سازی داخلی یک از مهمترین کارهایی است که شما برای سئو مناسب باید انجام دهید و از طرفی تاثیر آن در بک لینک نیز نیازمند توجه بسیار بیشتری می‌باشد. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « هر مقاله باید چند لینک داخلی داشته باشد. » به صورت کامل و جامع استفاده کنید.

7.    استفاده از انواع بک لینک به واسطه کلمات کلیدی

یکی از استراتژی‌های بسیار مهم برای استفاده از انواع بک لینک، استفاده از کلمات کلیدی اصلی به عنوان انکر تکست‌های شما می‌باشد. این بک لینک‌ها می‌تواند به صورت دائمی و یا میان مدت باشد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که بک لینک‌ها زمانی برای شما ارزشمند می‌باشند که از کلمات کلیدی در زمان درست استفاده شوند، چرا که درک گوگل نیست به مفهوم و انسجام محتوا به شدت افزایش یافته است. در استراتژی‌های قدیمی سئو شما در بین متن خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کلمات کلیدی استفاده می‌کردند و آن را به صفحه اصلی و یا محصولات خود لینک می‌کردید.

اما این استراتژی در حال حاضر منسوخ است و الگوریتم پنگوئن و یا الگوریتم پاندا ممکن است که شما را جریمه کنند. شما باید در زمان مناسب در بخش وبلاگ خود مقدمه استفاده از کلمات کلیدی را فراهم کنید و سپس از آن استفاده کنید. در مرحله بعدی نیز آن را لینک کنید و یک لینک سازی مناسب داشته باشید. حتی در رپورتاژ نویسی و یا پست مهمان خود نیز باید به این موضوع توجه داشته باشید. چرا که اعتبار بک لینک شما به صورت مستقیم با اعتبار محتوای شما در ارتباط است.

استفاده از انواع بک لینک به واسطه کلمات کلیدی

آیا استفاده از بک لینک‌های نو فالو اجباری است؟

تا این قسمت از مقاله به صورت کلی با چند استراتژی مهم از انواع بک لینک آشنا شدید. شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که چرا در بخش‌های قبلی از بک لینک‌های نو فالو استفاده کردیم و به شما هشدار دادیم که از آن استفاده کنید. در این مقاله همواره تاکید ما بر این بوده است که از بک لینک‌های فالو و نوفالو به صورت ترکیبی استفاده کنید. زمانی که شما فقط از بک لینک‌های دائمی و یا فقط از بک لینک‌های فالو استفاده می‌کنید. الگوریتم پنگوئن شما را به علت لینک سازی بی کیفیت جریمه خواهد کرد. از طرفی این موضوع را رتبه شما نیز به صورت مستقیم قابل بررسی می‌باشد.

برخی از سایت‌های نیز در زمان استفاده لینک سازی خارجی خود، بخش از بک لینک‌های خود را به صورت نو فالو در می‌آورند تا اعتبار سایت خود را به سایت دیگر منتقل نکنند. حتی برای این موضوع می‌توانید از کدهای HTML نیز استفاده کنید تا اعتبار سایت شما به سایت دیگری منتقل نشود. در نهایت به این نکته توجه کنید که انواع بک لینک فالو و نو فالو در یک مقاله می‌تواند به اعتبار بیشتر آن کمک کند، در نتیجه سعی کنید که روی استراتژی‌های خود توجه ویژه داشته باشید.

چگونه اعتبار انواع بک لینک را افزایش دهیم؟

تا این قسمت از مقاله به صورت جامع و کامل با انواع بک لینک آشنا شدید، حال ممکن است که برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه کیفیت بک لینک‌های خود را افزایش دهیم. تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

از منابع مناسب برای انواع بک لینک استفاده کنید

امروزه برخی از سایت‌های اقدام به فروش بک لینک انبوه میکنند. معمولا این بک لینک‌ها از یک مزرعه لینک می‌باشد. این موضوع نه تنها برای شما مزیت نخواهد داشت، بلکه می‌تواند روی اسپم اسکور سایت شما نیز تاثیر منفی داشته باشد. زمانی که موتورهای جستجو به بررسی منابع و مقالات می‌پردازند. تمامی بک لینک‌ها را از جهات و جوانب مختلف بررسی می‌کنند. با بک لینک گرفتن از منابع معتبر اعتبار سایت خود را افزایش خواهید داد. دقت کنید که میزان بک لینک‌های سایت شما مهم نیست بلکه کیفیت آن‌ها مهم است.

از صفحات قوی برای انواع بک لینک استفاده کنید

در سال‌های ابتدایی از ظهور اینترنت هدف از بک لینک‌ها جابه‌جایی بهتر بین صفحات مختلف و یا سایت‌های مختلف بود. اما امروز اعتبار و میزان ترافیک دو صفحه نیز مهم است. به همین علت قبل از استفاده از انواع بک لینک بررسی کنید که دامین آتوریتی و پیج آتوریتی صفحه منتشر کننده سایت مبداء به چه صورت است. حتی اگر لازم است که هزینه بیشتری برای بک لینک قدرتمند انجام دهید. این کار برای شما کاملا منطقی خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که بک لینک‌ها به صورت کامل و جامع روی سئو سایت شما تاثیر گذار است. در نتیجه هزینه کردن روی آن، هزینه روی سئو کل سایت شما می‌باشد.

روی کیفیت محتوا و همچنین لینک سازی درست تمرکز کنید

زمانی که لینک سازی داخلی سایت شما به درستی انجام نشود، این موضوع به این معنی است که بک لینک شما نیز کیفیت بالایی ندارد. به عنوان مثال زمانی که کلمه برند خود را به واسطه انکر تکست به صفحات جانبی انجام می‌دهید، گوگل آین موضوع را درک می‌کند و بک لینک شما را یک بک لینک بی کیفیت قلمداد می‌کنند. شما باید هر بک لینک را بررسی کنید که به درستی انجام شود در غیر این صورت ممکن است که نتیجه منفی روی سئو و حتی انواع بک لینک‌های شما داشته باشد.

محتوای شما با ارزش باشد

امروزه یکی از مهمترین روش‌های استفاده از بک لینک، استفاده از انواع بک لینک در بخش وبلاگ می‌باشد. سعی کنید که روی وبلاگ خود تمرکز ویژه داشته باشید. در این صورت می‌توانید بازدهی بسیار مناسبی را درک کنید. اگر محتوای شما یونیک نباشد و انسجام مناسبی نداشته باشد، کاملا طبیعی است که بازدهی مورد انتظار شما کسب نشود. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که مهمترین رکن برای بازدهی سایت و سئو شما اول از همه محتوای با کیفیت است.

خط قرمز گوگل بک لینک‌های الگوریتمی و بدون محتوا

زمانی که بک لینک یکی از بهترین راه‌های سایت‌ برای رشد می‌باشد. سئوکاران کلاه خاکستری نیز این موضوع بی اطلاع نخواهند بود و تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که با استفاده از تعداد زیاد بک لینک سایت مورد نظر خود را رشد دهند. اما گوگل نیز بیکار نخواهد بود و هر روز یک راه جدید برای این موضوع پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که بعد از هر آپدیت گوگل معمولا تعداد بیشتری از این سایت‌ها توسط گوگل شناسایی می‌شود. با توجه به این نکته یکی از مهمترین نکاتی که شما به عنوان یک سئوکار می‌توانید روی آن حساب کنید، دقت و همچنین الگوریتم‌های جدید گوگل می‌باشد. چرا که فضا را برای رقابت سالم فراهم خواهد کرد.

امروزه یکی از استراتژی‌های بسیار اشتباه سئو کلاه سیاه استفاده از بک لینک خودکار و یا بک لینک‌های الگوریتمی می‌باشد. در این روش معمولا سایت‌های مطرح بررسی و هک می‌شوند. سپس درون آن ها تعداد بک لینک قرار داده می‌شود. در گام بعدی با هک هاست سایت مورد نظر این بک لینک‌های به صورت غیر مستقیم در هر بخش سایت قرار داده می‌شود. به همین ترتیب بخش قابل توجهی از اعتبار سایت منتشر کننده‌ رپورتاژ را به خود منتقل خواهد کرد. البته این یکی از راه‌های رپورتاژ به صورت الگوریتمی می‌باشد. در روش‌های دیگر شما می‌توانید یک الگوریتم هوشمند برای بک لینک‌های رایگان خود طراحی کنید. سپس آن را فعال کنید تا در سایت‌های هدف شما بک لینک قرار دهد.

نکته

گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که خط قرمز او بک لینک‌های تکراری و بی کیفیت می‌باشد. یکی از دلایلی که ما استفاده از مزرعه بک لینک را مناسب نمی‌دانیم نیز کیفیت آن می‌باشد. حال اگر شما به هر دلیلی از این استراتژی استفاده می‌کنید، بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید و با استفاده از یک استراتژی مناسب به مرور زمان از شر تمامی این بک لینک‌ها خلاص شود. چرا که اگر گوگل به این موضوع پی ببرد، قطعا نتایج جذابی در انتظار شما نخواهد بود. البته در آپدیت‌های بعدی این مقاله چند روش سئو کلاه سفید نیز به شما آموزش خواهیم داد که برای مقابل با چنین تهدید‌هایی مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع بک لینک‌ها و انواع استراتژی‌های استفاده از بک لینک آشنا شدید. لینک بیلدینگ سایت شما مهم است. اما روی نقشه سایت و همچنین منابعی که لینک سازی می‌کنید نیز تمرکز کنید. ممکن است که رقبای شما برای شما بک لینک‌های اسپم استفاده کنند. این وظیفه سئو کار شما است که این موضوع را بررسی کند و تمامی این بک لینک‌ها بی اثر کند. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *